Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 730 493
  • 8 198
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Toki kun jengi sinne lähtee johtuen Yarin munattomuudesta, tarvittaisiin vähintään @Eteläpääty Ry reaktiota. Mutta kuten Case Lehtonen osoitti, siellä on fanipäätykin maksettu hiljaiseksi.

Maksettu hiljaiseksi? Haluatko vähän avata tätä ajatuksenjuoksua? Ai vähän niinkuin viime vuonna?
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Maksettu hiljaiseksi? Haluatko vähän avata tätä ajatuksenjuoksua? Ai vähän niinkuin viime vuonna?
Emmä muuta syytä keksi siihen ettei tohon Lehtos-perseilyyn reagoitu millään tavalla.

Tiiä vaikka viimevuoden minsk-ulostulon jälkeen on kirjekuoret vaihtanu omistajaa
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Emmä muuta syytä keksi siihen ettei tohon Lehtos-perseilyyn reagoitu millään tavalla.

Tiiä vaikka viimevuoden minsk-ulostulon jälkeen on kirjekuoret vaihtanu omistajaa
Mä keksin ainakin yhden syyn. Faniryhmässä ei vaan ole sellaisia johtohahmoja, joille olisi luontaista toimia tuossa tilanteessa siten, kuin meistä moni olisi toivonut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kannatan viime vuotista 0-5 tulosta. Jokerien julkikuvan kannalta se olisi erittäin suotava ratkaisu.
Totta, mutta vaatisi fanien ison painostuksen edelliskerran tapaan. Aika näyttää.

Riika on ohjelman mukaan menossa tammi- ja helmikuussa 2022 Minskiin, mutta meneekö? Tähän vaikuttaa Valko-Venäjän hybriditoimet kuskaamalla ihmisiä mm. Latviaan, Liettuaan ja Puolaan.

Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama mikä tilanne Valko-Venäjällä on suhteessa Jokereihin. Mä en jaksa pätkääkään sitä poliittisuutta ja aattellisuutta mitä tungetaan jo pelkkiin viihdeohjelmiinkin urheilun lisäksi. Jos Jokerit Minskissä pelaa, ei ne silti ole vasruussa sen maan asioista millään tavalla.

Noin ajattelee uskoakseni hyvin harva Jokerien kannattaja. Tuskin kukaan myönteisesti tai kielteisesti Venäjän politiikkaan suhtautuva on työntämässä Jokerien vastuulle Lukasenkan hirmutekoja.

Jokerien vastuulla ei ole mitään Valko-Venäjän tapahtumista. Tästä ei aiemmassa boikotissa ollut kyse eikä ole mahdollisessa uudessakaan.

KHL:än mukana tulee näitä haastavia tilanteita. Se kuuluu valitettavasti pakettiin. Siinä yksi iso syy miksi olisi hyvä päästä pois tästä sarjasta. Kyllähän Jokerit tuon pelin tulee pelaamaan. Ei Kurrilla ole munaa asettua poikkiteloin venäläisiä vastaan. Siinä voisi lakata omakin rahantulo..On muuten hyvinkin mahdollista, että Jokerit ja Minsk pelaavat pudotuspeleissä vastakkain.

Näin voi käydä. Jokerit on jo tilanteessa, jossa suuret luonnolliset sponssit ovat seuran jättäneet. Nyt mennään puhtaasti venäläisoligarkin rahoilla, joita piisaa tarvittaessa niin, että pääsylipputuloistakaan ei jää kausi kiinni. Vaikka olisi 0 euroa.

On mielenkiintoista seurata, reagoiko Suomen hallitus tällä kertaa Minskin reissuun sillä perusteella, että EU on lisännyt pakotetoimia ja Valko-Venäjä on ylittänyt rajan hybridisodallaan EU-maita vastaan ja "kaappaamalla" NATO-maan lentokoneen saadakseen siellä olleen matkustajan rautoihinsa.

Lievemmässä tilanteessa muistaakseni reagoi edelliskerralla useampikin poliitikko.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän jollain "bussi meni rikki" -tekosyyllä tai vastaavalla voisi jättää Minsk-matsin väliin. Korona on jo niin last season.

Mutta sinänsä hassua, että Valko-Venäjän tulevaisuus näyttää lepäävän Jokerien lavoissa. Mutta Pekingiin mennään tottakai, Leijonat voivat vapaasti pelata missä vain ilman, että uiguurit, taiwanilaiset tai muuten vaan opposition hemmot siitä kärsivät. Lähtölaskenta olympialaisiin on käynnissä, kisakiima nousee, jopa änäritähdet saapuvat Pekingin suureen sirkukseen. This is Winter Olympics!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllähän jollain "bussi meni rikki" -tekosyyllä tai vastaavalla voisi jättää Minsk-matsin väliin. Korona on jo niin last season.

Mutta sinänsä hassua, että Valko-Venäjän tulevaisuus näyttää lepäävän Jokerien lavoissa. Mutta Pekingiin mennään tottakai, Leijonat voivat vapaasti pelata missä vain ilman, että uiguurit, taiwanilaiset tai muuten vaan opposition hemmot siitä kärsivät. Lähtölaskenta olympialaisiin on käynnissä, kisakiima nousee, jopa änäritähdet saapuvat Pekingin suureen sirkukseen. This is Winter Olympics!

Totta. Ja Pekingin lisäksi Qatariin. Pidän mahdollisena ellen jopa oleta, että nämä hyvin lähellä olevat Peking & Qatar syövät poliitikkojen halua muistuttaa Jokereita Valko-Venäjän reissusta.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Tuskin kukaan myönteisesti tai kielteisesti Venäjän politiikkaan suhtautuva on työntämässä Jokerien vastuulle Lukasenkan hirmutekoja.

Jokerien vastuulla ei ole mitään Valko-Venäjän tapahtumista. Tästä ei aiemmassa boikotissa ollut kyse eikä ole mahdollisessa uudessakaan.
Tästä olen eri mieltä. Tällä palstalla sekä entiset, osittain nykyiset fanit ja joukko maakuntien öyhöttäjiä ja tietenkin naapurin kissimirrejä ovat nimenomaan tehneet asiasta aivan helvetillisen numeron. Kansalaisaktivismia nykyaikana.

Sinullakin on ollut hyvin vahvat mielipiteet (muistaakseni, korjaa jos olen väärässä) nimenomaan Jokereiden toiminnasta viime Minskin pelistä ja ylipäätään KHL:ssä tässä asiayhteydessä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tästä olen eri mieltä. Tällä palstalla sekä entiset, osittain nykyiset fanit ja joukko maakuntien öyhöttäjiä ja tietenkin naapurin kissimirrejä ovat nimenomaan tehneet asiasta aivan helvetillisen numeron. Kansalaisaktivismia nykyaikana.

Sinullakin on ollut hyvin vahvat mielipiteet (muistaakseni, korjaa jos olen väärässä) nimenomaan Jokereiden toiminnasta viime Minskin pelistä ja ylipäätään KHL:ssä tässä asiayhteydessä.

No, minäkin olen eri mieltä kanssasi. En muista muiden enkä varsinkaan omaa mielipidettäni, jossa olisi työntänyt Jokereille vastuun Lukasenkon hirmuteoista. Mitään vastuuta ei ole enkä usko, että väitteesi on sinne päinkään.

Sen sijaan muistan ja haullakin löysin kirjoituksiani, joissa olen pitänyt Jokereita Lukasenkan kannalta toivottavina instrumenttina, jos olisivat viime kaudella Minskiin siinä tilanteessa menneet.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
No, minäkin olen eri mieltä kanssasi. En muista muiden enkä varsinkaan omaa mielipidettäni, jossa olisi työntänyt Jokereille vastuun Lukasenkon hirmuteoista. Mitään vastuuta ei ole enkä usko, että väitteesi on sinne päinkään.

Sen sijaan muistan ja haullakin löysin kirjoituksiani, joissa olen pitänyt Jokereita Lukasenkan kannalta toivottavina instrumenttina, jos olisivat viime kaudella Minskiin siinä tilanteessa menneet.
Muuta sanottavaa itsellä ei sinulle tässä kohtaa tästä asiasta ole, kuin että vahvistan myös osaltani että olemme erimielisiä tästä asiasta.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen sijaan muistan ja haullakin löysin kirjoituksiani, joissa olen pitänyt Jokereita Lukasenkan kannalta toivottavina instrumenttina, jos olisivat viime kaudella Minskiin siinä tilanteessa menneet.
Jos Jokereissa olisi edes joku Colin Kaepernickin, Antoine Griezmannin tai Enes Kanterin kaltainen tyyppi, niin jos nyt Minskissä on pakko pelata, niin jonkinlaisia tuenosoituksia oppositiolle nähtäisiin. Voisi vaikka koko kentällinen ottaa kerralla kaksiminuuttiset "vääristä varusteista" ja jotain vastaavaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos Jokereissa olisi edes joku Colin Kaepernickin, Antoine Griezmannin tai Enes Kanterin kaltainen tyyppi, niin jos nyt Minskissä on pakko pelata, niin jonkinlaisia tuenosoituksia oppositiolle nähtäisiin. Voisi vaikka koko kentällinen ottaa kerralla kaksiminuuttiset "vääristä varusteista" ja jotain vastaavaa.

Hyvä idea! Ja Panarinin tai Zadorovin huipun veli voisi antaa Jokereissa pelatessaan muutaman kommentin.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Välihuuteluna tuohon Lehtos-caseen, jokainen voi avata vapaasti valitsemansa sosiaalisen median tuolta päivältä ja katsoa jengin suhtautumista tapaukseen (jos ei seiniä ole jälkikäteen siivottu). Osa osti suoraan, että on saatu merkittävä vastine. osa kaatoi tuon täysin Bobin niskaan ja osa suhtautui jopa jykevämmin, kuin tämä palsta. Jos kuitenkin tuntee/tietää nimiä ja lukee heidän mielipiteitään, niin keskimäärin vastaanotto on ollut, että ottaa päähän, mutta odotellaan mitä saadaan vastineeksi ja tämän takia mitään kannanottoa ei nähtäne.

Itse olen hypännyt myös tähän "odotellaan" -kelkkaan, vaikka vieläkin ottaa päähän ja kun toveri @powerplaymaker on aktiivisesti huhuillut, että odotellaan verorajaa, niin katsellaan mitä sieltä nyt tulee. Mitään 1 <=> 1 Lehtoseen sieltä ei ole tulossa, mutta odotuksena on huippujätkä omassa roolissaan oli se mikä hyvänsä. Kaikki tätä vähempi voidaan aika pitkälti todeta, että vastine ei joko ole ollut riittävä tai sitten sitä ei ole saatu käytettyä/käyttöön riittävästi. Mikään "Stollery vol2." ei varsinaisesti tuota nippua vahvista.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Välihuuteluna tuohon Lehtos-caseen, jokainen voi avata vapaasti valitsemansa sosiaalisen median tuolta päivältä ja katsoa jengin suhtautumista tapaukseen (jos ei seiniä ole jälkikäteen siivottu). Osa osti suoraan, että on saatu merkittävä vastine. osa kaatoi tuon täysin Bobin niskaan ja osa suhtautui jopa jykevämmin, kuin tämä palsta. Jos kuitenkin tuntee/tietää nimiä ja lukee heidän mielipiteitään, niin keskimäärin vastaanotto on ollut, että ottaa päähän, mutta odotellaan mitä saadaan vastineeksi ja tämän takia mitään kannanottoa ei nähtäne.

Itse olen hypännyt myös tähän "odotellaan" -kelkkaan, vaikka vieläkin ottaa päähän ja kun toveri @powerplaymaker on aktiivisesti huhuillut, että odotellaan verorajaa, niin katsellaan mitä sieltä nyt tulee. Mitään 1 <=> 1 Lehtoseen sieltä ei ole tulossa, mutta odotuksena on huippujätkä omassa roolissaan oli se mikä hyvänsä. Kaikki tätä vähempi voidaan aika pitkälti todeta, että vastine ei joko ole ollut riittävä tai sitten sitä ei ole saatu käytettyä/käyttöön riittävästi. Mikään "Stollery vol2." ei varsinaisesti tuota nippua vahvista.
Mulle pointti ei ole se että Lehtonen ei tullu Jokereihin. Änäritermiä käyttäen "Division Rival"

Mulle pointti eli se joka tässä eniten vituttaa on se että kaikista joukkueista Lehtonen päästettiin SKA:han.

Vaikka siitä ottaisi sen hyvintunnetun tunnepuolen pois, kyseessä on utheilullisesti katsoen Jokereiden isoin ja tärkein kilpakumppani.

Kurrin höpinät urheilullisesti parhaasta vaihtoehdosta kuulosti lähinnä vittuilulta.

Urheilullisesti paras vaihtoehto olisi ollut myydä oikeudet jollekkin itäsen konferenssin jengille jolloin herra olis tullu relevantiksi vasta finaaleissa jos edes sillon.

Tai kaikkein paras, olla myymättä. Kyllä Lehtonen olis löytäny hyväliksasen paikan vaikka Sveitsistä
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Riikalaiset tosiaan eivät vielä ole Minskissä käyneetkään. Latvia on ihan konkreettisesti saanut kärsiä Lukasenkon hybridisodasta että tuskin lähtevät. Tosin en selvittänyt minkä sortin oligarkki seuraa omistaa.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle pointti ei ole se että Lehtonen ei tullu Jokereihin. Änäritermiä käyttäen "Division Rival"

Mulle pointti eli se joka tässä eniten vituttaa on se että kaikista joukkueista Lehtonen päästettiin SKA:han.

Vaikka siitä ottaisi sen hyvintunnetun tunnepuolen pois, kyseessä on utheilullisesti katsoen Jokereiden isoin ja tärkein kilpakumppani.

Kurrin höpinät urheilullisesti parhaasta vaihtoehdosta kuulosti lähinnä vittuilulta.

Urheilullisesti paras vaihtoehto olisi ollut myydä oikeudet jollekkin itäsen konferenssin jengille jolloin herra olis tullu relevantiksi vasta finaaleissa jos edes sillon.

Tai kaikkein paras, olla myymättä. Kyllä Lehtonen olis löytäny hyväliksasen paikan vaikka Sveitsistä

Tästä pääosin samaa mieltä. Lisättäköön vielä soppaan nämä Vuorisen Twitteröinnit, niin paskan maku suussa on tosiasia. Kuitenkin, koska asialle ei mitään enää mahda, vaikka se syökin, niin seuraava mikä merkkaa on se vastine mitä tulee. Sen jälkeen voidaan arvioida oliko korvaus hyvä vai sanahelinää.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Vieläkö tästä case-Lehtosesta jaksetaan jauhaa? Se meni Jokereilta niin päin vittua kuin vaan joku asia voi mennä. Et missään tapauksessa voi "myydä" oikeuksia oman konferenssin ja divisioonan pahimmalle kilpailijalle. Ja samalla selittää urheilullisesti parhaalla ratkaisulla. Tai merkittävällä rahallisella korvauksella, jolla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Paitsi Jari voi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama mikä tilanne Valko-Venäjällä on suhteessa Jokereihin. Mä en jaksa pätkääkään sitä poliittisuutta ja aattellisuutta mitä tungetaan jo pelkkiin viihdeohjelmiinkin urheilun lisäksi. Jos Jokerit Minskissä pelaa, ei ne silti ole vasruussa sen maan asioista millään tavalla.

Kaikissa autoritäärisissä toimenpiteissä tarvitaan aina asian hiljaa hyväksyviä lampaita, jotka eivät uskalla nousta vastarintaan oman mukavuutensa takia.

Jos tuossa sarjassa olisi jokin omia kansalaisiaan uunittava natsivaltio vaikkapa mukana, olisiko ok mennä sinne pelaamaan koska ei Jokerit ole vastuussa sen maan asioista?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kaikissa autoritäärisissä toimenpiteissä tarvitaan aina asian hiljaa hyväksyviä lampaita, jotka eivät uskalla nousta vastarintaan oman mukavuutensa takia.

Jos tuossa sarjassa olisi jokin omia kansalaisiaan uunittava natsivaltio vaikkapa mukana, olisiko ok mennä sinne pelaamaan koska ei Jokerit ole vastuussa sen maan asioista?

Voitko nyt ihan kirjaimellisesti/käytänöllä näyttää? Kerro vielä missä sun puhelin on tehty tai telkkari mitä näitä on.

Jokerit haluaisin Liigaan, mutta ei mun illalliseen vaikuta vaikka ovat KHL:ssä. Tuntuu siltä että valitaan itselle sopivat argumentit. Ville Peltonen pelas Jokereissa ja mielestäni ei tilanteessa väärää jos se oli sitte paras paikka siihen kohtaan.

Joku saisi kertoa myös mikä on tämä propaganda. Kukaan omilla aivoilla ajatteleva ei luule että Jokereita ei nimenomaan haluttu KHL asiaan. Mut mikä se propaganda on? Miten normaalin ihmisen ajattelu muuttuu siitä et Jokerit on KHL:ssä. Ihan käytännön esimerkkejä toivoisin. Sama sarja se mulle on oliko Jokerit vai ei..
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös