Jokerit kaudella 05/06

  • 491 962
  • 2 612
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Joukkueen runko on hyvä

Ja on hienoa että omat junnut saatiin lähes kaikki edelleen pidettyä joukkueessa josta Masalla ehdottomasti kaikki propsit. Ja kun vaihtuvuus joukkueessa pidettiin meille jopa poikkeuksellisen pienenä niin Wadella on helponpi tehtävä lähteä ensimmäiselle päävalmentaja kaudelleen tutun joukkueen takana.

Tämäkin nyt kerrottu joukkue on varmasti TOP6 kamaa ensi kauden liigaan, siis sillä edellytyksellä että Thomas jatkaa. Mutta jotta me taistelisimme tosissamme mestaruudesta Metrolle on saatava kunnollinen stuntti, tätä myös virallisesti haetaan. Hankinnat eivät kuitenkaan saa jäädä pelkästään Metron stunttiin vaan ainakin yksi huippu maalintekijä pitäisi jäädä haaviin jotta ratkaisurintamalla olisi tarpeeksi leveyttä myös finaaleissa. Tämänkin lisäksi Masan listalta saisi edelleen löytyä yksi kovanaama puolustukseen, tosin ilmankin mielestäni SM-liigassa tullaan toimeen mutta ei vara venettä kaada ja onhan se hyvä että joukkueessa olisi pelaaja joka tarvittaessa voisi suojella meidän nuoria nousevia tähtiä. Näitä kahta viimeksi mainittua Masa ei ainakaan virallisesti myönnä hakevansa, toivotaan että näin ei kuitenkaan ole vaan kulisseissa tehtäisiin rajusti töitä myös tuolla saralla.

Eli vaikka minä Virran hankintaa rajusti kritisoin niin se kritiikki on vain ja ainoastaan tuota kyseistä hankintaa koskeva ei koko joukkueen haukkumista. Ja minun kritiikki Virrankin hankintaa kohtaan laskee jos tähän joukkueeseen saadaan vielä kunnollinen maalintekijä ja näistä uusista hankinnoista huolimatta omille junnuillekin jää joukkueessa muutakin roolia kuin tupen pureminen vaihtopenkillä.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Ota nyt poika iisisti

Viestin lähetti Tumba
Sinäkö täällä sanelet, mitä täällä teilataan ja mitä ei. Virmasen pörröpää olisi pitänyt potkia jo aikoja sitten hevon vittuun Jokereista. Sitä tosiasiaa ei yhden 90-luvun Kekefanin lässytys muuta miksikään. Sopimuksia on kasassa niin paljon, ettei sieltä tule, kuin Metron korvaaja ja Thomas (tai sen korvaaja).
En sanele, yritän vaan saada positiivista keskustelua aikaan, koska runko on kuitenkin hyvin kasassa. Vaikka sopimuksia onkin paljon, voidaan syksyn rosterissa nähdä muitakin uusia kuin "Metro" ja "Thomas". Näin ainakin uskon ja toivon. Jos ei nähdä, niin sitten ei.

Pitkään ollaan huudettu omien junnujen pitämisen perään ja nyt niin tehdään, joten pienellä viilauksella homma näyttäisi jopa todella hienolta, minun mielestäni! (Veskari, maalintekijä ja vähän lihaa puolustukseen eli 3 kundia yhteensä.)

Se mitä Virmasen potkimiseen tulee, niin olen samaa mieltä (?) siitä, että homma ei ole aina toiminut niin kuin olisi pitänyt ja pelaajapolitiikassa mentiin monesti todella syvälle metsään. Viimeiset ajat ovat kuitenkin antanut kuvan pitkäjänteisemmästä toiminnasta, ehkä pakon sanelemana, mutta kuitenkin. Katsotaan nyt, koska vaihtoehtoja ei meillä ilmeisesti ole?

Säilynojan Keke oli pelimies 90-luvulla, se on totta. Voi olla että lässytän, mutta älä Tumba ala keulimaan kuitenkaa. Lässytetään veljellisessä sovussa asioista. ;)


Viestin lähetti Tumba
Mikkihiirijengillä kun lähdetään kauteen, pitäisi ainakin taitoa olla tarpeeksi, nyt ei ole taitoa eikä kokoa.
Lihaa huudetaan täälläkin ja on aina huudettu. Ylipitkä runkosarja ei hirveesti innosta, jos ei kokoonpanossa ole Gagnonin tapaista tai edes Nuoren Tomekin tapaista taistelijaa! Taitoa on vaikeampi löytää nykypäivänä.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Vakio ja Bozik ym.

Hienoja kirjoituksia alkaa tippua, kun vähän ärähtää. Latvalan tehotilasto on hieno asia, mutta puolustavaksi puolustajaksiko Jan hankittiin? Pikkuseuroissa suht hyviä tehoja paukutelleesta Latvalasta on tullut Jokereissa virheitä välttelevä peruspakki. Harmi vaan, että Latvala on siihen hommaan liian pieni, eikä plussat tehotilastoissa ole mitään yhden miehen sotaa. Latvala on nyt tehnyt sopimuksen, joten miestä pitää sietää, mutta jos HN:n arvelut Latvalan liksasta pitää paikkansa, niin ei voi kuin ihmetellä. Bozik tuntuu koko ajan vain unohtavan Ossin ja Campbellin, joten ei toi puolustus kyllä sama ole. Cobolin mukaan on fyrkat vähissä, joten mennään sitten näin. Toivottavasti tämä ei johda noidankehään kiinnostamaton joukkue - vähän yleisöä - vähän rahaa. Minusta me ollaan oltu noidankehässä, jo jonkin aikaa. Onneksi me kaikki tiedämme, että Virmanen löytää Metrolle samantasoisen korvaajan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Vakio ja Bozik ym.

Viestin lähetti Tumba
Latvala on nyt tehnyt sopimuksen, joten miestä pitää sietää, mutta jos HN:n arvelut Latvalan liksasta pitää paikkansa, niin ei voi kuin ihmetellä.
Varmasti Latvala saa kelpo palkkaa ja hyvä niin. Tietämättä asiaa sen tarkemmin, tuskin kyse kuitenkaan on mistään huippukalliista kaverista. Tässä kohdin mun mielestä unohdetaan täysin se tärkein (?) syy miksi Latvala aikanaan Jokereihin tuli/hankittiin. Jokerit tarvitsivat kiekollista pakkia ja Latvala halusi pelata menestyvässä organisaatiossa ja tapella tosissaan mestaruudesta. Näin hän ainakin itse aikoinaan lausui ja minulla ei ole mitään syytä epäillä tätä. Halutessaan Latvalalle löytyy 1-2 pakin paikka monesta liigaseurasta ja toisaalta, jos Ilves summaa x tarjoaa, niin tottakai siihen on vastattava jos mies halutaan pitää. Ainakin siis Ilveksessä ja Jokereissa ymmärretään miehen arvo, muista tarjouksista en tiedä.

Mua henk.koht ärsyttää Latvala keskustelussa eniten se, että Ladesta on tehty jonkinlainen yleinen roskis, jonka jokainen muistaa mainita negatiivisessa mielessä. Kaveri kuitenkin pelasi hyvin, on ihmisenä sopeutunut hyvin joukkueeseen,valmentajat näkivät miehen pelaajana, joka kannattaa pitää, paras +/- pakeista jne.. Nyt sitten kun Dogi ym. ovat poissa, niin täytyy löytää joku jota koko ajan kritisoidaan. Mä hyväksyn tämän heti, kun se perustuu miehen käytökseen, peliesitykseen tai surffailuun. Nyt näin ei ole, vaan Ladea syytetään milloin mistäkin. Perkele, ens kaudella me vedetään Laden kanssa teitä kaikkia kuonoon ;)

Viestin lähetti Tumba
Bozik tuntuu koko ajan vain unohtavan Ossin ja Campbellin, joten ei toi puolustus kyllä sama ole.
Ei unohtunut ja mietin näidenkin pelaajien ottamista esille. Jätin kuitenkin pois spekulaatioista, kun ajattelin muidenkin liigajengien tai ainakin pahimpien kilpailijoiden olevan lähes identtisessä tilanteessa. Kaikilta häviää kaksi huippupakkia (Bume, Anne ja Söde, Zeta), jotka on jotenkin korvattava. Tämä on minusta vielä täysin auki ja luotan että tarvittaessa pakistoa voidaan vahvistaa. Minä tosin tyydyn siihenkin, että Lepistölle vaan vielä enemmän roolia ja Ladekin voi osittain paikata Campbellia. Tämän lisäksi sitten yksi kpl Isoja Osseja on hakusessa.

Edit. sana lisää
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Ilmala

Ei mitään henkilökohtaista, eikä etenkään Kekeä kohtaan. Mulla vaan nousee karvat pystyyn, kun joku kirjoittaa ettei Mattia saa arvostella. Noista karvojen nousemisista, Matin kimpussa olemisista ei kannata tehdä yhtälöä: Karvainen=Buldoggi + Matin kimpussa= 1+1 = Mervi Tapola.

Jokereista saisi pikku viilauksella helvetin hyvän, eli kärkeä vähän teroittamalla. Kariya olisi kelvannut mulle hiton hyvin, etenkin kun tällä sinttilinjalla mennään. Rosteri huusi mielestäni enemmän Kariyaa, kuin Virtaa, vaikka Token toivotankin tervetulleeksi. Rahat taitaa olla kuitenkin aika tiukassa, joten taitaa olla turhaa haaveilua.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Lyhyesti Bozikille

Hyviä pointteja. Latvalaan kohdistuva arvosteluni, koskee nimenomaan peliesityksiä, eli odotin maaleja viivalta ja hienoja avaavia syöttöjä, en illasta toiseen jatkuvaa virheiden välttelyä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Lyhyesti Bozikille

Viestin lähetti Tumba
Hyviä pointteja. Latvalaan kohdistuva arvosteluni, koskee nimenomaan peliesityksiä, eli odotin maaleja viivalta ja hienoja avaavia syöttöjä, en illasta toiseen jatkuvaa virheiden välttelyä.
Jees, pakkohan sekin on myöntää että tämän kauden osalta minä olen joutunut tekemään päättelyni tyyliin radio+tilastot. Näiden perusteella mielestäni hyvä kausi Ladelta.

Noiden odotusten osalta on pakko sanoa, että Latvalan siirtyessä Jokereihin mä olin ihan varma, että siinä on liigan pakkien tuleva pistekunkku, niin vakuuttavaa oli jälki Kaaneissa ollut. Näinhän ei sitten käynytkään, mutta Lade onkin pikku hiljaa vakuuttanut minut muulla tavoin. Latvala on kelpo yleispakki, ei kitise tai surffaa, pelaa niinkuin käsketään, sopeutuu jengiin, pystyy stunttaamaan ketä tahansa ja on valmentajien mielestä arvokas (=uusi sopimus). Ei paha, ei paha ollenkaan, sanoisinko että puolustuksen Paka !!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Vakio ja Bozik ym.

Viestin lähetti Tumba
Cobolin mukaan on fyrkat vähissä, joten mennään sitten näin. Toivottavasti tämä ei johda noidankehään kiinnostamaton joukkue - vähän yleisöä - vähän rahaa. Minusta me ollaan oltu noidankehässä, jo jonkin aikaa.

Jokereiden ongelma on myös siinä, että nykyisistä puolustajista mm. Kankaanperää havitteli HIFK ja Järventietä Ilves. Molemmat olivat myös valmiit satsaamaan näihin pelaajiin, joten kun korvaajia ei ole saatavissa suomalaisilta markkinoilta, omista pidetään tietysti kiinni. Samalla rahalla saa yhä vähemmän laatua SM-liigassa. Pelaajien palkat ovat jatkuvassa nousussa. Tähän vaikuttaa myös se, että liigaa laajennettiin 14 joukkueen sarjaksi ja se, että kymmeniä pelaajia suuntaa liigasta muualle Eurooppaan. Niinpä esimerkiksi Pärssisen huippuliksa 250 000 euroa ylittyy jopa sellaisten pelaajien palkkapyynnöillä, joista kukaan ei olisi maksanut vielä tämän kauden alussa edes 150 000 euroa. Jos et maksa, kaveri ottaa ja hakee duunia muualta Euroopasta ja tekee sen luultavasti tarvittaessa jopa halvemmalla kuin täältä saisi. Onhan se kuitenkin oma kokemuksensa ja verotuksen vuoksi jopa kannattavampaa kuin täällä.

Ei tämä ongelma ole yksi Jokereiden. Kannattaa katsella, minkälainen suomalaispelaaja on vaikkapa HIFK:n 1-hankinta ensi kaudelle. Hauhtonen lienee paras ja kallein saatavilla ollut suomalaissentteri. Vielä viime kauden alussa tälle hankinnalle olisi nauranut jokainen. Tai vaikkapa Kerhon Schneiderille.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Re: Vakio ja Bozik ym.

Viestin lähetti Tumba
Toivottavasti tämä ei johda noidankehään kiinnostamaton joukkue - vähän yleisöä - vähän rahaa. Minusta me ollaan oltu noidankehässä, jo jonkin aikaa. Onneksi me kaikki tiedämme, että Virmanen löytää Metrolle samantasoisen korvaajan.

Toisaalta tässä tilanteessa on mahdollista se mitä fanien keskuudessa on toivottu jo pitkään. Saadaan niitä kiinnostavia eturivin pelaajia viimeinkin omasta juniorimyllystä. Jokereilla on käsissään vieläkin muutama huippulahjakas pelaaja, joita nyt oikein peluuttamalla voimme saada sellaisia profiilipelaajia rosteriin jotka saavat myös yleisöä katsomoon.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Mitä jos jätetään toi Latvala sikseen? Eihän tätä selvinpäin jaksa lukea... Latvala on mikä on eikä hirveesti siitä muutu.

Minusta voitais ruveta miettiä Oz Väänästä. Voi jopa olla et NHL ei ala ja että Oz voisi jatkaa ensi kaudenkin. Se parantais puolustuksen fyysisyyttä puolella (Kange ja OZ). Ozin puhtaita niittejä playareissa oli ilo tsiigailla.

Mun ihannepuolustus Jokereissa ens vuonna (realistinen enkä tarkistanut kätisyydet):

Oz-----------Lepistö
Mara--------Kange
Kartsa------Gagnon
Kantee-----Kalteva

En oikeastaan kaipaa muita kun Metron stunttia ja Gagnonia Jokereihin.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En usko tuohon välivuoteen, mistä cobol puhui. Siinä tapauksessa nimittäin tuskin oltaisiin signattu Virtaa, joka on todennäklöisesti kuitenkin melko kallis. Varsinkin jos Virrasta kaavaillaan Lindin korvaajaa. Siihen rooliin meillä on jo mm. flintstonen ehdottama Mäki (tämä olisi sopinut myös allekirjoittaneelle).

Nyt Jokereilla on mielestäni helvetin hyvä joukkueen runko kasassa, ja siinä on vielä paljon omia junnuja! Kalteva, Kantee, Filppula, Lepistö jne. Unelmaskenaario olisi, että saataisiin vielä joku ossiväänänen, Selänne ja Kariya. Enempää ei kannata ainakaan puolustukseen mielestäni ottaa, jos oikeasti halutaan antaa vastuuta Kaltevalle ja Kanteelle. Selänteen ja Kariyan jälkeen hyökkäys olisi jo viimekautista parempi.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
En tiedä, kirjoitinko jo, että unohtakaa jo tuo vertailu/vastakkainasettelu Virta-Lind.

Ensi kauden liiga tulee olemaan niin heikkotasoinen näillä näkymin, että Virta on ehdottomasti profiilipelaaja, eli toisenlaisessa roolissa kuin Lind 04-05.

On siis täysin turhaa verrata miehiä keskenään. Mäki saa uskoakseni näyttöpaikan siis muuallakin kuin nelosessa.
 

Filosofem

Jäsen
Re: Re: Lyhyesti Bozikille

Viestin lähetti bozik
Noiden odotusten osalta on pakko sanoa, että Latvalan siirtyessä Jokereihin mä olin ihan varma, että siinä on liigan pakkien tuleva pistekunkku, niin vakuuttavaa oli jälki Kaaneissa ollut. Näinhän ei sitten käynytkään, mutta Lade onkin pikku hiljaa vakuuttanut minut muulla tavoin. Latvala on kelpo yleispakki, ei kitise tai surffaa, pelaa niinkuin käsketään, sopeutuu jengiin, pystyy stunttaamaan ketä tahansa ja on valmentajien mielestä arvokas (=uusi sopimus). Ei paha, ei paha ollenkaan, sanoisinko että puolustuksen Paka !!
No no no no no, eipäs aleta sentään romantisoimaan Latvalaa tai hänen peliesityksiään. Vertaus Pakaslahteenkin aliarvioi pahasti Pakan erikoistaitoja. Kun Latvalan sopimus julkistettiin pari vuotta sitten, olin - päinvastoin kuin sinä - varma siitä, että Virmanen jälleen kerran työnsi kätensä syvälle paskaan. Siihen samaan lantaläjään, josta sikisi myös muuan Tommi Turunen. Pitää muistaa, ettei Latvalan jälki 'kaaneissa nyt niiiin ylivoimaisen vakuuttavaa ollut. Parhaimmillaan se oli samanlaista taitojensa ylitse pelaamista kuin Dogilla ja Lasse Jämsenillä kaudella 00-01 (joka oli myös Latvalan ja koko Pelicanssin the kausi).

Paukuttaakseen samanlaisia tehoja Latvala tarvitsisi lähes ykköspakin roolin ja peliajan. Mutta tässä seurassa hän on liian huono tuohon rooliin. Toki Lade on ihmisenä hieno mies ja mukavaa juttuseuraa, mutta niinhän se Turunenkin oli. En nyt tajua, minkä takia otan koko ajan Dogin mukaan tähän keskusteluun, mutta olkoon. Ensimmäisellä kaudellaan Latvala pelasi mielestäni suht huonosti tai ei ainakaan täyttänyt niitä odotuksia, joita häneen oli laitettu. Kauden jälkeen olin varma, että Laden sopimus puretaan yhdessä Pesosen, Dogin ja muiden kanssa. Latvala jäi.

Latvalan esiintymisestä ja taidoista olen kirjoittanut jo tarpeeksi muissa Ladeviesteissäni, mutta idea oli se, että ne eivät riitä ainakaan minulle. Yleispakiksikin hän on liian heiveröinen. Totta on se, että joku Latvalassa vakuutti valmennusjohdon ja osan faneistakin. Toivottavasti se jokin tulee entistä paremmin esille nyt tulevalla kaudella, jotta minäkin pystyisin näkemään Laden erinomaisuuden. Toivon silti todella, että Latvala onnistuisi, eihän tässä enää muutakaan voi tehdä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Lyhyesti Bozikille

Viestin lähetti Filosofem
Toivottavasti se jokin tulee entistä paremmin esille nyt tulevalla kaudella, jotta minäkin pystyisin näkemään Laden erinomaisuuden.
Ensin ne rouheloiset, sitten punertavat sienet. Sillä se.

Mutta noihin erikoistaitoihin sen verran, että eihän Ladella mitään erityistä taitoa ole. Ehkä kädet, sikäli siis vähän kuin Metro.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti MC61
Mäki saa uskoakseni näyttöpaikan siis muuallakin kuin nelosessa.

Toivottavasti näin todella on. Mäki pelasi mielestäni hyvät (päiden)pudotuspelit ollen niitä harvoja pelaajia, jotka taklasivat kunnolla. Ehdottomasti isompaa roolia. Ketjuhahmotelmia monet ovat laittaneet, kokeilemisen arvoisia varmasti monet. Itse näkisin ketjut mielelläni vaikka näin:

Virta-"Metro"-Jantunen
Mäki-Filppula-Dahlman
Filppula-Pakaslahti-Varis
Valtonen-Kuki-Koivisto

Ykkösessä Virta vääntää, Metron stuntti pyörittää ja Jantunen maalaa. Virta pystyy tekemään paremmin maaleja kuin esimerkiksi Valtonen, ja on kuitenkin ensi kauden joukkueessa mielestäni isommassa roolissa kuin Lintu oli, koska rosteri on heikompi.

Kakkosessa Mäki taklaa, Filppula pyörittää ja Dahlman maalaa. Rooleiltaan lähellä ykköstä. Dallan vaan pitää saada kiekkoja enemmän sisään kuin tällä kaudella.

Kolmosessa Filppula pystyy myös tekemään peliä, kun Pakasta ei siihen yksin ole. Varis yrittää pysyä perässä, ja laittaa sitten kiekot paikoista sisään. Nelonen on hyvin samanlaisessa roolissa kuin tälläkin kaudella, tosin siihen on turha istuttaa Kuusistoa, jonka paras puoli ei ole kaksinkamppailut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti FtB
En usko tuohon välivuoteen, mistä cobol puhui.

Riippuu siitä, mitä tarkoitetaan välivuodella. Virmasen mukaan ensi kaudella Jokereiden pelaajabudjetti on enää liigan neljänneksi tai viidenneksi suurin. Näillä sijoilla ollaan ensimmäistä kertaa Hjalliksen aloituskauden jälkeen. Toinen merkittävä muutos saattaa olla siinä, että Jokereissa ei ehkä pelaa ensi kaudella liigan TOP-5 hyökkääjä. Hjalliksen aikana tästä on pitkät perinteet Oton ja Teemun kautta Peltoseen, Rosaan, Machuldaan ja Metroon.

Mutta en pidä välivuotta tai -vuosia pahana. Se ei ole negatiivinen asia. Nuoret saavat vastuuta ja joukkue on hengeltään hyvä ja nälkäinen. Saatamme myös nähdä iloista jokerikiekkoa ensi kaudella.

Ainoa huono puoli on Areenan koko. 13 650 paikkaa on liikaa tälle joukkueelle runkosarjassa. Ja kun halli on puolillaan, tunnelma väljähtyy muualla, paitsi fanikatsomossa.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen tällä hetkellä kohtuullisen tyytyväinen nykyjoukkueeseen, kun ottaa huomioon, että nykyisistä pelaajista kukaan tuskin edes lähtee NHL:ään sen todennäköisesti alkaessa. En usko edes Tomekin lähtöön. Muutamalla täydennyksellä tästä joukkueesta saadaan kuitenkin ihan mestarivalmis miehistö.

Veskan ja ykkössentterin hankinta on selvä asia. Lisäksi tarvittaisiin yksi oikeasti maalintekoon pystyvä laituri ja isokokoinen pakki. Erityisesti yksi puolustaja tullaan käytännössä varmasti hankkimaan. Kahdeksalla puolustajalla on mahdotonta lähteä liigaan, sillä loukkaantumisvaraa ei ole yhtään. Tuollaisilla täydennyksillä saataisiin suunnilleen samaa tasoa oleva joukkue kuin tänä vuonna, jolla olisi oikeasti mahdollisuus mennä miten pitkälle tahansa.

Pelaajamarkkinat ovat tällä hetkellä ilmeisen tyhjät ja siinä mielessä Jokereilla on pullat todella hyvin uunissa. Esimerkiksi Kärpät menettänee seitsemän (7) avauskokoonpanon hyökkääjäänsä, joita kaikkia ei pystytä varmasti korvaamaan. Jokereilla ei tällaista ongelmaa ole. Jos nyt katsoo muita joukkueita niin vakavasti otettavista kilpailijoista ainoastaan Tappara on vahvistanut. Muut ovat joko heikentyneet tai säilyneet tasollaan. Yllä mainituilla täydennyksillä Jokerit on ensi vuonna todella vahvoilla. Toivottavasti heidät myös saadaan.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
demitra

Jos ja kun Nhl alkaa niin nyt on kyllä hyvin vaikea sanoa ketä täältä sinne lähtee.
Moni vanhan pelaaja lopettaa ja voi tulla tilanne että täältä halutaan mukaan myös näitä Valtosia ja muita vastaavia.
Nhl on sellaisessa tilassa että mitään varmaa ei voi kukaan sanoa eli lähtijöitä voi olla nollasta vaikka kuinka moneen jos huonosti käy.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Viestin lähetti Tumba
Hyviä pointteja. Latvalaan kohdistuva arvosteluni, koskee nimenomaan peliesityksiä, eli odotin maaleja viivalta ja hienoja avaavia syöttöjä, en illasta toiseen jatkuvaa virheiden välttelyä.

Latvala on kaudesta toiseen Jokereiden +- tilaston kärkipäässä. Perusvarma pakki. Mutta kaaniaikoina hän uskalsi tehdä + pisteitä, nykyään viimeiseen asti välttää miinusmerkkisiä merkintöjä.
Virheiden välttely tappaa luovuuden, pitäisi olla munaa nakuttaa myös pisteitä.

ps. täällä on helv... kuuma, onneksi vapuksi himaan : )
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Virmasen mukaan ensi kaudella Jokereiden pelaajabudjetti on enää liigan neljänneksi tai viidenneksi suurin. Näillä sijoilla ollaan ensimmäistä kertaa Hjalliksen aloituskauden jälkeen. Toinen merkittävä muutos saattaa olla siinä, että Jokereissa ei ehkä pelaa ensi kaudella liigan TOP-5 hyökkääjä.

En usko.

- Väitän, ettei Jokereiden pelaajabudjetti tule laskemaan yhtään tästä kaudesta.
- Jokerit tulee olemaan Kärppien ohella pelaajabudjetin kaksi suurinta.
- Metrolle tulee kovan luokan stuntti, joka tulee olemaan liigan TOP-5.

Sulle on tarttunut naapurista suotta välivuosi-mantra. Kattele sinne mitä on kasassa toistaiseksi, laske vaikka lähteneet nimet/pisteet ja mieti uudelleen verratessasi sitä liikenteeseen teillä, millainen perusta on puhua välivuosista.

Jokereiden sopimuslistaa selatessa on hyvä muistaa, että menestyneet omat miehenne ovat osanneet hinnoitella semminkin, kun on tosiaan näyttöjä alla. Ei Lepistöt ja Filppulat enää pelikkä junnukorvauksilla, lounasseteleillä ja autoeduilla pelaa.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti cobol
Virmasen mukaan ensi kaudella Jokereiden pelaajabudjetti on enää liigan neljänneksi tai viidenneksi suurin.
Näin varmaan olisi, jos viime kauden satsaukset jatkuisivat, mutta uskon monen joukkueen pudottavan budjettiaan viime kaudesta oleellisesti.
Oli pakko tai ei.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Meinaatko Senior, että Virmanen ns. välttelee totuutta sanoessaan julkisuuteen, että pelaajabudjetti yltää ensi kaudella liigan neljännelle tai viidennelle sijalle? Jos tuo ei pidä paikkaansa, miksi Virmanen sellaisia sanoo? Ja hull16, minä en usko muiden kuin HIFK:n pudottavan pelaajabudjettiaan. Mutta se nähdään syksyllä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Meinaatko Senior, että Virmanen ns. välttelee totuutta sanoessaan julkisuuteen, että pelaajabudjetti yltää ensi kaudella liigan neljännelle tai viidennelle sijalle? Jos tuo ei pidä paikkaansa, miksi Virmanen sellaisia sanoo? Ja hull16, minä en usko muiden kuin HIFK:n pudottavan pelaajabudjettiaan. Mutta se nähdään syksyllä.

Virmanen sanoi tässä seuraavaa:
"Tulevan kauden joukkue on suurinpiirtein saman hintainen kuin edellisen, eli noin 2,3 miljoonaa euroa."

Meinaatko että 3-4 joukkueella on SM-liigassa ensi kaudella pelaajabudjetti isonpi kuin 2,3 miljoonaa euroa? Mitkä 3-4 joukkuetta nämä voivat olla? Kärpät ainakin, pelaajabudjettiaan tiputtava HIFK? Rautakorven vahvistama Tappara? Summasen ja Heikkilän Blues? Jortikan TPS? Vai mitkä?

Meillä tosin ei vielä tällä nyt julkaistulla joukkueella olla tuossa viime kauden 2,3 miljoonassa vaikka eräiden pelaajien jatkosopimukset viime kautista kalliinpia ovatkin. Lähtijöitä kun on Metropolit, Lind, Hancock, Väänänen ja Campbell ja tulijoita on tällä hetkellä vain Virta ja I.Filppula.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Meinaatko Senior, että Virmanen ns. välttelee totuutta sanoessaan julkisuuteen, että pelaajabudjetti yltää ensi kaudella liigan neljännelle tai viidennelle sijalle?

Meinaatko Sinä puolestasi laittaa sanoja suuhuni? En minä mitään väitä, vaan ilmoitin, etten usko. Paninpa siteeksi vieläpä kolme ranskalaista viivaa. Meinaatko Sinä ihan vakavissasi, että Jokereiden pelaajabudjetti olisi 4-5 suurin? Teillähän hinta on yhtä-kahta vaille valmis. Heitäs muuten villiä arvauksia, mitä tienaa esimerkiksi VFilppula, Lepistö, Varis ja Latvala, niin saadaan kevyt suviajan sananvaihto aikaan...


Viestin lähetti cobol

Jos tuo ei pidä paikkaansa, miksi Virmanen sellaisia sanoo?

En ole veljeni vartija. Toisaalta saammehan me asiaan vahvistuksen tuonnempana, kun pelaajabudjetit julkaistaan aikanaan, joten ei tästä kannata isoa vääntöä kannata kehittää. Sinä varmaan tiedät lähteeni... taino ei mitään :)

Jos Jokerit on nykyrosterillaan plus Metron stuntilla plus ehkä yhdellä yllärillä liigan neljänneksi - viidenneksi kallein, nostan Masalle hattua.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti cobol
Ja hull16, minä en usko muiden kuin HIFK:n pudottavan pelaajabudjettiaan. Mutta se nähdään syksyllä.
Veikkaanpa, että Raumalla ja Oulussa varmasti supistetaan, tosin Raumalla ei välttämättä pakonsanelemana. mutta Oulussa uuden areenan haaveilu pakottaa nipistämään, koska buumi on päällänsä ja nyt pitää saada euroa kasaan tai areena jää haaveeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös