Anteeksi, että tulen naapurin puolelle huutelemaan.
Mutta siis, jos asuu alle puolivuotta suomessa ei pitäisi joutua veroja makselemaan suomeen muuta kuin siltä ajalta kun täällä on ansiota tienannut.
Hah hah, tervetuloa. :) Täällä vedetään loppuun asti omalla linjalla. Auringossa ei ole paikkoja ja pelikiellot voivat olla pitkiä.Anteeksi pitkä tilitys mutta kun pääsee kokoonpanoon on heti haettava paikkaa auringossa:))
Yksi ottelu on huono otanta, mutta eilen Korpisalo kyllä pudotteli vaarallisesti helppojakin kiekkoja ja pari kertaa ylipelasi itsensä pihalle. Täysin ymmärrettäviä juttuja 19-vuotiaalta kassarilta, mutta en mielelläni tässä vaiheessa lähtisi laavakylvettämään Joonasta. Kiekko-Vantaassa riittää varmasti haastetta täksi kaudeksi ja pääseehän sieltä poiskin jos oikein alkaa koppi tarttumaan.Itsekin olen kääntynyt sille kannalle, että Korpisalo maaliin ja katsotaan kantaako siivet. Veikkaan että kantaa aika hyvin.
Ramstedt on todennäköisin seuraava hankinta.
Olisiko se Dixon edelleen vapaa?
Minkäslaisia laitureita sinne kolmos ja neloskenttään kaivataan, jos ei Ruutu, Rita, Mäki ja Ben-Amor riitä? HIFK:ssa toki riittää mikkihiiriä kolmosenkin laidoille, mutta en mä sitäkään ihan optimaalisena joukkueen rakentamisena näe. Moses ja Lahti ovat tähtiluokan maalintekijöitä ja Hardt ja Tyrväinen mukavan ärhäköitä voimahyökkääjiä. Jokerit saa rakennettua ainakin paperilla kaksi aika kivasti roolitettua hyökkäyskenttää, joten laituriosasto on mun mielestä paljon enemmän kuin kunnossa.laituriosasto puolestaan on vähän, kuin HIFK:lla niinä vuosina, kun ei menestytty, mutta kyllä sieltäkin parhaimmillaan käsiä ja jalkoja löytyy (Lahti, Moses), mutta jotenkin tuntuu, että saman profiilin laitahyökkääjää on kuitenkin liian paljon: Ben Amor, Ruutu, Tyrväinen, Mäki... Fakta on kuitenkin se, että ilman kärkitason senttereitä ei nykykiekossa pärjää tai en tiedä, että onko koskaan pärjännytkään ja tässä on nyt Penailtu tai Masailtu oikein kunnolla.
Mitähän tässä nyt on taas HIFK:lle vittuiltu? Mun mielestä sitä vittuilua on tullut paljon enemmän Nordikselta Ilmalaan kuin toisin päin. Jokerit on nykyään paljon HIFK:ta fyysisempi joukkue, mutta kumman häpeä se sitten on? Ei IFK:lla ole mitään yksinoikeutta fyysiseen pelityyliin ja on aika itsekeskeistä ajatella, että isokokoisen joukkueen kasaaminen olisi automaattisesti jotain matkimista. Ruutu oli Kekäläisen hankinta (ja tarpeellinen sellainen) ja Jere on huippupelaaja. Somervuori, Jokela, Järventie, Riksman ja kumppanit ovat liikkuneet toiseen suuntaan. Näin tää vaan nykyään menee. Jos lähdetään hiuksia halkomaan, niin HIFK:ssahan tämä ryöstökulttuuri on paljon rikkaampi ja perinteikkäämpi. Arima ja Melametsä avasivat lopullisesti padon, joka ei koskaan varmaan tule sulkeutumaan.En ihmettelisi yhtään mikäli Jokerit signaisi Ramstedtin. Sanon vaan, että iso kysymysmerkki on sekin ja taas olisi yksi HIFK-taustainen ukko lisää. Ihmetyttää vaan, että nämä tietyt jätkät (Hjallis, Masa, Pena) seuraavat ja ovat tekemisissä kiekon kanssa vuosikymmeniä ja silti, kun pitää laittaa jengi kasaan, niin tehdään samat virheet kerta toisensa perään. Hjalliksellakin tuntuu, että joukkue on rakennettu ennemminkin oma etu (HIFK:lle vittuilu) edellä, kuin oikeat joukkueen rakentamiset intressit silmällä pitäen.
Karalahden kohdalla ymmärrän, että joku HIFK-nimimerkki pitää hänen hankintansa yhtenä syynä Hjalliksen halua vittuilla HIFK:lle, mutta Ramstedt sen sijaan olisi Jokereilta ehdottomasti todellinen järkihankinta, sillä juuri Ramstedtin kaltaista taitosentteriä tuo hyökkäys kipeästi kaipaa. Olen pettynyt mikäli Jokerit ei ole Ramstedtin perässä, sillä ei markkinoilla parempiakaan senttereitä ole realistisesti saatavilla.
Onko joku sanonut että riittäisi? Itse ainakin ajan takaa sitä, että voidaan hyvin pelata ekat pelit Korpilla ja hoitaa Kilpeläinen kuntoon. Kun paikka tulee niin hankitaan oikeasti veret seisauttava ykkösveska, mutta milloin sellainen on tarjolla niin sitä pitää ehkä odottaa pidempään kuin kolme päivää. :) Itsekin ottaisin heti Thomas, Lasak, Helenius kolmikosta kenet vaan, mutta onko herrat saatavilla, sitä ei täällä jatkoajassa päätetä.Hyvää päivää näille väitteille, että Korpisalo riittäisi. Jos Tuohimaa ei riittänyt joka on huomattavasti valmiimpi paketti sm-liiga tasolle, niin miksi Korpisalolla voitaisiin lähteä kauteen?
Asiasta toiseen. Mitä Ramstedtiin tulee niin jokainen voi laskea 1+1 onko Jokereiden näköinen pelaaja. Ei ole. Asenne, työnteko, pään kestävyys. Kaikki puuttuu. Jokerit ei ole hankkimassa Ramua, spekulaatiot voidaan lopettaa.
Onko joku sanonut että riittäisi? Itse ainakin ajan takaa sitä, että voidaan hyvin pelata ekat pelit Korpilla ja hoitaa Kilpeläinen kuntoon. Kun paikka tulee niin hankitaan oikeasti veret seisauttava ykkösveska, mutta milloin sellainen on tarjolla niin sitä pitää ehkä odottaa pidempään kuin kolme päivää. :) Itsekin ottaisin heti Thomas, Lasak, Helenius kolmikosta kenet vaan, mutta onko herrat saatavilla, sitä ei täällä jatkoajassa päätetä.
Asiasta toiseen. Mitä Ramstedtiin tulee niin jokainen voi laskea 1+1 onko Jokereiden näköinen pelaaja. Ei ole. Asenne, työnteko, pään kestävyys. Kaikki puuttuu. Jokerit ei ole hankkimassa Ramua, spekulaatiot voidaan lopettaa.
Mun mielestä Kilpeläinen tarvisi parikseen jonkun tandemveskarin, jotta voisimme pienentää epäonnistumisriskiä.
Voisihan se homma toimia, mutta itse lähtisin siitä, että Kilpeläisen aisapariksi hankitaan kokenut ja "tiedetään mitä saadaan"-veskari esim. Lasak tai Thomas ja sen jälkeen vain taivas on rajana. Thomakseen en usko että tulee, se olisi lottovoitto.Nieminen kelpaisi kyllä tähän hätään minulle. Tandem Nieminen - Kilpeläinen alkukaudesta Nieminen - Korpisalo kuulostaa ihan hyvältä.
Vielä kun puolustus on ainakin paperilla selväsi kovempi kuin viime kaudella, niin en näe mitään esteitä mestaruuden voittamiseen Nieminen - Kilpeläinen tandemilla vuorotellen, tietenkin jos jomman kumman pää ei kestä, niin sitten toinen pelaa enemmän.
Mitähän tässä nyt on taas HIFK:lle vittuiltu? Mun mielestä sitä vittuilua on tullut paljon enemmän Nordikselta Ilmalaan kuin toisin päin. Jokerit on nykyään paljon HIFK:ta fyysisempi joukkue, mutta kumman häpeä se sitten on? Ei IFK:lla ole mitään yksinoikeutta fyysiseen pelityyliin ja on aika itsekeskeistä ajatella, että isokokoisen joukkueen kasaaminen olisi automaattisesti jotain matkimista.
Ramstedt on liigatasolla TPS:n kasvatti joka on HIFK-visiittinsä jälkeen käynyt jo kolmessa seurassa. Jo on kumma jos hänetkin joku näkee vielä profiloituvan julliksi. Veikkaan kyllä ettei ole tulossa.