Jokerit kaudella 2020–2021 – joukkueen rakennus

  • 376 400
  • 1 898
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jussi Jokinen varmaan kelpaa sitten kans teille. NHL-sentteri kyseessä.

No Lehterä olisi silti vielä ihan tekijämies KHL-tasolle, vaikkei nopeutta enää olekaan.

Pidetään Konna ja otetaan Jorsti ja JJ.

Hyvä kenttä, jossa kaikki voi pelata keskellä:

Jokinen - Konna - Lehterä

Ikääkin on riittävästi.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turusen sopimus estää pelaamisen Jokereissa/KHL:ssä, muttei kuitenkaan Davosissa/NLA:ssa?
Kyllä. Ei olisi lainkaan ihmeellistä, mikäli IFK olisi laittanut pykälän, että Jokerit ei saa ryöstää Turusta, jos vielä sopimuksessa on optio. Olisi iso imagotappio IFK:lle, jos Jokerit veisi parhaat pelaajat sieltä.

No mutta emme voi tietää. Sen vain tiedän, että Turunen on/oli halukas pelaamaan Jokereissa, mutta aina nämäkään ei ole niin yksinkertaisia juttuja. Sveitsin kautta sitten.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi iso imagotappio IFK:lle, jos Jokerit veisi parhaat pelaajat sieltä.

Mun mielestä se olisi ihan reilu peli, kun IFK:kin on kunnostautunut viime vuosina viemään Jokereitten ylijäämät. Saataisiin kaksisuuntainen liikenne tuohonkin. Vaikka toki sieltä Eronen tulikin jo, mutta eipä sillä oikein ollut käyttöä tärkeillä hetkillä.

Turunen pitäisi kuitenkin ehdottomasti raahata tavalla tai toisella Jokereihin, jos on Eurooppaan jäämässä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollut. Tiedossa oli, että Turunen on halukas pelaamaan Jokereissa, mutta sopimus IFK:n kanssa voi estää sen.

Vaikea uskoa, että IFK saisi tuollaisen option sisältävällä sopimuksella kiinnitettyä kotimaisia pelaajia, joilla on siirtomarkkinoilla vaihtoehtoja. Uskon, että nuo Salmelaisen 1+1 -sopimukset sisältävät puhtaasti option, joka mahdollistaa kausien välillä siirtymisen Liigan ulkopuolelle.
 

JokerMaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nojaa. En yhdestä sanamuodosta vetäisi liikaa johtopäätöksiä, kun sopimusta on vielä jäljellä.

Mielestäni kyseisestä lauseesta ei voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä. Ymmärsin lauseen enemmänkin niin, että poikkeuksellinen tilanne jonka muistaa aina, ja on samalla iloinen että oli kriisin aikana osa hänen parastaan ajattelevaa organisaatiota.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Turusen sopimus estää pelaamisen Jokereissa/KHL:ssä, muttei kuitenkaan Davosissa/NLA:ssa?

Epäilen hieman moisia optioita.

Kuten aikaisemminkin olen kertonut, niin osa seuroista vaatii KHL-pykälän, jossa Jokerit on poissuljettu pykälän laukaisevien seurojen listalla.

Jokerit taitaa omistaa Turusen KHL-oikeudet, joten sinänsä tyhmää allekirjoittaa tuollainen lappu, jos näin on tehty.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikea uskoa, että IFK saisi tuollaisen option sisältävällä sopimuksella kiinnitettyä kotimaisia pelaajia, joilla on siirtomarkkinoilla vaihtoehtoja.
Totta tuokin, mutta mistäpä näitä tietää. Turunen oli kumminkin vielä "nobody", kun IFK hänet kiinnitti, joten voihan se olla, että tommonen pykälä ollaan saatu sorvattua.

Kyllähän tuo Jokereiden laituritilannekkin voi karkoittaa näitä "Turusia", koska Joensuu, Savinainen, O'Neill ja Jensen on lähtökohtaisesti edellä kärkiketjuissa. Sitten kolmosketjun laidalta pitäisi ainakin Haapala syöstää pois, että mahtuisi pelaamaan. Ehkä se on fiksumpi hakea vielä kannuksia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä. Ei olisi lainkaan ihmeellistä, mikäli IFK olisi laittanut pykälän, että Jokerit ei saa ryöstää Turusta, jos vielä sopimuksessa on optio. Olisi iso imagotappio IFK:lle, jos Jokerit veisi parhaat pelaajat sieltä.

No mutta emme voi tietää. Sen vain tiedän, että Turunen on/oli halukas pelaamaan Jokereissa, mutta aina nämäkään ei ole niin yksinkertaisia juttuja. Sveitsin kautta sitten.

Kuten aikaisemminkin olen kertonut, niin osa seuroista vaatii KHL-pykälän, jossa Jokerit on poissuljettu pykälän laukaisevien seurojen listalla.

Jokerit taitaa omistaa Turusen KHL-oikeudet, joten sinänsä tyhmää allekirjoittaa tuollainen lappu, jos näin on tehty.

Sanon nyt suoraan, etten usko tälläiseen hetkeäkään. En, vaikka kyseessä olisi IFK ja isot imagotappiot.

Toiseksi. Jos Turunen olisi halunnut tulla pelamaan Jokereihin, niin Turunen olisi kyllä tullut pelamaan Jokereihin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sanon nyt suoraan, etten usko tälläiseen hetkeäkään. En, vaikka kyseessä olisi IFK ja isot imagotappiot.

No ei se multa ole pois jos päätät olla uskomatta. Mä luotan lähteeseeni ja hänen osumaprosenttinsa on 100 %. Ja tulee olemaankin niin kauan kuin jatkaa nykyisessä tehtävässään.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Mites sen Pulkkis-Teemun kanssa menee? Eliteprospectsin mukaan soppari päättyy tähän kauteen, mutta tuossa taisi olla vielä vuoden optio päällä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites sen Pulkkis-Teemun kanssa menee? Eliteprospectsin mukaan soppari päättyy tähän kauteen, mutta tuossa taisi olla vielä vuoden optio päällä.
Itse sanoi, että kahden vuoden sopimuksen teki Dynamoon, kun sinne siirtyi.

No ei se multa ole pois jos päätät olla uskomatta. Mä luotan lähteeseeni ja hänen osumaprosenttinsa on 100 %. Ja tulee olemaankin niin kauan kuin jatkaa nykyisessä tehtävässään.
Äläs nyt. Kyllä tämä @Via Dolorosa tietää paremmin.

Liigassa kiukutellaan ja Liigan imagoa suojellaan = pelätään Jokereita, ja siksi näitä pykäliä valmistetaan. Samalla tehdään hallaa suomalaiselle jääkiekolle. Ironista.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Äläs nyt. Kyllä tämä @Via Dolorosa tietää paremmin.

Liigassa kiukutellaan ja Liigan imagoa suojellaan = pelätään Jokereita, ja siksi näitä pykäliä valmistetaan. Samalla tehdään hallaa suomalaiselle jääkiekolle. Ironista.

Ja näin. Nyt lähdit vaihteeksi tälle linjalle.

Lupaan kysyä tätä asiaa yhdeltä kotimaiselta huippupelaajalta, jos suinkin on kesällä mahdollista, jonka jälkeen lupaan tulla tänne kertomaan mikä vastaus oli.

Se, että minä sanon etten usko, ei tarkoita että minä tiedän. Jos te olette omin silmin nähneet Turusen sopimuksen, niin sitten ei ole vastaväitteitä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joensuu - Regin - O'Neill
Hännikäinen - Mäenalanen - Jensen
Haapala - x - Savinainen
Oksanen - Billström - Anttila
Karjalainen
Ikonen
Junnut

Tuolla hyökkäyksellä voisin lähteä liikkeelle. Voi veljet kun tohon x:n paikalle saatais joku taikuri. Mistä sentteritaikuri? Borgström jos jatkaa amerikan valloitusta. Suomelakin taisi saada juonesta kiinni siellä. Mitään Palvetta on turha pohtia. Lehterä ois potenssiin sata kovempi.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Liigassa kiukutellaan ja Liigan imagoa suojellaan = pelätään Jokereita, ja siksi näitä pykäliä valmistetaan. Samalla tehdään hallaa suomalaiselle jääkiekolle. Ironista.
Miten muuten itse suhtautuisit tilanteeseen, jossa IFK saisi rahoituksen sanotaan nyt vaikka Dubaista, 20 miljoonaa pelaajabudjetti per kausi. Tämän jälkeen IFK alkaisi muiden seurojen lisäksi myös Jokereista kuppaamaan joka kausi sen kauden kerman omaan joukkueeseensa. Oletan, että lähtisit samoin silloin torille juhlistamaan suomalaisen jääkiekon menemistä eteenpäin ja samalla paheksuisit Jokereiden toimintaa, jos he yrittäisivät keksiä keinoja tämän kuppaamisen estämiseksi? Muutenhan olisit pahemman kerran kaksinaismoralisti ja siihenhän me emme usko.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten muuten itse suhtautuisit tilanteeseen, jossa IFK saisi rahoituksen sanotaan nyt vaikka Dubaista, 20 miljoonaa pelaajabudjetti per kausi. Tämän jälkeen IFK alkaisi muiden seurojen lisäksi myös Jokereista kuppaamaan joka kausi sen kauden kerman omaan joukkueeseensa.
Vituttaisihan se suunnattomasti, mutta ei IFK pelaisi tuolloin samassa sarjassa, ja en myöskään samaan aikaan väittäisi, että toimimme suomalaisen jääkiekkoilun parhaaksi boikotoimalla IFK:ta, vaan päästämme mieluummin pelaajat Sveitsiin tai Ruotsiin, kun IFK:hon.

Tottakai ymmärrän tuon kannan. Mutta sitä perustelua en ymmärrä. Miten suomalainen jääkiekko voittaa siinä enemmän, jos pelaaja x lähtee Ruotsiin, eikä Jokereihin. Jos olisivat rehellisiä, niin homma olisi ok. Sanoisivat suoraan, että Narrit ja niiden teot vituttaa, emmekä halua, että pelaajiamme siirtyy sinne. Noin kuvainnollisesti.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Vituttaisihan se suunnattomasti, mutta ei IFK pelaisi tuolloin samassa sarjassa, ja en myöskään samaan aikaan väittäisi, että toimimme suomalaisen jääkiekkoilun parhaaksi boikotoimalla IFK:ta, vaan päästämme mieluummin pelaajat Sveitsiin tai Ruotsiin, kun IFK:hon.

Tottakai ymmärrän tuon kannan. Mutta sitä perustelua en ymmärrä. Miten suomalainen jääkiekko voittaa siinä enemmän, jos pelaaja x lähtee Ruotsiin, eikä Jokereihin. Jos olisivat rehellisiä, niin homma olisi ok. Sanoisivat suoraan, että Narrit ja niiden teot vituttaa, emmekä halua, että pelaajiamme siirtyy sinne. Noin kuvainnollisesti.
En minä mistään suomalaisen jääkiekon edusta tiedä mitään eikä rehellisesti sanottuna järin kiinnostakaan. Enemmän minua kiinnostaa oma seurani IFK ja sen asiat, siksi lähestynkin tätä asiaa siitä näkökulmasta. Faktaa on, että IFK ja Jokerit kilpailevat samoista katsojista, sponsoreista ja jossain määrin varmaan pelaajistakin.

Jos tätä asiaa katselee tästä näkökulmasta niin onko oikeasti mikään ihme, että IFK mieluummin päästää kärkipelaajansa siirtymään Ruotsiin tai Sveitsiin, kuin Jokereihin? Mielestäni tämä on ihan no-brainer asia. Puhutaan kilpailusta, brändinarvosta ja mielikuvista kuluttajien eli tässä tapauksessa lähinnä katsojien keskuudessa. Siihen kontekstiin ei ihan sovi, että saman kaupungin seura poimii riveihinsä parhaat pelaajat. Nämä asiat on uskoakseni pitkälti siitä kiinni, kenen näkökulmasta asioita tarkastelee. Voisi varmasti avautua paremmin, jos puolet olisi toisinpäin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tätä asiaa katselee tästä näkökulmasta niin onko oikeasti mikään ihme, että IFK mieluummin päästää kärkipelaajansa siirtymään Ruotsiin tai Sveitsiin, kuin Jokereihin?
Ei tietenkään ole. Siksi sanoinkin, että ymmärrän täysin IFK:n kannan asiassa. Ja kyllähän se fakta on, että nimenomaan IFK suojelee sillä omaa imagoaan ja pelkää tällä tavoin Jokereita. Joka on täysin ymmärrettävää, koska resurssit ovat (ulkopuolisen rahoituksen vuoksi) täysin erilaiset. Eikai kukaan ole tuota ihmetellytkään, että miksi esimerkiksi IFK näin tekee? Itse ihmettelen perusteluita. Aivan varmasti Jokeritkin tekisi noin, jos osat olisivat toisinpäin. Sitä vähän ihmettelin, miten @Via Dolorosa :lle tämä oli niin "uskomaton" asia, kun ottaa nämä asiat huomioon.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Teemu Ertsi Erde Eronen soppari jatkuu, toivottavasti saisi kesällä voimaa ja liikettä lisää. Taitaa olla turha toivo. Aleksi Halme ei mun mielestä tällä kaudella kehittynyt juuri nimeksikään. Itse en jatkaisi sopimusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös