Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 737 926
  • 8 198

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun tilanne on konkretisoitunut, on aika kääntää takki. Takki on kääntynyt ennenkin, mutta muista syistä ja ennen ei ole tämä touhu ollut oikeasti vastenmielistä. Nyt se on muuttunut itsellenikin vastenmieliseksi ja en halua olla osa tätä toimintaa ja seuraympäristöä, jos Jokerit jatkaa pelaamista kun mitään ei ole tapahtunut.

Olen ennen osannut erottaa politiikan ja urheilun taitavasti päässäni, vaikka tiedän asian perimmäisen tarkoituksen. Nyt en osaa enää erottaa tätä asiaa päässäni vaan se nivoutuu vastenmielisyytenä sarjassa pelaamista kohtaan.

En osta enää lippuja ja irtisanon kanavapaketin. Tällähän ei ole mitään vaikutusta kokonaisuuteen, mutta jos kaikki hyppäävät samaan junaan, niin sillä on vaikutusta.

Toivoisin, että muiden joukkueiden fanit eivät vittuilisi tilanteesta. Aihe on vakava ja se ei auta mitään, että muita syyllistetään.

KHL tulee kohta tiensä päähän.

Nähdään Suomessa ja toivottavasti pääsarjassa muutaman vuoden sisällä!
Nostan sinulle ison virtuaali hatun. Kirjoitit suoraan tunteisiin. Iso kiitos sinulle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hassua. Kuulemma pleijarikorttia on lähes mahdotonta ostaa, kun mistään ei saa infoa tahi muuten vain hommat ei toimi.

Sitten tulee mailia mulle, jolla ei kausaria ole ollut kahteen kauteen: "osta nyt Storesta paita" No, en osta.
Kausareista ei toki ole maileja tullut. Enkä ostaisi.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En osta enää lippuja ja irtisanon kanavapaketin. Tällähän ei ole mitään vaikutusta kokonaisuuteen, mutta jos kaikki hyppäävät samaan junaan, niin sillä on vaikutusta.
Mä vähän luulen, että jos Kurri marssittaa pelaajat pelaamaan playoffeja normaalisti ja jaffalassa yleisömäärä on naurettavan pieni, niin aika pian myös pelaajat vetävät omat johtopäätökset ettei tässä ole oikeasti enää mitään järkeä. Toivottavasti valtaosa seuraa sinun ja Eteläpäädyn esimerkkiä.

Hieno viesti!
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hassua. Kuulemma pleijarikorttia on lähes mahdotonta ostaa, kun mistään ei saa infoa tahi muuten vain hommat ei toimi.

Sitten tulee mailia mulle, jolla ei kausaria ole ollut kahteen kauteen: "osta nyt Storesta paita" No, en osta.
Kausareista ei toki ole maileja tullut. Enkä ostaisi.
Katsoin samaa, että taas on markkinaosasto ns. ajan hermolla. No, tutuksi käynyt linja jatkuu.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hassua. Kuulemma pleijarikorttia on lähes mahdotonta ostaa, kun mistään ei saa infoa tahi muuten vain hommat ei toimi.

Sitten tulee mailia mulle, jolla ei kausaria ole ollut kahteen kauteen: "osta nyt Storesta paita" No, en osta.
Kausareista ei toki ole maileja tullut. Enkä ostaisi.
Sama maili minulle. En muuten osta.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Vaikka kannatankin Kärppiä ja avointa Liigaa (eli karsintoja) niin kyllä Jokerit voitaisiin ottaa heti ensi syksynä suorilta takaisin Liigaan. Sinne se kuuluu, eikä minnekään muualle. Nousisi myös Liigan taso.

Tässä Venäjän tilanteessa, niin ensi syksynä olisi jo kiva pelata liigaa. Mut ei taida ihan onnistua. Mut jossain vaiheessa kyllä. Hyvä huomata, että muutkin fanit haluaisivat Jokerit takaisin liigaan.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ry:n Kim Borgström saatu puhelimella kiinni ja siellä työnnettiin päätä rehellisesti pensaaseen: "Olemme sitoutuneet monivuotisella sopimuksella antamaan nimi ja logo KHL-seuralle". Näki kuitenkin yhtälön, että he antavat nuo seuran käyttöön joka: pelaa pelinsä Putinin keksimässä sarjassa hallissa joka on oligarkkien omistuksessa jne jne. Oli myös kuullut uutisista että tämä samainen Putin on tänään aloittanut sodan Euroopan maaperällä. Kertoili kyllä jotain, että ehkä Ry:n johtoryhmä pitää saada yhteen ja keskustelemaan aiheesta. Enpä silti pidätä hengitystäni että tämä mitenkään tästä etenee, niin ollaan kieli ruskeana Venäjän perseennuolemisesta koko lafkan osalta, että ei tämä tuolta tule raukeamaan.

Nyt vaan EU:lta aidosti niin tajuttomat pakotteet päälle, että yksinkertaisesti tällaisen venäläisen projektin pyörittäminen Suomessa tehdään mahdottomaksi. Toivottavasti myös mahd. moni venäläistä palkkaa Pasilan officella nostava suomalainen toimistohenkilö osaa tehdä johtopäätöksensä työnantajansa taustoista. Selkärangan löytäminen ja massairtisanoutumiset voisi vaikeuttaa seuran toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Varmasti vaikea ulostulo Jokerien faneilta, mutta ainoa oikea. Nyt punnitaan Jokerit todella. Onko sille mitään merkitystä niin maailman menolla, kuin kannattajillaan, vai jatkuuko pelit normaalisti jollain ihme ulostulolla ja olankohautuksella. Helppoja ratkaisuja ei ole olemassakaan, mutta vain ja yksi ainoa oikea. Jokeireiden paluu Liigaan olisi paras mielestäni ratkaisu.
 

Hasekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, San Diego Padres
Nyt kun tilanne on konkretisoitunut, on aika kääntää takki. Takki on kääntynyt ennenkin, mutta muista syistä ja ennen ei ole tämä touhu ollut oikeasti vastenmielistä. Nyt se on muuttunut itsellenikin vastenmieliseksi ja en halua olla osa tätä toimintaa ja seuraympäristöä, jos Jokerit jatkaa pelaamista kun mitään ei ole tapahtunut.

Olen ennen osannut erottaa politiikan ja urheilun taitavasti päässäni, vaikka tiedän asian perimmäisen tarkoituksen. Nyt en osaa enää erottaa tätä asiaa päässäni vaan se nivoutuu vastenmielisyytenä sarjassa pelaamista kohtaan.

En osta enää lippuja ja irtisanon kanavapaketin. Tällähän ei ole mitään vaikutusta kokonaisuuteen, mutta jos kaikki hyppäävät samaan junaan, niin sillä on vaikutusta.

Toivoisin, että muiden joukkueiden fanit eivät vittuilisi tilanteesta. Aihe on vakava ja se ei auta mitään, että muita syyllistetään.

KHL tulee kohta tiensä päähän.

Nähdään Suomessa ja toivottavasti pääsarjassa muutaman vuoden sisällä!
En ois kyllä uskonu näkeväni sinulta tuollaista avautumista. Pitää kyllä nostaa hattua.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Ja tästä tuoreimmat kommentit RY:n puheenjohtajalta asiaan:

Jopas, Jokerijoukkueen kannattajat vakaasti itsenäisen Suomen puolella. Pitää jokerikannattajille nostaa korkealle hattua kun näytttävät keskaria Moskovan suuntaan. Niin sitä pitää näyttää isänmaallisuutta, joka toisaalta vaikuttaa olevan niin tavattoman vaikeaa monille eduskunnassa istuville itsenäisen Suomen kansanedustajille. Hienoa!!
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse olen vakuuttunut siitä että vaikka Jokerit joutuisi aloittamaan Suomi-sarjasta nousuaan, niin varmasti olisi niissäkin peleissä 6000 katsojaa. Jokereilla on niin pitkä historia ja vankka kannatuspohja. Organisaation tuulettaminen saattaisi jopa lisätä Jokerien kannatusta. Omasta puolestani myös tervetuloa takaisin.
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Täällä on paljon hyviä kirjoituksia joihin on helppo yhtyä. Tästä tulee nyt vähän pitkä vuodatus koska vituttaa, pahoittelut, pakko tätä on johonkin purkaa.

Itse olen Jokereita seurannut päiväkoti-ikäisestä vuodesta '96. Yli kymmenen vuotta kausaria sekä Liigan että KHL:n aikaan. Hallilla käynnistä oli tullut niin kiinteä osa omaa ja kaveriporukan rutiinia talvisin, ettei sitä osannut jättääkään, vaikka siirto KHL:n vitutti. Mä en yksinkertaisesti olisi pystynyt vaihtamaan jonkin toisen seuran kannattajaksi, ja ajatus jääkiekon seuraamisen lopettamisesta kokonaan ei tuntunut hyvältä sekään. Lisäksi faija on kannattanut kasarilta asti, ja todisti nousua liigaan, joten sieltä perityn asenteen mukaan silloin aikanaan totesin että saatana, jengin mukana mennään. Ja myönnän että ihan hauskaahan siellä hallilla on ollut KHL:nkin aikaan, vaikka liiga-aikojen tunnelmaa, paikallispelejä ja fanimeininkiä onkin ollut ikävä.

No, kausarin ostaminen jäi jo ennen pandemiaa muuttuneen elämäntilanteen myötä (muutaman hajamatsin aina silloin tällöin käynyt katsomassa). Netistä tosin tullut seurattua edelleen tiiviisti.

Ja nyt viime vuosina vitutus on vain ja ainoastaan kasvanut. Kurrin perseilyt ja kumartelu jo aiemmin valko-venäjän protestien edessä olivat viimeinen pisara. Hävettää, että miehen paita on katossa ja kunniotusta logolle ja seuran maineelle oli niinkin vähän. Sen jälkeen totesin, että en osta kausaria enää edes ruton loppumisen jälkeen niin kauan kuin tilanne on tämä. Ja nyt sitten tää tähän päälle. Ei saatana.

Päälimmäinen tunne on pessimismi: Niin kauan kuin omistus on venäläisillä, niin tuolta ei olla mihinkään tulossa, se on selvä, eikä mitään indikaattoreita ole siihen suuntaan että myyntihaluja olisi. Pandemian takia tulot on niin pohjalukemissa jo muutenkin, että onnistuneidenkaan boikottien vaikutus talouteen on todennäköisesti melko vähäistä. Lisäksi kokoajanhan toiminta on ollut tappiollista omistajille, joten ottaen huomioon että Putin on todennäköisesti täysin valmis komepnsoiman valtion kassasta oligarkeile sodan aiheuttamia taloudellisia tappioita, niin mä en rehellisesti usko laajamittaisenkaan boikotin tuottavan tulosta, ainakaan nopeasti. Jokereiden talous on viime kädessä kuitenkin varsin nappikauppaa verrattuna ns. oikeaan bisnekseen idässä.

Mä en nyt tällä meinaa, etteikö fanien kannata yrittää. Tottakai kannattaa. Ja pitääkin. En mäkään oo yhtään peliä sinne menossa katsomaan. Mä vaan en yksinkertaisesti usko, että omistajia kiinnostaa fanien mielipiteet vittuakaan. Ei ainakaan tähän mennessä ole kiinnostanut. Ei kiinnostanut myöskään Harkimoa siinä vaiheessa kun myyntipäätöksen teki.

Sen sijaan pelaajilta (niin suomalaisilta kuin muiltakaan länsimaalaisilta) toimien perääminen tässä kohtaa on typerää: meillä on suomessa varmaan satojatuhansia ihmisiä, joiden leipä on tavalla tai toisella kiinni Venäjän kanssa tehtävästä bisneksestä, enkä mä oleta että kaikki Teboililla duunissa olevat kassamyyjätkään tässä tilanteessa eroaa protestina koska oman ja perheen toimeentulon turvaaminen on ihan ymmärrettävästi etusijalla. Tosin voisi toivoa, että uusien sopimuksien solmiminen KHL-seurojen kanssa menee jäihin, ja pelaajat siirtyvät sopimusten loputtua muihin sarjoihin. Pointtina siis vaan se, että mä en syytä ketään pelaajaa siitä että ne ilmaantuu palkkansa ansaitsemaan jos/kun pelit jatkuvat.

Toivottavasti oon väärässä ja linja pitää jengillä niin kauan, että jossain välissä omistajat laittavat seuran myyntiin, ja sille löytyis kotimaasta ostaja/ostajia. Helvetti, mun puolesta laitetaan kollektiivinen kolehti pystyyn, ostetaan seura faniporukalla ja pelataan sitten perkele vaikka Suomi-sarjaa. Kaikki käy, paitsi nykytilanne. Mä vaan en just tällä hetkellä kykene näkemään sitä realistista polkua siihen pisteeseen, mikä vituttaa suuresti.

Silti periksi ei anneta ja seuraa ei hylätä, vaikken peleissä käykään. Niin iso siivun elämästä tää jengi on mun elämän aikana haukannut. Mä uskon vakaasti siihen, että vielä joku päivä vuosien päästä pääsee takaisin hallille harmaassa marraskuussa katsomaan kotimaista lätkää ja kiroilemaan ikuisesti nousevaa kaljan hintaa. Mä uskon siihen, että me noustaan vielä, kunhan me pidetään yhtä.

Vain yksi jengi stadista. Ennen, nyt ja aina.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jopas, Jokerijoukkueen kannattajat vakaasti itsenäisen Suomen puolella. Pitää jokerikannattajille nostaa korkealle hattua kun näytttävät keskaria Moskovan suuntaan. Niin sitä pitää näyttää isänmaallisuutta, joka toisaalta vaikuttaa olevan niin tavattoman vaikeaa monille eduskunnassa istuville itsenäisen Suomen kansanedustajille. Hienoa!!
Eli juttu löytyy nyt sekä Iltalehdestä että Ilta-Sanomista. Mitenköhän YLE?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kuusamon Pallo-Karhut (PaKa)
Tsemppiä faneille vaikeaan tilanteeseen, toivottavasti pelit jatkuu Liigassa jollain aikajänteellä.
Ei taida paljon uudella toimarillakaan naurattaa, eilen taisi olla ensimmäinen virallinen työpäivä ja Putinin terveiset heti kärkeen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin kovasti kuin Jokerit helvettiin tuolta haluaisinkin niin valitettavasti en edelleenkään usko sitä ennen kuin näen.

Ensinnäkin, veli venäläisellä on niin vahva ote koko seurasta ja sen "omistajasta", että varmaan on Kurrille ja kumppaneille tullut ylemmältä taholta hyvin tarkat toimintaohjeet tähänkin tilanteeseen. Niistä ohjeista poikkeaminen saattaisi olla jokseenkin riskialtista aiheuttaen mm. väkivallan uhkaa. Sinänsä radiohiljaisuus Jokerit Oy:n taholta ei yllätä ketään noista ry:n poliittisesti korrekteista kommenteista puhumattakaan. Todennäköisesti kaksipäisen kotkan kynnet yltävät myös sinne saakka. Todennäköisesti tässä(kin) Jokerit pyrkii odottamaan pahimman savun hälvenemistä, playoffit pelaillaan pois ja ensi syksynä aloitetaan "puhtaalta pöydältä". Tässä asiassa toivon totisesti olevani väärässä!

Ainoa mahdollisuus KHL:stä irroittautumiseen taitavat olla EU:n asettamat pakotteet, jotka parhaassa tapauksessa tekisivät Jokereiden KHL:ssä jatkamisen mahdottomaksi.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En olisi välttämättä koskaan uskonut sanovani näin, mutta olen julmetun ylpeä Jokerien kannattajista.

Todella selkeä ja vahva kannanotto. Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös