Eihän tämä nyt välttämättä tuloksellisesti ole maailmanloppu jos tätä turnausta ei voita, vaikka tappio aina harmittaakin, mutta tässä oli kyse itselleni paljon isommasta kuin mistään hemmetin pokaalista. Ensimmäinen kertani nähdä Jokerit ulkomailla, katsomossa, baareissa, kaduilla ja ties missä hienosti kannattajat mukana, Maston jatkoaikamaali jne. Mukavaa vaihtelua noihin iänikuisiin SaiPa-peleihin ja silti löytyy mukavasti porkkanaa pelata tosissaan voitosta, vaikka olisikin miten höntsän maineessa. Ja itseäni ainakin enemmän olisi harmittanut pitkä tauko peleistä. Jokerit tekee näköjään kaiken väärin.
Jos Jokerit tuonne ensi vuonna taas selviää, niin lähden varmasti uudestaan. Miksi? Enpä tosiaan tiedä, kai mä vähän tyhmä olen kun maksan satoja euroja jostain hassuttelusta. Sämpylät oli muuten hyviä. Voidaanhan me siihenkin mennä, että ulkomaan fanireissut rajoittuu johonkin kerran vuodessa vedettäviin kaatokänneihin risteilyllä. Toivon myös, että muitakin joukkueita pääsee SM-liigasta ensi vuonna tuonne ja saa kasaan ison lauman kannattajia, jotta saadaan katsomoon muiltakin vastusta kuin Mountfieldin kannattajilta. Tosin joukkueethan siellä vain pelaa vastakkain, eikä katsomot.
Hyvä, että joku turnaus on olemassa eurooppalaisille mitata paremmuutta kentällä ja katsomossa. Ja itse asiassa niitä Pre Seasonilla pelattavia alkusarjan pelejäkin katsoo mielummin kuin mitään väsynyttä viikonlopputurnausta. Vastustajatkin kiinnostavia.