Jokerit ja mahdollinen NHL-työsulku 2004-05

  • 10 287
  • 78

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Kun muilla osioilla jo innokkaasti spekuloidaan ensi kautta, pitänee meidänkin miettiä ensi kauden jokerijoukkuetta. Jos Jatkoaikaan on luottaminen tarvetta on lähinnä seuraaville:

Ykkösmaalivahti

Nurminen ei ole oma kasvatti, mutta ihan riittävän hyvä vahvistus silti. Lehtosen Kari olisi tietysti vielä parempi ja omakin vielä, mutta AHL-kausi pelataan normaaliin tapaan, eikä Karin kehitykselle tekisi mitenkään hyvää hypätä taas kaudeksi isompaan kaukaloon. Ei minulla mitään Häkkisen jatkosopimustakaan vastaan olisi.

Fyysinen puolustaja

Tämän kauden puolustajista sopimukset päättyvät vain Kankaanperältä ja Malmivaaralta. Kun Mikko Kaltevalle todella täytyy saada pelipaikka liigajoukkueesta ensi kaudeksi, ei paikkoja jää vapaaksi kuin korkeintaan yksi. Tuon kolon voisi täyttää Ossi Väänänen.

Sepä oli helppoa: puolustusosasto on kunnossa ja ulkomaalaispaikat täyttämättä. Edelleen tosin uupuu se ykköspakki. Täytyy myös varautua esimerkiksi Kevin Kanteen mahdolliseen AHL-sopimukseen. Eikös siellä Teemun ja Paulin joukkueessa ole muutama ihan hyvä pakkikin? Ei tarvitse Blakea edes, Morris kelpaa ylivoimanpyörittäjäksi minun puolestani.

Hyökkäyksessäkään tilaa ei liiemmin ole. Teemu S. ja Paul K. korvaavat ehkä jotenkuten Warrinerin ja Vertalan jättämät aukot. Keskellä on tilaa kahdessa ketjussa, olettaen että Filppula ja Piispanen täyttävät kaksi muuta paikkaa.

Toki Pakaslahdelle ja Metropolitille voisi rustata jatkopahvit ja kuitata homman sillä selväksi. Piispanen siirtyisi tosin laitahyökkääjäksi ja nelosen keskellä pelaisi joku muu. Hyökkääjistä Mäki, Laine ja Valtonen ovat potentiaalisia AHL-lähtijöitä, jotka pitäisi sitten korvata jollain.

Roni Andersson ja Jesse Uronen voisivat käydä haistelemassa liigailmapiiriä ja kaikki nyt nuorten kisoihin valitut (plus Silvennoinen) pitäisi nostaa vakiokokoonpanoon. Jos ämerikässä pääsisivät kesken kauden sopimukseen, korvattaisiin Teemun ja Paulin jättämä aukko pääosin sisäisesti. Ehkä yhden kovan vahvistuksenkin voisi joukkoon siinä vaiheessa ottaa.

Oletetaan nyt yhden edellämainituista hyökkääjistä poistuvan veden taakse ja Pakaslahden suuntaavan Ruotsiin rahastoimaan:

Ykkönen
Helanen/Kaksonen/Hallikainen

Väänänen-Lepistö
Tukio-Kantee
Helenius-Latvala
Kalteva-Jalkanen
Vainio

Kariya-Filppula-Selänne (ei tarvita ketään kaivamaan kiekkoa kulmista; kiekko ei mene kulmiin)
Valtonen/Mäki/Laine/Oksa/Silvennoinen-Metropolit-Jantunen
Mäki/Laine/Oksa/Silvennoinen-Piispanen-Pesonen/Koivisto
Oksa/Silvennoinen-X/Andersson/Uronen-Koivisto/Andersson/Uronen

Tommi Turunen nyt jäi tuosta johonkin, eikä se välttämättä ollut edes vahinko. Omia kasvatteja kokoonpanossa ainakin 14, ei ihan paha. Tukion voisi vielä korvata Hulkkosella.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti eh

Tommi Turunen nyt jäi tuosta johonkin, eikä se välttämättä ollut edes vahinko.

Turunen on jo luvattu HIFK:hon ensi kauden perinteiseksi Jokeri-kaappaukseksi, joten tilanne hänenkin kohdaltaan selvä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ison veden takaa saisi vapaasti valita, niin en ottaisi sieltä muita kuin "omia". Eli takaisin voisivat tulla Väänänen, Rita, Bergenheim, Selänne ja Lehtonen. Sitten kun haetaan omia tai melkein omia, niin Niinimaan Jannelle tervetuloa.

Mutta jos keskitytään spekulointiin NHL:n työsulusta, niin tilanne on hieman toinen. Tässä listani pelaajista Jokereihin;

Selänne - Kariya - Foppa/Domi
Niinimaa - Väänänen

Ja maalille Nurmisen Pasi.

Katos pentele, tuostahan tuli valmis kentällinen veskarilla höystettynä. Eli kun meillä ykköskentällinen jo on, niin tuossa on kelpo kakkonen. Ei muuta kuin Masa töihin, Kiitos !

edit. kirjoitusvirheitä
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinimaasta ja muusta

Niinimaan voi aivan huoletta unohtaa Jokeri-joukkueesta. Jos Janne ensi vuonna Suomessa pelaa, niin vaihtoehtoja ei kovin montaa Kiiminki-joen lähettyviltä löydy. Eikä Jannea välttämättä hirveän kovasti kaivatakaan, sillä pakkeja on ihan mukavasti diileissä ensi vuodeksi ja Väänäsen Ossin voimme mielihyvin ottaa joukon jatkeeksi. Parempia kiekollisia pakkeja kuin Niinimaa heiluu vapailla markkinoilla lakon alkaessa enemmän kuin niitä kuuluisia heinämiehiä Pohjanmaan pelloilla - jos sellaistakaan edes tarvitaan, sillä Tukio, Järventie, Latvala ovat sopimuksissa ensi vuodeksikin ja hyvät ihmiset: muistakaa Lepistö!

Hyökkäykseen Selännettä ja Kariyaa, ihan varmasti kelpaa. Koko kaudeksi tai osaksi sitä - ei väliä. Jos nuo jätkät pelaavat muutamankaan pelin Jokereissa, niin äh ja puh ja huh!

Rita, Somervuori ja Bergenheim kelpaa myös. Ilman mitään vaikeuksia. Somervuori voinee mennä tosin Kerhoonkin tai jauhaa AHL:ää, mitä suuresti jaksan kyseenalaistaa.

Maalille Lehtosta tai Nurmista. Käy aivan mainiosti.

Jos näin paljon tulisi NHL-miehiä: jopa 5-6, niin silloin olisi syytä lakon kestää koko kauden, sillä paikkaajia ei kesken kaiken löydy, jos äijät pölähtää yhtäkkiä änäriin.

Nykyisistä sopimuksia päättyy muutama ja niitä ei hirveästi tarvitse uusiakaan, jos näitä edellä lueteltuja ukkoja rupeaa putoilemaan joukkueeseen. Senttereitä ei ole kuin yksi varma ensi kaudeksi (Filppula), mutta ainakin Metro ja miksei myös Pakaslahti ovat puolestani kelvollisia jatkamaan ensi kaudellakin. Jos Pakaslahti tai Metro lähtee maille ja halmeille, niin sitten laitan toivomuslistalleni vielä Joe Sakicin, Joe Niewendykin tai Steve Yzermanin, joista kaksi viimeistä eivät ole hirveän todennäköisiä. :)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos joku haluaa lyödä Domin suomeen tulemisesta vetoa niin YV:tä kehiin. Minä uskon että ne puheet kuuluvat samaan sarjaan kuin valmentajalla on täysi luottamus.
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti eh





Hyökkäyksessäkään tilaa ei liiemmin ole. Teemu S. ja Paul K. korvaavat ehkä jotenkuten Warrinerin ja Vertalan jättämät aukot. Keskellä on tilaa kahdessa ketjussa, olettaen että Filppula ja Piispanen täyttävät kaksi muuta paikkaa.




Kariya-Filppula-Selänne (ei tarvita ketään kaivamaan kiekkoa kulmista; kiekko ei mene kulmiin)



Kariya on muistaakseni sopinnut jo pelaavansa mahdollisen NHL työsulun aikana Japanissa, Eli häntä täällä tuskin nähdään.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Jokerit ja mahdollinen NHL-työsulku 2004-05

Viestin lähetti werty
Kariya on muistaakseni sopinnut jo pelaavansa mahdollisen NHL työsulun aikana Japanissa, Eli häntä täällä tuskin nähdään.

No minun muistaakseni tällaista asiaa on spekuloitu, mutta tuskinpa nyt vielä sovittu.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti dana77
Jos joku haluaa lyödä Domin suomeen tulemisesta vetoa niin YV:tä kehiin. Minä uskon että ne puheet kuuluvat samaan sarjaan kuin valmentajalla on täysi luottamus.

Eikös Domppa Jokerit-Toronto -sirkuksen aikaan puhunut kovastikin Jokereihin tulemisesta mahdollisen lakon sattuessa...

Vanhana showmiehenä hän voi kuitenkin puhua myös lämpimikseen, vieraskorea kun on.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Domi

Eipä taida tulla suurempaa ryntäystä lyömään vetoa kanssasi dana77. Ainakaan minulla ei ole minkään valtakunnan tietoa tai edes huhua siitä, että ukko olisi tulossa. Tuohon omaan kokoonpanoon heitin hänet lähinnä siksi, että onhan tuo ainakin menneisyydessä pelannut Teemun kanssa samassa seurassa. En mä muutoinkaan jaksa uskoa, että tänne mitään NHL-pelaajien ryntäystä tulee. Itse asiassa jos minä saisin Jokerien osalta päättää, haluaisin oikeastaan vain Teemun. Edes Teemusta en tiedä millainen vahvistus kaveri ensi kaudella Jokereissa olisi, mies joka tapauksessa kuuluu Jokereihin.

Onko sulla dana muuten jotakin tietoa siitä, mihin Domi olisi suuntaamassa ?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Kyllähän Teemu on jo aikoja sitten luvannut tuoda Paulin ja Tien mukanaan Jokereihin työsulun sattuessa. Tietysti kyseessä on vain lehtitieto, joihin ei ole luottamista. Teemu on sitäpaitsi voinut vain vitsailla.

Glen Metropolitin (vai olisiko se oikeasti Metropolit'n? Miten se itse nimensä lausuu?) kanssa voisi tehdä jatkosopimuksen minun puolestani vaikka heti. Ei sillä parempaakaan tekemistä ensi kaudella ole. Minua ainakin kovasti kiinnostaisi nähdä, millaisessa vedossa Metro olisi suomalaisen kesäharjoittelun jälkeen. Nytkin, Jortikan mukaan rapakuntoisena kesän jäljiltä, peli kulkee aikasta kivasti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mulla ei ole todellakaan mitään tietoa asiasta, pelkästään täysin erehtymätön vaistoni :D

Minä en muista puhuiko Domi Jokerit-Toronto -yhteydessä Jokereihin tulemisesta lakon tullessa, mutta jos niin oli niin tulkaa nyt ihmeessä ottamaan helpot rahat/viinat pois!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti dana77
Mulla ei ole todellakaan mitään tietoa asiasta, pelkästään täysin erehtymätön vaistoni :D

Minä en muista puhuiko Domi Jokerit-Toronto -yhteydessä Jokereihin tulemisesta lakon tullessa, mutta jos niin oli niin tulkaa nyt ihmeessä ottamaan helpot rahat/viinat pois!
Pelimies/nainen. Vedonlyönti ainakin verissä, niin sen pitää ollakin. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, jotenkin vaan tuntuu siltä, että Domia ei Jokeri-paidassa nähdä. Tämä on toisaalta ihan hyvä.
Tietenkin olisi ollut ihan kiva kokeilla, josko vedosta tällä kertaa pidettäisiin kiinni. Edellinen vetoni Hifk-merkkisen kanssa päättyi niin, että siltä toiselta osapuolelta vissiin unohtui koko veto.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti eh
Glen Metropolitin (vai olisiko se oikeasti Metropolit'n? Miten se itse nimensä lausuu?) kanssa voisi tehdä jatkosopimuksen minun puolestani vaikka heti. Ei sillä parempaakaan tekemistä ensi kaudella ole. Minua ainakin kovasti kiinnostaisi nähdä, millaisessa vedossa Metro olisi suomalaisen kesäharjoittelun jälkeen. Nytkin, Jortikan mukaan rapakuntoisena kesän jäljiltä, peli kulkee aikasta kivasti.

Kyllä. Meidän onneksemme ja ehkäpä Metron harmiksi NHL:ssä todella tullee ensi kaudella lakko ja jos Metro haluaa pelata niin SM-liiga on todella harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Ja jos vain Metro on kiinnostunut niin en uskon että Jokereilla, Jortikalla, Hjalliksella tai meidän Masalla on mitään sitä vastaan että kaveri jatkaisi meillä myös ensi kaudella. Toivotaan siis että Metro perheineen on viihtynyt täällä Suomessa niin jatko olisi hyvin mahdollinen.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Re: Re: Jokerit ja mahdollinen NHL-työsulku 2004-05

Viestin lähetti Stounifani
Turha haaveilla. Hulkkonen pommittelee avojäällä ensikin kaudella Tepsin väreissä.

Toi sun allekirjoitus on säälittävintä mitä oon vähänaikaan nähny.
 

Stounifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Jokerit ja mahdollinen NHL-työsulku 2004-05

Viestin lähetti Another HAB
Toi sun allekirjoitus on säälittävintä mitä oon vähänaikaan nähny.
Iso kiitos ja kumarrus! Mutta en vain jaksa ymmärtää, että miten allekirjoitukseni liittyy tuohon lainaamaasi Hulkkosen Tepsissä pysymiseen?
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti dana77
Minä en muista puhuiko Domi Jokerit-Toronto -yhteydessä Jokereihin tulemisesta lakon tullessa, mutta jos niin oli niin tulkaa nyt ihmeessä ottamaan helpot rahat/viinat pois!

No näinhän se Tie lausui, että tulisi Teemun kanssa Jokereihin, jos lakko tulee. Vanha pleimekkeri, kun on, niin voisi jaella limppua vaikka siinä Paulin ja Temen keskellä. Heh.

Mä en viiti Danaa riistää, joten joku muu kerätköön potin. Charlestown Chiefsin paita kyllä kelpais...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Playmaker61
Mä en viiti Danaa riistää, joten joku muu kerätköön potin. Charlestown Chiefsin paita kyllä kelpais...
Järki tai miehen vaisto sanois, ettei kenenkään kannata kokeilla. Fakta on, että Domilla emme tee mitään. (meillä on Tomek)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti bozik
Järki tai miehen vaisto sanois, ettei kenenkään kannata kokeilla. Fakta on, että Domilla emme tee mitään. (meillä on Tomek)
Ookko sää Hjallis? Hjallis kertoi tänään erätaukohaastattelussa Domin kyselleen pelipaikan perään täällä käydessään. Vitsaili vastanneensa, että "katotaan mahuksä meille".
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Re: Niinimaasta ja muusta

Viestin lähetti Oiva
Hyökkäykseen Selännettä ja Kariyaa, ihan varmasti kelpaa. Koko kaudeksi tai osaksi sitä - ei väliä. Jos nuo jätkät pelaavat muutamankaan pelin Jokereissa, niin äh ja puh ja huh!

Rita, Somervuori ja Bergenheim kelpaa myös. Ilman mitään vaikeuksia. Somervuori voinee mennä tosin Kerhoonkin tai jauhaa AHL:ää, mitä suuresti jaksan kyseenalaistaa.

Maalille Lehtosta tai Nurmista. Käy aivan mainiosti.

Jos näin paljon tulisi NHL-miehiä: jopa 5-6, niin silloin olisi syytä lakon kestää koko kauden, sillä paikkaajia ei kesken kaiken löydy, jos äijät pölähtää yhtäkkiä änäriin.

Nykyisistä sopimuksia päättyy muutama ja niitä ei hirveästi tarvitse uusiakaan, jos näitä edellä lueteltuja ukkoja rupeaa putoilemaan joukkueeseen. Senttereitä ei ole kuin yksi varma ensi kaudeksi (Filppula), mutta ainakin Metro ja miksei myös Pakaslahti ovat puolestani kelvollisia jatkamaan ensi kaudellakin. Jos Pakaslahti tai Metro lähtee maille ja halmeille, niin sitten laitan toivomuslistalleni vielä Joe Sakicin, Joe Niewendykin tai Steve Yzermanin, joista kaksi viimeistä eivät ole hirveän todennäköisiä. :)

Jos nyt siis lakko NHLään tulee niin tärkeimmät kriteerit pelaajien valintaan tulisi olla jokeritausta ja tulevaisuuden turvaaminen. Hyvää junnujen sisäänajoa ei kannata uhrata vain siksi, että saisimme yhden änäritähden lisää pelaamaan.

Jos lakko kestää vain vähän aikaa, niin tällöinkin Jokereissa on oltava riittävästi tasokkaita pelaajia paikkaamaan menetykset. Parhaassa tapauksessa jatkosopimukset pitäisi rustata molemmille keskushyökkääjille, Pakaslahdelle ja Metropolitille, jos Metroa pystytään Suomessa pitämään. Pakaslahdelle voisi tehdä monivuotisen diiliin varsinkin, jos hän suostuu jatkamaan puolustavassa roolissa - vastustajan parhaita kenttiä vastaan. Filppulasta tulee parissa vuodessa Jokereiden johtava keskushyökkääjä.

Mielestäni, Jokereihin tulisi päästää seuraavat hyökkääjät:

Jani Rita
Sean Bergenheim
Teemu Selänne (jollei ole jo vetäytynyt juomaan drinksuja Californian aurinkoon)

Näistä Janin kanssa tulisi päästä sopimukseen, että hän pelaa _koko_ kauden Jokereissa, riippumatta lakon pituudesta. Tämä ei välttämättä ole laisinkaan mahdotonta, sillä hän ei ole päässyt ylös, vaikka Oilerssilla on mennyt huonosta ja Jani itse on pelannut farmissa hyvin. Joukkueen vaihto voi olla Janilla NHLssä joka tapauksessa edessä.

Valtonen-Metropolit-Jantunen
Rita-Filppula-Bergenheim
Laine-Pakaslahti-Selänne
Koivisto-Piispanen-Mäki
Oksa

Väänänen-Järventie
Helenius-Lepistö
Kankaanperä/Tukio-Kalteva
Malmivaara-Kantee

Näillä oletuksilla, jos lakko loppuu kesken kauden niin joukkue näyttää tältä.

Valtonen-Metropolit-Jantunen
Rita-Filppula-Mäki
Koivisto-Pakastahti-Laine
Silvennoinen-Piispanen-Oksa

Pakistossa vain Väänänen poistuu, joten kaikki ok.

Hyökkääjistä Turusen on pakko lähteä kaikissa mahdollisissa tapauksissa. Parhaassa tapauksessa siitä päästäisiin eroo jo tällä kaudella, mutta viimeistää kesällä Dogin _on vaihdettava maisemaa_. Pesonen ei mahdu enää uuteen joukkueeseen. Mäki ja Koivisto paikkaavat Pesonen taklaukset ensi kaudella. Vertala on vaikea tapaus. Jos lakko tulee ja Rita saadaan suostuteltua jäämään koko kaudeksi niin Vertala ei tahdo mahtua pelaamaan, jos joku mainituista pelaajista ei tule niin Vertalan kanssa kannattaa sopimus rustata.

Pakistosta "plusmiinus" Latvala pitää saada ulos kaikissa mahdollisissa tapauksissa. Ukko on surkea ylivoimalla, onneton alivoimalla, vanha ja pieni. Tukio on ok, mutta junnuille pitää raivata lisää tilaa. Kalteva pystyy ottamaan Latvalan paikan ylivoimalla ja Lepistö Tukion. Jos Tukio halutaan välttämättä pitää niin sitten Kankaanperä pitää päästää menemään. Näin voi käydä, koska Tukiolla on ensi vuodelle sopimus, mutta Kankaanperällä ei.

Maalille Nurminen ja Häkkinen. Lehtonen jatkanee AHLssä ja Helanen voi mennä Vantaalle josta paluu, jos lakko loppuu.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tämän päiväisessä Iltalehdessä Timo Kunnari on kolumnissaan myös sijoittanut NHL-pelaajia joukkueisiin. Silmään pisti, että Niinimaalla olisi paremmat suhteet Helsinkiin (asunto) kuin Ouluun, minkä takia hän oli Jokereihin sijoitettu. Myöskään Pitkästä ei ollut laitettu Kärppiin. Pasi Nurminen oli puolestaan HPK:n riveissä, Lehtosen ollessa Jokereissa. Kunnari näytti taas kerran "ammattitaitonsa" unohtamalla kertoa Lehtosen pelaavan tod.näk. AHL:ssä.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti Master Chief
Kunnari näytti taas kerran "ammattitaitonsa" unohtamalla kertoa Lehtosen pelaavan tod.näk. AHL:ssä.

Nooooo, ei näillä spekulaatioilla ehkä ihan ammattitaitoa voi vielä mitata... ;)

Veikkaan että monta yllättävää käännettä tulee vielä tapahtumaan.

Jos kausi 94-95 käy osviittana, niin silloinhan pelattiin käytännössä kaksi kautta SM-liigassa. Yksi show-painoitteinen, jolloin NHL-tähdet pyörivät mukana ja yksi jolloin ratkaistiin mestaruus keväällä. Ne joukkueet jotka olivat parhaiten hoitaneet ei-NHL-miesten asiat (TPS ja Jokerit) pelasivat silloin finaalissa.

Samoin saattaa käydä nytkin: syksyllä voidaan rellestää vaikka kuinka NHL-miesten kanssa, mutta keväällä sitten perustyö ja omat äijät nousevat kunniaan jos (ja kun?) NHL lähtee käyntiin. Joten minkään joukkueen ei kannattaisi liika satsata tuohon NHL-lakkoon jos kannua meinaavat nostella.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Marco Sturm on ilmoittanut että ainoa DEL-jengi missä pelaisi ensi kauden työsulun aikana olisi Hamburg Freezers...joten Hjallis voisi vähän houkutella tänne??


MACK
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Tenkanen
Nooooo, ei näillä spekulaatioilla ehkä ihan ammattitaitoa voi vielä mitata... ;)


Ei mutta Kunnarin kirjoituksia kauemmin lukeneena (mm. Jääkiekkolehti) en pidä kaverin kirjallisia tuotoksia suuressa arvossa. Erityisesti Jääkiekkolehdessä olleet NHL-pelaajien esittelyt/haastattelut olivat niin mitäänsanomattomia että muutama kirosana tuli vuodatettua. Yhtään uutta tai vähemmän tunnettua faktaa ei "Plankkiapina" ollut löytänyt heistä. Sori että meni vähän off topic.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Lainaan nyt toisesta ketjusta tänne sopivaa/kuuluvaa asiaa.

Viestin lähetti Tuomas
Ensi kaudella jatketaan 95-prosenttisesti samalla joukkueella kuin tälläkin kaudella. Muutama mies vaihtuu mutta radikaaleja muutoksia ei tule. Pelaajat haluavat jatkaa Jokereissa ja Jokerit haluavat pitää nämä pelaajat. Haussa on yksi huippuluokan puolustaja sekä hyökkääjä. Puolustajan nimi on jo selvillä kenet Jokerit haluavat... Ja toivottavasti hänet saavat, erittäin hyvä nuori suomalainen pakki.

Joukkue rakennetaan valmiiksi jo ennen NHL-työsulkua. Muutaman NHL-pelaajan kanssa on pelaamisesta Jokereissa jo puhuttu, ja yksi näistä ei ole suomalainen. Muitakin ulkomaalaisia tähtiä ehkä tulossa.
Tiivistetään: pelaajia on lähdössä noin kaksi (viisi prosenttia vajaasta kolmestakymmenestä ei ole ainakaan enempää), tilalle on tulossa kaksi huippua. Lisäksi on tulossa "muutama" NHL-pelaaja, joista yksi ei ole suomalainen. Muitakin ulkomaalaisia NHL-tähtiä on ehkä tulossa.

Pistääkö miettimään? Tuossa yhtälössä on muutama pelaaja liikaa. Tietysti on fiksua varautua kauteen ilman NHL-pelaajien merkittävää panosta, mutta mitä ihmettä tehdään NHL-tähdille tilaa tekeville pelaajille, jotka ovat vieläpä mitä ilmeisimmin näitä omia.

Vaikka NHL-työsulkua ei tulisikaan (fat chance), ei yhden huippuluokan nuoren suomalaisen puolustajan hankkiminen minusta vaikuta kovin järkevältä vedolta, kun olisi omastakin takaa näitä nuoria suomalaisia potentiaalisia huippupakkeja reservissä. Kerrataan nyt vielä, että puolustajista vain kahden - Malmivaaran (on oma juu, mutta ehkäpä ura saisi uutta nostetta muualla, paikallaan on junnannut jo pitkään...) ja Kankaanperän (ei hirveä ikävä tule, vaikka hyvä onkin) - sopimukset ovat katkolla tämän kauden jälkeen. Vaikka nämä molemmat poistuisivat yhtälöstä, ei minusta puolustajahankinnalle ole kovin painavaa syytä; Lepistö, Kantee ja Kalteva ovat varmasti valmiita suurempaankin rooliin ensi kaudella.

Ilman työsulkua puolustuksessa häärisivät siis tämä Vahvistus, Latvala, Järventie, Tukio, Jalkanen, Lepistö, Helenius, Kantee ja Kalteva, sekä mahdollisesti joko Malmivaara tai Kankaanperä (molempien en usko jatkavan, sen verran ahdasta olisi rosterissa muuten). Muuten ihan kiva, mutta en usko ensi vuonna nuorissa yli-ikäisiksi laskettavien Kanteen ja Kaltevan kovin pitkään viihtyvän vaihtopenkin varalämmittäjinä.

Jos ja kun NHL-työsulku tulee ja jos ja kun sieltä pari puolustajaa eksyy Jokereihinkin, alkaa tilanne olla surkuhupaisa: yli kymmenen täysin liigakelpoista puolustajaa, pelipaikkoja pahimmassa tapauksessa vain kuusi per ottelu, junnuikäisiä ei enää yksikään, ei farmisopimusta, ei varsinaisesti helposti ulosheitettäviä joukossa. Sitten vaan vuokrasopimuksia rustailemaan ja seurauksia (lisää menetettyjä tapauksia) odottelemaan...

Hyökkäyksen osalta vahvistuksen hankkiminen ei ole ollenkaan niin hölmö ajatus, onhan Tomek sopimusasioita vaille varma lähtijä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös