demitra kirjoitti:
Hurme hyytyi itse asiassa kahdesti: vuosien 96 ja 97 pleijareissa.
No niin no. 1995-96 aloitti kolmosvahtina, syrjäyttäen lopulta mm. sellaiset nimet kuin Fredrik Norrena ja Miikka Kiprusoff. Pleijareissa maaginen (mm. välierät Lukkoa vastaan) aina finaalisarjan ensimmäiseen otteluun asti, jossa käytännössä torjui yksin voiton Tepsille (lopputulos 0-1). Seuraavissa otteluissa Jokerit sai koneensa käyntiin eikä siinä sitten hirveästi ollut tehtävissä. Siinä vaiheessa, kun Petri Varis ja Otakar Janecky pääsevät syöttelemään tyhjän maalin edessä pariinkin otteeseen, vika on jossain muualla kuin maalivahdissa. Toisessa ja kolmannessa finaaliottelussa Hurme ei ollut enää maaginen vaan normaalitasolla, mutta mitään romahdusta en häneltä muista nähneeni. Joukkueiden materiaaliero puhui. Viimeiseen matsiin joukkuetta koetettiin herätellä heittämällä Kiprusoff luukulle, mutta ei auttanut.
Kaudella 1996-97 Hurmeen suoritukset olivat kuin koko TPS:n joukkue pienoiskoossa. Erinomainen runkosarja, kehnot pudotuspelit. Syy jälkimmäiseen löytyy väsymyksestä. Jursinov onnistui treenauttamaan joukkueen puhki ennen pudotuspelejä ja vastaavasti Hurmetta peluutettiin kahta runkosarjapeliä lukuunottamatta kaikissa kauden otteluissa (häntä ei siis ainakaan minun muistaakseni hyllytetty finaaleissa). Syksyllä Hurme sai yhdessä pelissä lepovuoron, kun meni sitä itse varta vasten pyytämään... Totta on, ettei Hurme keväällä loistanut, mutta ei Tepsin vaisua esitystä voi hänen piikkiinsä laittaa. Niin väsynyttä joukkuetta ei olisi torjunut mestaruuteen edes huippukuntoinen Kipper. Eli ei Hurme mielestäni pettänyt yhtään sen enempää kuin vaikkapa Tim Thomas viime keväänä. Jälkimmäinen herra taas oli kevään -99 finaaleissa ihan oikeasti haparoiva ja hermoileva tapaus, vaikka se legendaarinen siniviivan takaa ammuttu ratkaisumaali unohdettaisiinkin.
Kyllä Hurme olisi vuosien 96-97 vireessään huipputason veskari mille tahansa SM-liigajoukkueelle. Vanhoja "pleijarihyytymisiä" suurempi kysymysmerkki on kuitenkin miehen nykykunto, joka on kaikesta huolimatta arvoitus, vaikka pelejä onkin jo saatu ECHL:ssa alle. Eli pääasiasta olemme samaa mieltä: jos takuuvarmaa huippuveskaria hakee, ei kannata valita Hurmetta. Itse kuitenkin toivottaisin miehen tervetulleeksi takaisin kotiin.
Gellner, kaipa sinäkin ymmärrät että täällä ilmoille heitellyt pelaajahuhut voivat päätyä lehtien palstoille hyvinkin nopeasti. Eli jos lehdistön spekulointi ensi kauden kuvioilla voi ylipäänsä häiritä keskittymistä tähän kauteen, tuo cobolin esittämä syy on aivan perusteltu.