Jokerit jäädyttää Tikkasen Paidan....

  • 25 171
  • 224
Tila
Viestiketju on suljettu.

Carlos

Jäsen
Kyllä Tiki on todellinen ikijokeri!

Seuraavassa lainaus suoraan www.jokerit.comista. Puhukoon puolestaan, jos tämän jälkeen joku voi väittää ettei Tiki olisi ansainnut numeroa 5 Hjareenan kattoon niin menköön itseensä, vai mitä Hull16? :D

"Esa Tikkasen pelinumero jäädytetään

Jokerit jäädyttää vajaan kahden viikon kuluttua 36-vuotiaan jääkiekkolegenda Esa Tikkasen pelinumeron 5. Seremonia suoritetaan 13. syyskuuta, jolloin Jokerit kohtaa kotikentällään SM-liigan avauskierroksella Tampereen Ilveksen.
-Olin Jokereiden SM-sarjassa pelanneen joukkueen maskotti 4-vuotiaana. Minulla oli isomummin tekemä Jokeripaita, jonka selässä oli numero viisi, muisteli Tikkanen yli kolmenkymmenen vuoden takaisia tapahtumia.
-Kyllä se on suuri kunnia ja varsinkin se, että kyseessä on numero viisi.

Tikkanen on vasta toinen Jokeripeluri, jonka pelinumero jäädytetään. Aiemmin on jäädytetty ainoastaan nykyisin joukkueen valmennustiimissä toimivan Waltteri Immosen numero 24. Myös Teemu Selänteen numero kahdeksan on periaatteessa "jäissä", mutta paita nostetaan hallin kattoon vasta kun Teemun uran päättyy.

Viisinkertainen Stanley Cup -voittaja päätti uransa viime kauteen, jolloin hän pelasi Saksassa Moskitos Essenin riveissä, mutta kausi ja samalla myös koko ura päättyi epäonnisesti polvivammaan. SM-liigassa Tikkanen on edustanut Jokereiden lisäksi HIFK:ta. NHL:ssä mies pelasi urallaan peräti viisitoista kautta, jolloin seuroina olivat Edmonton Oilers, New York Rangers, St. Louis Blues, New Jersey Devils, Vancouver Canucks, Florida Panthers ja Washington Capitals. Stanley Cupin voittoa Tikkanen juhli neljästi Edmontonissa ja kertaalleen New Yorkissa.

Jokereita Tiki on edustanut urallaan liigassa vain kaudella 1999-2000, jolloin mies liittyi ryhmään lokakuussa ollen hopealle selviytyneen ryhmän luottomiehiä. Runkosarjassa "Tiki" pelasi 43 ottelua tehoin 10+13=23 ja playoffseissa 11 ottelua tehoin 1+6=7. "


Sääliksi käy teitä Jokerifaneja jotka oikeasti ymmärrätte jotain kiekosta, ensimmäisen kerran voin sanoa että saatte kaiken myötätuntoni...
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Mikelle

Mike, poislukien nuo kirosanat olen kanssasi samaa mieltä ja olisihan tuo asia tullut ilman tuota kirosanalitaniaakin selväksi.

Voisiko joku selvittää minulle paidan jäädytys-seremonian historiallista taustaa. Missä, milloin ja miksi ensimmäinen paidanjäädytys / kattoonhinaus on suoritettu?

Minä olen luullut "kyseessä on kunnianosoitus pelaajalle joka on palvellut kauan yhtä seuraa" tai kuten Wasaman / Ilveksen tapauksessa, kun pelaaja on kuollut nuorena tapaturmaisesti.

Habbyn kanssa olen samaa mieltä Bourquen paidan jäädytyksestä Coloradossa. Denveriläislehden nettikyselyssä 52% vastaajista kannatti paidan jäädytystä, 48% ei.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Aika naurettava veto jälleen kerran Harkimolta. Kai sitä täytyy tehdä mitä tahansa tehdä, että hän pysyisi itse otsikoissa. Keskittyisi vain niihin bisnespuuhinsa eri hallien kanssa ja jättäisi tuollaiset asiat muiden päätettäviksi.

Hmm.. mitäpä jos Ässät jäädyttäisi esimerkiksi Laurilan Haten paidan?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Mike, eipä tässä itsekään tiedä miten suhtautuisi tai tekisi tuolloin 13.9...
Toisaalta tekisi mieli mennä huutamaan ja haukkumaan Harkimoa elämänsä suurimmasta typeryydestä, mutta toisaalta en halua myöskään väheksyä Tikiä ja jos siellä buuaisin ja huutaisin, niin eipä sitä muuksi voisi paljon tulkita.



Minä väheksyn avoimesti Tikkasta, että suostui tällaiseen naurettavuuteen. Ihan täysi koomikko koko mies, parempi kuin keskittyisi siihen mallibimboonsa, ja pysyisi pois. Ihan täysi nolla koko äijä. Arvostus meni sen sileän tien.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vänrikki napero

Kerro minulle miksi T.Ruutu ei ole IFK Juniori olen nähnyt hänen pelaavan IFk:n junioreissa? Ja mitä se tähän littyy, minkä juniori kukin? Itse olette omineet selänteen, espoosta se on.
Jäädyttäkää vaikka levokari seuraavaks, paljon se mua kiinostaa, hajotkaa seuraanne, mä ainakin hajoisin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asian ytimessä

Heikkik pääsi jo asian ytimeen eli siihen, miten ihmiset loppujen lopuksi mieltävät jonkin numeron jäädyttämisen. Useimmille se varmaan on juuri tuo kunnianosoitus pelaajalle, joka on palvellut yhtä seuraa kauan ja kunniakkaasti.

Onko pelaajan oltava seuran oma kasvatti? Mielestäni ei, mutta toistakin mieltä varmaan ollaan. Tämähän rajaisi pois esim. ulkomaalaisvahvistukset ja sellaiset vahvasti tiettyyn seuraan yhdistetyt, seurassa kauan pelanneet pelaajat, jotka ovat alunperin jonkin muun seuran kasvatteja. Onko vaikkapa Timo Saarikoski minulle Ässä vai Jokeri? Hetkeäkään epäröimättä: Jokeri.

Toinen vaihtoehto on esim. tuollainen Otevrelin numeron jäädyttäminen. Mautonta olisi, jos joku Ässissä vielä pelaisi numerolla 89. Tietynlainen kunnianosoitus siis tämäkin.

Tottakai on hienoa, jos pelaajalle osoitetaan kunnioitusta, mutta paidan jäädyttämistä on harkittava aina tarkkaan, ettei koko touhu kärsi inflaatiota.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mitä te itkette...

... tämähän on aivan ymmärrettävä tempaus Surkimolta. Kun ei sinne Jaffaluolan kattoon niitä mestaruusviirejäkään näytä lisää tulevan, niin jotakin väriä sinne on saatava killumaan. Yhtä hyvin sinne voisi ripustaa Uuno Turhapuron risaisen verkkopaidan. Ai miten niin? No siten niin, että Uunon oikea nimi on Vesa-Matti Loiri ja Tikkasen nykyinen tyttöystävä oli aikaisemmin Loiron kainalossa. Tämä on tasantarkkaan yhtä PÄTEVÄ syy kuin Tikkasen kertoma "isomummon paita"-operaatio... enkä piruuttanikaan lisää hymiöitä perään...
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike


Minä väheksyn avoimesti Tikkasta, että suostui tällaiseen naurettavuuteen. Ihan täysi koomikko koko mies, parempi kuin keskittyisi siihen mallibimboonsa, ja pysyisi pois. Ihan täysi nolla koko äijä. Arvostus meni sen sileän tien.

AAMEN.

Arvostus meni tosin jo pari vuotta sitten...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
LMAO

Ei voi kuin nauraa koko asialle. Ei sillä, että olisin kateellinen, ja ei, en haluaisi nähdä Tikin #10 paitaa roikkumassa Nordenskjöldinkadun hallin katossa. Mielummin Boykon kymppipaita.

Joo... eikös Hjallis voisi ripustuttaa Marita Hakalan käytetyt pikkuhousut sinne Tikin mummun kutoman maskottipaidan viereen?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
En ole jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta mielestäni tämä Tikin "mummonpaidan" kattoon nostaminen on SUURI loukkaus Jari Kurria kohtaan. Entäs Otto Janecky ja moni muu, joka on todellakin palvellut seuraa/joukkuetta monina vuosina....?

Miksei sitten Jokereiden varsinaisen perustajasielun rakennushaalareita tai....
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jep jep. On todella valitettavaa, että toinen jäädytettävä numero on Tikin vitonen. Liigatasolla ei kuitenkaan näytöt Jokereissa ole tarpeeksi suuret tuon kunnianosoituksen ansaitsemiseen. Kyllä Jokereiden historiasta löytyy sellaisia pelimiehiä, jotka olisivat ansainneet tämän kunniaosoituksen. Nyt tämän eleen arvostus tipahtaa, ainakin Jokereissa. Toivottavasti seuraava pelinumeron jäädytys osoittaa hiukan suurempaa harkintaa johdolta....
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Tikin paitaa ei Edmonton voi jäädyttää, muutenhan joka hallin katossa roikkuisi vähintään 50 paitaa, Montrealissa 150. Paul Coffeynkaan seiskaseiskaa ei taideta saada minkään halliin kattoon roikkumaan, vaikka mies on sentään kaikkien aikojen parhaita pakkeja. Tikkanen oli pieni osa Edmontonin mestarijoukkuetta, Kurri ja Gretzky ansaitsevat tuon kunnianosoituksen mahtavasta panoksestaan ja heille se myönnetään.

Hifkin eteen Tikkanen ei ole paljoa tehnyt ja vielä vähemmän Jokereiden, antaisivat vaan Tikin nauttia eläkepäivien rauhasta, kai se nyt vanhaa miestä rassaa juosta kaiken maailman kissanristiäisissä. Jos haluaa rättibisnekseen vauhtia niin voi mennä vaikka Tiki-Talk paidassa naimisiin ja kun myynti tyrehtyy, erota.

Tikkasta ja hänen uraansa oltaisiin kunnioitettu enemmän ilman tuota häpeällistä paidan jäädyttämistä.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huh huh mikä farssi!

On tässä asiassa ollut sulattelemista mutta nyt oikeestaan naurattaa ennemmän kuin v****taa!

Tän ketjun lukeminen on ollut suorastaan mielyttävää,kun huomaa kuinka tyrmistyneitä ihmiset on ympäri Suomea muutamaa poikeusta lukuunottamatta.

Noh joka tapauksessa kiitos Tiki siitä,että pystyt tekemään Jokereista logonsa näköisen narri organisaation ja kiitos myös siitä,että teet itsestäsikin samanlaisen narrin kuin organisaatio!

Ps. Miten olisi jos Blues jäädyttäisi Oton paidan!

Pps. Nyt Matikainen ole hereillä ja rupea valmistelemaan numero 10 jäädyttämistä selkämyksessä nimi Boyko!

Ppps. Ainoa oikea paikka johon Tikkasen pelipaita kuuluisi olisi Suomen jääkiekkomuseo eikä muualle piste!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jokerit ...

ostaa v. 2005 Raimo Helmisen yhteen näytösotteluun Raipen lopetettua uransa 2004 ilveksessä. Tämän jälkeen suuren jokeripelaaja Raipen paita nostetaan muiden jokerilegendojen joukkoon Ilmalan hallin kattoon. .... ....


.... heräsin tähän kauhu-uneen viime yönä klo 3. ....

... sitten tajusin. Tämäkin voi olla joskus totta. :D ;)
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy myöntää, että muutamaa viikkoa aiemmin ajattelin hiljaa ja vain lyhyen aikaa, että oikeastaan Jokereillekin voisi suoda menestystä ja mahdollisesti mestaruudenkin. Eikä se juurikaan harmittaisi minua. Ihan totta!

Tämä olisi ollut tietysti sillä varauksella, ettei Hjallis mene taas päästelemään rupikonnia suustaan ja Summasen pelitaktiikat ovat kehittyneet. Kuten moni muukin, niin kuvittelin aluksi, että tämän viestiketjun aiheen olevan täysi ankka. Kun näin ei olekaan, niin odotellaan nyt sitten vielä muutama vuosi ennen niitä mestaruuksia.

Hatunnostoni ja osanottoni niille Jokerifaneille, jotka ovat aidosti osoittaneet ymmärtävänsä jotain lätkäkulttuurin päälle. Olette melkein jopa yllättäen olleet enemmistönä ketjussa. Toisaalta palstalta löytyy ehkä kuitenkin hiljainen enemmistö - vai mitä Flintstone.

Eniten tässä asiassa minua kiinnostaa nähdä MTV3:sen erikoisreportaasi suuren Jokeri-kiekkolegendan kiittämisestä ja kunnioittamisesta. Mahdollisesti Saukkonen vielä ylistää Hjallista jääkiekkokulttuurin ymmärtämisestä ja ennenkaikkea perinteiden, joita Jokereilla paljon on, kunnioittamisesta. Olen takuuvarma, ettei aiheesta löydy mitään kriittistä sanottavaa - osoittakaa minut vääräksi.

L-Mies
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Asiasta hieman sivuun.

Olenkohan nähnyt unta kun muistelisin että myös No 60 on jäädytetty jokereissa. Sellainen mielikuva on että tämä kunnia olisi suotu Jokereiden luojalle Aimo Mäkiselle :confused:

Ja että tuo olisi luvattu Aimolle hänen 60-vuotispäivänään.
Vai saiko hän vain paidan No 60 lahjaksi..... onko muut nähneet saman unen?

Ja niille jotka ihmettelevät miksi Wade Immosen numero killuu areenan katossa. Henk.koht. jos olisi pitänyt valita vain yksi jäädytettävä numero 90-luvun joukkueista niin se on juuri tuo 24. Otto seuraavana. Säilynoja ja Strömberg niin hyviä pelaajia kuin olivatkin eivät pääse lähellekään näitä kahta.

Kapteenina 4 suomenmestaruutta ja 2 euroopanmestaruutta.
+/- tilaston kärkipäässä lähes joka kaudella. Parhaimmillaan ohittamaton 1-1 tilanteissa. Sijoittumisessa ja liikkuvuudessa yksi parhaista, jollei paras joka Jokereissa on pelannut. Puolustajat jotka eivät komeile pistepörssin kärkipäässä ovat muutenkin liian aliarvostettuja ns. suuren yleisön silmissä.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aivan sairasta touhua

Kyllä kaikki jääkiekkoa seuraavat tietää ne kriteerit jolla ex-pelaajan paita hallin kattoon nostetaan. No tässä ET:n tapauksessa ne kriteerit täyttyvät ainoastaan viihdearvoltaan, jos niiltäkään.
Ihmettelin silloin -99 syksyllä paitashowta tämän yhden miehen ympärillä. Ekassa Jokeripelissä Tapparaa vastaan Esa pelasi viitonen selässään ja jo kohta numero vaihtui kymppiin. Lehdistön mukaan Esa muisti kuinka oli viihdyttänyt jo pikkupoikana Jokeriyleisöä viitonen selässään jne...
Kymppi vaihtui Edmontonin numeron vuoksi jne...
Tikkanen on ollut loistava pelaaja, kaikkialla missä hän on pelannut, ja antanut katsojille unohtumattomia elämyksiä.
Hän on myös ihminen jolle on sattunut rooli "olen väriläiskä jolle aina sattuu ja tapahtuu". Totta hitossa tällaiseen tyyppiin iskee kiinni bisnesmiehet, ja vie kun litran mittaa. Ei ne miehet välitä ketkä tai mikä aate jää jalkoihin, heillä on omat motiivinsa.
Tämä nyt on kuitenkin niin karmea rimanalitus, että ehdottaisin jonkinlaista toimintaa. Mikellä tuntuisi olevan sopiva puhti päällä ja sen voisi yhdistää Vakion järkkymättömään tyrmistykseen. Käykääpä Jokereiden toimistolla kysymässä voisiko asiaa vielä peruuttaa. Olisko jokin muu tapa muistaa ja kunnioittaa Tikkasta?

Sairasta touhua!


Terv. koo
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Aivan sairasta touhua

Viestin lähetti koo
Tämä nyt on kuitenkin niin karmea rimanalitus, että ehdottaisin jonkinlaista toimintaa. Mikellä tuntuisi olevan sopiva puhti päällä ja sen voisi yhdistää Vakion järkkymättömään tyrmistykseen. Käykääpä Jokereiden toimistolla kysymässä voisiko asiaa vielä peruuttaa. Olisko jokin muu tapa muistaa ja kunnioittaa Tikkasta?

Sairasta touhua!


Terv. koo

Olen lähettänyt asiasta muutamalla voimasanalla höystetyn palautteen Jokeri-toimistoon. Tuskin auttaa mitään. Eihän tuota nyt enää peruuteta, kun asia on jo joka paikassa julkistettu. Kaameata ajatella, miten nolo tilanne tuosta paidan kattoon nostamisesta uhkaa tulla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vakio

"Kaameata ajatella, miten nolo tilanne tuosta paidan kattoon nostamisesta uhkaa tulla."

Mutta kuten elämässä yleensä, se joka eniten ymmärtää nolostua, sillä onkin tavallisesti vähiten syytä nolostua. Se jolla olisi eniten syytä nolostua, se taas ei edes ymmärrä nolostua.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Aika hauskaa...

...kun vertaa HIFK:n Pertti Lehtosen ja "Jokereitten" Esa Tikkasen tilastoja ja uraa joukkueissain. (Molempien paidat ovat kohta "jäädytetty")

Pertti Lehtonen (HIFK)
22 kautta HIFK:ssa
Pisteitä 540
Maaleja 228
Syöttöjä 312
Play-offs otteluja 97
jne...

Esa Tikkanen (JOKERIT)
1 kausi Jokereissa (edustusjoukkue)
Pisteitä 23
Maaleja 10
Syöttöjä 13
Play-offs otteluja 11

Jokerit on pelle joukkue, ja se ei todellakaan ole Jokeri -fanien vika, vaan Hjalliksen. Näitä tilastoja verratessa, niin tulee melkein laatta tästä törkeydestä mitä Hjallis ja Tiki harrastavat.

Ps. Pitäisikö minun vaihtaa nimimerkkiä? Ei kai tiki10, tarkoita sitten mitään enään. Suuri idoolini on kuollut...
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Asiasta on jo lähes kaikki oleellinen sanottu.
Joidenkin logiikalla Washington Capitals tai Florida Panthers voisivat nostaa Tikasen paidan kattoon. Ilves voisi jäädyttää legendaarisen iki-Ilves Marco Poulsenin paidan.
Itse olen sitä mieltä, että pelaajan paita nostetaan kattoon ko. seuran taholta, jossa em. pelaaja on eniten vaikuttanut ja saavuttanut. Ei siis välttämättä kasvattiseura. Tikkasen paidan nostaminen Hjareenan kattoon ei ole millään tavalla perusteltavissa. Asian arvoa laskee edelleen Tikkanen itse. Miehen olisi Kurrin tavoin pitänyt kieltäytyä.

Kuten joku jo sanoi Jokerit tekee itseään aina vaan naurettavammaksi ja syy ei todellakaan ole fanien. Itseasiassa säälin oikeita Jokeri-faneja, jotka tuntevat seuran ja sen historiaa Hjallista paremmin.

Ilmanmuuta suurin floppi pitkään aikaan.

:mad:
 
Re: Jokerit ...

Viestin lähetti Johannes
ostaa v. 2005 Raimo Helmisen yhteen näytösotteluun Raipen lopetettua uransa 2004 ilveksessä. Tämän jälkeen suuren jokeripelaaja Raipen paita nostetaan muiden jokerilegendojen joukkoon Ilmalan hallin kattoon. .... ....


.... heräsin tähän kauhu-uneen viime yönä klo 3. ....

... sitten tajusin. Tämäkin voi olla joskus totta. :D ;)

Huh Huh! Pelkkä lukeminenkin tuntui pahalta. No, onneksi Helminen ei pelaisi otteluakaan hjokereissa vaikka saisi millin/peli.
Ensimmäinen reaktio oli vihantunne Jokereita kohtaan. Hetken päästä tajusin ettei tämä ole Jokeriden vika vaan nimenomaan Hjalliksen ja Tikkasen. Olen pahoillani jokerifanien puolesta.
:(
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Joku jo aikaisemminkin ehdotti, mutta vaikkei asia minulle kuulu, niin

HIFK

Pistäkää tosiaan tuo Brewerin paita sinne hallin kattoon, ja
tehkää siitä todella aidon näköinen replica. Brewer nosti joukkueenne suosta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Näinhän se menee

Jos olisin kuullut tästä ensimmäistä kertaa siten, ettei seuran eikä pelaajan nimiä olisi mainittu, olisin ollut hämmästynyt kuin Käki Äimä. Mutta kun sain tietää sekä seuran, joka tämän farssin toteutti, että pelaajan, joka siihen suostui, en oikeastaan hämmästynyt. Enimmäkseen tunsin sekä pettymystä että harmia. Ehkä myös jonkin verran kiukkua. Voi pentele.

En kyllä enää pysty tuomaan tähän ketjuun mitään uutta, reilu enemmistö jokerifaneja myöten on ilmaissut kielteisen kantansa. Valitettavasti ei ollut minkäänlainen yllätys, miltä nimimerkiltä tuli eniten tukea tälle pelleilylle.
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Kuinkahan monta pelipaitaa pitäisi nykiä Matinkylän kattoon jos samalla periaatteella ajateltaisiin kun jokereissa?

Peku
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös