Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 078
  • 8 198

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Anteeksi, jos koit sen tunteitasi kuohuttavana kirjoituksena Max Power.

En ole asunut päivääkään Helsingissä, mutta ihastuin Oulussa jokerifanien kiihkeään fanittamiseen karsinnoissa. Jokerien vauhdikas pelitapa vei minun sydämeni, mutta en kuitenkaan mollaa esim. RoKia tai Kekia. Myös ne saavat arvostusta minulta, vaikken niitä fanita.

Kaikki tyynni. Minä toivotan kaikki vanhat, uudet ja tulevat katsojat Arenalle. Sama se miten se fanitus alkaa, eikä ole edes pakko alkaa.

Kirjoituksesta: Itse en pidä ajatuksesta, jossa lasta ohjataan jonkin seuran suuntaan. Tietenkin heille voi tiettyyn ikään asti ostaa ko. fanikamaa, mutta lapsi/nuori kyllä löytää oman joukkueen, jos haluaa.

Olipa pitkä ohi aiheen teksti taas. Suonette anteeksi. Tämä täältä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätäkin olen jo aikaisemmin avannut. Kyse omalla kohdallani on tosiaan lähinnä symppaamisesta ei mistään tosifanittamisesta. AIK:n peli ei esimerkiksi koskaan aja Jokereiden ottelun edelle. Ja seuraan myös suhteellisen aktiivisesti kotimaista jalkapalloa, varsinkin maajoukkuetta, jonka karsintapeleihin ostin juuri kausikortin. Ja onhan meille Jokerifaneilla jo muutenkin omsa seura Suomessa eli Jokerit FC.

Oh, SNAP!

Mun puolestani fanittakoon jokainen parhaalla katsomallaan tavallaan mieleistään seuraa, vaikka sinä Jokereita ja AIK:ta ja joku toinen Kärppiä, Jugraa, Maple Leafsiä ja Barcelonaa. Se ei oo multa pois jos joku ei sitä tee just samalla tavalla kuin minä. Eiköhän tää ole ihan riittävästi kontribuutiota omalta osaltani tähän väittelyyn fanittamisen oikeista tai vääristä tavoista. Jatkakaa.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Suosikkijoukkue-kohtaa nyt en oletakkaan sinun tajuavan sillä se on lähtenyt matsin jälkeen baarissa keksitystä läpästä eikä sen edes ole tarkoitus avautua kaikille.

Ihanaa poikahuumoria ihan ookoo jos ikää on 12-15-vuotta mutta muuten ihmettelen. Joo en kyllä haluisikaan tietää jos huumorintaju on tuota luokkaa. Ei jatkoon.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Mitä jokereihin taas tulee käyn vieras/himapeleissä kaudessa noin 25-30 yhteensä. Minulle sillä ei ole väliä olenko vierasmatsissa tai himamatsissa sen voin sanoa, että vieraspeleissä on ollut jopa parempi fiilis ja kannustus. Sinne tulee oikeasti jengi kannustamaan jokereita, eikä vain kritisoimaan miten kukakin saa jokereita kannattaa. Itselleni on tärkeintä kannustaa jokereita ei kritisoida ja haukkua muiden tapaa kannustaa jokereita. Mitä sinä olet antanut jokereille ja minkälainen sinun fanipohja on, koska voit noin paljon aukoa päätäsi ihmisille täällä?

Ei millään pahalla, mutta oman kokemuksen perusteella nimenomaan KHL:n, muukalaislegioonan ja koko Suomen Jokerit avosylin vastaanottavat ovat ne ketkä ovat äänekkäimmin kritisoimassa mikäli joku kannattaja erehtyy kritisoimaan mitään mitä oma rakas seura tekee. Mielestäni toisinpäin tuleva kritoisointi kohdistuu enemmän KHL:n tai seurajohdon tekemisiin, ei niinkään suoraan toisiin kannattajiin.

Väitän myöskin, että Max Powerin kaltaiset kannattajat ovat nimenomaan niitä kehumiasi tunnelmanluojia vierasmatseissa.

Viimekaudella kannattajat jakautuivat jo muutamaan eri ryhmään, josta palstakolleega Jack Daniel's teki joskus mainion koosteen. Itse kuulun joukkoon joka ei juurikaan innostu KHL:stä ja nykyinen joukkue ei hirveästi herätä positiivisia tunteita. Kurri ja Vuorinen ovat tehneet ihan mielettömän duunin ja joukkue on varmasti hyvä, mutta se ei ainakaan vielä tunnu omalta. Toisaalta rakkaus seuraan voittaa ja seuraan perässä niin kotona, kuin vieraissa ja tod.näk annan edelleen kaikkeni katsomossa.

Toivoisin kuitenkin suvaitsevaisuutta suuntaan, kun toiseenkin. Nyt tuntuu, että mikäli esittää edes hieman kritiikkiä, tulee heti niskaan miten pitäisi poistua katsoimoista sekä janariajasta.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kerroin tuossa aikaisemmin, kiinnosti tai ei, tulevani joskus tulevaisuudessa katsomaan KHL-peliä Helsinkiin.

Otan omalta osaltani osaa näihin "pukeutumiskoodeihin", jotka minun mielestä pitäisi olla yhtä vapaita kun missä muualla tahansa.
Jos ollaan lähdetty katsomaan KHL-peliä Helsinkiin HPK henkisellä porukalla, voisin uskoa että päälläni on kerhon pelipaita (ei tuppauduta faniryhmään). Jos menen vaimon kanssa tai muussa porukassa, voi päällä olla kerhon huppari tai muu asuste, riippuen jatkosuunnitelmista. Kerhon huppari on minulle normaali asuste arjessa.
Kerhon kotipeleissäkin on päällä ihan jatkosuunnitelmien mukaan joko kerhon värit, muut jatkoihin soveltuvat vaatteet tai normaalit arkivaatteet.

Tähän väliin voin ottaa esimerkin, olin kerhon pelissä Manun takki päällä (oli pakkasta ulkona ja todella hyvä takki noihon olosuhteisiin), kaljalla käydessäni HPK:n kannattaja sopersi jotain: nyt sä varmaan vedät turpaan mut mä kannatan Liverpoolia. Tähän kommentoin että kiva että olet olemassa, ilman vastustajia tämä olisi hemmetin tylsää puuhaa.
Mä en ymmärrä miksei näistä lajeista voi vaan nauttia.

Asiasta toiseen.

Olen monesti ihmetellyt mistä Hämeenlinnan ympäristöön on pesiytynyt näin pirusti Tapparan kannattajia, ilmeisesti se on jäänne Tapparan kultavuosista. Minä olen alkanut kannattaa paikallista seuraa ja kannatan kuuluisaan loppuun asti.
Pidän myös jalkapallosta, onko Manu sitten lähin mihin mikä sytyttää?
On, syytä en tiedä.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllä on taas kaikennäköistä täällä. Jokainen kannatakoot tyylillään ja kritisoida saa kunhan sama levy ei jää pyörimään loppuelämäksi. Toisaalta, mikä minä olen sanomaan mitään, jokainen huolehtikoot itsestään. Mutta älkää vittu nyt mitkään maajoukkuepaidat tai landepaidat päällä matsiin tulko. Ei tää mikään Keski-Euroopan halikerho ole. Jotain järkeä omat ja vieraat.

Kausari on hoidettu ja hautaan asti mennään.
 

Gemondo

Jäsen
...kunhan sama levy ei jää pyörimään loppuelämäksi.

No siitähän ei onneksi ei ole pelkoa kun asialla on Tube8... eiku Ikijokeri82, vielä kun saadaan Elton samaan keskusteluun mukaan ja mielellään vielä olemaan erimieltä kuin ---82 niin saadaan aikamoinen show pystyyn.
 
No siitähän ei onneksi ei ole pelkoa kun asialla on Tube8... eiku Ikijokeri82, vielä kun saadaan Elton samaan keskusteluun mukaan ja mielellään vielä olemaan erimieltä kuin ---82 niin saadaan aikamoinen show pystyyn.
Pelleilystä on vastannut vain lähinnä maxpower omalla propagandallaan.

Kauden pitäisi todellakin alkaa, ettei aikaa olisi tälläiselle paskan jauhamiselle.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
No siitähän ei onneksi ei ole pelkoa kun asialla on Tube8... eiku Ikijokeri82, vielä kun saadaan Elton samaan keskusteluun mukaan ja mielellään vielä olemaan erimieltä kuin ---82 niin saadaan aikamoinen show pystyyn.

Hienoa päättelyä. Minähän se olen perseillyt, kun koittanut puolustaa kaikkien oikeutta tulla peliin. Itse sentään pystyn kuuntelemaan muitakin mielipiteitä, enkä pyri kyllä jankuttamaan samasta asiasta, mutta aika hankala tilanne jos joku henkilö jahkaa aina samasta asiasta hieman eri argumentein. Se menee monesti kieltämättä turhaksi väännöksi sen myönnän, mutta muuten en kyllä viestiäsi ymmärrä.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
...tektstiä "Kausari on hoidettu ja hautaan asti mennään."

Sama täällä. Loppuun asti.

Itse toivotan Arenalle kaikki tervetulleeksi. Pukeutuminen on jokaisen oma valinta. Itse aina Jokereiden värissä, mutta en katso kieroon muitakaan värejä.

Liigaan tunnesiteet ovat poikki. Kaikki mikä on tapahtunut on menneisyydessä ja historiaa on vain joko hienoja tai katkeria taistoja Liigan osalta. Kuitenkaan en haikaile mennyttä. Katseet eteenpäin. Tottakai kaipaamaan jään paikallisia ja jotenkin uskon, että näitäkin vielä tulevaisuus tuo eteen.

Kaikkea hyvää myös Liigalle.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Helsingin Sanomat: Jokerien ykkösketju hurjana – tehot 5+7 liikaa Jugralle

Juuri tämänkaltaisista otsikoista ymmärtää, kuinka tärkeätä Jokereiden pelillinen menestys on tulevaa ja seuraaviakin kausia varten. Menestys luo myyviä otsikoita ja menestyvällä Jokereilla on mahdollisuutta herättää laajempaa huomiota - tuoda hurmosta myös satunnaisiin seuraajiin. Vastaavanlaiset otsikot ja menestys tulee näkymään lipputuloissa, mainosmyynnissä ja sponsorisopimuksissa. Ruokkii itse itseään.

Toivon todella, että harjoitusmatsien otteet jatkuvat KHL-kauden alkaessa ja jengin orastava buumi lähtee lentoon. Tää on meidän kausi!
 

ajmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt täytyy Ifk-fanina tulla nostamaan hattua naapurin puolelle. En toki pidä siitä mistä Jokereiden budjetin rahat ovat peräisin, mutta on pakko myöntää, että nyt tehdään Todella vakuuttavaa urheilubisneksen tuotetta. Rosteri, verkkosivut, uutisointi ja markkinointi ovat kaikki viimeisen päälle ammattimaisesti tuotettuja.

Urheilullisella puolella on toki eri juttu kuinka ihmiset jaksavat kiinnostua vastustajista ja Khl:stä sarjana. Suuria riskejä (erityisesti Jokereiden urheilulliseen identiteettiin seurana) projektiin kyllä liittyy, mutta onhan tällaista prosessia näin ulkopuolisena mielenkiintoista seurata. Toivotan naapurille menestystä uusissa haasteissa ja samalla salaa toivon Jokereiden paluuta kotimaiseen sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:

arghprkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nonnih,

Nyt uusien seikkailujen kausi lähenee alkuaan. Pitää kuitenkin kelata vähän taaksepäin, kun ajattelee näitä nyt positiivisia fiiliksiä.

Olin jo pitkään toivonut suomalaista joukkuetta KHL:ään. Omassa pienessä päässä ajattelin eri mahdollisuuksia ja kombinaatioita miten tuollaisen voisi toteuttaa Suomessa. Kuitenkin olin aina pitänyt Jokereita todennäköisimpinä vaihtoehtona KHL-taipaleelle.

Sitten tuli Se lehdistötilaisuus. Yllätin itsenikin sillä fiilikset päässä olivat yhtä aikaa "JESH!!" ja "Mitä helvettiä!?" eli ristiriitaiset. Kuitenkin huhujen alkaessa olin heti arvannut näin käyvän ja ei mikään yllätys, että kuuluin tähän ryhmään joka ajatteli tätä uutena, hienona ja jännittävänä mahdollisuutena.

Kunhan viimeinen kausi hoidettaisiin kunnialla....... mutta toisin kävi ja sitä on turha lähteä kertaamaan sen enempää. Fiilikset olivat niin matalalla kuin olla ja voi, että hyvin pitkään en pystynyt edes ajattelemaan tätä uutta matkaa. Saatika, että lähtisin mukaan.

Pikkuhiljaa uutisia joukkueen rakentamisesta alkoi tihkumaan eri puolille medioita. Areenaa rempattiin. Haastatteluja ilmestyi. Fiilis alkoi kerta kerralta nousemaan askeleen korkeammalle.
Sitten tuli päivä, jolloin liput tulivat myyntiin. Olihan se pakko heti ostaa lippu kauden avaukseen ja nyt vielä toinen mokoma SKA-pellin. Kun näen nuo liput tuossa pöydällä, niin tunnelma on jo todella korkealla. Melkein olen jo täpinöissäni..... tai no myönnetään, että olen. Eihän tälle voi mitään.

Aika parantaa haavat ja faktahan se on, että rakkaus omaa seuraa kohtaan ei kuole millään. Uusi seikkailu odottaa ja sydän karjaisee "Minä, Me, JOKERIT!" jonka jälkeen kailottaa Sillanpään marssilaulua.
Nyt lähdetään sitten valloittamaan Euraasiaa!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuossa sivusilmällä on tullut TPS:n ja Bolzanon välistä CHL-matsia kateltua. Pirun tylsäähän tuo on, tasoero kun on suuri, taitotaso ei vastaa edellisten nähtyjen treenimatsien tasoa ja yleisöstäkään on vaikea syttyä. Tyhjät katsomot ja no logt sen kuin vain paistavat.

Tuota matsia katsoessa mä pidän KHL:aa paljon parempana pakettina kuin CHL+Liiga. Tällä otannalla + parien kuvakollaasien perusteella olen vakuuttunut siitä, että tuo on vain kovempaan ääneen markkinoitu harjoitusturnaus. Hellyttävää kuinka muutama pääasiassa KHL:sta ja Jokereista mesoava nimimerkki on nimittänyt tuota Euroopan parhaaksi sarjaksi ja ties miksi. Kuraa tuo on vielä tässä vaiheessa ja tulevaisuuden eteen saavat tehdä vielä helvetin paljon töitä.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Tuota matsia katsoessa mä pidän KHL:aa paljon parempana pakettina kuin CHL+Liiga. Tällä otannalla + parien kuvakollaasien perusteella olen vakuuttunut siitä, että tuo on vain kovempaan ääneen markkinoitu harjoitusturnaus.

Ehkä olet ymmärtänyt CHL:n konseptin väärin? Sen on tarkoitus olla futiksen Mestarien liigan kaltainen sivujuonne kotimaisen Liigan ollessa pääasia. Futiksessakin Mestarien liigan lohkovaiheessa nähdään yksittäisiä rumia murskahäviöitä, mutta ei se tarkoita, etteikö koko kilpailun voitto olisi kovan työn takana. Ihan vastaavasti uskon myös CHL:n kärjen olevan kovatasoinen.

Aika näyttää, tuleeko CHL:stä mitään vai puhkeaako kupla nopeasti. Toisaalta sama koskee KHL:ää syistä, jotka täällä on käsitelty jo monelta kantilta. Vain kotimainen Liiga on ja pysyy.

Kaikkea hyvää Jokereille KHL-taipaleellaan. En ole koskaan juurikaan arvostanut itänaapuria vihamielisen ulkopolitiikkansa takia ja vahingonilo olisi suuri, ellei KHL:ää voittaisikaan venäläinen seura.
 

ARGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit?
CHL:n vertaaminen jalkapallon vastaavaan on kaukaa haettua.
Suurin osa joukkueista on mukana ilman mitään menestystä edelliskaudelta (TPS & Kalpa mukaan sijoilta 13 & 14). Voitoilla noista matseista ei saa fyrkkaa edes sen vertaa että joukkueet haluaisivat peluuttaa parhaita pelaajiaan. Tähän kun otetaan mukaan ettei euroopan parasta liigaa päästetty mukaan ei tee tästä muuta kuin glorifioidun harjoitusturnauksen.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Tuota matsia katsoessa mä pidän KHL:aa paljon parempana pakettina kuin CHL+Liiga. Tällä otannalla + parien kuvakollaasien perusteella olen vakuuttunut siitä, että tuo on vain kovempaan ääneen markkinoitu harjoitusturnaus. Hellyttävää kuinka muutama pääasiassa KHL:sta ja Jokereista mesoava nimimerkki on nimittänyt tuota Euroopan parhaaksi sarjaksi ja ties miksi. Kuraa tuo on vielä tässä vaiheessa ja tulevaisuuden eteen saavat tehdä vielä helvetin paljon töitä.

En ole kuullut CHL:ää verrattavan KHL:ään ennen tätä viestiä. Tuohan on ymmärtääkseni tasoltaan hieman Liigaa heikompi sarja, eikä kukaan Liigaakaan tosimielellä KHL:ään vertaa. CHL on ihan mukava piristysruiske kansallisten sarjojen rinnalle. Katsoin eilen Nottingham - Lukko matsin ja ihan mukavaa kiekkoahan tuo oli.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Täytyy hattua nostaa organisaatiolle, kuinka tyylikkäästi tämä khl:ään siirtyminen on hoidettu. Joka puolelta tulee koko ajan kuittia ja kapulaa heittävät rattaisiin niin media, kuin muut joukkueet. Vähän oon ylpeyttäkin tuntenut, kun näiden Pusien ja muiden reppanoiden jutut on joko jätetty kokonaan huomioita, tai sitten on annettu todella asiallinen vastine.

Joukkue, valmennus, nettisivut, halli, pelipaidat, tv-projektit näyttävät kaikki todella hyvälle. Visuaalinen puoli on ainakin kunnossa. Huomaa, että siellä on vähän eri ihmiset hommissa kuin muutama vuosi sitten.

Siltikin vaihtaisin kaiken tämän. Vierasreissuja, omia junioreita ja jullikärppä-vääntöjä on jo ikävä.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tuolle iivanalle voisi jollain
tavalla vihjata, ettei ole kovin suuressa
suosiossa. Vaikkapa ihan jo SKA-matsissa.

Ei hirveesti tekisi mieli jöpöttää
asennossa kuuntelemassa suurta ja mahtavaa.

Vaihtoehtoja:
A
Buuaus ja vihellyskonsertti Venäjän kansallishymnin aikana.
B
Poistuminen katsomosta hymnin ajaksi.
C
Yhdistetty A ja B: vihellyskonsertti ja tyhjä halli.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenköhän tuota nyt ajattelisi

Te oikeassa olevat:

Koetteko te, että Jokerit pelaavat esimerkiksi Niinistölle tai Stubille? Vai omille faneilleen ja kaikille jääkiekosta kiinnostuneille suomalaisille esimerkiksi?

Entä SKA Pietari? Onko se hieno jääkiekkojoukkue jokin poliittinen toimija?

Jos nyt vähän asioita muistellaan, niin "Suuri ja mahtava" ei ole edes ollut Venäjän kansallislaulu koko Nykyvenäjän ajan. Mikään valtio ei ole vain senhetkinen johto ja senn poliittiset päätökset.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy hattua nostaa organisaatiolle, kuinka tyylikkäästi tämä khl:ään siirtyminen on hoidettu.

Minä olin erittäin skeptinen tämän siirron suhteen, mutta mitä vielä. Jokerit ovat tosiaan hoitaneet tämän siirtymän aivan ensiluokkaisen hienosti:

- joukkue on erinomainen ja koostuu suomalaisista maajoukkuepelaajista, sekä sitä valmentaa Suomen maajoukkueen pitkäaikainen valmentaja;
- markkinointi pelaa hienosti ja uudet aluevaltaukset mm. TV:n puolella tulevat luomaan uusia kannattajia ihan varmasti; ja
- ajoittaisista negatiivisista uutisista huolimatta joukkueesta on jäänyt mediassa positiivinen kuva.

Jos kausi sujuu yhtä hyvin kuin tämä alkusiirtymä, niin silloin tämä koko rupeama on sujunut lähes tulkoon suunnitelmien mukaan, jos ne sponsoriasiat saadaan vielä setvitettyä. Tulevaisuus kertoo miten tämä Jokereiden uusi aluevaltaus etenee alkuhässäkän hienon klaaraamisen jälkeen, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää erittäin valoisalta Jokereiden kannalta.

PS. Aion seurata HIFK:n matsien ohella Jokereiden taivalta KHL:ssä ja vesi kielellä odotan tuota TV-sarjaa, joka trailerin perusteella näyttää mainiolta.
 

Terveis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täydet pisteet täältäkin toimistolle. Ilman tätä pientä diktaattoria voisin kuvitella että olisi vielä reilusti kovempikin KHL-kiima nousemassa... Vaikka täytyy myöntää että odotan tätä kautta enemmän kuin kolmea edellistä yhteensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös