McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Salminen oli paska myös Reginin vieressä, ja ykköskenttä pyöri alkukauden tasakentällisin pääasiassa omissa ennen kuin Regin heräsi tasolleen O'Neillin ja silloin huippuvireisen Joensuun sparraamana. Ylivoima nyt sentään toimi kohtuullisesti, ja sieltä Salminenkin jokusen kakkossyötön saalisti. Melkein kääntäisin homman niin, että Salmisen kanssa ei ole onnistunut kukaan, eikä ainakaan Jokereissa tule onnistumaankaan, niin kujalla hän on.
Salminen teki 0,75 p/o Reginin vierellä. Mulle riittää noi tehot, sulle kenties ei. Regin on tehnyt koko kauden tasaiseen tahtiin pisteitä, joten mistä ihmeen Reginin heräämisestä sä puhut? Joensuun kauden paras tehojakso on ketjukoostumuksen Salminen-Regin-Joensuu ajalta. O'Neillin tullessa Reginin ketjuun loppui Salmisen tehot kuin seinään, mutta myös Joensuun. Nämä tilastot olen jo tänne kirjoittanut aikaisemmin. O'Neillin säännölliset tehot alkoivat Reginin vierellä, sentterinä vasta oireili tulevia tehoja. Ja kas kummaa, ei muuten sentterinä pelatessaan pelannut samassa ketjussa näiden kahden kiekollisen pelin tuhoajan, Niemen ja Hishonin, kanssa.
Listaa tähän ne laiturit, jotka ovat onnistuneet tehojen puolesta Niemen tai Hishonin vierellä. Ainiin, ei niitä ole. Vai muuttuuko laiturit säännönmukaisesti surkeiksi vaihtaessaan pois Reginin ketjusta eikä sentterillä ole asian kanssa mitään tekemistä? Seuraavaksi voit listata laiturit, jotka ovat onnistuneet Reginin vieressä. Huomaatko mitään punaista lankaa vieläkään?
@flintstone Hyvinkin "yllättäen" Regin on myös ainoa sentteri, joka tekee avauksissa ja omassa päässä itseään pelattavaksi ja osaa hakee kiekkoa pääsääntöisesti keskeltä. Hishon ja Niemi eivät todellakaan pelaa pelisuunnitelman mukaisesti, vaan vetelee joillain aivan omilla taajuuksillaan avauspelaamisessa. Eivätkä todellakaan täytä siinä edes puoliksi sentterin roolia, puhumattakaan mistään pelin rytmittämisestä. Kun sentteri pelaa avauksen päin helvettiä, on aika vaikea laitureidenkaan pelata taktiikan mukaisesti. Niemi ja Hishon eivät kertakaikkiaan tarjoa laitureilleen minkäänlaisia menestymisen mahdollisuuksia.
Salmisen tämänhetkisen surkeuden näkee kaikki. Siitä mä taas olen yllättynyt, että iso osa on täällä täysin sokeita Jokereitten sentteripelaamisesta Reginiä lukuunottamatta, eivätkä näytä ymmärtävän sen vaikutusta ketjun kiekollisen peliin ja ketjukavereiden esityksiin. Ei, vaikka sen puolesta puhuu niin esitykset jäällä kuin tilastot.
Näistä yleisesti haukuttavista pelaajista Salminen ja Jaakola ovat myös ainoita, jotka ovat jo todistaneet usean kauden ajalta tasonsa riittävyyden KHL:ssä sekä Liigassa. Samaa ei voi sanoa Jokereitten senttereistä Reginiä lukuunottamatta. Tai suurelta osin itse asiassa on, tason riittämättömyyden siis.