Nykyinen tilanne on totaalinen tappio joukkueelle Jokerit ja voitto _KAIKILLE_ muille joukkueille. Kotona ei ole enää sitä pelättyä kuudetta kenttäpelaajaa eli EP:tä ja negatiivinen hiljaisuus ei voi olla vaikuttamatta myös pelaajiin. Pelaajat yrittävät tehdä kaikkensa voiton eteen, mutta kun tunnetta ei ole, niin tulostakaan ei tule. Sitten sieltä tulee kaikki maailman töppöset ja möttöset vasemmalta ja oikealta ulos ja fanit parkuu entistä enemmän.
Yleisessä tiedossa tuntuu olevan Hjalliksen olemus eli hän ei myönny eikä myönnä ja näiden ominaisuuksien avulla hän on mitä on. Ja juuri em. johtuen myös Jokerit on organisaationa mitä on. Muistakaa kuitenkin, että se oli juuri HJALLIS, joka Kekun meille hommasi ja hän myös kunnioitti herrasmiessopimustaan Kekun kanssa. Hjallis ei nöyrry ja se nyt on vaan valitettava fakta. Muistakaamme myös, että Hjallis on jo massinsa tienannut hallilla ja mikäli fanit jatkavat omaa protestointiaan, on hänen myös helppo myydä joukkue. Miksi Hjalliksen pitäisi uhrata itseään ja aikaansa yhtään enempää, kun mikään ei tunnu faneille riittävän? Tämän skenaarion lopputulos on jo nähtävissä ylemmissä viesteissä = Jokerit muuttuu joksikin muuksi ja vaipuu unholaan. Sitäkö te EP:n kannattajat oikeasti haluatte? Jos te oikeasti KANNATATTE joukkuetta, näyttäkää se, koska juuri TE olette se puuttuva palanen tällä kaudella. TE olette suurimpia ja kauneimpia koko Suomessa, älkää antako sen tuhoutua vain ja ainoastaan siksi, että Jokerit siirtyy KHL:ään (jossa muuten pelataan HUOMATTAVASTI parempaa kiekkoa ja tämä on fakta), Liigan top 3 pakki tuli meille (joka nuoruudessaan ainepäissään meni horisemaan pahaa Jokereista, MUTTA raittiuden mukana EI suostunut enää pelaamaan ifkissä VAAN Jokereissa) ja koska Hjallis on Hjallis eikä suostunut nöyrtymään teidän edessänne.
Myös minun nöyrin pyyntö on se, että olkaa TE EP, se vanhempi osapuoli tässä asiassa ja antakaa anteeksi ja auttakaa Jokerit palaamaan takaisin huipulle. Mikäli te tulette takaisin ja palautatte sen GLOORIAN takaisin Jaffalan pyhättöön, olen täysin varma, että myös Hjallis tulee jossain vaiheessa teille antamaan jonkinlaisen sovittelevan eleen. Minä ainakin kiitän ja kumarran teille mitä nöyrimmin ja tunnustan teidän arvonne osana ainutlaatuista fanikulttuuria Suomessa.