Gags kirjoitti:
Where's the beef?
- - -
Ei jummarra.
Väännetään sitten rautalangasta. Seurasin kyllä keskustelua, vaikken ymmärrä miten Raksilan divariaikojen yleisömäärät liittyy ketjun otsikkoon?
Pihvini perustui tähän lausuntoon: "Heikki Airio on todennut, että katsomossa saattoi olla 2000 henkeä, joista vain puolet oli ostanut lipun. Seppo Arposen mukaan paikallisen kulttuurin tervehdyttäminen oli tältä osin raskas savotta: "Kaikenlaisia vapaakorttilaisia oli kertynyt vuosien varrella niin uskomaton määrä, että pääsylipputulojen vähäisyys ei loppujen lopuksi ollut mikään ihme."
Katsojamäärä voi siis olla ihan eri asia kuin pääsylipputulot. Katsojia voi olla 2000, mutta vain 1000 on itse maksanut lipun. Ne toiset tuhat lippua on sponsoroitu tavalla tai toisella, joko korvausperusteisina tai jopa ilmaiseksi. Samoin tehdään lähes joka paikkakunnalla. Toisilla on intressinä saada porukkaa paikalle siinä toivossa että edes itse ostaisivat hallilla jotain, joillain taas vain se että saadaan puolityhjään halliin edes hiukan ihmisiä. Tilastoihin lasketaan myydyt ja "myydyt" liput, ei paikallaolijoita. Eli jos näin on tehty Oulussa, ei se suinkaan ole ainutkertaista eikä edes ihmeellistä. Jaffalan mainitsin vain verrokkina, yhtä hyvin siinä kohdalla olisi voinut olla LänsiAuto-Areena tai vaikka Nordis-halli.
Muuten olen sitä mieltä, että Kärpät on rakentanut kuvionsa ihan itse ja oman talousalueensa rakenteen huomioiden, ei siinä ole mitään muuta joukkuetta tarvinnut kopioida.
Mutta otsikon aiheeseen mennäksemme, päivitetään tuota hull16:n tilastoa (vai voiko siihenkään luottaa?):
Pelejä nyt sitten pelattu 185
Jokerit voittaneet, tasan, hävinneet: 83, 20, 82
ifk:n vastaavat 83, 23, 79
Maaliero ifk:n hyväksi 18 maalia (648-630)
pisteet IFKoolle 198-195