Yleisesti ottaen sijoittaja- ja kuluttaja-aktivismi eivät vielä ole Suomessa niin merkittävä ilmiö kuin esim. Yhdysvalloissa, mutta ainakin suomalaisen yhtiö- ja arvopaperimarkkinaoikeuden toimijoiden piirissä sen merkityksen nähdään kasvavan merkittävällä tavalla lähitulevaisuudessa myös Suomessa.
Suomessa kuluttaja-aktivismi tuntuu olevan hieman satunnaista, opportunistista ja tietyllä tapaa mukavuudenhaluista. Jos joku sopiva kohde tulee eteen, voidaan sen suhteen aktivismeillä kovastikin, mutta ei sen enempää vaikka samaan aiheeseen liittyisi muitakin toimijoita.
Venäjällä toimii satoja suomalaisia yrityksiä, joista 30 suurinta on listattu oheisen venäläismedian vuoden 2020 selvityksessä:
The leading Finnish companies 2020. Riding a roller coaster in Russia
Osa on Venäjän markkinoilta jo poistunut, kuten Posti, mutta aika samalta lista muutoin edelleen näyttää.
Nämä yritykset ovat investoineet merkittävästi Venäjälle ja toimivat siellä aktiivisesti, ja siten myös maksavat veroja Venäjälle. Karrikoidusti nämä yritykset kantavat ruplansa Putinin sotakassaan ja tukevat suoraan Venäjän nykyistä hallintomallia.
KHL-liigaa sponsoroi useampi länsiyritys: mm. MasterCard, SAP ja Toyota.