Ihme hommaa tämä jatkoaika. Kun Jokerit (Helenius) pelaa HIFK:lle tyypillistä pikku-sikaa niin IFK-fanit itkevät siitä ja kun IFK pelaa Jokereille tyypillistä vauhti- ja taitokiekkoa, niin Jokeri fanit itkevät siitä (pelkurineitiämmät).
Helenius on varmasti SM-liigan kovin tappelija, mutta pelaajana hän ei ole Järventien, Karalahden tai Vopatin luokkaa. Yleisesti ottaen näkisin mielelläni kovimman tappelijan tittelin omaavan pelaajan HIFK:ssa, kunhan tämä osaa myös kiekkoa pelata. Vopat riittäisi minulle, jos hän tappelisi, mutta ymmärrettävistä syistä sitä ei tulla näkemään. Ja kun Vopatin tilanne on mikä on, niin kannattaako hänen kiekkoa pelata ollenkaan? Vahinkoja voi sattua muutenkin kuin tapellessa. Joka tapauksessa tällä hetkellä se hirveä itku ja huuto joka Heleniuksen pois jäämisestä maajoukkueesta tuli tuntuu aika naurattavalta.
Siinä missä Cobol kertoo faktana, että Helenius ei herrasmiesmäisesti tappele Vopatin kanssa ellei tämä sitä halua, kertoo Töölön Vesa että Helenius koitti haasta Vopatia tappelemaan hieromalla hanskaa tämän naamaan pari kertaa. Mulle on tuo asia on sikäli ihan sama, mutta päättääkö nyt kumpi on totuus - molemmat eivät sitä voi olla. JHag taisi aiheesta toisen ketjun perustaakin.
"Kyllähän IFK:n pojat silloin tappelee kun on vastassa todellisia kovanaamoja, kuten esimerkiksi Jani Rita tai Petri Varis..."
Joista Varis aloitti tappelun itse ja Ritan tilannekin on selvitetty moneen kertaan. Sitä paitsi ketä kovanaamoja niissä joukkuissa olisi muka ollut?
Edit: Ole Fart ei kirjoittanut kohtaa johon viittasin vaan Töölön Vesa.