Re: Olin mäkin siellä
Viestin lähetti ACME
Kyllä Jokerit kokivat todella paljon vääryyttä illan pelissä, vaikka heidän peli kulki alivoimalla ihan hyvin, niin esimerkiksi Henrikson ei viheltänyt Jokereille jäähyjä, selvistä korkeista mailoista, ja Itävllan mies sai ihan kaikessa rauhassa etsiä tikkuja poskipielistään.
No eihän Kerho tuomariin hävinnyt, mutta ennemmin hän Jokereita auttoi, kuin Kerhoa, joten älkää nyt tuomarista itkekö.
Väitinkö, että Jokerit kärsi enemmän kuin HPK? Totesin, että jäähyt annettiin arpomalla ja voin vielä todeta, että HPK:lla kävi ehkä hitusen huonompi onni.
Sen sijaan minä koin todella paljon vääryyttä. Olin ostanut liput jääkeikko-otteluun, mutta näin vain osittaisen sellaisen. Ainakin kymmenen maalipaikkaa jäi tulematta, koska pelaaja otti käsin kiinni hyökkääjästä juuri ennen tekopaikkaa. Minä haluan nähdä maaleja ja olen valmis siitä jopa maksamaan. Luultavasti loppuelämäni tulen silloin tällöin pohtimaan, miksi suomessa mentiin tähän.
Tuon ensimmäisen vaihdon tilanteen otin esimerkiksi vain siksi, että se oli ilmiselvyydessään loistoesimerkki. Puolustaja ilman mailaa ja ottaa takaa käsin kiinni pelaajasta, joka on menossa irtokiekon perään. Sääntöjen mukaan kakkonen, mutta nykyliigassa hyvä jos kerran kymmenestä tuollaisesta tulee jäähy. Se minua korpeaa.
Olenkin tehnyt jo päätöksen olla ostamatta kausikorttia enää jatkossa, kunnes SM-liigassa aletaan noudattaa jääkiekon sääntöjä. Niille, jotka kuvittelevat päätökseni taustalla olevan Jokereiden tämän hetken menestyksen, voin todeta, että olen käynyt katsomassa pelejä noin vuodesta 75 alkaen, mukaan lukien kaksi kautta divarissa. Divariajan jälkeen joka vuosi kausikortti.
Tiukkapipoille tiedoksi, että en väitä Jokereiden kärsivän tai hyötyvän muita joukkueita enempää yleisestä roikku ja kahva pelistä. Katsojien väitän kärsivän aivan liikaa.