Gags: Olisi niitä pommeja voinut olla enemmänkin, mutta taklauksia HIFK esitti tuon lukeman (20-5) verran enemmän. Näin laski HIFKin tilastonikkari, joka on muuten ex-jokeripelaaja. Luulen / tiedän, että lukemat olivat samansuuntaiset jokeripapereissa. Suurin osa HIFKin taklauksista tuli 1. erässä, esittäjinä mm. Söderholm, Vopat, Holma, Lehtonen. Mutta ei niitä tarpeeksi ollut minun makuuni. Strömbergin avojääpommi tuli kuitattua vanhaan HIFK-tyyliin Viitaluoman toimesta heti! Se oli asiaa, Ströbä oli itse jäässä heti perään. Alpo varmaan toruu Villeä tästä.
Ja ei. Matsi ei ollut todellakaan tasokas. Molemmat joukkueet lähtivät minimoimaan virheet ja HIFK ei voi kuin hävitä sellaisen pelin tasaisille Jokereille. Pelkästään #6 - #77 -pakkipari ratkaisee sen, huoh. Erikoista oli sekin, että kumpikaan joukkue ei ns. vienyt peliä, mitä nyt HIFK jonkun verran kolmannen erän loppupuolella. Kumpikaan ei voi syyttää vastustajaa vauhdin pois ottamisesta tms, tunnelma oli siinä suhteessa sopuisa kuin Kenian mestaruuskisojen kymppitonnin juoksussa, missä samannäköiset kaverit tulevat yhtä aikaa maaliin suu virneessä.
Minäkin ihmettelin, että Nikeripakeilta ei tullut ollenkaan laukauksia. Ihmettelin myös sitä, että SM-liigan pahimmat viivapyssyttäjät Zeta ja Kantor pidettiin jostain syystä erillään kolmannen erän loppua lukuunottamatta. Monet muutkin pikkuasiat kertovat, että myös HIFKin valmennus -Ilpo ja Harri- antaa tasoitusta ollen yksinkertaisesti huonompi pelinjohtamisessa kuin Summanen & co. Mitä sitä kaunistelemaan, näin vaan on.
Vaisu tunnelma kaiken kaikkiaan, ikäänkuin sarja ei olisi päässyt alkamaan. Mutta kaikki voitot lasketaan. HIFKin tyyliin sopii se, että jengin varmasti taistelee kuin hullu kotikentällään ja saattaa ottaa jopa jonkun selvän voiton. Vieraissa ollaan sitten kuin unessa ja kotivoittojen hyöty jää vain tilastolliseksi.