Jokerit kaudella 05/06

• 493 555
  • 2 612
Tila
Viestiketju on suljettu.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
flintstone kirjoitti:
Ja mielenkiintoista kuulla että nykyisen NHL:n sopimuksen seurauksena 27-33 vuotiaat AHL-veteraanit olisivat joukolla hakemassa pelipaikkoja Euroopasta, ehkä sieltä meillekin jokunen pelimies haaviin tarttuu.
.

Ilmeisesti paino on sanalla Euroopasta tai siltä ainakin tuntuu kun Suomeen ei yksikään eksy edes vahingossa.
Tällä hetkellä esimerkiksi Hifk,Jokerit ja Ilves ovat ilman ykkössentteriä mutta ei edes huhuja nimistä liiku missään eli hiljaista on.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Pistät jälleen sanoja muiden suuhun. Sitä voinee kutsua tekstin väärentämiseksi. En ole missään kertaakaan ikinä todennut, että Niinimäki olisi nöyrä joukkuepelaaja. Ei vitussa ole! Jokerit ei tarvitse tällä hetkellä nöyriä joukkuepelaajia. Sellaista harmaata massaa. Se mitä me tarvitaan, on maalintekijöitä ja game breakereita ja pelin pyörittäjiä sekä toisaalta kovia kavereita viihdyttämään yleisöä. Kädellisiä pelaajia. Joko hanskauksella tai mailalla taitavia. Taiteilijaluonteet ovat tervetulleita.

Ai nyt se Jesse onkin taiteilijaluonne? Oliko minun epämääräisessä vihjailussa ja negatiivisessa pelaajaprofiilissa sittenkin jotain pientä asiaa? Ei varmaankaan joten määritteletkö taiteilijaluonteen?

Ja enkös minä ole jatkuvasti Jokereihin huutanut, lisää taitoa ja mielikuvitusta, lisää pehmeitä käsiä? Jesse Niinimäki toisi Jokereihin nimenomaan tätä, mutta kun tietää Jessen historiaa niin työmoraalin tarkistaminen on mielestäni tärkeää ennen kuin kaveri tänne signataan. Jos Jessen työmoraali ja motiivit on kunnossa minulla ei ole mitään sitä vastaan että Jesse Niinimäki pelaa ensi kaudella Jokereissa.

cobol kirjoitti:
Ristirekellä tarkoitan Virta-fobiaasi. Sen toinen aste on Niinimäki-fobia.

Minä olen kertonut jo perustelut miksi minä en Tony Virtaa tänne halunnut, joten en siihen enää palaa. Sivuhuomautuksena Tim Thomasin haastattelun perusteella, Tony Virran mainitseminen pikkukikkailijana on hieman hämmentävää - toivottavasti tämä kikkailu näkyy myös katsomoon.

Jesse Niinimäkeä kohtaan minulla ei ole mitään fobiaa, mutta Tommi Turusen tyylisiä haluttomia surffailijoita en todellakaan halua nähdä Jokereissa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En mä viitsi lähteä vääntämään jostain Niinimäestä varsinkaan kun flintin tekstit perustuvat hänen itse keksimiin olemattomiin lainauksiin samaan tapaan kuin jokunen päivä sitten oliko se nyt Vakion kanssa.

Mä olen kantani Niinimäestä kirjoittanut ja sen mukaan kaverissa on potentiaalia, mutta hän on riski hankinta Jokereille. Hyvää on taitavuus ja kotimaisuus, huonoa loukkaantumiset ja se, että viime kaudet ovat olleet repaleisia. Silti kokeilisin ja jos ei tyydytä, ulos vaan.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
cobol kirjoitti:
En mä viitsi lähteä vääntämään jostain Niinimäestä varsinkaan kun flintin tekstit perustuvat hänen itse keksimiin olemattomiin lainauksiin samaan tapaan kuin jokunen päivä sitten oliko se nyt Vakion kanssa.

Heh, vai niin tällä kertaa.

Kun minä kyseenalaistin Jesse Niinimäen työmoraalia ja motiiveja sinä vastasit minun kirjoitukseen näin:
cobol kirjoitti:
Mä en ihan jaksa ymmärtää sinun ja muutaman muun Niinimäen luokittelua. Puheet siitä, että on vaikea luonne yms kertoisi jopa sellaisesta, että tunnette kaverin paremminkin - kenties ihan sukulaispoika :) Mistä teillä on tietoa asiasta - siis oikeasti?

Ei kannata uskoa jokaiseen juttuun, jonka netistä löytää. Ilveksen ja Niinimäen tilanteesta voin sanoa sen verran, että Niinimäki oli yksi pelaajista, johon Ilves todella uskoi ja johon Ilves panosti Niinimäen pahaan loukkaantumiseen asti. Toipumisen jälkeen ongelmia tuli, mutta tuskinpa ne kaikki Niinimäestä johtuivat. Minulla oli kunnia jutella erään ottelun jälkeen hänen kanssaan ja ei kyllä vaikuttanut diivalta tai mitenkään vittumaiselta sitten tipan tippaa. Oikeastaan mulle jäi kuva vähän hiljaisesta ja nöyrästä nuoresta kaverista, joka on valmis tekemään työtä kunnon otteella.

Minua askaruttaa mitä sinä tällä kirjoituksella tarkoitit? Minun mielikuvani on että sinä tuossa kirjoituksessa kyseenalaistit minun (ja muutaman muun) tiedot Jesse Niinimäen työmoraalista vääriksi, vai? Eli ihan vain mielenkiinnosta kerrotko mitä tuossa kirjoituksessasi oikeasti sanotaan, kun mä en siis sitä osaa tulkinta?

cobol kirjoitti:
Mä olen kantani Niinimäestä kirjoittanut ja sen mukaan kaverissa on potentiaalia, mutta hän on riski hankinta Jokereille. Hyvää on taitavuus ja kotimaisuus, huonoa loukkaantumiset ja se, että viime kaudet ovat olleet repaleisia. Silti kokeilisin ja jos ei tyydytä, ulos vaan.

Minäkin olen sanonut että Jesse kelpaa Jokereihin taitojensa puolesta ja jos motiivit on kunnossa niin minulla ei ole mitään sitä vastaan että Jesse pelaisi Jokereissa tulevalla kaudella.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Heh, vai niin tällä kertaa.

Kun minä kyseenalaistin Jesse Niinimäen työmoraalia ja motiiveja sinä vastasit minun kirjoitukseen näin:

Koita nyt miettiä vähän, mitä kirjoitat. Muuten jäät aina kiinni väärentämisestä. Miten asia meni? Sinä kirjoitit Niinimäen tietäväsi Niimäestä (suora lainaus)

Flint: "tunnetusti vaikeana luonteena"

ja minä peräsin asiasta faktoja (suora lainaus)

Cobol: "Puheet siitä, että on vaikea luonne yms kertoisi jopa sellaisesta, että tunnette kaverin paremminkin - kenties ihan sukulaispoika :) Mistä teillä on tietoa asiasta - siis oikeasti?"

En minä osaa sanoa mitään Niinimäen työmoraalista tai joukkuepelaamisesta. Enhän tunne koko kaveria! Enkä ole niistä mitään sanonutkaan. Peräsin vain faktoja näille tunnetusti vaikea luonne - puheillesi.

Jatkossa en enää kommentoi juttujasi ellei niissä ole asiaa ilman sitä, että laitat ns. sanoja minun tai jonkun muun suuhun.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
mixu kirjoitti:
Ilmeisesti paino on sanalla Euroopasta tai siltä ainakin tuntuu kun Suomeen ei yksikään eksy edes vahingossa.
Tällä hetkellä esimerkiksi Hifk,Jokerit ja Ilves ovat ilman ykkössentteriä mutta ei edes huhuja nimistä liiku missään eli hiljaista on.

Odotas kun training campit alkaa ja jätkiä lähetetään alas, eiköhän se liike siitä ala. Siksi mielestäni vielä nyt ei tänne kannata tuoda kavereita rapakon takaa, luulen että parin kuukauden sisällä on paljon kovempia nimiä saatavana. Tosin Sveitsi, Venäjä ja Ruotsi kilpailee niistäkin.

X-Hearted

Jäsen
Kannattaisi nyt edes kokeilla miestä, kun markkinatkin ovat mitä ovat. Tuskin try-out ainakaan huonontaa tilannetta. Ei kannata dissata Niinimäkeä ennakkoluulojen takia...

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
cobol kirjoitti:
Koita nyt miettiä vähän, mitä kirjoitat. Muuten jäät aina kiinni väärentämisestä. Miten asia meni? Sinä kirjoitit Niinimäen tietäväsi Niimäestä (suora lainaus)

Flint: "tunnetusti vaikeana luonteena"

ja minä peräsin asiasta faktoja (suora lainaus)

Cobol: "Puheet siitä, että on vaikea luonne yms kertoisi jopa sellaisesta, että tunnette kaverin paremminkin - kenties ihan sukulaispoika :) Mistä teillä on tietoa asiasta - siis oikeasti?"

Se koko minun kirjoitukseni meni näin:
flintstone kirjoitti:
sitä minun peräänkuuluttamaani taitoa ja mielikuvituksellisuutta Jesse toki toisi joukkueeseen mutta tunnetusti vaikeana luonteena pidetty Jesse on kyllä erittäin suuri riskihankinta. Ja vaikka Jokereiden tilanne taitopelaajien suhteen on heikko niin silti kartoittaisin hyvin hyvin tarkasti Jessen pelihalut ja motiivit ennen kuin Jesseä tänne toisin.

Tunnetusti vaikeana luonteena tarkoittaa huonoa asennetta, joka taas on näkynyt huonona työmoraalina. Ja tästä minä olen kirjoittanut.

cobol kirjoitti:
En minä osaa sanoa mitään Niinimäen työmoraalista tai joukkuepelaamisesta. Enhän tunne koko kaveria! Enkä ole niistä mitään sanonutkaan. Peräsin vain faktoja näille tunnetusti vaikea luonne - puheillesi.

Kuitenkin sinä kirjoitit näin:
cobol kirjoitti:
Minulla oli kunnia jutella erään ottelun jälkeen hänen kanssaan ja ei kyllä vaikuttanut diivalta tai mitenkään vittumaiselta sitten tipan tippaa. Oikeastaan mulle jäi kuva vähän hiljaisesta ja nöyrästä nuoresta kaverista, joka on valmis tekemään työtä kunnon otteella.

Mutta tässä sanomasi hiljainen ja nöyrä kaveri joka on valmis tekemään töitä kunnon otteella ei ollut mitenkään kannanotto Jessen työmoraalista tai asenteesta, niinkö?

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Vaikka mielipiteeni ei varmaan kiinnostakaan, tuen nyt tässä cobolia. Luulen, että hän tarkoitti sitä että media+nettikirjoittelut luovat helposti tietynlaisen kuvan joistain pelaajista, jotka sitten tavalliset katsojat ottavat 1:1 todesta. Me täällä tietokoneen ääressä emme kukaan (lukuunottamatta ehkä joitain Ilves-jamppoja) oikeasti tunne Niinimäkeä, joten emme voi tehdä hänestä mitään oletuksia. Olemme lukeneet juttuja hänestä ja tämän kautta muodostaneet mielikuvan siitä, että Niinimäki on taitava, kädellinen ja luova pelaaja mutta samanaikaisesti laiska, diiva ja joukkuepeliin kykynemätön. Varmasti tuossa on tottakin, mutta itse olisin todella mielelläni antamassa hänelle mahdollisuuden jos Jokereihin olisi tulossa. Try Outia kouraan ja katsotaan miten homma lähtee kulkemaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
HN kirjoitti:
Niinimäki on kaukalon ulkopuolella rento ja mukava kaveri, jolla ei ole mitään ihmeempiä diivan elkeitä.

Juuri samanlainen kuva jäi itsellenikin parin minuutin jutustelulla ja sen myös täällä mainitsin plussana. Negativisia asioita Niinimäestä tuntuu riittävän myös sinun listassasi. Sitä ihmettelen, miten Niinimäki oli sinunkin mielestäni aivan ykköspelaaja Ilveksessa siihen taklaukseen asti, jos hän on aivan erityisen laiska ja itsekäs? Silloin et jostain syystä muistanut näitä ominaisuuksia?

Ei sillä, etten ainakin jonkin verran tekstiisi uskoisi. Toki sellainenkin tulee mieleen, että kun Ipalla on - täällä vallalla olevaa faktatapaa käyttäen - tunnetusti vähän valuuttaa, painamalla Niinimäkeä nimimerkin suojissa alas, pyritään vaikuttamaan siihen, että HIFK:n ja Jokereiden fanit painostavat seuraansa jättämään Niinimäen rauhaan. Ja sen jälkeen Ilves pestaa hänet halvalla :)

Sateentekijäjäksi Niinimäestä ei Jokereissa ole. Ei sitten millään. Mutta voisi paikata huutavaa kädellisten senttereiden pulaa halvalla siihen asti, että saadaan maailmalta kovempia kavereita verorajan umpeuduttua.

Minusta hän olisi arvaten noin 75 000 hinnalla edullinen valinta. Toistaiseksi.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
HN kirjoitti:
Niinimäki on kaukalon ulkopuolella rento ja mukava kaveri, jolla ei ole mitään ihmeempiä diivan elkeitä. Viihde-elämä maistuu miehelle varsin hyvin. Kaukalossa Jesse on äärimmäisen taitava ja luova, mutta samalla myös erittäin laiska ja itsekäs kikkailija. Treenaamisesta hän ei pidä ollenkaan. AHL:ssä ei tullut viime kaudella peliaikaa, koska Jesse ei laittanut itseään likoon harjoituksissa eikä pelaamissaan otteluissa.

Vahvuudet:

* Huipputaito (kiekonkäsittely, harhautukset, syötöt)

Heikkoudet:

* Laiskuus
* Itsekkyys
* Pehmeys
* Tuittuilu

Kiitos näistä tiedoista. Harmillista, että huippulahjakkuus menee hukkaan miehen oman velttouden takia.

Toki tryout voidaan Jesselle antaa, mutta ennusmerkit eivät ole hyvät HN:n kertoman perusteella. Tuskin miehen luonne tuosta mihinkään muuttuu niin, että yhtäkkiä hänestä tulisikin kaikkensa antava nöyrä työmyyrä.

Taitoa Jokerit tarvitsee, mutta ei velttoilijoita.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Mutta tässä sanomasi hiljainen ja nöyrä kaveri joka on valmis tekemään töitä kunnon otteella ei ollut mitenkään kannanotto Jessen työmoraalista tai asenteesta, niinkö?

Aika vähän ymmärrät mistään, jos kuvittelet sellaista, että tekisin parin minuutin keskustelun perusteella kaukalon ulkopuolella sellaisen johtopäätelmän, että kaveri on joukkuepelaaja ja työmoraaliltaan viimeisen päälle. Mitään tällaista en ole - päinvastoin kun edelleen jaksat inttää - kirjoittanut. Vapaalla Niinimäki vaikutti juuri sellaiselta, mistä HN myös kirjoittaa. Luonne ei siis ole vaikea HN:n kirjoituksen perusteella ja tästähän minä pyysin sinulta faktoja. Joita ei ole tullut eikä varmasti tulekaan. Sotket sen sijaan mukaan taas uuden tason eli väität nyt että oikein alleviivaten vaikea luonne = huono työmoraali. Ihan täyttä paskaa. Tunnen useammankin kiekkoilijan ja valmentajan, jolla on vaikea luonne, mutta loistava työmoraali. Raimo Summasella on vaikea luonne. Mutta loistava työmoraali.

