Jokerit 2006-2007

  • 1 249 728
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bambamcam kirjoitti:
Lähinnä näitä meinasin. Hyviä pelureita tulossa ja näille kannattaisi tehdä tilaa joukkueeseen.

Kyllä vain. Mutta kuinka tämä kannattaa tehdä? Eikös ole parempi, että nämä 17-19 vuotiaat saavat peliaikaa eivätkä istu pelkästään penkillä? Eli silloin vuokraus olisi parempi esim Mestiksen tai liigan häntäpään (ensi kaudella!) seuroille. Jokerit ei voi mitenkään nostaa esim kolmea uutta junnua sisään ja antaa heille merkittävää peliaikaa. Yksi tai kaksikin voisi vielä mennä.

Kenttäpelaajalistaehdotuksestani on entisiä jokerijunnuja valtaosa. Lisäksi muualta tulleista kaikilla muilla paitsi Hyvösellä ja Vopatilla (ehdollinen) on jokeritaustaa vähintään kolmelta kaudelta ensi vuonna. Eli erittäin Jokeripitoinen joukkue. Tähän päälle muutama uusi pelaaja, koska vaihdoksia tulee kuitenkin.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Loppukausi on näyttänyt sen, että tälläkin rosterilla pärjätään. n. 5 pelaajan vaihdokset (järkevät sellaiset) nostavat Jokerit takaisin huipulle enskaudella. Toki valmentajaruletin on onnistuttava. Surenkin saisi mielestäni jatkaa kakkosena. Wadenki roolia on katottava, kyllä hänellä on paljonkin annettavaa, mutta missä roolissa?

Tällaisella mä lähtisin:

Somervuori/Tähtilaituri-Voutilainen-Hyvönen
Virta-Santala-Dahlman
Varis-Pakaslahti-Valtonen
I.Filppula-Kuki-Koivisto
Uronen-Kivistö-Rahikainen

Lepistö/Tähtipakki-Hulkkonen/Eskelinen
Kankaanperä-Järventie
Kantee-Martikainen
Haakana/tms.-Uusitalo
Konttinen

Askey/Kotim. huppuveska
Hallikainen
Hovinen
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Se on kyllä totta, että Uroselle (ja varauksin Ströba II:lle ja Lehterällekin) A:n SM on väärä sarja ensi kaudella. Lauantaina olin pitkästä aikaa Pirkkolassa palelemassa ja nyt jo näkee, että ajatus ei koko ajan ole mukana, suoraviivaisuus puuttuu tyystin ja maaleista yritetään tehdä väkisin hienoja. Pari läpiajoakin piti tuhrata ihan vaan yhden kikan harjoitteluun sen sijaan, että olisi pistänyt kiekon häkkiin.

Liigassa voi olla vakiovaihtojen kanssa vähän tiukkaa silti, koska kurinalaisuudessa ja puolustuspelissä on niin kovasti tekemistä ja oppimista vielä. Mestiksen kautta siis liigaan, mieluiten lainapelaajana. Yleisesti ottaen jonkinlaisen järkevän farmiyhteistyön viritteleminen olisi ensiarvoisen tärkeää, sellaisen hedelmiä voi ihailla esim. Kärpissä.

Itsekin lähtisin siitä, että tämän kauden joukkueessa on varsin hyvä runko tulevaa kautta ajatellen. Yksi kovan luokan sentteri (koodinimi "liian pieni NHL:ään, liian hyvä AHL:ään") tarvitaan ehdottomasti, lisäksi mahdollisesti 1-2 laituria (koodinimet Rosa & Rita kelpaavat mainiosti), olettaen siis, että noista pitämisen arvoisista kaikki saadaan pidettyä.

Puolustuksen suhteen pelkään edelleen, että kasineloset lähtevät kaikki Atlantin toiselle puolelle. Sen jälkeen tarvetta olisikin koodinimi Nortonin ja "rightin pakin" lisäksi koodinimi Lepistölle ja Kanteelle. Jokeriväriä pakistossa olisi myös pelottavan vähän. Paluumuuttajillahan sitä väriä saisi palautettua, mutta saadaanko sellaisia, se onkin eri juttu.

Kannattaa myös huomioida, että Latvalallakin on sopimus ensi kaudesta. Minusta Ladelle ei ole minkään sortin käyttöä enää. Liian kallis kuutospakki, jonka tilalle sylkykupiksi voi ottaa ihan hyvin vaikkapa Uusitalon (jolla siis myös on sopimus ensi kaudesta). Sitten voi taas miettiä, onko järkeä maksaa sille siitäkään, että pelaa muualla.

Täydennystä sitten tarvittaessa A:sta tai jostain. En halua kuitenkaan kertaakaan ensi kaudella kuulla tekosyytä "meillä on jo yhdeksän sopimuksenalaista puolustajaa".

Maaliin sitten koodinimi Thomas ja Hallikainen-Hovinen-kaksikko (ensinmainittu hakee pelituntumaa tarvittaessa Mestiksesta, jälkimmäinen pelaa pääosin A:ssa). Hiukan riskialtis yhdistelmä, niinkuin tämä kausi osoitti, mutta parempaakaan en osaa kehitellä. Yksi vaihtoehto tietysti olisi vuokrata Hallikainen koko kaudeksi Mestikseen kehittymään ja hankkia jostain sellainen kakkonen, jota uskaltaisi peluuttaa muutenkin kuin satunnaisesti.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Sellasta uutista toimiston suunnalta että ensi kauden valmentajan kanssa on sopimus jo tehty. Pelaajien vaihtuvuus tulee tämän hetken suunnitelmien mukaan olemaan 7.

Valmentajan nimen arvailu voi jatkua - eipä ole siitä mulla tietoa.
 

Jeffrey

Jäsen
Tuomas kirjoitti:
Sellasta uutista toimiston suunnalta että ensi kauden valmentajan kanssa on sopimus jo tehty. Pelaajien vaihtuvuus tulee tämän hetken suunnitelmien mukaan olemaan 7.

Vai, että seitsemän. Meinaako tää sitä, että seittemän tulloo ja seittemän mennöö?

Jos saisin itse päättää noi seitsemän lähtiää niin he olisivat: Passmore, Kalteva, latvala, vopat ja kolme vaihtoehtoa joukosta uusitalo, askey, kuusisto tai jalkanen. Lisäksi kaksikosta Varis ja Martikainen toisen voisi siirtää organisaatiossa johonkin muuhun tehtävään. Okei, onhan Pete pelannut viimeaikoina hemmetin hyvin, mutta riittääkö se, että kauden aikana pelaa kymmenessä ottelussa hyvin?
 

Sir Smuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Florida Panthers
Vai, että uuden valmentajan kanssa on jo sopimus. Tämä siis tarkoittaa, että nyt voidaan uusia pelaajiakin rueta hankkimaan ja tähtipelaajien (Hyvönen & kumppanit) jatkosopimukset saadaan sorvattua. Monesta suunnastahan on toitotettu, että pelaajat haluavat ensiksi tietää valmentajan nimen ennen kuin tekevät sopimuksia, mikä tietenkin on ymmärrettävää.
Oma veikkaukseni ensi kauden valmentajaksi on J. Jalonen, mutta Toivolakin kävisi. Sheddeniin en usko, sillä taitaa suunnata takaisin ison veden tuolle puolelle.

Mikä minua ihmetyttää, on se, että kaikki ovat Kaltevaa ulostamassa. Miehellä kuitenkin ensimmäinen kokonainen kausi liigassa ja potentiaalia on varmasti enempään mitä nyt on nähty. Ensi kaudelle kun saataisiin ylimääräinen hätäily pois niin siinä olisi varmasti hyvä peruspakki. Laukaushan miehellä on kova silloin kun sitä on päästy näkemään eli harvoin. Myönnän kyllä, että tällä kaudella Kaltevalle on sattunut luvattoman paljon virheitä omassa päässä, mutta huonommin se pakkipari Latvala on pelannut ja kaikki kaadetaan junnun päälle. Itse siis pitäisin kaltevan vielä ensi kauden. Jos sama tahti jatkuisi niin seuraavaksi kaudeki kerhoon ja sitten sielä SM-Liigan johtavaksi pakiksi.

Muuten ajatukseni ovat hyvin samanlaisia mitä edellisilläkin kirjoittajilla eli pari kovaa vahvistusta, mutta turha koko joukkuetta on vaihtaa sillä potentiaaliahan nykyrosteristakin löytyy vaikka mihin.

PIstetään nyt vielä ketjukoostumuksia:

''X'' - Santala - Dahlman
Hyvönen - Pakaslahti - Virta
Varis - Filppula - Uronen
Rahikainen - Kuki - Koivisto
Juutilainen - Kivistö - Lehterä

''Eskelinen'' - ''Y''
Kankaanperä - Järventie
Kantee - Kalteva
Uusitalo, Konttinen(ei pari vaan jompi kumpi villassa)
Kulmala;)

X Voisi olla Rita tai Rosa
Y voisi olla joku kova otteinen 190/100, joka osaa pelata tyyliin Norton

Kulmala oli pakko laittaa sillä ihastuin häneen, kun olin katsomassa A-junnujen Hifk- Jokerit tässä taannoin. Pieni jätkä (n. 170cm), mutta pelaa fyysisti ja oli Jokerien pienimpänä pelaajana fyysisin ja maalinkin teki. (tosin tyhjiin).
Pienen kokonsa takia tuskin kuitenkaan joukkueeseen mahtuu:(

Jan-Mikael Juutilaistakin voisi kokeilla ylhäällä, sillä potentiaalia löytyy tästäkin miehestä. Ennakko kaavailuissahan hänet nostettiin ensi NHL Entry Draftin korkeimmaksi suomalaiskenttäpelaaja varaukseksi heti Jesse Joensuun jälkeen.
http://jatkoaika.fi/nhl.php?sivu=uutiset&id=5178

edit. Koivisto oli kaksi kertaa ketjuissa joten lisäsin Juutilaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Jokerit
Tuomas kirjoitti:
Sellasta uutista toimiston suunnalta että ensi kauden valmentajan kanssa on sopimus jo tehty. Pelaajien vaihtuvuus tulee tämän hetken suunnitelmien mukaan olemaan 7.

Valmentajan nimen arvailu voi jatkua - eipä ole siitä mulla tietoa.

Hmm...7 pelaajaa vaihtuu...Arvataan...Passmore, Jalkanen, Vopat, Kuusisto, Virta, Latvala, Martikainen...

Kokoonpano:

(3 maalivahtia)
Askey
Hallikainen
Hovinen

(9 puolustajaa)
Lepistö - X
Järventie - Kankaanperä
Kantee - X
Kalteva - Uusitalo
X

(15 hyökkääjää)
X - Pakaslahti - Hyvönen
Varis - Santala - Dahlman
Filppula - X - Uronen
Valtonen - Kuki - Koivisto
Andersson - Kivistö - Rahikainen

2 huippupakkia + 1 pakki junnuista, huippu vasen laitahyökkääjä ja huippu sentteri...Siinähän se...
 

kkf

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
olenko ainoa

laatuaan?

Minä mielelläni näkisin Vopatin myös ensi kaudella Jaffalassa!
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Jokerit
kkf kirjoitti:
laatuaan?

Minä mielelläni näkisin Vopatin myös ensi kaudella Jaffalassa!

Eikös ensi kaudella sallittu ulkomaalaisten määrä pelaavassa kokoonpanossa vähene kolmeen? Olenko väärässä? Kuka voi vahvistaa? Tällöin Vopatille en näe käyttöä, jos ulkomaalaiset on tyyliin Askey, Metro, Rosa...Muuten Vopat on suht koht hyvin täyttänyt paikkansa tällä kaudella...
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Ranger forever kirjoitti:
Eikös ensi kaudella sallittu ulkomaalaisten määrä pelaavassa kokoonpanossa vähene kolmeen? Olenko väärässä? Kuka voi vahvistaa? Tällöin Vopatille en näe käyttöä, jos ulkomaalaiset on tyyliin Askey, Metro, Rosa...Muuten Vopat on suht koht hyvin täyttänyt paikkansa tällä kaudella...


Tuo ulkomaalaiskiintiö on aivan turha. Pitäs saada jokaisen joukkueen ottaa niin paljon ainakin EU pelaajia kuin itse haluaa. Eikö Ruotsissa ole tälläinen sääntö ja tätähän kannatti naapurin Penttikin ja tästä olen ehdottomasti samaa mieltä.
 

Jeffrey

Jäsen
Tomek #11 kirjoitti:
Pitäs saada jokaisen joukkueen ottaa niin paljon ainakin EU pelaajia kuin itse haluaa. Eikö Ruotsissa ole tälläinen sääntö ja tätähän kannatti naapurin Penttikin ja tästä olen ehdottomasti samaa mieltä.

Jep. Voi sitä pentin onnea kun takatukkia saisi ottaa joukkueeseen niin paljon kun ikinä vain haluaisi.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

uskon itse vahvasti että Vopat sopii kuin nyrkki leukaan ensikauden koutsin kuvioihin.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
kkf kirjoitti:
ilmeisesti käytiin naapurileirissä jos veikkaajaan on yhtään uskominen..

Ei siihen tarvita edes Veikkaajaa, sillä niin todenäköiseltä Sheddenin sopimus näyttää. Myöskin liigajyrän kommentti Vopatista kuvastaa, että valmentajamme on ensi kaudella joku kuin mikkihiirikiekkoa pelaava Jortikka tai käsilaukkukiekkoa pelaava Lindström. Mutta ennen kuin ollaan sata varmoja siitä, että Shedden meillä ensi kaudella valmentaa, niin odotetaan kuitenkin vähän aikaa, koska HIFK aikoi julkaista Sheddenin jatkosopimuksen olympilaisiin mennessä.

Mutta kuitenkin kyllä minulle Shedden kelpaisi. NHL-pykälällä? :)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Sir Smuli kirjoitti:
Kulmala oli pakko laittaa sillä ihastuin häneen, kun olin katsomassa A-junnujen Hifk- Jokerit tässä taannoin. Pieni jätkä (n. 170cm), mutta pelaa fyysisti ja oli Jokerien pienimpänä pelaajana fyysisin ja maalinkin teki. (tosin tyhjiin).
Pienen kokonsa takia tuskin kuitenkaan joukkueeseen mahtuu:(
Kulmalassa on hyvin paljon samaa kuin Samuli Jalkasessa, niin hyvässä kuin pahassakin. En usko, että rahkeita on liigaan suoraan, jossain pitäisi käydä hakemassa kokemusta ja voimaa.

Jan-Mikael Juutilaistakin voisi kokeilla ylhäällä, sillä potentiaalia löytyy tästäkin miehestä.
Potentiaali ei vaan ole realisoitunut vielä edes A-junnuissa. Itse olen jonkin verran huolissani Juutilaisen kehityksestä. Jos nyt vertaa vaikkapa reilut neljä kuukautta vanhempaan Perttu Lindgreniin tai jopa vajaata kuukautta vanhempiin Strömbergiin ja Lehterään, niin jäljessä ollaan ja selvästi. Aikaa toki on.
 

Kims85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäli tuo Sheddenin tulo nyt varmalta näyttää, niin mikäs siinä, toki kelpaa. Vopatin sopivuus ensi kauden joukkueeseen on siinä ja siinä. Mielelläni näkisin hänet myös ensi kauden Jokereissa. Ja muistetaan nyt sekin, että muuan Mika Toivolankin papereihin V varmasti sopisi, sen verran "kovaa" kaveria ja vittumaista pelaajaa on Ässissä tälläKIN kaudella nähty. Katsellaan..

Jottei menisi off-topicin puolelle, niin mielelläni näkisin näistä tämän hetken pelaajista jatkossa ainakin nämä herrat:

Askey

Kanki, Lepistö, Järventie, Kantee, Martikainen

Santala, Hyvönen, Paka, Tomek, Kuki, Vopat, Koivisto, Virta, Dalla, Rahikainen
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

heitetäänpä ilmoille,huhujen mukaan Shedden ei tule kuitenkaan, Toivola valmentaa Lukkoa,Jalosella diili Kerhoon,Jortikka teki oharit eli kukahan mahtaa olla Koutsi?? :)
 

Kims85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
liigajyrä kirjoitti:
heitetäänpä ilmoille,huhujen mukaan Shedden ei tule kuitenkaan, Toivola valmentaa Lukkoa,Jalosella diili Kerhoon,Jortikka teki oharit eli kukahan mahtaa olla Koutsi?? :)

Tuossa tapauksessa en uskalla edes ajatella. Westerlund jatkanee maajoukkueen kuvioissa (?), joten valmentaja on Ismo Lehkonen...
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
liigajyrä kirjoitti:
heitetäänpä ilmoille,huhujen mukaan Shedden ei tule kuitenkaan, Toivola valmentaa Lukkoa,Jalosella diili Kerhoon,Jortikka teki oharit eli kukahan mahtaa olla Koutsi?? :)
Eiköhän se oo Rami. Toivottavasti hieman hyökkäävämpi tyyli tulisi espoosta mukana.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä kun annetaan toivomuksia ensi kauden joukkueesta, niin minun toiveeni olisi Hyvösen pitäminen sekä Latvalan ulostaminen. Jan ei tarjoa yhtään mitään. Viimekaudella sentään oli hyvä +/- tilasto, mutta nyt näyttää pakkasta 18 asteen verran. Vielä kun kaverin vahvuuksien pitäisi olla kiekollisessa pelissä, josta ei juuri ole merkkiäkään näkynyt, en näe juuri syitä Latvalan pitämiseen. Mutta sopimuksessa lukee vuosi 2007. Eli mitä luultavimmin Latvala "luutii" myös ensi kaudella Jokerien puolustuksessa. Kiitos tästä pitkästä (ja kalliista?) sopimuksesta.

Kun Jalkanen-Kalteva pari nyt on loukkaantumisen takia hyllytetty, niin miksi ihmeessä piti kasata uusi tuhokaksikko Latvala-Kalteva? Kaksikon yhteenlaskettu +/- tilasto taitaa näyttää lukemaa -33! Hävytön lukema, vaikka alkukausi menikin täysin penkin alle. Silti tuo on jopa kyseiseltä kaksikolta melkoinen suoritus.
 
Shedden tietojeni mukaan ensi kauden valmentaja. Lähteen luotettavuudesta en kyllä mene takuuseni. Metropolit on samaisen lähteen mukaan ollut yhteydessä Virmasmasaan (ei varmaan mikään yllätys) ensi kauden osalta, sillä ei niin viihdy tuolla Alpeilla. Itse olisin valmis luopumaan Hyvösestä, jos Metro tänne saadaan, kunhan Rosa ja Peltonen palkataan tilalle. ;)

Metron tilanne, cobol?

Ulostetaan Latvala tosiaan ja Kalteva vuokrataan maaseudulle. Koikka bäk, tänks.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
jacquar-fan kirjoitti:
Shedden tietojeni mukaan ensi kauden valmentaja. Lähteen luotettavuudesta en kyllä mene takuuseni. Metropolit on samaisen lähteen mukaan ollut yhteydessä Virmasmasaan (ei varmaan mikään yllätys) ensi kauden osalta, sillä ei niin viihdy tuolla Alpeilla. Itse olisin valmis luopumaan Hyvösestä, jos Metro tänne saadaan, kunhan Rosa ja Peltonen palkataan tilalle. ;)
tänks.

No kerro edes jotain lähteestäsi? Että onko luotettavampi kuin se, että kuulin kaveriltani ja hän oli kuullut nuorelta Jokeripelaajalta?

Mutta jos Shedden se on, niin saa nähä mimmoinen pelityyli on ensivuonna. Tai sitten jos Metropolit palais ja saatais Hyvönen pidettyyn siinä rinnalla...

??? - Metropolit - Hyvönen :)
 
yki kirjoitti:
No kerro edes jotain lähteestäsi? Että onko luotettavampi kuin se, että kuulin kaveriltani ja hän oli kuullut nuorelta Jokeripelaajalta?

Sanotaan vaikka näin, että läheltä joukkuetta. :)

yki kirjoitti:
??? - Metropolit - Hyvönen :)

??? = Peltonen.

Lupaan ja takaan, että ostan viisi kausaria, lippiksen ja vaikka piponkin jos tuo kolmikko ensi syksynä Jokereissa pelaa. Kenttänä em. trio olisi tietysti aika mielenkiintoinen, mutta ei millään toimi, sillä yhtään tomekvaltosta ei kentästä löydy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
jacquar-fan kirjoitti:
Shedden tietojeni mukaan ensi kauden valmentaja. Lähteen luotettavuudesta en kyllä mene takuuseni. Metropolit on samaisen lähteen mukaan ollut yhteydessä Virmasmasaan (ei varmaan mikään yllätys) ensi kauden osalta, sillä ei niin viihdy tuolla Alpeilla. Itse olisin valmis luopumaan Hyvösestä, jos Metro tänne saadaan, kunhan Rosa ja Peltonen palkataan tilalle. ;)

Metron tilanne, cobol?

Metro tuskin Jokereissa pelaa ensi kaudella. On lähellä NHL-sopimusta, sillä pelihän on muuttunut Metroa suosivammaksi. Jos ei änärissä, yksi Sveitsin parhaita pelaajia jatkaa siellä - mahdollisesti tuntuvalla palkankorotuksella taivutettuna. Totta on se, että Metro haikaili Suomeen ja Jokereihin. Menestys Luganossa on kuitenkin ollut erinomainen ja rahalla on tunnetusti rauhoittava vaikutus.

Mitä noihin muihin nimiin tulee valmentajasta alkaen, niin Rosa ja Peltonen ovat verot mukaan laskien (Jokereissa pelaajapalkat joudutaan laskemaan verollisena) noin 500 000 euron pelaajia. Tuskin siis palaavat Jokereihin. Peltonen on tosin neuvotellut sopimuksesta Jokereihin, mutta ilmeisesti koskien ensi kauden jälkeistä aikaa. Jatkoajassa kovasti väitetyt jutut hänen paluustaan HIFK:n paitaan ovat niitä fanikuvitelmia, joilla ei ole faktojen kanssa tekemistä.

Shedden valmentaa ensi kaudella todennäköisemmin Pohjois-Amerikassa.

Minusta Jokerien lottovoitto on saada tulevalle kaudelle

1. pätevät koutsit
2. pätevä maalivahti ja
3. Santala + Hyvönen

Toteuttamalla kohdat 1-3 Jokerit on SM-liigan huippujoukkue. Vitsi että tämä menestyvän joukkueen rakentaminen on helppoa :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös