Re: Re: Ohmille
Viestin lähetti Töölön Vesa
Nyt meni kyllä jo JHagilla huonoksi toi juttu.
Mikä helvetin järki on luetella pelaajia jotka uskaltaa matsata Samia vastaan? Ei kai kukaan ole uskaltamisesta yleisestikään puhunut, vaan siitä pärjääkö vai ei.
Niin ja Pasi ei muuten pärjää Samille tai mä nostan penkiltä vaan 150kg. Huh huh mitä pullistelua... Jotenkin toi "MINÄ opetan teitä ja kerron kuinka asiat on" asenne sulla vaan lisääntyy kun kausi lähentyy.
Höh. Etkö provon vastineeksi provo -käsitettä tunne? Seura tekee kaltaisekseen, sillä kaikki HIFK / Jok -ketjut ovat provotaivaita. Ja opettavaisimmat kirjoitukset löytyvät kyllä Ilmalan puolelta. Lupaan kuitenkin käsitellä itse ottelutapahtumaa sen mukaan, mitä jäällä oikeasti näin - yleensä en lue ennen oman näkemyksen laittamista sanaakaan muilta, ettei tule vedettyä etukäteisherneitä nenään.
Tarkkaan ottaen siinä, että pärjääkö joku muu kuin Vopat HIFKissä Samille
SM-liigassa, mitä Ohmi kyseli (HIFK ja Jok:han pelaavat SM-liigassa), on juuri kysymys uskaltamisesta. Elät Samin NHL-unelmaa miettiessäsi, että ei kai joku Harkins nyt tosiaan pärjäisi Samille. Tulepas maan pinnalle ja suomikahvaliigaan. Jos pärjäämisellä tarkoitetaan tasapäistä halailua ilman kaatumisia, pärjää yllättävän moni rohkea ja vähän tekniikkaa omaava kiekkoilija Samille
SM-liigassa. Lisäksi Samiin liittyen haluan muistuttaa, että isotkin miehet ovat fysiikan lakien alaisia. Jos Sami on tyhmä / ylimielinen tappelutilanteessa vaikka Nielikäistä tai Saarista vastaan jättäen suojauksen auki, takaan että Sami kaatuu kuin kelohonka, kun nyrkki osuu naamaan. En ole ollut paikalla mittaamassa Samin lyöntivoimaa, mutta pitäisin ihmeenä, jos Nielikäisen lyöntivoima olisi heikompi kuin Samilla. Ei, se on vahvempi. Mutta kuten tiedät, pelkkä lyöminen on vain osa kiekkotappelua.
Lisää rautalankaa; jollain Benysekillä tai Harkinsilla ei olisi mitään jakoa Samia vastaan, jos he kohtaisivat NHL-tappelussa. Jos he kohtaavat SM-liigassa, epäilen, että kumpikin seisoo ja halailee Samia vastaan pystyssä sen 12,3 sekuntia, minkä SM-liigassa saa "tapella". Eli ole huoletta, en yrittänyt mollata kovasti arvostamaani Samia. Otin vain annoksen realistista viitekehystä mukaan. Jos faktojen ja aina niin ikävien realiteettien toteaminen ilman värilaseja on sinusta opettamista, niin opetan mielelläni lisää.