Täytyypä nyt työntää oma lusikkakin tähän soppaan. CHL sotkua en lähde sen kummemmin kommentoimaan, kun en yksityiskohtiin oo paremmin tutustunut, ja ihan objektiivista tietoa kai on mahdoton saada.
Musta on aika selvää, että monelle toi Jokereiden KHL:ään lähtö on punainen vaate sen takia, että niiden budjetti kasvaa, jolloin tottakai saadaan parempitasoisia pelaajia ja pelataan tasoltaan kovemmassa sarjassa. Tavallaan tunnetaan alemmuuskompleksia, mutta mä ihmettelen minkä takia. Omasta mielestäni yksikään seura ei sellasenaan ole toista ''parempi'' tai ''arvokkaampi'' (joo en keksiny parempia termejä). Paremmuus on kuitenkin tässä tilanteessa mun mielestä hyvin subjektiivista. IFK-faneille se paras seura on IFK, Jokeri-faneille Jokerit, Ässä-faneille Ässät jne. Ei se itse joukkueen pelillinen taso loppujen lopuksi tarkoita sitä, että ois jotenkin hienompaa kannattaa seuraa, jolla on varaa hankkia huippupelaajia. Ihan yhtä lailla Liigassa operoidaan pienemmillä ja vähän suuremmilla budjeteilla, eikä se silti tarkota, että joku Pelicans, SaiPa, Ilves yms. ois seurana jotenkin huonompi. Kyseisten seurojen faneille ne on varmasti ''maailman parhaat seurat''. Toisaalta ei se myöskään tarkoita, että isoilla budjeteilla operoivia pitäisi hylkiä. Toisilla seuroilla on enemmän rahaa, kuin toisilla that's it.
Summa summarum. Jokereiden lähtö KHL:ään ei tarkoita sitä, että kyseinen seura ja fanit ois jotenkin ''ylempiarvoisia'' tai ''parempia'', vaikka tottakai saa kovatasoisempia pelaajia, koska budjetti. Toisaalta ei se myöskään oo mikään syy hyljeksiä Jokereita tai niiden faneja. Ei KHL:ään lähtö myöskään niistä tee sen ''huonompia'' kuin muut liigaseurat. Toki lähtö pudottaa jonkun verran katsojatuloja muilla liigaseuroilla, mutta turha tässä nyt mitään paniikkinappulaa on vielä painaa vaan edetä rauhassa ja katsoa mitä tuleman pitää.
Toivottavasti nyt joku sai jotain selvää tästä sekamelskasta, ja täähän oli vaan mun mielipide.