Flu kirjoitti:
No jos kuudessa viestissä et vieläkään ole kyennnyt alkuperäiseen viestiin vastaaman, ilmeisesti nyt niiden yksityisten syiden takia, niin tuskimpa tästä mitään tuleekaan. Odotoan innolla, kun loppuvuodesta, yksityisten syiden kadottua voit kertoa mitä olisit tehnyt huomattavasti paremmin kuin Virmanen 2.9. Lähden nyt tekemään itkuraivareita offline, kun tuntuu niin pahalta.
Kysymyksen asettelussasi ei ole mieltä. Olen täysin Jokerien johdon ulkopuolinen, joka kritisoi Virmasta hänen tekojensa ja tekemättömyyksiensä perusteella. Olkoon kritiikki välillä yliampuvaakin, mutta kyllä se ongelmakohtiin osuu. Se on sitten herrojen tehtävä katsoa, miten he poistavat parhaiten ne ongelmat. Minä esitän ne kyllä varsin selkeästi, toistankin useampaan kertaan ja alleviivaan vielä senkin päälle.
Mulla on näkemys - jonka sanoin heinäkuussa siis selvästi ennen kauden alkua - siitä, miten joukkue olisi pitänyt kasata. Mitkä on ongelmakohdat, riskit ja mikä on mahdollinen tulos. Edelleen, heinä-elokuussa olisi ollut saatavilla kriteerit täyttäviä avainpelaajia kuten ykkössentteri jopa SM-liigaan, mutta Jokerit hylkäsi ne (mm. Murray).
Mitä tulee yksityiskohtaiseen itkemiseesi (2.9. teet mitä), totean siitä tämän: kyse on yksityisestä syystä. Mulla ei ole tietoa siitä, mikä on Jokerien täsmällinen tila tässä ja nyt 2.9. ja mikä on juuri nyt saatavilla olevien vahvistusten täsmällinen tilanne tässä ja nyt 2.9. Mä olen tottunut tekemään päätöksiä, mutta en tee niitä ilman taustoihin ja faktoihin perustuvaa tietoa. Se on tapa, jolla olen menestynyt ja nostanut yhden firman kohtuullisen kovaksi tekijäksi kapeassa segmentissään Suomessa. Jos nämä tiedot olisi olemassa tässä ja nyt, toimisin ne huomioiden ja tekisin päätökset niiden ja muiden faktojen perusteella. Mutta kun ei ole, niin on lapsellista perätä täsmällistä ehdotusta ja takertua siihen kuin köysi hirtettyyn.
Lonkalta ilman faktoja epäilisin, että nyt odottaisin jo tässä vaiheessa NHL-leireiltä vapautuvia pelaajia ja antaisin selvän signaalin joukkueelle, että näillä mennään. Toteaisin myös (Sheddenin kanssa), että Jokerit pelaa hyökkäävää ja taklaavaa kiekkoa ja että valmentaja saa ne pelaajat, jotka hän haluaa ja jotka on saatavissa. Toteaisin myös, että tällä kaudella ei tavoitella mestaruutta, vaan ajetaan Sheddenin näköistä joukkuetta ja nuoria sisään. Ja että nuoret saavat todella mahdollisuuden ja että emme panikoi. Ja lisäksi antaisin Sheddenille ylimääräisen 30 000 euroja, koska joukkue ei ole luvatun kaltainen.