En nyt jaksa tapella tästä asiasta, mutta ekaksi sanot muiden liigojen haluavan evätä Jokerit ja KHL pois, koska ne tuhoo kansalliset sarjat, mutta silti yritetään tehdä sopimusta. Toisaalla taas kerrot, että vain Liiga seurat tiesivät ja osasivat reagoida tähän "ongelmaan". Eli vaikuttaa juuri siltä, että tämä on Liiga seurojen ja Everin kostoretki Jokereita vastaan.
Ja jos täsmällisesti luet mitä kirjoitin huomaat että kirjoitin KHL:n koettavan
kansallisena uhkana. Tuo kansallinen tarkoittaa sitä, että se maa josta joukkue KHL:ään lähtee, reagoi muita voimakkaammin ja jos joku aikoo lähteä kuten Ruotsissa, niin Ruotsin liiga ja liitto reagoivat. Ei SM-liigan (nykyään Liigan) tarvitse silloin puuttua Ruotsin tilanteeseen. Kyllä ne hoitavat Ruotsissa ihan itse kuten olet ehkä myös suomeksi asiasta lukenut.
Valitan että en osannut kirjoittaa riittävän selvästi. Olisi pitänyt todeta vain siten, että Liigan seurat maksavat potut pottuina Hjallikselle, Jokereille ja KHL:llä koska kokivat tulleensa petetyiksi Jokerien maksettua itsensä ulos Liigan sopimuksesta jonka mukaan Liigassa pysytään. Toissijaisesti kyse on myös Jokerien tulosta Liigan reviirille ja sen aiheuttamista vastatoimista. Olisi myös pitänyt vain todeta, että mm. Ruotsissa on käyty samaa keskustelua ja Ruotsin liitto ja liiga ovat ottaneet ehdottoman kielteisen kannan siihen, että Ruotsista siirtyisi joukkue KHL:ään.
Niin tai näin, itse en yllättynyt Liigan seurojen reaktiosta. Sehän oli jo näkyvissä kun Jokerit joutui ostamaan paikan tälsi kaudeksi Liigaan.
Henkilökohtaisesti näen että Hjallis olisi voinut hoitaa koko KHL-kuvion paremmin kuin on hoitanut ja en osaa mitenkään puolustella Hjallista kun on ajanut Jokerit tähän pisteeseen. Mulle Jokerit on aina merkinnyt enemmän kuin Hjallis ja kun aloitin Jokerien kannattamisen, Hjallis oli vielä HIFK-fani eikä hänellä ollut mitään tekemistä Jokerien kanssa. Myönnän kyllä Hjalliksen suuruuden hallin ja Jokerien suhteen sen jälkeen, mutta kyllä tässä on isoja virheitäkin tullut eikä KHL-taipaleen alkukaan ole ennakkovalmistelujen myötä ainakaan juhlaksi kääntymässä.
Ehkä Jokerikannattajat voisivat miettiä mitä olisi tapahtunut jos HIFK olisi ilmoittanut viime vuoden kesällä että HIFK lähtee KHL:ään ja venäläiset omistavat seurasta nyt 49 prosenttia ja kun saadaan uusi halli pystyyn, venäläiset omistavat sen kokonaan. Mikä olisi ollut Jokerien ja Hjalliksen vastaus - lämmin käsi vai?
Ja pyydän anteeksi jos joku loukkaantui siitä kun sanoin että Jokerit on tästä eteenpäin käytännössä hylkiö ex-kavereidensa (muut liigaseurat) keskuudessa ja ystäviämme ovat muut KHL-seurat ja KHL:n johto. Siis venäläiset. Näen asian näin eikä mulla ole mitään sinänsä pahaa sanottavaa KHL:stä. Mielellään sinne ja pois ummehtuneesta Liigasta.
Mutta silti toisaalta vituttaa lähteminen.
Muuta ei tästä osaltani.