Asiaa junnuista...
Mukava kuulla päivitystä hiukan KiVan peleistä.
Henritius on jäänyt itseltäni parin viime kauden osalta pimentoon juuri loukkaantumisten takia ja KiVa:n pelejä ei ole pahemmin tullut käytyä katsomassa. Kiva kuulla, jos kehitystä on tapahtunut. Näkisin kuitenkin, että Henritiukselle voisi tehdä hyvää Koiviston tyylinen reissu Mestiksen kärkijengiin kaudeks tai pariksi ja sitten takaisin tänne, jos kehitys jatkuu hyvänä ja loukkaantumiset ovat taaksejäänyttä elämää.
Korpisalo ei oo mua ikinä vakuuttanut. Ei oo mielestäni ansaitsemansa hypen arvoinen (aikaisempina parina kautena siis). Itse pidän Lankista todennäköisempänä huippuvahtina tulevaisuudessa. Toki olen nähnyt kaverilta elämäni aikana ehkä vain 20-30 matsia, joten otanta ei ehkä ole riittävä antamaan päteviä lausuntoja maalivahdin osalta.
Rantakari oli toissakaudella A-junnuissa pirun hyvä ja mielestäni monissa peleissä parempi kuin sarjan paras puolustaja Lindell. Ei ole kuitenkaan näiden 1,5 kauden aikana saanut peliäkään aikaa näyttää osaamistaan liigassa. Ei edes viime kaudella vaikka syksyllä oli pakkeja sairastuvalla vaikka millä mitalla. Saarikin nousi nuorempana useammaksi peliksi kokoonpanoon eikä Rantakari saanut peliäkään ylhäällä.
Karjalaista en voi jotenkin kuvitella ikinä näkeväni KHL:ssä kahdessa ekassa kentässä. Voi hyvällä säkällä tehdä jonkinlaisen uran SM-Liigassa oikeassa jengissä oikeaan aikaan, mutta siihen se jää. Liian pieni ja kevyt tapaus, vaikka hyvä maalintekijä onkin.
Manninen on jo hiukan kokeneempi ja vaikea on nähdä miehen tekevän mitään KHL:ään saakka riittävää uraa "vanhemmalla" iällä. Hieno pelaaja ja hyvällä asenteella painava sälli, mutta realiteetit on realiteetteja.
Ja mainittakoon nyt vielä, että diggaan noista kaikista 5:sta pelaajasta paljonkin (en ehkä Korpista), mutta en näe noista ketään pelaamassa KHL:ää muutaman vuoden sisällä. Joten jos järkeviä kehittymismahdollisuuksia ei ole edustukseen saakka miksi roikuttaa mukana? Toki, jos itse saisin päättää nämä sällit jatkaisivat KiVa:n rosterissa Koiviston ja Rekosen tämän kauden tyyliin missä varsinainen sopimus on Vantaalle tehty.
Ja ei rosterissa aivan loputonta määrää pelaajia kannata pitää, kun kuitenkin näille junnuillekin jotain palkkaa pitää maksaa. Itse näen, että riittävä rosteri on 3 veskaa, 10-11 pakkia ja 19-21 hyökkääjää.