Joten lopeta nyt jo. Menee ihan ufoiksi.

Osaltani riitti.

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Vakio kirjoitti:
Tuskin miehen luonne tuosta mihinkään muuttuu niin, että yhtäkkiä hänestä tulisikin kaikkensa antava nöyrä työmyyrä.

Tuskin sitä edes kaivataan, eiköhän Jokereilla ole jo niitä kaikkensa antavia nöyriä työmyyriä ihan riittävästi.

Luonteesta sen verran, että Niinimäen pitää toki muuttua aika reilusti jos haluaa vielä jotain kiekossa saavuttaa. Joskus saattaa käydä niin, että ihminen vanhetessaan (toivottavasti) saa hieman järkeä päähänsä. Niinimäenkin osaaminen elämässä taitaa kuitenkin rajoittua lätkän pelaamiseen. Jossain vaiheessa hänkin ehkä asian tajuaa ja ryhtyy tekemään uransa eteen jotain ennen kuin se on hänen osaltaan loppu.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Knower kirjoitti:
Tuskin sitä edes kaivataan, eiköhän Jokereilla ole jo niitä kaikkensa antavia nöyriä työmyyriä ihan riittävästi.

Taisit käsittää väärin. En tarkoittanut työmyyrällä duunariosastoa, vaan sitä, että asenne niin harjoituksissa kuin peleissä on aina sataprosenttinen.

Vaikka Filppula on taitopelaaja, ei häntä pääse silti asenteenkaan puutteesta syyttämään.

Kaikenlaiset velttoilijat, olivatpa kuinka taitavia tahansa, syövät joukkuehenkeä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Kaikenlaiset velttoilijat, olivatpa kuinka taitavia tahansa, syövät joukkuehenkeä.

Tämä on täysin totta. Sellaisia ei Jokereissa tarvita. Ei todellakaan.

Absoluuttista tietoa pelaajista, jotka ovat velttoja, ei kuitenkaan ole saatavissa internetissä nimimerkin suojissa kirjoittavilta niin varmasti, että yksin näihin kirjoituksiin kannattaa luottaa. HN on enemmän kuin Ilves-fani ja kun Ilves on mukana tarjouskilpailussa yhdessä Jokereiden ja HIFK:n kanssa Niinimäestä, kannattaa sekin pitää mielissä.

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Käsitin väärin, my bad.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
cobol kirjoitti:
Absoluuttista tietoa pelaajista, jotka ovat velttoja, ei kuitenkaan ole saatavissa internetissä nimimerkin suojissa kirjoittavilta niin varmasti, että yksin näihin kirjoituksiin kannattaa luottaa. HN on enemmän kuin Ilves-fani ja kun Ilves on mukana tarjouskilpailussa yhdessä Jokereiden ja HIFK:n kanssa Niinimäestä, kannattaa sekin pitää mielissä.

Ei kai HN:n kannanotoilla Jatkoajassa sentään merkitystä Jokereiden pelaajapolitiikkaan ole? Totta kai Jessestä hankitaan tietoa ja miehen itsensä kanssa puhutaan ennen kuin yhtään nimeä paperiin laitetaan.

Kannatan kyllä sitä, että Niinimäelle annetaan mahdollisuus näyttää osaamisensa ja etenkin tahtotasonsa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
cobol kirjoitti:
Aika vähän ymmärrät mistään, jos kuvittelet sellaista, että tekisin parin minuutin keskustelun perusteella kaukalon ulkopuolella sellaisen johtopäätelmän, että kaveri on joukkuepelaaja ja työmoraaliltaan viimeisen päälle. Mitään tällaista en ole - päinvastoin kun edelleen jaksat inttää - kirjoittanut.

Sinä itse kirjoitit:
cobol kirjoitti:
Oikeastaan mulle jäi kuva vähän hiljaisesta ja nöyrästä nuoresta kaverista, joka on valmis tekemään työtä kunnon otteella.

Mitä tuo sinun sanomasi "kaveri joka on valmis tekemään työtä kunnon otteella" sitten tarkoittaa, jos se ei kerran ole kannanotto Niinimäen työmoraaliin?

cobol kirjoitti:
Vapaalla Niinimäki vaikutti juuri sellaiselta, mistä HN myös kirjoittaa. Luonne ei siis ole vaikea HN:n kirjoituksen perusteella ja tästähän minä pyysin sinulta faktoja. Joita ei ole tullut eikä varmasti tulekaan. Sotket sen sijaan mukaan taas uuden tason eli väität nyt että oikein alleviivaten vaikea luonne = huono työmoraali. Ihan täyttä paskaa. Tunnen useammankin kiekkoilijan ja valmentajan, jolla on vaikea luonne, mutta loistava työmoraali. Raimo Summasella on vaikea luonne. Mutta loistava työmoraali.

Minä kuitenkin tarkoitin tuolla vaikealla luonteella Jesse Niinimäen yhteydessä nimenomaan huonoa asennetta ja siitä johtuvaa huonoa työmoraalia. Olkoon se sitten sinulle täyttä paskaa mutta niin se vain on.

Ja mitähän faktoja sinä kaipaat?

Minä en ole henkilökohtaisesti valmentanut Jesse Niinimäkeä joten henkilökohtaisesti en tiedä millainen valmennettava Niinimäki on. Minä olen kuitenkin kuullut ja lukenut monien tahojen mielipiteitä Jesse Niinimäestä ja niissä on puhuttu Jessen huonosta työmoraalista.

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Odotas kun training campit alkaa ja jätkiä lähetetään alas, eiköhän se liike siitä ala. Siksi mielestäni vielä nyt ei tänne kannata tuoda kavereita rapakon takaa, luulen että parin kuukauden sisällä on paljon kovempia nimiä saatavana. Tosin Sveitsi, Venäjä ja Ruotsi kilpailee niistäkin.

Samaa mieltä minäkin olen. Autokauppias ja Hillokuningas odottelevat Änärin täyttymistä. Sen jälkeen on tarjolla aika paljon pelaajia joita ei kiinnosta farmi n. 75 000 vuosipalkalla. Odotellaan vaan kyllä sieltä muutama kova pelimies saadaan. Lähdevero on varmasti edullinen vaihtoehto joukkueille kuin pelaajille.

Minä en näe Niinimäessä mitään sellaista miksi hänet pitäisi meille hankkia. Ykkössenaksi ei taida vielä rahkeet riittää ja Virta on varmasti parempi vaihtoehto sille kakkossenan paikalle. Otetaan mieluimmin stuntti Metrolle ja Vallulle.

Lomilla olen ollut ja silloin tapahtui "joukkopako". Vallulla taisi painaa se, että nyt pitää aloittaa aikaisemmin jos meinaa tienata änärissä hyviä rahoja uuden CBA:n ehdoilla. Rita oli mielestäni varma lähtijä, jos sopimus olisi hyvä ja sitä se olikin. Mäellä taisi painaa se, että meillä hän ei vieläkään saanut isompaa roolia. Onnea vaan noille kolmelle.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Ei kai HN:n kannanotoilla Jatkoajassa sentään merkitystä Jokereiden pelaajapolitiikkaan ole? Totta kai Jessestä hankitaan tietoa ja miehen itsensä kanssa puhutaan ennen kuin yhtään nimeä paperiin laitetaan.

Kannatan kyllä sitä, että Niinimäelle annetaan mahdollisuus näyttää osaamisensa ja etenkin tahtotasonsa.

Toivottavasti HN:n kannanotolla ei ole minkäänlaista merkitystä Jokereiden pelaajapoliitiikkaan. Viimeeksi kun juttelin Virmasen kanssa, Masa totesi Jokeri-fanien innostuvan tai inhoontuvan jostain pelaajasta ja sen jäljeen toimistoon sataa fakseja ja Masalle tekstiviestejä oikein solkenaan. Fanien kannalla on merkitystä Jokereiden pelaajapolitiikkaan. Ei yhtä paljon kuin vaikkapa HIFK:ssa, mutta jonkin verran kuitenkin. Hjallis totesi mulle kerran jotenkin niin, että ei me enää hankita sellaista pelaajaa, jota fanit vihaavat.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Niinimäki saisi mahdollisuuden näyttää Jokereissa. Wade tarvitsee käsiä hyökkäykseen ja minä en kyllä millään keksi Santalan lisäksi muita mahdollisia suomalaissenttereitä kuin Niinimäki. Ulkomaalaisia on lokakuun lopulla paljonkin, mutta ainakin siihen asti voisi pärjätä kotimaisella kalustolla. Jos Niinimäki ei tyydytä, se on sitten siinä.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
HN kirjoitti:
Mitä tulee Jessen suorituksiin Ilveksessä, niin kausi 03-04 alkoi häneltä erinomaisesti. Silloin se Mikko Turusen epäonninen taklaus tuli todella ikävään saumaan. Viime vuoden kesä ja syksy taas olivat Niinimäeltä osoitus hänen pelaajapersoonansa varjopuolista. Yhteistä säveltä Vaclav Sykoran kanssa ei löytynyt millään.

Itsekin muistelen Niinimäen aloittaneen todella erinomaisesti 2003-2004. Viime syksyn osalta en osaa sanoa mitään kuin sen, että hyvin avoimesti Ilveksen sisältäkin kuului näitä aina luotettavia internet-juoruja, joiden mukaan pelaajat eivät tulleet toimeen Sykoran kanssa ja että Ilveksessä valmisteltiin palatsikumousta myös valmennuksen sisällä. Asiasta kertoivat myös mm. Veikkaaja ja muistaakseni myös Urheilulehti. Eilen satuin toisessa yhteydessä (en Sykoraan liittyen) totemaan, että 80 prosenttia netti- ja vastaavista huhuista on virheellisiä ja osa silkkaa paskaa. Niin tai näin, Sykora lähti - ehkä juuri ennen potkuja. Tiedä sitten oliko näissä huhuissa kuinka paljon perää, mutta tuskin kaikkia ongelmat Sykoran kanssa kuitenkaan yksin Niinimäestä johtuivat. Sen verran kovaa Ilveksessä myllersi jälleen kerran.

J.Rita

Jäsen
Niinimäki teki sitten koko kauden kattavan sopimuksen. Pelannee kakkossentterinä ja jos suostuu pelaamaan cobolin arvioimalla hinnalla (75 000 euroa), niin hinta/laatu-suhde saattaa muuttua oikein hyväksi. Saatiin valtavasti potentiaalia pieneen hintaan ja 75 000 on todella vähän verrattuna 200 000 - 300 000 maksaviin markkinoilla oleviin "tähtipelaajiin". Pelannee kakkossentterinä ja parhaassa tapauksessa Niinimäestä saattaa pelata meillä pitkään jos Edmonton ei miehestä enää kiinnostunut ole. Toki muut NHL-seurat pystyvät hankkimaan Niinimäen ensi kauden jälkeen, mutta maine laiskana pelaajana ei välttämättä kiinnosta rapakon takana.

Harkinskin oli oikein mukava kaappaus. Huono kausi alla, mutta potentiaalia tästäkin löytyy rutkasti. Todennäköisesti halpa ratkaisu ja rahaa säästyy Harkinsin korvaajaan joka sitten saa pelata pienemmällä veroprossalla. Tämän kauden liigassa Harkins on tähtiluokkaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokereiden tilanne on ollut se, että Metron ja Filppulan lähdettyä ja Kukin loukkannuttua, harjoituksissa ei ole voinut hioa kuvioita siitä yksinkertaisesta syystä, että senttereitä ei ole ollut. Joten pakko oli tehdä jotain ja pian ja onneksi tehtiin.

Lokakuun lopulla voidaan katsoa tilannetta uudelleen. Silloin on ehkä laatuakin tarjolla nykyistä edullisempaan hintaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.