Jokerit kaudella 05/06

  • 491 962
  • 2 612
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Jos asiaa katsotaan liian ahtaasti pelkästään Jokereiden ensi kauden kautta, Ritan menettäminen ja Valtterin mahdollinen menettäminen ovat kovia iskuja. Rita on kuitenkin korvattavissa, Filppula sitten heikommin sen takia, että vastaavia pelaajia ei ole saatavilla. Mutta molemmille löytyy silti ulkomaalaiset stuntit ja tarvittaessa jo ennen Ärrää.

Niin Valtteria ei pysty korvaamaan sillä Valle on oma Jokereiden junnuista tiellä tähtiin oleva pelaaja, Valle on huikean taitava ja rohkea pelaaja jonka pelityyli on näyttävää kikkailua kiekolla. Valle on jotain mistä Oton jälkeen on saatu vain unelmoida. Metro oli mukava tuulahdus tuohon suuntaan mutta vasta viime kaudella nähty Valtteri Filppula räjäytti taivaan. Ja ne odotukset ensi kaudelle Jokereissa on ja oli erittäin korkeat ja vielä kun saatiin Jani Rita vahvistamaan tämän kauden Jokereita niin omat odotukset tuloksellisesti ja ennen kaikkea pelillisesti viihdyttävästä kaudesta oli korkealla. Nyt Jani Rita on varmuudella viety ja Vallen tilanne on pahasti liukumassa kohti Detroit sopimusta joten ainakin minulla ensi kauden Jokereiden osalta tilanne on muuttunut erittäin positiivisesta odotuksesta epäuskoiseen pettymykseen - vain Vallen jatko (tai Teemu Selänteen paluu) meillä muuttaisi ilmeen taas positiiviseksi. Ja meidän rosterissa on tapahduttava aikasmoisia taikatemppuja jotta ilme muuttuisi takaisin iloiseen narrin virneeseen. Ja Vallen rinnalla nuo pohjoisamerikan tai muun maailman nobodyt ei valitettavasti kyllä tunnu miltään, ei vaikka se nimi olisi Joe Sakic tai Jaromir Jagr.

cobol kirjoitti:
Suurin ongelma tässä onkin se, että ensi kauden joukkueesta poistuisi Valtterin lähdön myötä selkeä profiilipelaaja, joka nuoremmille kannattajille on SE Jokeri nykyisessä joukkueessa. Tähän ei kyllä lääkettä aivan helposti löydy - jos Valtteri siis lähtee. Valtterin nousu Jokereiden juniorista edustukseen ja loistopelit viime kaudella sekä aiemmin nuorten maajoukkueessa eivät jätä ketään kylmäksi.

Minä en ole ihan nuori Jokerifani ja olen nähnyt Jokereiden nousun divarin tyhjätaskusta suurimmaksi ja kauneimmaksi mutta siitä huolimatta myös minulle Valle olisi tälle tulevalle kaudelle SE Jokeri. Valle on kuin Janeckyn reinkarnaatio jota on saatu odottaa jo aivan liian pitkään.Taikuri Metropolitin menettäminen Sveitsiin ei juurikaan haitannut kun tiesi että meillä on Valtteri Filppulassa nousemassa kauan odotettu messias, uusi Otto. Ja nyt valitettavasti Detroit on murskaamassa nämä suuret odotukset, ja en osaa kyllä iloita Vallen pääsemisestä NHL:ään kun tiedän että paikkaa auringosta (ylhäältä) ei liene luvassa vielä vähään aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Se mitä itse toivoisin nyt Virmaselta on tämä: hanki nyt ihmeessä sellainen pelaaja, jota kannattajat voivat ryhtyä fanittamaan oikein kunnolla.

Vaikka en allekirjoitakaan "Valtteri ensin ja Jokerit sitten" asennettasi(eihän se junnu mikään Selänne ole...), niin muuten asiatekstiä. Varsinkin tuo profiilipelaajan puute on juuri se ongelma. Ilman tähteä(joka voi olla liigassa myös suht' halpa gooni, huom Masa!) Jokerit on tällä hetkellä auttamattoman tylsä jengi. Tony Virta voi pelata vaikka parhaan kautensa, mutta ei siitä minkäänlaiseksi staraksi ainakaan minulle ole.


cobol kirjoitti:
Minä en siis ole luopumassa toivosta ensi kauden suhteen.

Menestymiseen kannalta onkin ihan liian aikaista sanoa mihin rahkeet riittää. Vain Kärpät on suosikki ja välin jälkeen tulee iso keskikasti, johon Jokeritkin kuuluu.
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Panzerfaust kirjoitti:
...(joka voi olla liigassa myös suht' halpa gooni, huom Masa!)

Itse en hallille vääntäydy kertaakaan normaalia enempää vaikka hankittaisiin kuinka monta goonia. Taito ja hyökkäysvoittoinen peli on se, joka itseäni kiinnostaa. Kahtena viime kautena suurin yksittäinen tekijä hallilla käymiseen oli Metropolit. Tällä kaudella sen piti olla Valtteri. Täytyy sanoa, että odotusarvo ensi kaudesta on pudonnut huikeasti viimeisen viikon aikana. Jonkin verran tietysti menestyksen suhteen mutta paljon merkittävämmin yleisen kiinnostuksen suhteen. Aika pessimistinen olo tällä kaudella ensi kauden joukkueesta. Nyt ei olisi muutama positiivinen ylläri pahitteeksi.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Illuminatus kirjoitti:
Itse en hallille vääntäydy kertaakaan normaalia enempää vaikka hankittaisiin kuinka monta goonia.

Äläs nyt pilaa tätä touhua, kun teikäläiset ovat loppupeleissä kuitenkin vain pieni vähemmistö....

No, taitavaa hyökkäyspeliä katson itsekin kaikkein mieluiten, mutta ihan oikea fakta on se, että sellaisen hankkiminen on myös kaikkein kalleinta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Panzerfaust kirjoitti:
Varsinkin tuo profiilipelaajan puute on juuri se ongelma. Ilman tähteä(joka voi olla liigassa myös suht' halpa gooni, huom Masa!) Jokerit on tällä hetkellä auttamattoman tylsä jengi.

Minä olen oppinut tuntemaan Jokerit taitokiekon johtavana airueena ja vaikka se gooni on ihan kiva lisä, ja vain sellainen ei muuta, joukkueeseen niin katsojamagneetiksi en mitään goonia usko. Ja ainakaan minä en tule halliin katsomaan Jokereita siksi että meillä joku harvahampainen nyrkkirauta rosterissa olisikin. Minä haluan nähdä Jokereiden esittävän taidokasta kiekkoa, sinne sopii kyllä mukaan fyysinen elvistelykin mutta ainoana itseisarvona se on ainakin minun Jokereissani vain toissijaista. Ja jos Valtteri lähtee niin silloin tuo aukko on yritettävä paikata pelillisesti edes lähelle pääsevällä pelaajalla, odotusarvoilta ja mielenkiinnolta se ei ole mahdollista.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Minä olen oppinut tuntemaan Jokerit taitokiekon johtavana airueena ja vaikka se gooni on ihan kiva lisä, ja vain sellainen ei muuta, joukkueeseen niin katsojamagneetiksi en mitään goonia usko.

Itseasiassa goonin hankkiminen ei ole millään tavalla taitojengin imagon vastaista - päinvastoin, kunnon gooni, ja mieluiten kaksi pelikieltojen varalta, kuuluu nimenomaan taitojoukkueeseen katsomaan kynäilijöiden perään. Imagon vastaista olisi, jos koko pelitapaa lähdettäisiin muuttamaan "äijäilyn" ehdolla ja tekemällä siitä naapurin tavoin brändiä, mutta tästä ei ole kysymys jos Jokereihin tuotaisiin pari nyrkkisankaria. Ja lisäksi goonit ovat aina tuomassa lisäkatsojia paikalle(ei välttämättä tuhansittain), oli maa ja liiga mikä hyvänsä.

Minä näen, että Edmonton Oilers 80-luvulla on Jokereiden ihannekonsepti pelityyliltään ja siihen pitäisi pyrkiä. Nopeaa syöttöpeliä, nopeaa luistelua, nopeaa pelinlukua, hieman ylimielistä me -asennetta ja pari sheriffiä räiskimässä roistot kuoliaaksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Panzerfaust kirjoitti:
Itseasiassa goonin hankkiminen ei ole millään tavalla taitojengin imagon vastaista - päinvastoin, kunnon gooni, ja mieluiten kaksi pelikieltojen varalta, kuuluu nimenomaan taitojoukkueeseen katsomaan kynäilijöiden perään. Imagon vastaista olisi, jos koko pelitapaa lähdettäisiin muuttamaan "äijäilyn" ehdolla ja tekemällä siitä naapurin tavoin brändiä, mutta tästä ei ole kysymys jos Jokereihin tuotaisiin pari nyrkkisankaria.

Kyllä nuo nimenomaan taitokiekkoilijoiden turvamiehinä ovat ihan mukava lisä mutta jos Valtteri lähtee niin meillä ei ole rosterissa sellaista taitokiekkoilijaa.

Joten jos tuohon Jokereiden rosteriin tuodaan ns katsojamagneetiksi Vallen tilalle joku gooni niin tuo jengi on edelleen aivan kädetön ja mielikuvitukseton. Senttereinä meillä on Pakaslahti, Kuki, Virta ja Mäki ja näistäkin laiturina enemmän kunnostautunut Tomi Mäki taitaa olla se jolla on eniten juonikkuutta. Laidalla meillä on lähes yhtä köyhä tilanne kun tuo Jantunenkin on sivussa. Juonikkuutta meillä edustaa siis vain Varis ja Dahlman, joista Pete on jo hidas ja Dallalla on enemmän nopeutta kuin ajatusta. Vain pakistossa on hyvin käsiä Sami Lepistön ja Kari Martikaisen taholla mutta ei noilla vielä kuuhun päästä ja Kartsan ja Saminkin on pikkasen vaikea tukea hyökkäyksiä kun meillä ei ole hyökkäyksessä käsiä joilla tehtäisiin niitä hyökkäyksiä. Ja kun vielä otetaan huomioon että meillä on maalissa Tim Thomas joten kovinkaan suuri ennustaja ei tarvitse olla jos laskee yhteen mitä näillä käsillä ja maalivahdilla on meidän peleissä on luvassa, henkeen ja vereen oman maalin puolustamista ja muutama hassu vastaisku, eli ne ihanat 0-0 tulokset palaavat taas kehiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en tarkoittanut heitollani niinkään goonia, vaan power forward -tyyppistä taistelijaa ja mieluiten tuplana. Jos niin kävisi, että Valtterikin Jokereista poistuisi, korvaajalta on toki löydyttävä ensin taitoa ja sitten kovuutta. Tämä on nähdäkseni ainoa järkevä järjestys. Ritan korvaaja voisi sitten olla jonkin verran enemmän fyysiseen peliin painottunut. Asiat kuitenkin riippuvat niin monista palasista, että mikään ei ole varmaa toistaiseksi. Paitsi Ritan lähtö.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Kyllä nuo nimenomaan taitokiekkoilijoiden turvamiehinä ovat ihan mukava lisä mutta jos Valtteri lähtee niin meillä ei ole rosterissa sellaista taitokiekkoilijaa.
...
Joten jos tuohon Jokereiden rosteriin tuodaan ns katsojamagneetiksi Vallen tilalle joku gooni niin tuo jengi on edelleen aivan kädetön ja mielikuvitukseton.

Sotket nyt asioita tahallasi tai vahigossa, sillä enköhän ole tässä ketjussa riittävän äänekkäästi ilmaissut huolen käsien puuttumisesta. Goonin hankkiminen lähtee myös ajatuksesta, että sellainen huomattavasti halvempi kuin tähtipelaaja=taitopelaaja, eikä sitä hankittaisi Vallen, Ridan tai kenenkään muunkaan stuntiksi, vaan sellainen pitäisi olla jengissä joka tapauksessa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
cobol kirjoitti:
Itse en tarkoittanut heitollani niinkään goonia, vaan power forward -tyyppistä taistelijaa ja mieluiten tuplana.

Tuplana OK, mutta mikä on todennäköisyys löytää Jokereiden skouttauksella kahta pisteitä tekevää ja hanskaavaa hyökkääjää SM-liigaan hyvällä hintalaadulla? Veikkaisin, että aika huono.

Yksi hanskaava tai hanskaamaton Power Forward voi löytyä, mutta tämä ei poista goonin tarvetta mun ihannejengistä, sillä: SM-liigasaäännöillä hanskaajan pitäisi olla peliarvoltaan korkeintaan 3-4 ketjun karvaaja tai peruspakki, sillä korkeamman pelillisen(ylivoima, alivoima) panoksen omaavalle ei ole pelikieltojen takia varaa näyttää jatkuvasti vihreää valoa hanskojen tiputtamiseen. Ellei heitä ole sitten kaksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Panzerfaust kirjoitti:
Sotket nyt asioita tahallasi tai vahigossa, sillä enköhän ole tässä ketjussa riittävän äänekkäästi ilmaissut huolen käsien puuttumisesta. Goonin hankkiminen lähtee myös ajatuksesta, että sellainen huomattavasti halvempi kuin tähtipelaaja=taitopelaaja, eikä sitä hankittaisi Vallen, Ridan tai kenenkään muunkaan stuntiksi, vaan sellainen pitäisi olla jengissä joka tapauksessa.

Voi olla. Mutta minulle on aivan sama onko meillä riveissä goonia jos sillä goonilla ei ole ketään pelaajaa suojeltavana. Eli jos Valle lähtee eikä tilalle hankita taitoa vaan yritetään epätoivoisesti saada mielenkiintoa jollain goonin tuomisella riveihin niin se ei ainakaan minuä lämmitä tippaakaan. Ja minusta tässä vaiheessa kun spekuloidaan Vallen lähdöllä tuo gooni aspekti on hyvin toissijainen. Jokerit huutaa taitoa, Vallen kanssa pullat on kohtuullisesti uunissa, mutta ilman Vallea tuo porukka on kokonaisuutena niin kädetön että tässä tilanteessa on syytä keskittyä vain ja ainoastaan hankkimaan joukkueeseen edes välttävästi Vallen kädet omaava pelaaja. Jos tuo joukkueen kädettömyys saadaan paikattua niin sitten voidaan alkaa puhua myös gooneista mutta nyt ne olisi ainakin minun prioriteeteissani jossain kaukana alhaalla.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni nykyinen rosteri huutaa pelaajaa tyyliin Toporowski paremmilla käsillä Ridan tilalle siis. Jos Valle lähtee niin tilalle sopisi käsiä omaava fyysinen kanukki sentteri, tällä tavalla saataisiin rosteriin samalla sitä paljon kaivattua fyysisyyttä ettei jäätäisi ihan jalkoihin mr. Sheddenin koutsaamaa aina niin fyysistä HIFK:ta vastaan...
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Mutta minulle on aivan sama onko meillä riveissä goonia jos sillä goonilla ei ole ketään pelaajaa suojeltavana.

Itseasiassa meillä on joka tapauksessa pari ketjullista pelaajia, joille pitää taata paras mahdollinen työrauha ja itseluottamus, luki heidän selässään mitä hyvänsä. Ei ole sellaista jengiä, mihin gooni ei sopisi ja toisi lisäarvoa, vaikka en väitäkään, että se olisi mikään mestaruuden ratkaiseva elementti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Panzerfaust kirjoitti:
Itseasiassa meillä on joka tapauksessa pari ketjullista pelaajia, joille pitää taata paras mahdollinen työrauha ja itseluottamus, luki heidän selässään mitä hyvänsä.

Meillä ei ole joukkueessa Vallen lisäksi kuin Sami Lepistö jolle voisi miettiä tarvittavan turvamiestä pelirauhan takaamiseksi. Ei se vastustaja nyt sentään niin tyhmä ole että alkaisi jäähyjen ja oman pelin sotkemisen uhalla pelottelemaan meidän kädettömiä pelaajia kun meidän puukäsi joukkue hoituu muutenkin. En minä ainakaan jaksaisi uhrata meidän kovanaamaa jotain Pelicanseja vastaan kun siihen ei ole mitään pelillistä tarvetta.

Ketkä sinun papereissa meiltä on sellaisia joihin vastustaja uhraa ylimääräistä energiaa pelotteluun ja pelin sotkemiseen (ja minkähän ihmeen pelin), pistä vaikka muutama tällainen nimi?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
flintstone kirjoitti:
Meillä ei ole joukkueessa Vallen lisäksi kuin Sami Lepistö jolle voisi miettiä tarvittavan turvamiestä pelirauhan takaamiseksi.

Ei näin. Tup on aivan liian passiivinen ja minimaalinen tapa nähdä goonin rooli, eikä Jokereilla olisi edes varaa mihinkään henkilökohtaisiin bodyguardeihin a'la NHL.

Goonin idea on esim. siinä, että on Jokereiden hyökkäys ja pelintekovastuussa kuka tahansa, niin he saavat parhaimillaan joitakin sekunteja lisää aikaa kaukalossa, jos heidän jengissä on myös gooni. Tämä siksi, että aina joku vastustajien pelaajista, tiedostaen tai tiedostamatta, pelkää saavansa turpaan(usko tai älä, näin se menee), jos ottaa liian kovaa. Tästä seuraa hieman löysempi miehenotto, mikä puolestaan johtaa lisäaikaan ja tilaan Jokereiden pelaajille.

Ja sama toimii myös puolustuksen eduksi: osa vastustajan kärkikarvaajista ja taklaajista menettää terävyyttään kun takaraivossa on turpaansaannin riski. Harva pelaaja itse myöntää pelkäävänsä, mutta lähes kaikki tietävät tämän.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Panzerfaust kirjoitti:
Goonin idea on esim. siinä, että on Jokereiden hyökkäys ja pelintekovastuussa kuka tahansa, niin he saavat parhaimillaan joitakin sekunteja lisää aikaa kaukalossa, jos heidän jengissä on myös gooni. Tämä siksi, että aina joku vastustajien pelaajista, tiedostaen tai tiedostamatta, pelkää saavansa turpaan(usko tai älä, näin se menee), jos ottaa liian kovaa. Tästä seuraa hieman löysempi miehenotto, mikä puolestaan johtaa lisäaikaan ja tilaan Jokereiden pelaajille.

Jos tämä oli näin universaalin toimiva käsite niin kaikillahan olisi gooni aitiossa. Joskus varmaan asia on esittämälläsi tavalla, mutta en jaksa uskoa homman toimivan noin absoluuttisen hienosti. Lisäksi tuomarit viheltäisivät tälle goonille kakkosia solkenaan, vähän kuten Heleniuskin välillä sai kevyesti jäähyjä pelkästään nimensä perusteella. Nämä extrajäähyt taas johtavat oman pelin rikkoutumiseen ja helposti vastustajan tekemään yv-osumaan.

Don't take me wrong, kyllä minulle yksi kappale badass-osaston pelaajia rosteriin kelpaa jottei tarvitse luikkia joka hanskanheitossa karkuun. Ensisijaisesti joukkueeseen tarvitaan nyt kuitenkin käsiä sentteriosastolle ja nopeasti. Jonkun goonin tuominen jengiin ei ainakaan meikäläisen odotusarvoja nosta suuntaan eikä toiseen ilman jäällä viilettävää tähtisentteriä.

Niin paljon kuin haluaisinkin nähdä Vallen Jokerirosterissa ensi kaudella, niin alkaa kuulostaa siltä että kyseessä on lost cause. Tavallaan tilanteessa on paljon hienoa Vallen kannalta - haluan toki nähdä suomipojan pukevan ylleen Detroitin pelipaidan ja ottavan paikkansa vakiokokoonpanossa jossain vaiheessa!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tomppa#74 kirjoitti:
Ensisijaisesti joukkueeseen tarvitaan nyt kuitenkin käsiä sentteriosastolle ja nopeasti. Jonkun goonin tuominen jengiin ei ainakaan meikäläisen odotusarvoja nosta suuntaan eikä toiseen ilman jäällä viilettävää tähtisentteriä.

Juuri näin. Jos Valle tosiaan livahtaa rapakon taakse, meille jää luu käteen. Ei mitään taitoa joukkueessa. Duunareita sen sijaan enemmän kuin entisessä Neuvostoliitossa. Jopa hyvätasoisia sellaisia. kiekko vain ei mene maaliin, ellei jollain ole pelissä vähän älyä ja taitoakin.

Saakeli sentään. Vallea ei tosiaan korvaa mikään, ainakaan fiilispuolella. Joku ulkomaalainen jämäsentteri, olkoonkin vaikka kuinka taitava, ei korvaa sitä tunnetta kun oma kasvatti kouluttaa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Tomppa#74 kirjoitti:
Jos tämä oli näin universaalin toimiva käsite niin kaikillahan olisi gooni aitiossa. Joskus varmaan asia on esittämälläsi tavalla, mutta en jaksa uskoa homman toimivan noin absoluuttisen hienosti.

Kysessähän onkin ideaalitilanne ja siksi en väittänytkään kaikkien vastustajien kokoajan olevan paskat housussa nyrkkisankarin varalta. Kyse on myös siitä, kun muistaa goonien vaihtelevan pelillisen hyödyn lisäksi heidän viihdearvon(=vetääks se tänään daijuun sitä tai tota) suurimmalle osasta meitä ihan aikuisia katsojia, niin he ovat hintalaatusuhteeltaan kannattavia hankintoja.

edit. Niin ja tuo miksi sitten kaikilla ei ole gooneja: Pohjois-Amerikassa käytännössä kaikilla on ja se on Eurooppalaisen urheilukulttuurin perintöä, missä nyrkkivakivalta sallitaan perinteisesti vain nyrkkeilykehissä, koska palloilulajeja ei normaalisti mielletä kamppailulajeiksi, vaikka esim, jääkiekko tosiasiassa juuri sitä on ilman tappeluitakin.

Farmeista pitäisi löytyä helpostikin gooneja, jotka eivät omaa mahkuja änäriin, mutta haluavat nähdä muutakin maailmaa, ansaita samalla marginaalisti paremmin/saman verran ja ovat lisäksi joukkuepelaajia sekä omaavat jonkin verran johtamisominaisuuksia, eivätkä ole toivottoman huonoja luistelemaan isossa boxissa.

Näistä kavereista tulee fanien suosikkeja joka paikassa, myös änärissä, missä on taitotähtiäkin palvottavaksi.

Ja tätä goonikeskustelua on edelleenkään turha kääntää ikäänkuin vaihtoehdoksi tai korvikkeeksi Filppulalle. Kukaan ei ole sellaista esittänyt. Filppula on tunnesyistäkin korvaamaton(tai mulle Santala olisi lähes yks yhteen), mutta tuskin kautta nyt ihan aikuisten oikeasti Kuki ja Paka tai laiturit keskellä ylivoimaexpertteinä läpi viedään.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tomppa#74 kirjoitti:
Don't take me wrong, kyllä minulle yksi kappale badass-osaston pelaajia rosteriin kelpaa jottei tarvitse luikkia joka hanskanheitossa karkuun. Ensisijaisesti joukkueeseen tarvitaan nyt kuitenkin käsiä sentteriosastolle ja nopeasti. Jonkun goonin tuominen jengiin ei ainakaan meikäläisen odotusarvoja nosta suuntaan eikä toiseen ilman jäällä viilettävää tähtisentteriä.

Täsmälleen minun ajatukseni, vain paremmin muotoiltuna ja selkeämmin kerrottuna.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Panzerfaust kirjoitti:
Kysessähän onkin ideaalitilanne ja siksi en väittänytkään kaikkien vastustajien kokoajan olevan paskat housussa nyrkkisankarin varalta. Kyse on myös siitä, kun muistaa goonien vaihtelevan pelillisen hyödyn lisäksi heidän viihdearvon(=vetääks se tänään daijuun sitä tai tota) suurimmalle osasta meitä ihan aikuisia katsojia, niin he ovat hintalaatusuhteeltaan kannattavia hankintoja.

No herne in the nose. Tarkoitus olikin maalata hieman sitä toista puolta tarinasta, eli turhauttavia jäähyjä jne.

Viihdearvoa kavereilla ehkä jonkin verran on ja itsekin myönnän että joskus mättö kaukalossa on ihan hauskaa katsoa. Aikuisosaston edustajana mulle (kuten monelle muullekin) Jokerit edustaa kuitenkin ensisijaisesti taitokiekkoa, joten veri ei huuda goonia meidän rosteriin. Ihan ok lisä pakettiin, jos mausteet on muuten kunnossa. Nyt meidän rosteri näyttää kohta aamuneljän grillin lihikseltä nakeilla, josta puuttuu nakit ja mausteet - hinta on kuitenkin sama kuin nakit ja mausteet sisältävällä.

Sitä paitsi: Wade ansaitsee kunnollisen rosterin!
<insert pessimismi> Kohta tässä käy niin, että meillä ei ole käsiä nimeksikään, TimppaTomppa ei jaksa kauaa kiekkosateessa ja maaleja ei saada itse aikaseksi kuin tuurilla. Masa ja Hjalmari kääntävät katseensa rookievalmentaja Wadeen ja monokkeli laulaa ennen kuin miehen taitoja on edes ehditty valmentajasektorilla testata. <end pessimismi>

Onneksi kausi alkaa vasta muutaman viikon päästä...
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Tomppa#74 kirjoitti:
Sitä paitsi: Wade ansaitsee kunnollisen rosterin!

Nimenomaan ja siksi gooneja ei pidä nähdäkään minkäänlaisena vaihtoehtona kiekolliselle taidolle vaan lisänä, jotka eivät ainakaan hyvällä skouttauksella pitäisi liikaa taitopelaajien kassaa rokottaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Panzerfaust kirjoitti:
Nimenomaan ja siksi gooneja ei pidä nähdäkään minkäänlaisena vaihtoehtona kiekolliselle taidolle vaan lisänä, jotka eivät ainakaan hyvällä skouttauksella pitäisi liikaa taitopelaajien kassaa rokottaa.


Juuri näin. Ja tuosta kassan tilasta olenkin kirjoittanut muutaman viime päivän aikana. Lyhyesti: rahat on kortilla ja vain ne voidaan korvata, joista saadaan selvää säästöä. Extraa ei ole yhtään. Ellei Hjallis sitten helly ja pistä omistaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
demitra kirjoitti:
Jotenkin tämä tuntuu koomiselta, että nhl-peikko rokottaa vain yhtä joukkuetta. Käsittääkseni muista joukkueista ei ole lähtenyt yhtään pelaajaa.

En jaksa Mäen lähtöön uskoa, mutta siihen on jo saanut tottua, etteivät Jokerit himassa aikuiseksi kasva, vaan lentelevät kuka minnekin - tai jos eivät lennä, niin ne lennätetään.
 

Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lentää viimeisetkin kahvit jos vielä Mäki saadaan pois haettua. Mäki kelpaa, mutta mestarijoukkueesta ei nähtävästi kukaan. Ei Oulussa sentään niin huimia palkkoja makseta ettei vaikka J Jokinen nahilaan lähtisi. Meidän koriin onneksi jää maajoukkuesentteri Pakaslahti sekä paras 4 sentteri. Kaikki voi aina korvata mutta nimi joka pelaa V Filppulan palkalla, samalla taidolla .... No hopea on mitali kumminkin! Niin ja se ainoa maalintekijäkin loukkaantunu harmi.


Mestaruuten paperilla vaaditaan-Sentteri on hankittava isommalla rahalla sekä Jantusesta ja Dallasta poikkeava maalintekijä mallia Bänhämi. Kaksi kovaa peluria ja ollaan mukana. Mikäli tulijat ovat mallia janareita niin turhaan ketään hankkia.

Pari kovempaa tai painetaan Kukilla ja kumppaneilla

Oulussa nahkoja riittää_> Viuhkola, J. Jokinen, Tenkrat, Sahlsted, Bros, Ujcik ja Saarenheimo.

Jokerit vastaa Virta, Jantunen, Dahlman, Varis, Valtonen, Pakaslahti ja Kuusisto.

Ihan hyvä joukkue, mutta ei taida vaan riittää. Onnea vaan Ouluun mikäli kukaan ei lähde.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös