Jokerit 2006-2007

  • 1 249 600
  • 4 622
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio kirjoitti:
Tätä en epäile, mutta ei siitä hengestä ollut tietoakaan myöskään ennen Virmasen tuloa penkin taakse. Pelaajatkin näköjään osaavat kaivaa sitä syytä aina jostain muualta kuin itsestään.

Niin no, eikös se aiempi hengensyöjä nyt dokumentoitu jo viime keväänä eli Lukkarila? En vaan enää häntä maininnut, mutta kyllähän Lukkarilasta löytyy täältäkin juttua aivan tarpeeksi :)

Itse olen sitä mieltä edelleen, että pelaajia on aivan turha tästä asiasta syyttää. Ei mitään ongelmia ollut joukkueen sisällä, normaaleja skismoja vain. Pahiten tiimi floppasi henkisesti kun Virmanen myi Hyvöstä & kumppaneita samaan aikaan ulos ja valmensi penkin takana ja hoki julkisuudessa Jokerien tekevän kaikkensa taistellakseen playoffeissa mahdollisimman pitkälle.

Se noista ajoista.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Täytyy kyllä ihmetellä, minkä vuoksi Filppula päästettiin Jokereista pois?
Lienee yksi vähistä pelaajista, joilla menneen kauden konttauksesta huolimatta
oli nälkää pelata ja pelihaluja?

Mies on erittäin tervetullut JYPiin ja uskon Ilarin ottavan ratkaisevan askeleen
eteenpäin, ja paukuttavan uuden piste-ennätyksensä JYPin paidassa..

Ymmärrän että Jokereissa on nyt menestyspainetta, mutta mielestäni on
suuri virhe h&v:ltä päästää mies JYPiin varsinkin kun viime kausi oli kohtuullinen.

Ilarilla on JYPissä mahdollisuus nousta jopa ykköskenttään, saa nähdä miten
hän vastaa haasteeseen. Ehkä Jokerileirissä katsottiin, ettei potentiaali riitä
vielä kahteen ensimmäiseen ketjuun?
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
aika epeli kirjoitti:
Kirjoitin aravirta pienillä kirjaimilla, jotta kävisi selväksi, etten tarkoita välttämättä Aravirtaa. Anyway, jos Filppulan tilanne ja monet muut Jokeri-faneja (ja aika monia ulkopuolisiakin) ällistyttäneet käänteet ensi kauden rosterin kasaamisessa todella johtuisivat S:n käskytyksistä eli Mr. Koutsi hakee itselleen mieluisinta kokoonpanoa, onko vaara, että vastaava pelaajamateriaali ei sitten olekaan seuraavan valmentajan ykköslista? Jatkuuko rumba myös kaudella 2007-2008? Jatkuvuutta, sitä tässä haeskelin, ja sen hyötyä HV-organisaatiolle.
Mitä Aravirran (isolla aalla) roolittamiskykyihin tulee, mennyt viime kausi IFK:n peräsimessä - sillä rosterilla - ei antanut kovin hyvää kuvaa ko. taidoista.

Eihän tuossa välttämättä tarvitse edes seuraavaan kauteen odottaa.

Ei ole ollenkaan pois suljettu vaihtoehto, että valmentaja S jättääkin Ilmalan keikan väliin.

Voihan olla, että jo toukokuussa ihmetellään, että mistä valmentaja valmentamaan S:n mielen mukaan koottua jengiä.

Siinä sulle jatkuvuutta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Groove Armada kirjoitti:
Täytyy kyllä ihmetellä, minkä vuoksi Filppula päästettiin Jokereista pois?
Lienee yksi vähistä pelaajista, joilla menneen kauden konttauksesta huolimatta
oli nälkää pelata ja pelihaluja?

Ilari otti vähällä peliajalla kultakyprän itselleen viime kaudella. Se oli todellinen suoritus, sillä Ilari ei saanut alkukaudesta lainkaan peliaikaa ylivoimalla. Ilari osaa luistella ja hänellä on SM-liigan tasolle hyvät kädet. Pelikäsitys ei ole samaa luokkaa, vielä. Jokerien kannattajat muistavat - ja ehkä muutkin, ottelu tuli telkkarista - varmasti aina Ilarin veivit Nordiksella ja hienon maalin ottelussa HIFK:ta vastaan. Hyvässä valmennuksessa ja kovalla työllä Ilari nousee SM-liigassa huipulle aivan samaan tapaan kuin esimerkiksi useampi Ässien pelaaja on noussut tällä kaudella. Loppukaudesta Ilarilla oli itseluottamusongelmia ja tehot putosivat, vaikka vastuuta tulikin. Ei kuitenkaan mitenkään ratkaisematon ongelma ensi kautta ja tulevia kausia ajatellen. Ilarista saa SM-liigaan hyvän pelaajan. Onnea Jypille.

Jokereissa homma ei todellakaan ole hallussa. Enempää en tästä enää jaksa kirjoittaa, perusteet ja faktat on todettu niin monta kertaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
cobol kirjoitti:
Niin no, eikös se aiempi hengensyöjä nyt dokumentoitu jo viime keväänä eli Lukkarila? En vaan enää häntä maininnut, mutta kyllähän Lukkarilasta löytyy täältäkin juttua aivan tarpeeksi :)

Itse olen sitä mieltä edelleen, että pelaajia on aivan turha tästä asiasta syyttää. Ei mitään ongelmia ollut joukkueen sisällä, normaaleja skismoja vain. Pahiten tiimi floppasi henkisesti kun Virmanen myi Hyvöstä & kumppaneita samaan aikaan ulos ja valmensi penkin takana ja hoki julkisuudessa Jokerien tekevän kaikkensa taistellakseen playoffeissa mahdollisimman pitkälle.

Minä taas olen sitä mieltä, että pelaajia ei missään nimessä voi päästää vastuusta. Minäkään en pidä Lukkarilasta, mutta yksi mulkku koutsi ei oikeuta ketään surffailemaan. Jos hillot tulevat tilille kuten on sovittu, on pelaajan velvollisuus antaa kaikkensa, joka ikinen ilta. Lukkarilaa voi sitten vaikka tirvaista turpaan omalla ajalla.

Kentälle ei välittynyt minkäänlaista muutosta hengessä missään vaiheessa kautta. Se oli yhtä huono alusta loppuun, myytiinpä Hyvöstä tai ei. Ja minun mittarini ei ole se, oliko pelaajien välillä skismoja, vaan se, tehtiinkö kentällä töitä. Ei tehty.

Mutta se siitä minun puolestani. Tämä oli minun näkemykseni eikä liity ketjun aiheeseen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rauhallisuutta rouvat

Pakko ottaa kantaa jo useampaankin asiaan. Ensimmäinen olkoon tuo pelaajilta kuullut jutut. Ne kyllä kannattaa suodattaa aina pienen lähdekritiikkisuotimen läpi. Ja kun kaiken lisäksi jengissä on aina se 25 kaveria, ei kannata kovin suuria yleistyksiä tehdä. Pelaajat ovat sellaisia, että ne aina natisevat jostain seurassa ja aina valmentajassa on joku ärsyttävä piirre ja siinä yhdessä ärsyttävässä kanssapelaajassa ja loppujen lopuksi seurajohtajakin toimi kurjasti, kun ei myynyt pelaajaa pois ja sitten möikin jne.

Minä saisin pelaajilta kuultujen juttujen perusteella tehtyä aivan samanlaisen dissauskertomuksen Kärpistä, mitä täällä nyt cobolin johtama rintama on kertoillut Jokereista.

Filppulasta. Mulle lähtökohta oli, että joko Dalla tai Filppula pidetään ei molempia. Ilari on liigan parhaimmistoa kymmenen minuutin peliaikojen kavereista, mutta kahteenkymmeneen minuuttiin huippujoukkueessa ei ole ainakaan viime kauden perusteella mitään asia. Taitava kaveri, jonka suoritustaso heittelee kovasti. Ei mikään raketti loppujen lopuksi luistimilla. Parhaimmillaan, kun pystyy kolmosketjusta pelaamaan energisiä vaihtoja. Tämän tason kavereita mahtuu korkeintaan yksi kahteen ekaan ketjuun.

Se kyllä harmittaa, että Dahlmankin lipsahti Lukkoon. Jomman kumman olisin pitänyt.

Minusta huhuttujen nimien perusteella meille on tulossa kotiedusta taisteleva jengi ensi vuodeksi. Toivottavasti pääkäskijä saa tehtyä palasista joukkueen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva kirjoitti:
Minä saisin pelaajilta kuultujen juttujen perusteella tehtyä aivan samanlaisen dissauskertomuksen Kärpistä, mitä täällä nyt cobolin johtama rintama on kertoillut Jokereista.

Höpsisnassusta, mistä rintamastahan sinä puhut? Mikään pakko ei ole lukea minun kirjoituksiani, jos vika on kirjoituksissa ja Jokerien johto onkin toiminut kuten pitää. Pyrin ainoastaan kertomaan syyn siihen, miksi Jokerit on flopannut Virmasen päävastuun aikana (kestänyt noin 4 vuotta) SM-liigassa keskimäärin sijalle kuusi. Kysymys ei ole huonosta onnesta, vaan kyvyttömyydestä. Sitä ennen Jokereissa oli UTJ, fysiikkavalmentaja, pelaajakordinaattori tai valmennuspäällikkö ja jopa useampi samaan aikaan hommissa valmennuksen apuna. He esittivät isot linjat joukkueen sisällä ja pelaajien hankinnassa. Hjallis teki päätökset ja lisäsi toki niihin aina mausteensa. Neljä viimeistä kautta on ollut Virmasen aikaa - kaikki ao. ammattilaiset potkittiin ulos - ja Virmasen ajan tulos on luettavissa SM-liigan sivuilta ja Jokerien taseesta. Voit toki syyllistää minut, kestän sen kyllä.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Höpsisnassusta, mistä rintamastahan sinä puhut? Mikään pakko ei ole lukea minun kirjoituksiani, jos vika on kirjoituksissa ja Jokerien johto onkin toiminut kuten pitää. Pyrin ainoastaan kertomaan syyn siihen, miksi Jokerit on flopannut Virmasen päävastuun aikana (kestänyt noin 4 vuotta) SM-liigassa keskimäärin sijalle kuusi. Kysymys ei ole huonosta onnesta, vaan kyvyttömyydestä. Sitä ennen Jokereissa oli UTJ, fysiikkavalmentaja, pelaajakordinaattori tai valmennuspäällikkö ja jopa useampi samaan aikaan hommissa valmennuksen apuna. He esittivät isot linjat joukkueen sisällä ja pelaajien hankinnassa. Hjallis teki päätökset ja lisäsi toki niihin aina mausteensa. Neljä viimeistä kautta on ollut Virmasen aikaa - kaikki ao. ammattilaiset potkittiin ulos - ja Virmasen ajan tulos on luettavissa SM-liigan sivuilta ja Jokerien taseesta. Voit toki syyllistää minut, kestän sen kyllä.

Paskat minä tässä sinua syyllistä ja kirjoituksesikin luen varmasti kuin tappava tauti.

Kyllä sinä sen itsekin tiedät, että viestintää hallitsevana henkilönä tiedät keinot, joilla saat asiat vietyä läpi haluamallasi tavalla. Takana siellä on paljon tietoa, mutta paljon tietoisia ja tarkoituksellisia valintoja, mitä sanot ja miten. Sitä minä en tiedä, että minkälaisia tarkoitusperiä valinnoillasi ajat.

Esimerkiksi tuo Surenkin-case on täällä saatu jo näyttämään pahimman luokan karille ajamiselta. Aivan yliampuvan sävyn on se keskustelu verraittain nobody-kaverista saanut. Siihen ei tarvita edes mitään diskurssianalyysiä.

Ja kokonaisuudesta olen kanssasi pitkälti pitkälti samoilla linjoilla. Perseellehän tätä purtta on luotsattu välillä rankastikin, mutta on siellä harmauden seassa paljon valoakin ensi kauttakin ajatellen. En tiedä, miksi pitää aina valita joko se on- tai off-nappi. Kokeillaanpas porukalla joskus nähdä kolikosta molemmat puolet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Oiva, kyllä kai minun tarkoitukseni on aivan selvä. Haluan Jokerien tilanteesta huolestuneena kannattajana Virmasen vähintäänkin sivuun pelaaja- ja valmennusvalinnoista. Jokerien resursseilla pitäisi olla jossain muualla kuin keskim sijalle kuusi (neljä viimeistä kautta). En halua että Virmanen jatkaa, sillä hänellä ei ole substanssia.

Olen samanlainen kannattaja kuin vaikkapa jalkapallossa Manulla tai Poolilla tai Barcelonalla on. Jos heidän joukkueensa olisi keskimäärin sijalla kuusi neljä vuotta, sikäläinen Virmanen olisi aikoja sitten kannettu ulos. Ja aivan syystä. Jokerien fanit ovat mielestäni liian kilttejä Virmasen kanssa. Ja sinisilmäisiä. Odotetaan, että kyllä se siitä. Vaikka koko ajan mennään pahemmin väärään suuntaan ja Jokerien brändistä ei ole enää mitään jäljellä noin pelillisesti katsoen. Ei ole loistavia maaleja eikä muutakaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Oiva, kyllä kai minun tarkoitukseni on aivan selvä. Haluan Jokerien tilanteesta huolestuneena kannattajana Virmasen vähintäänkin sivuun pelaaja- ja valmennusvalinnoista. Jokerien resursseilla pitäisi olla jossain muualla kuin keskim sijalle kuusi (neljä viimeistä kautta). En halua että Virmanen jatkaa, sillä hänellä ei ole substanssia.

Tuona aikana Jokerit on ollut kertaalleen finaalissa ja kertaalleen pronssipelissä, sen lisäksi tuli tämä katastrofikauden 11.sija ja sitten Jortikan 1.kauden kunniakas 7.sija hirmuisessa loukkaantumissumassa. Tuo 7.sija ei tietenkään sijoituksena ole kummoinen mutta siinä tilanteessa jossa Jokerit noissa pudotuspeleissä oli niin se oli helvetinmoinen taistelu todella rikkinäisellä joukkueella. Ja olkoon se Virmanen vaikka kuinka paska tahansa niin tuollaiseen loukkaantumissumaan mitä tuolloin meillä oli ei edes osaavin ja taitavin tj tässä liigassa olisi pystynyt varautumaan. Eihän pohjoisen miljoonapilkkikään tänä vuonna selvinnyt yhden ainoan pelaajan, eli Niken, loukkaantumisesta vaikka poroilla kaikki osataankin tehdä meitä paremmin, kai.

Ja minusta neljä vuotta on ihan liian lyhyt aika vetää jotain keskimääräisiä sijoituksia, meillä on ollut tuona aikana 1 puhdas epäonnistuminen (tämä kausi) muuten suoritus on ihan kohtuullinen, jopa tuo 7.sija kun katsoo hieman taustoja missä oloissa se tulos syntyi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
flintstone kirjoitti:
. Ja olkoon se Virmanen vaikka kuinka paska tahansa niin tuollaiseen loukkaantumissumaan mitä tuolloin meillä oli ei edes osaavin ja taitavin tj tässä liigassa olisi pystynyt varautumaan.

Täysin samaa mieltä. Kärppiä vastaan pelattiin tiukat puolivälierät viidellä puolustajalla, joista kolme oli junnuja; Kantee, Kalteva ja Lepistö. Lisäksi taisi olla Latvala ja Järventie, ellen väärin muista. Uskomaton taistelu joukkueeltamme tuossa vuodenvaihteen jälkeen alkaneessa loukkaantumissumassa.

Toki 7. sija jää historiankirjoihin, mutta kannattaa tosiaan muistaa lähtökohdat. Lisäksi tuolle kaudelle oli satsattu nuorten sisäänajoon, mitä täällä nytkin peräänkuulutetaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Ja minusta neljä vuotta on ihan liian lyhyt aika vetää jotain keskimääräisiä sijoituksia, meillä on ollut tuona aikana 1 puhdas epäonnistuminen (tämä kausi) muuten suoritus on ihan kohtuullinen, jopa tuo 7.sija kun katsoo hieman taustoja missä oloissa se tulos syntyi.

Voi olla, että olen liiankin kriittinen. Itseäni ei kuitenkaan vakuuta seuraavat asiat:

1. Kolmosessa ja nelosessa on kalliita tuontipelaajia edelleen
2. Pitkäjänteistä suunnitelmaa ei ole, kukaan johdossa ei edes kaipaa sellaista
3. Omia junnuja ei saada liigajoukkueseen. Parhaat vie NHL, loput työnnetään maakuntiin
4. Ulkoiset puitteet on Suomen parhaat, mutta enää ei ole vetovoimaa liigan sisältä Jokereihin
5. Kannattavuus (maksetut eurot per saatu urheilullinen tulos) on pohjasakkaa
6. Ammattilaisia ei ole muiden joukkueiden tapaan taustoissa, vaan H&V hoitelee ja sählää kaikessa
7. Jokerien oma brändi (hienot maalit, upeat kuviot yms) on haudattu ja nyt mennään miten sattuu ensi kausi tietämättä edes sitä varmasti, kuka on puikoissa.
8. Valmennusfilosofiaa ei enää ole (ts. hypitään kukasta kukkaan, tyylistä tyyliin)
9. Ammattilaisiin ei luoteta (fysiikkavalmennnus, UTJ yms), vaan H&V ovat parhaita kaikessa, jopa valmentamisessa kuten V näytti.

En minä kehoita ketään kritisoimaan. Se on jokaisen oma asia. Minusta tuntuu kuitenkin siltä, että Jokerien johdon kritisointi faktoihin nojautuen on jonkun pakko tehdä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
tilkka kirjoitti:
Ja Järventie oli kasassa jeesusteipillä?

Kyllä. Ilvestä vastaan runkosarjan päätöspelissä Maran kausi kuulemma päättyi mutta niin vain jeesusteipillä mies harsittiin kasaan kun oli puolustajat totaalisesti loppumassa Kärppiä vastaan.

Tuon silloisen taistelun muisteleminen saa vieläkin kylmät väreet aikaiseksi, se oli suuri sydämisen Jokeri-joukkueen taistelua, tuo joukkue oli Joukkue isolla Jiillä. Ja henki meinasi silloinkin pystyä kaatamaan materian.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
cobol kirjoitti:
1. Kolmosessa ja nelosessa on kalliita tuontipelaajia edelleen
2. Pitkäjänteistä suunnitelmaa ei ole, kukaan johdossa ei edes kaipaa sellaista
3. Omia junnuja ei saada liigajoukkueseen. Parhaat vie NHL, loput työnnetään maakuntiin
4. Ulkoiset puitteet on Suomen parhaat, mutta enää ei ole vetovoimaa liigan sisältä Jokereihin
5. Kannattavuus (maksetut eurot per saatu urheilullinen tulos) on pohjasakkaa
6. Ammattilaisia ei ole muiden joukkueiden tapaan taustoissa, vaan H&V hoitelee ja sählää kaikessa
7. Jokerien oma brändi (hienot maalit, upeat kuviot yms) on haudattu ja nyt mennään miten sattuu ensi kausi tietämättä edes sitä varmasti, kuka on puikoissa.
8. Valmennusfilosofiaa ei enää ole (ts. hypitään kukasta kukkaan, tyylistä tyyliin)
9. Ammattilaisiin ei luoteta (fysiikkavalmennnus, UTJ yms), vaan H&V ovat parhaita kaikessa, jopa valmentamisessa kuten V näytti.

En minä kehoita ketään kritisoimaan. Se on jokaisen oma asia. Minusta tuntuu kuitenkin siltä, että Jokerien johdon kritisointi faktoihin nojautuen on jonkun pakko tehdä.

Et ole todellakaan ainoa ketä em. asiat häiritsevät, ja jopa allekirjoittanutta siinä määrin että apatia alkaa pikkuhiljaa valtaamaan alaa.

Lähinnä eniten korpeaa tuo järjetön poentiaalin ja resursseiden totaalinen hukkaan heittäminen. Mitkä mahdollisuudet meillä olisivatkaan jos johtajat osaisivatkaan organisoida asiat niin kuin suurseurassa kuuluisi. Homma vaan ei edes minun järjen mukaan suurseurassa voi toimia kahden persoonan ympärillä.

Olen itse toitottanut ka tivannut että eikö asiaan saada muutosta, ja jos sellainen saataisiin niin koska? Jotenkin vaan alkaa usko hiipumaan. En vaan jaksa ymmärtää eivätkö H&V tiedosta näitä asioita, enkä myöskään sitä että miten miesten oma etu voi ajaa seuran edun ja tulevaisuuden edelle.
 

scholl

Jäsen
cobol kirjoitti:
Höpsisnassusta, mistä rintamastahan sinä puhut? Mikään pakko ei ole lukea minun kirjoituksiani, jos vika on kirjoituksissa ja Jokerien johto onkin toiminut kuten pitää. Pyrin ainoastaan kertomaan syyn siihen, miksi Jokerit on flopannut Virmasen päävastuun aikana (kestänyt noin 4 vuotta) SM-liigassa keskimäärin sijalle kuusi. Kysymys ei ole huonosta onnesta, vaan kyvyttömyydestä. Sitä ennen Jokereissa oli UTJ, fysiikkavalmentaja, pelaajakordinaattori tai valmennuspäällikkö ja jopa useampi samaan aikaan hommissa valmennuksen apuna. He esittivät isot linjat joukkueen sisällä ja pelaajien hankinnassa. Hjallis teki päätökset ja lisäsi toki niihin aina mausteensa. Neljä viimeistä kautta on ollut Virmasen aikaa - kaikki ao. ammattilaiset potkittiin ulos - ja Virmasen ajan tulos on luettavissa SM-liigan sivuilta ja Jokerien taseesta. Voit toki syyllistää minut, kestän sen kyllä.

Kaiken takana on nainen. Leena taisi toppuutella Hjallista ja ylilyönneiltä pääasiassa vältyttiin. Paitsi alkuvaiheessa toki coachit vaihtuivat tiiviisti. Nyt Hjallis erottaa ja palkkaa porukkaa ehkä nanosekunnin varotusajalla, jolloin pitkäjänteisestä toiminnasta ei voi olla tietoakaan, eikä Virmanen osaa esittää päteviä hankintoja.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
cobol kirjoitti:
7. Jokerien oma brändi (hienot maalit, upeat kuviot yms) on haudattu ja nyt mennään miten sattuu ensi kausi tietämättä edes sitä varmasti, kuka on puikoissa.
8. Valmennusfilosofiaa ei enää ole (ts. hypitään kukasta kukkaan, tyylistä tyyliin)
9. Ammattilaisiin ei luoteta (fysiikkavalmennnus, UTJ yms), vaan H&V ovat parhaita kaikessa, jopa valmentamisessa kuten V näytti.

Listasi oli kokonaisuudessaan ikävää luettavaa, mutta myös totta. Mutta nämä olivat mielestäni huolestuttavimpia seikkoja...

Ennen oli kiva katsella, kun Jokerit pelasi taitokiekkoa, teki hienoja maaleja, hienoja kuvioita ja muutenkin peli oli aina (ei ihan aina) kohdillaan. Kaikki oli hyvin. Mutta nykyään taas sitä tyyliä vaihdetaan joka kausi: tänä kautena pelataan taitokiekkoa ja ensi kautena sitten taas fyysistä kiekkoa jne. Toki pelityyli riippuu valmentajasta, mutta on niitä vaihtoehtoja mistä valita. Pitäisi vain päättää, mitä tyyliä Jokerit edustaa; taitokiekkoa vai jotakin muuta?

Ja nuo fysiikkavalmentajat, UTJ ja muut olisivat ehdottomasti palkattava takaisin. Ihme ja kumma, kun Hjallis ja Masa ei ole niiden tärkeyttä huomanneet. Toivottavasti joskus huomaavat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vaihteeksi positiivinen uutinen Jokereista: ensi kauden joukkueessa ainakin avainpelaajien palkat on sidottu tulokseen. Tätähän tuli kaipailtua joskus muinoin ja nyt se toteutuu. Pelaajan oma menestys ei niinkään vaikuta palkkaan, vaan seuran menestys. Ensimmäinen kannustin on välierässä. Jos joukkue sinne asti yltää, pelaajien saama tulonlisäys on merkittävä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Vaihteeksi positiivinen uutinen Jokereista: ensi kauden joukkueessa ainakin avainpelaajien palkat on sidottu tulokseen. Tätähän tuli kaipailtua joskus muinoin ja nyt se toteutuu. Pelaajan oma menestys ei niinkään vaikuta palkkaan, vaan seuran menestys. Ensimmäinen kannustin on välierässä. Jos joukkue sinne asti yltää, pelaajien saama tulonlisäys on merkittävä.

Ohoh! Hieno homma todella. Eli nyt KUN niitä ahneita rahapelaajia tulee, on heilläkin jokin motiivi pelata Jokereissa ;)
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Vaihteeksi positiivinen uutinen Jokereista: ensi kauden joukkueessa ainakin avainpelaajien palkat on sidottu tulokseen. Tätähän tuli kaipailtua joskus muinoin ja nyt se toteutuu. Pelaajan oma menestys ei niinkään vaikuta palkkaan, vaan seuran menestys. Ensimmäinen kannustin on välierässä. Jos joukkue sinne asti yltää, pelaajien saama tulonlisäys on merkittävä.
Entä miten huipun veljekset, jos heitä on tulossa niin miten he suhtautuvat tähän?

Ja ilmeisesti heitä on muitakin tulossa kuin Riksman?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
cobol kirjoitti:
Vaihteeksi positiivinen uutinen Jokereista: ensi kauden joukkueessa ainakin avainpelaajien palkat on sidottu tulokseen. Tätähän tuli kaipailtua joskus muinoin ja nyt se toteutuu. Pelaajan oma menestys ei niinkään vaikuta palkkaan, vaan seuran menestys. Ensimmäinen kannustin on välierässä. Jos joukkue sinne asti yltää, pelaajien saama tulonlisäys on merkittävä.
Periaate kuulostaa hyvältä, mutta käytäntö väärältä. Ei välierään pääsemisestä tule palkita, ainoa tavoite on mestaruus.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
eh kirjoitti:
Periaate kuulostaa hyvältä, mutta käytäntö väärältä. Ei välierään pääsemisestä tule palkita, ainoa tavoite on mestaruus.
Cobolhan kirjoitti: "...ensimmänen kannustin on välierässä". Toisin sanoen: lisää on tulossa, jos matka jatkuu. Porrastettu, kumulatiivinen kannustin. Mitä vikaa? Ja mitä hittoa mä väännän täällä Jokerit-ketjuissa koko ajan ...
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
cobol kirjoitti:
Vaihteeksi positiivinen uutinen Jokereista: ensi kauden joukkueessa ainakin avainpelaajien palkat on sidottu tulokseen.

Totta. Täällä ei kukaan tunnu muistavan, että tämä käytäntö on ollut organisaatiossa joskus aikaisemminkin. Muistan Hjalliksen sanoneen mm. keväällä 1998: "Mahdollinen mestaruus ei juurikaan vaikuta taloudelliseen tulokseen. Jos kultaa tulee, menee lisätulot käytännössä bonuksiin." Tämä siis sinä keväänä, kun joukkue päätyi "katastrofaalisesti" pronssille. Milloin ja miksiköhän tästä käytännöstä sitten luovuttiin, joka nyt sitten näemmä otetaan takaisin? Masalla ollut varmaan sormensa pelissä tässäkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Vaihteeksi positiivinen uutinen Jokereista: ensi kauden joukkueessa ainakin avainpelaajien palkat on sidottu tulokseen. Tätähän tuli kaipailtua joskus muinoin ja nyt se toteutuu. Pelaajan oma menestys ei niinkään vaikuta palkkaan, vaan seuran menestys. Ensimmäinen kannustin on välierässä. Jos joukkue sinne asti yltää, pelaajien saama tulonlisäys on merkittävä.
Kannustin välierässä? Ei hyvää päivää, tästähän tulee kohta Pronssikerho. Mitä tulee noihin joukkueen menestykseen sidottuihin tuloskannustimiin, niin en nyt tiedä kuka niitä on kaipaillut, ei varmaan ainakaan kukaan joka tuntee historiaa kauden 1982-83 tuloskannusteiden osalta. Noh, niin saatanan tyhmiä ei edes H&M voi olla, että sitovat ne samanlaisella kertymällä kun aikanaan. Eikä kenenkään pidä luulla että aliarvioisin tämän kaksikon tyhmyyttä.

edit: tuossa joku jo ehti ottaa esiin kumulatiivisen kannustinjärjestelmän, joka on ihan yhtä perseestä. Ei voi olla kuin yksi tavoite ja siitä maksetaan. Ei tämä mikään lastentarha ole, vaikka siltä eittämättä välillä tuntuukin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Selitätkö hiukan veli Gags kun tällainen yksinkertainen kaveri ei pysy perässä. Miten Jokereista tulee pronssikerho ja miksi tulossidonnaisuus sinänsä on tyhmää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös