Jokerit kaudella 05/06

  • 491 962
  • 2 612
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Flintstone, Virmasen sanomisen perusteita on kai turha minulta kysyä? En ole Virmanen :)

Virmanen totesi Iltalehdessä tai Ilta-Sanomissa Jokereiden ensi kauden pelaajabudjetin olevan liigan neljänneksi tai viidenneksi suurin.
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Ruutuässä

Virta-"Metro"-Jantunen
Mäki-Filppula-Dahlman
Filppula-Pakaslahti-Varis
Valtonen-Kuki-Koivisto


No ensinnäkin, näkisin, että Vallea ja Peteä ei eroteta. Kun miehet on kerran pelannut kokonaisen kauden hyvin yhteen, jos nyt ei loksahda aivan uskomattomasti dallan, mäen tai jonkun muun kanssa yhteen, niin ei tätä kaksikkoa eroteta.

Tämä sinun Virta-"Metro"-Jantunen -ketjusi kuullostaa mukavalta. Toke on sen tyylin pelaaja, että tekisi varmasti "Metrolle" ja Jarnalle hyvin tilaa veivata ja maalata. Tokellekin irtoisi aivan varmasti jämäpisteitä boundeista sun muista. Mäki-VFilppula-Varis voisi olla yksi mahdollisuus, jos tosiaan wadella riittää luottamusta antaa mäelle näytönpaikkaa.

Toisaalta näkisin mielelläni myös Kuusiston jossain hieman hyökkäävämmässä kentässä kuin nelosessa. Mies paukutti kuitenkin mestiksen maaliennätyksen, ehkä häntä kannattaisi edes KOKEILLA. Tyyliin Jarna-''Metro''-Kuusisto, tai Mäki-vFil-Kuusisto. Jos ei lähde toimimaan, niin mies takaisin neloseen/vilttiin ja sopimuksenpurkuun.

IFilppulan näkisin minäkin erittäin mielelläni pakan kanssa. Ketjun kolmas mies toisaalta tuottaisi vaikeuksia. Maalintekotaitoa tyyliin dalla, vai kenties enemmän tilaa ja liikettä tyyliin Tomek?

Luulen myös, että kumpikaan kaksikosta tomek-dahlman ei helpolla alennu neloskenttään. Joten kysymys kuuluukin, Koivisto-Kuki-kuka? Teemu Kuusisto on mielestäni tässä kentässä täysin tyhjän panttina. Mies ei ole hyvä jarruttamaan, eikä taitopelaaja/maalinsylkijällä ole tässä puukäsien joukossa mitään mahdollisuutta tehdä pisteitä. Joten, tuleeko esimerkiksi Mäki vaeltamaan vieläkin varjojen mailla nelosessa? Entä tehdäänkö IFilppulalle kuusistot ja laitetaan huonontumaan neloseen? Siinä vasta pulma.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
En ole veljeni vartija. Toisaalta saammehan me asiaan vahvistuksen tuonnempana, kun pelaajabudjetit julkaistaan aikanaan, joten ei tästä kannata isoa vääntöä kannata kehittää. Sinä varmaan tiedät lähteeni... taino ei mitään :)

En minä ole valmis ollenkaan asiasta vääntämään. Minun osalta kyse ei ole edes mielipiteestäni. Lainasin vain ja ainoastaan Virmasta hänen haastattelustaan medialle. En lähdettäsi epäile ja kun sen toki tiedän, ihmettelen yhä enemmän. Pitää tarkistaa itse asia syksyllä Virmaselta kun todelliset pelaajabudjetit alkavat olla selvillä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Minä ihmettelen näitä välivuosipuheita. Varsinkin kun cobol itse on todennut, että liigaan on vaikea saada kyvykkäitä pelaajia säälliseen hintaan. Ei kai tämä silloin yksin Jokereiden ongelma ole? Jos vielä NHL alkaa, hyvien pelaajien hankinta tulee olemaa todella vaikeata. Kaikille joukkueille.

Jokainen joukkue menettää viime kauden NHL-pelaajansa. Jos Jokerit saa hankittua Metron stuntin ja pidettyä Thomasin, Jokerit heikkenee käytännössä "vain" Väänäsen ja Campbellin verran. Vähintään sen verran uskon kaikkien muidenkin heikkenevän.

Mihin tämä välivuosiajattelu siis oikein perustuu? Jokereilla on jo nyt varsin kelvollinen ryhmä ja vielä kaikki ulkomaalaispaikat käyttämättä. Millä joukkueella tilanne on tässä vaiheessa oleellisesti parempi? Tai mille joukkueille on odotettavissa niin kovia vahvistuksia, että ne tulevat olemaan rosteriltaan oleellisesti Jokereita vahvempia?

Viime kädessä tämä on kuitenkin joukkuepeli ja Jokereilla on etulyöntiasema, koska joukkue pysyy näinkin hyvin kasassa. Siitä on varmasti hyötyä. Myös koutsi, vaikka onkin ensimmäistä kertaa vastuullisessa tehtävässä, tuntee organisaation ja pelaajat. Lisäksi pelaajalista pitää sisällään runsaasti ns. omia poikia. Puutteista huolimatta tilanteessa on siis paljon hyvää.

"Metro", Thomas, maalintekijä ja raudanluja puolustaja. Siinä toivelistani. Sen jälkeen meitä ei pidättele mikään. Mutta vaikka noista jäisi kaksi viimeksi mainittua saamatta, mistään välivuodesta on turha puhua. Mestaruudesta kilvoitellaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Minä ihmettelen näitä välivuosipuheita. Varsinkin kun cobol itse on todennut, että liigaan on vaikea saada kyvykkäitä pelaajia säälliseen hintaan. Mihin tämä välivuosiajattelu siis oikein perustuu?

No, jos katsotaan historiallisesti Jokereita Areenalla, Jokereiden koko oleminen siellä on perustunut tähtikulttiin. Se on ollut Hjalliksen motto vuosikaudet. Itse en ole siitä oikein pitänyt ja olen kirjoittanut jo vuosia, että siitä olisi syytä luopua ja antaa tilaa omille junnuille. Tätä olen tervehtinyt ilolla ja kuten olen kirjoittanut, välivuodella tai -vuosilla en tarkoita mitään negatiivista. Mutta jossain vaiheessa uskoakseni tullaan taas tilanteeseen, jossa Jokereissa luistelee Suomen oloissa huipputiimi ihan pelkästään senkin vuoksi, että Jokereilla on 13 650 katsojan halli ja omat ravintolat käytettävänään.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
No, jos katsotaan historiallisesti Jokereita Areenalla, Jokereiden koko oleminen siellä on perustunut tähtikulttiin. Se on ollut Hjalliksen motto vuosikaudet. Itse en ole siitä oikein pitänyt ja olen kirjoittanut jo vuosia, että siitä olisi syytä luopua ja antaa tilaa omille junnuille. Tätä olen tervehtinyt ilolla ja kuten olen kirjoittanut, välivuodella tai -vuosilla en tarkoita mitään negatiivista. Mutta jossain vaiheessa uskoakseni tullaan taas tilanteeseen, jossa Jokereissa luistelee Suomen oloissa huipputiimi ihan pelkästään senkin vuoksi, että Jokereilla on 13 650 katsojan halli ja omat ravintolat käytettävänään.

Paljon saa SM-liigassa kokonaisuutenakin muuttua, että tuo viestisi loppuosa toteutuisi, mutta se on eri juttu. Minä käsitin välivuodella sellaista kautta, että realistinen tavoite ei ole mestaruus. Olkoonkin, että sarja varmaan taas latistuu ensi kaudella, Jokerit on sen sisällä kuitenkin vahva.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Minä käsitin välivuodella sellaista kautta, että realistinen tavoite ei ole mestaruus. Olkoonkin, että sarja varmaan taas latistuu ensi kaudella, Jokerit on sen sisällä kuitenkin vahva.

Tähän saadaan vastaus syksyllä. Kuten tuli kirjoitettua muutamaankin kertaan, huhtikuun kokoonpanoilla ei voiteta tai hävitä seuraavan vuoden mestaruutta.

Mutta jos SM-liigassa ei nyt aivan ihmeitä tapahdu muiden joukkueiden osalta, Jokereiden puolustusta on vahvistettava, jos mestaruutta mielitään. Meillä on Jalkanen + 7 pakkia, joista Kalteva ei ole pelannut miesten pelejä oikeastaan koskaan. Muutama toissa kauden po-peli alla... Viidellä liigapakilla ei kestä tulla yhtään loukkaantumista. Ja kuten kaikki tiedämme, sellaisia tulee pitkän kauden aikana. Myös maalintekijä on saatava. Siis sellainen, joka ei hyydy playoffeissa. Ja mielellään vieläpä sellainen, joka menee maalille ja survoo ne kiekot isoissa peleissä sisään. Sellaista maalintekijää meillä ei olekaan.
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vakio
Paljon saa SM-liigassa kokonaisuutenakin muuttua, että tuo viestisi loppuosa toteutuisi, mutta se on eri juttu. Minä käsitin välivuodella sellaista kautta, että realistinen tavoite ei ole mestaruus. Olkoonkin, että sarja varmaan taas latistuu ensi kaudella, Jokerit on sen sisällä kuitenkin vahva.

Olen yhtämieltä siitä, että puheet välivuodesta tarkoittaen kautta ilman mestaruustoiveita on perusteettomia.

Tähän on useampia syitä. Ensinnäkin liigan taso laskee ja nhl-pelaajat kaikkoavat. Lähtökohtaisesti kenelläkään ei ole nhl-pelaajia. Asiaa tulee arvioida uudelleen, jos kausi ei ala.

En ole koskaan ennen törmännyt siihen, että alettaisi puhua välivuodesta kun finaalissa hävinneen joukkueessa sorvataan melkein kaikille jatkosopimukset. Jokereiden tapauksessa lähtijöille on toistaiseksi hankittu kelvolliset korvaajat. Ulkomaalaispaikkoja on neljä jäljellä, joista kaksi tullaan täyttämään varmuudella. Oletan, että Thomasin mahdollinen korvaaja on myös ei-suomalainen. Tämä mahdollistaa myös hankinnat silloin jos nhl ei ala sekä tammikuun täsmä hankinnat.

Tietysti puutteita materiaalissa voidaan havaita, mutta en usko ainoan Jokereita edellä olleen joukkueenkaan vahvistuvan, päinvastoin. Puhumattakaan muista kärkipään joukkueista. Ei pidä myöskään unohtaa jokerijunioreiden huikeaa potentiaalia etunenässä V. Filppula ja Lepistö. Perusvarmaa pelaamista voisi odottaa myös Kanteelta ja Kaltevalta heidän saadessa peliaikaa. Ainoastaan peliajan kasvun myötä voidaan katsoa onko heistä suurpelaajiksi.

Paljon on kysymysmerkkejä ilmassa, mutta lähihistoria on osoittanut, että finaalitappion kautta mennään usein voittoon. Tällä hetkellä Jokereilla on mielestäni paras tilanne mestaruutta tavoittelevista joukkueista.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Ei näy Ströbaa, ei

Viestin lähetti cobol
Paljastetaan nyt se mun syysyllärini. Teemu Selännettä odotan Jokereihin ja uskon - mutta en tiedä - siihen, että hän Jokereissa vielä pelaa.

Toinen merkittävä muutos saattaa olla siinä, että Jokereissa ei ehkä pelaa ensi kaudella liigan TOP-5 hyökkääjä. Hjalliksen aikana tästä on pitkät perinteet Oton ja Teemun kautta Peltoseen, Rosaan, Machuldaan ja Metroon.

Jokin tässä nyt karahti korvassani sillä tavalla, että jäi oikein häiritsemään. Uskot, että Teemu pelaa meillä ensi kaudella, mutta epäilet silti, että meillä ei ole ensi vuonna tähtihyökkääjää rosterissa. Ymmärrän, että sinulla ei ole konkreettista tietoa ko. asiasta, mutta omituiselta kuulostaa silti.

Jos NHL taas ensi kaudella, uskon, että siellä ollaan ennemminkin kiinnostuneita tulevaisuudesta ja nuorista pelaajista, kuin kolmevitosista dollarihirmuista, joiden ura osoittaa hiipumisen merkkejä ja jotka ovat julkisesti ilmoittaneet, että ykköstavoite ei ole enää Stanley Cupin voittaminen, vaan onnistuneen comebackin tekeminen mahdollisesti jossain muualla kuin NHL:ssä ;).

Eli näin ollen kysynkin, eikö Teemu täytä mahdollisia SM-liigan tähtipelaajan kriteerejä, vai onko epäilykset ''syysylläristä'' muuttuneet kolmessa päivässä?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Vakio

"Metro", Thomas, maalintekijä ja raudanluja puolustaja. Siinä toivelistani.

Näitä kaipaillaan ja suoraan sanottuna ihmettelen Virmasen taktiikkaa lyödä linjat lukkoon toteamalla, että vain Metrolle etsitää stunttia. Cobol on oikeassa siinä, että Areena ei voi missään nimessä pyöriä samanlaisella vajaakapasiteetilla (lue katsojamäärillä) kuin viime kaudella enää kovin pitkään, vaikka finaalit onneksi pelastivatkin tilannetta jonkin verran. Porukka miettii pikkuhiljaa kausareitten hankkimista ja samaan aikaan Virmanen toteaa, että tämä jengi on suunnilleen tässä. Ok, ketään ei pidä huijata, mutta on kuitenkin hyvin todennäköista, että joukkue tästä vielä muuttuu ja siksi en ymmärrä Virmasen "huonoja" markkinointipuheita. Jokerit toimii kuitenkin hieman eri puitteissa kuin esim. maakuntaseurat eikä puolityhjän hallin pyörittäminen voi yksinkertaisesti olla kannattavaa.

Toivottavasti jo nyt ei olla siinä kierteessä mistä oli puhetta viime vuonna samaan aikaan eli; jengissä ei ole tavallisia pulliaisia kiinnostavia pelaajia, ei katsojia, ei rahaa, ei varaa hankkia kiinnostavia pelaajia, ei katsojia, ei rahaa...
On muuten myöskin aika erikoista ettei edes hyvä peli ja sijoittuminen korkealle sarjataulukossa tuo ainakaan merkittävästi lisäkatsojia halliin. Finaalit ovat toki tästä poikkeus.

Omat Pojat-projektit ovat hyviä ja välttämättömiä, mutta mattivirtasia ne eivät juuri kiinnosta. Mistä siis lisäksi katsojia kiinnostavia ja hyviä pelaajia joihin on varaa? Siinäpä ongelma, mutta kyllä esim. Kariyan hankkiminen olisi herätellyt ainakin junnuja ja samalla heidän faijojaan suunnistamaan kohti Areenaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Ei näy Ströbaa, ei

Viestin lähetti Spiit
Eli näin ollen kysynkin, eikö Teemu täytä mahdollisia SM-liigan tähtipelaajan kriteerejä, vai onko epäilykset ''syysylläristä'' muuttuneet kolmessa päivässä?

Sikäli on muuttunut, että tieto (tai oletettu tieto) on lisääntynyt. Aiemmin pidin varmana sitä, että Selänne pelaa ensi kaudella Jokereissa ja päättää pelaajauransa meillä ensi tai seuraavalla kaudella. Nyt kertovat asioista enemmän perillä kuin väärässä olevat tahot sellaista, että Selänne on valmis pelaamaan ensi kaudella ja on jo nyt hyvässä kunnossa, mutta NHL kiinnostaa sittenkin vielä kerran.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Sikäli on muuttunut, että tieto (tai oletettu tieto) on lisääntynyt. Aiemmin pidin varmana sitä, että Selänne pelaa ensi kaudella Jokereissa ja päättää pelaajauransa meillä ensi tai seuraavalla kaudella. Nyt kertovat asioista enemmän perillä kuin väärässä olevat tahot sellaista, että Selänne on valmis pelaamaan ensi kaudella ja on jo nyt hyvässä kunnossa, mutta NHL kiinnostaa sittenkin vielä kerran.

Jep, kiitokset pikaisesta vastauksesta, mielialani ei päässyt järkkymään odotellessa :). Jotain tällaistahan tässä pelättiinkin...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti PeteX
Toivottavasti jo nyt ei olla siinä kierteessä mistä oli puhetta viime vuonna samaan aikaan eli; jengissä ei ole tavallisia pulliaisia kiinnostavia pelaajia, ei katsojia, ei rahaa, ei varaa hankkia kiinnostavia pelaajia, ei katsojia, ei rahaa...

On aika kummaa jos Valtteri Filppula ei ole Jokereiden yleisöä kiinnostava pelaaja, kun Valtteri on huomattu myös muiden joukkueiden kannattajien keskuudessa? Sami Lepistö on HMV-pelaaja? Tim Thomas on tähtitason maalivahti joka luultavasti jatkaa meillä. Marko Jantunen oli menneellä kaudella SM-liigan pudotuspelien pistepörssissä sijalla 2 - huikean taitava Jarna ei ole kiinnostava pelaaja? Tämän lisäksi Masa on varmasti tuomassa meille Metron korvaajan, tämä kiinalainen taitoniekka varmasti kiinnostaa myöskin yleisöä.

Ja perus Jokerikannattajaa varmasti lämmittää että Jokereiden joukkueessa on paljon omia pelaajia.

Pukumiehiä kiinnostaa enemmän Areenan oheistoiminnat ja niiden toimiminen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Tim Thomas on tähtitason maalivahti joka luultavasti jatkaa meillä.

Sopimustilanteestaan olen ulkona, mutta ihme on, jos ei mene muualle Eurooppaan. Tuon tason kassarin luulisi saavan moninkertaisen liksan muualla. Moninkertaisin.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior
Sopimustilanteestaan olen ulkona, mutta ihme on, jos ei mene muualle Eurooppaan. Tuon tason kassarin luulisi saavan moninkertaisen liksan muualla. Moninkertaisin.

Ehkäpä näin mutta silloin ei saisi pelata Jokereissa. :)

Henkilökohtaisesti voisin kuvitella että jos olisin vastaavassa tilanteessa puntarissa painaisi pajon mm. myös minkätasoisessa liigassa, minkälaisessa kaupungissa ja minkätasoisessa joukkuessa olisi mahdollisuus pelata. Raha on tärkeä kriteeri mutta ei varmasti ainoa joka valinnoissa painaisi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Stadin kundi

Henkilökohtaisesti voisin kuvitella että jos olisin vastaavassa tilanteessa puntarissa painaisi pajon mm. myös minkätasoisessa liigassa, minkälaisessa kaupungissa ja minkätasoisessa joukkuessa olisi mahdollisuus pelata. Raha on tärkeä kriteeri mutta ei varmasti ainoa joka valinnoissa painaisi.

Ei kai Ruotsin, Venäjän ja Sveitsin joukkueiden taso paljoa täkäläiselle häviä. Taitaa muukin mukavuus Venäjää lukuunottamatta vetää vertoja kotosuomellemme. Ei raha tärkein ole, mutta mikäli liksa esim Sveitsissä olisi kaksi-kolmikertainen, en pitäisi sitä Pohjois-Amerikkalaiselle kohtuuttomana vaihtoehtona. Vaikka Helsinki ja Jokerit tarjoavatkin varmaan kaverille kelpo olot, olisi ihme, jos rakkaus Suomea ja Jokereita kohtaan vetäisi vertoja pienelle lisäpotille esim eläkepäiviä varten. Minä Sveitsin liksoja tiedä, mutten pitäisi mitenkään mahdottomana Thomasin näytöillä puolen millin kausiliksaa plus muut edut.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Selänne oli todennut golffin parissa pari päivää sitten ettei pelaa enään koskaan Suomessa, tiedä sitten kuinka vakavissaan oli.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Senior
Sopimustilanteestaan olen ulkona, mutta ihme on, jos ei mene muualle Eurooppaan. Tuon tason kassarin luulisi saavan moninkertaisen liksan muualla.

Ulkona olen minäkin, mutta meidän Matti on luvannut, että jos Thomas ei saa NHL-paperia, hän pelaa Jokereissa. Siis Thomas. Ihme, jos tuo ei jollekin riitä ;).

Sitä paitsi Matti antoi vuosi sitten samanlaisen vakuutuksen Metropolitin kohdalla ja mehän tiesimme jo silloin, että Mattiin voi luottaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti flintstone
On aika kummaa jos Valtteri Filppula ei ole Jokereiden yleisöä kiinnostava pelaaja, kun Valtteri on huomattu myös muiden joukkueiden kannattajien keskuudessa? Sami Lepistö on HMV-pelaaja? Tim Thomas on tähtitason maalivahti joka luultavasti jatkaa meillä. Marko Jantunen oli menneellä kaudella SM-liigan pudotuspelien pistepörssissä sijalla 2 - huikean taitava Jarna ei ole kiinnostava pelaaja? Tämän lisäksi Masa on varmasti tuomassa meille Metron korvaajan, tämä kiinalainen taitoniekka varmasti kiinnostaa myöskin yleisöä.

Ja perus Jokerikannattajaa varmasti lämmittää että Jokereiden joukkueessa on paljon omia pelaajia.

Pukumiehiä kiinnostaa enemmän Areenan oheistoiminnat ja niiden toimiminen.

Filppula tiedetään huippupelaajaksi ja tulevaksi tähdeksi ja samoin Sami Lepistö. Timppa on hyvä veskari ja Jantunen väläyttää aina välillä kunnolla. Kukaan heistä ei ole HMV-pelaaja enkä ole sellaista väittänytkään. MUTTA jos menet kysymään eilätkääniinaktiivisesti seuraavalta eijokeriperuskannattajalta, niin se ei vain riitä. Vai miksi hallissa on n. puolet tyhjiä paikkoja? Siksikö, kun ihmiset ovat niin s-tanan tyhmiä etteivät tajua hallille tulla? Miksi esim. Saku Koivu veti tuhansia lisäkatsojia jopa Tepsin vierasotteluihin?

Suurin virhe on rakentaa jengiä vain fanikatsomon tahdon mukaan ja unohtaa ns. tavalliset katsojat sekä KYLLÄ, myös pukupellet, jotka itse asiassa elättävät fanikatsomon jengiä tuomalla rahaa, jotta fanikatsomolaiset saavat halvempia kausareita. Idioottimaista on katsoa heitä pitkin nenänvarttaan ja röyhistellä rintaansa ns. hc-peruskannattajana. Voihan hallissa tietysti istua tai seistä ruusuiset pinkkilasit päässään ja kuvitella olemattomia. Faktoja se ei silti mihinkään vie.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Tietty nyt on tappioon päättyneen kauden jälkeen lomafiilikset Jokereiden osalta, mutta silti harvinaisen vähän jaksaa innostaa nykyinen rosteri tässä vaiheessa, mikä on toistaiseksi vain huonompi ja värittömämpi versio edellisestä. En ole HC-fani, mutta silti Jokerit on ainoa seurajoukkue mitä olen kannattanut.

Jos Merikukka Harkimo ja Matti Virmanen haluaa kausariasiakkaita lisää, on 'näillä mennään' -löpinät heitettävä roskikseen ja edes propagandamuodossa, eli puolivalheellisesti, luvattava tähtinimi tai gooni(mielummin molemmat) Jokereihin loppukesään mennessä. Molemmat pelaajatyypit tuovat yleisöä satavarmasti.

Tony Virta on ihan hyvä hankinta(hintalaadusta en tiedä), mutta ketä kiinnostaa Tony Virta?
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Areena kaudella 2005-2006

Menee pikkaisen ketjun aiheen ulkopuolelle, mutta lisäsin tähän, koska tässäkin ketjussa on viitattu muutamaan otteeseen siihen kuinka Jokereiden pelaaminen puolityhjille Areenalle ei saa jatkua.

Ensisijainen haluhan on varmasti tehdä joukkueesta niin kiinnostava, että se houkuttelee roimasti lisää jengiä, mutta tähän saattaa olla tulossa myös erikoisempikin muutos.

Minua paremmin asioista tietävät ovat kertoneet, että Virmanen rakennuttaisi n. uutta 8 aitiota nykyisen yläkerran päätykatsomon alaosaan, nykyisten aitioiden yläpuolelle.
Tämä veisi muistaakseni katsomoiden 307-312 seitsemän alimmaista penkkiriviä ja omien, varsin epävirallisten laskujeni mukaan, vähentäisi Areenan kapasiteettia n. 600:lla, jolloin lopullinen kapasiteetti olisi n. 13 000.

Tämä on varsin hyvä uutinen, sillä jokainen aitio on kuulemma jo myyty ja kun ne maksoivat aikoinaankin n. miljoona markkaa, niin tuskin se hinta on ainakaan laskenut.
En tiedä sitten mihin nuo rahat ohjautuisivat, mutta hyvää extraa siitä varmasti tulee. Ja lisäksi eipähän enää näytä ihan niin tyhjältä tuo yläkatsomon päätykään.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Viestin lähetti Daespoo
Selänne oli todennut golffin parissa pari päivää sitten ettei pelaa enään koskaan Suomessa, tiedä sitten kuinka vakavissaan oli.
Toivottavasti ei ollut vakavissaan, kyl meidän yksi maalintekijä pitäisi saada, että voitaisiin edes vakavasti haastaa sm-liigan todennäköisin mestarisuosikki Blues ensi kaudella ;)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti PeteX
Filppula tiedetään huippupelaajaksi ja tulevaksi tähdeksi ja samoin Sami Lepistö. Timppa on hyvä veskari ja Jantunen väläyttää aina välillä kunnolla. Kukaan heistä ei ole HMV-pelaaja enkä ole sellaista väittänytkään. MUTTA jos menet kysymään eilätkääniinaktiivisesti seuraavalta eijokeriperuskannattajalta, niin se ei vain riitä. Vai miksi hallissa on n. puolet tyhjiä paikkoja? Siksikö, kun ihmiset ovat niin s-tanan tyhmiä etteivät tajua hallille tulla? Miksi esim. Saku Koivu veti tuhansia lisäkatsojia jopa Tepsin vierasotteluihin?

Siksi että Sakun nimessä on glooriaa, Saku on tunnettu tähtipelaaja, maajoukkueen itseoikeutettu kapteeni ja mies johon tiedetään voitavan luottaa kun tarvitaan suuria tekoja. Valtteri Filppula ei ole tuota, ei edes lähellä (eikä välttämättä koskaan tule olemaan) mutta oikeanlaisella markkinoinnilla Valtterista voitaisiin luoda kuvaa nousevana Jokeritähtenä, ns uutena Teemu Selänteenä (imagollisesti, pelaajatyypiltään kaverit on erilaisia). Samoin Sami Lepistöstä voitaisiin mainostaa tämän uuden Jokerisukupolven mannekiinina. Tim Thomasta ja Marko Jantusta voitaisiin hehkuttaa liiigan jo olemassa olevina tähtinä. Kaiken kaikkiaan Jokereiden pitäisi tehdä enemmän töitä sen eteen että meidän pelaajat näkyisivät mediassa ja tulisivat sitä myöden tunnetuksi suuren yleisön keskuudessa. Ei luotettaisi että heidän erinomaisuutensa yksinään tuo jo katsojia vaan tuota ilosanomaa kuulutettaisiin turuilla ja toreilla. Meillä on pelaajia jotka varmasti kiinnostaa suurtakin yleisöä jos vain nähtäisiin hieman vaivaa pelaajien tunnetuksi tekemisessä.

Viestin lähetti PeteX
Suurin virhe on rakentaa jengiä vain fanikatsomon tahdon mukaan ja unohtaa ns. tavalliset katsojat sekä KYLLÄ, myös pukupellet, jotka itse asiassa elättävät fanikatsomon jengiä tuomalla rahaa, jotta fanikatsomolaiset saavat halvempia kausareita. Idioottimaista on katsoa heitä pitkin nenänvarttaan ja röyhistellä rintaansa ns. hc-peruskannattajana.

Tämäkin on totta mutta joukkueen rakentamisessa on osattava sukkuloida HC-kannattajien ja pukupellejen välimaastossa ja molempia on osattava miellyttää, eikä kumpaakaan ole syytä ylenkatsoa sillä liiallinen toisen osapuolen miellyttäminen voi karkoittaa toisen. Ja toisaalta siinä sivussa olisi pystyttävä rakentamaan joukkue jolla voidaan taistella mestaruudesta. Vaikeaa, mutta ei mahdotonta.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Viestin lähetti PeteX
MUTTA jos menet kysymään eilätkääniinaktiivisesti seuraavalta eijokeriperuskannattajalta, niin se ei vain riitä. Vai miksi hallissa on n. puolet tyhjiä paikkoja? Siksikö, kun ihmiset ovat niin s-tanan tyhmiä etteivät tajua hallille tulla? Miksi esim. Saku Koivu veti tuhansia lisäkatsojia jopa Tepsin vierasotteluihin?

Entäs miksi Saku Koivu veti TPS:n kotiotteluihin suorastaan säälittäviä katsojalukuja? Luulen, että ongelmat ovat paljon syvemmällä jääkiekkokulttuurissa kuin yksittäisissä tähtipelaajissa. Se olisi kyllä jo eriasia jos vaikkapa Jokereissa pelaisivat Teemu Selänne ja Paul Kariya :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti lunar
Toivottavasti ei ollut vakavissaan, kyl meidän yksi maalintekijä pitäisi saada, että voitaisiin edes vakavasti haastaa sm-liigan todennäköisin mestarisuosikki Blues ensi kaudella ;)

Blues ei todellakaan ole suosikki SM-liigassa, me nääs pelataan NHL:ssä ens kaudella. Nih, Jussi kyllästy neppailukiekkoon ja vaihto koko vitun sarjaa! Revi siitä Hjallis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös