liigajyrä kirjoitti:
No hyvä jos olet tyytyväinen Jokerien kokoonpanoon. Eli meillä on yksi hyvä maalaaja Rita ja puolustava sena Paka no niillähän pötkii jo pitkälle. Yhtään hyvää hyökkäävää sentteriä ei ole sehän ei ole mikään vakava puute,yhtään todellista snaipperia ei ole ,no eihän sekään ole mikään puute. :)
Minusta yli 20 maalia viimeisellä liiga kaudellaan tehnyt Jani Ritassa on ainesta ns snaipperiksi, tai jos ei sanan varsinaisessa merkityksessä niin ainakin liigan kärkipään maalipyssyksi.
Ja mitä tulee huippu pelintekijän puuttumiseen niin se on tosiasia ja se aiheuttaa nimenomaan tuota tasapaksuutta ja siksihän täällä on huudeltu sen ykkössentterin perään siitä lähtien kun Santalan lähtö varmistui. Ja huudellaan edelleen, silti en näe meidän tilannetta katastrofaalisena vaikka hyökkäyksestä taitoa puuttuukin. Joukkue itsessään on hyvää liigatasoa ja meillä on ulkkaripaikkoja auki joten mahdollisuuksia täydennyksiin vielä on. Tiedän kyllä että meidän Masan track-record noiden pelaajahankintojen (varsinkin kesken kauden) suhteen ei ole ihan sitä mitä näillä Jokereiden resulsseilla voisi kuvitella.
Minä en ainakaan vielä ole meidän rosteria katsoessa valmis heittämään kirvestä kaivoon vaan minun odotukseni kaudelle on ihan positiiviset. Voihan se olla että taas saa pettyä mutta en minä ainakaan vielä ala sellaisia maailmanlopun ennustuksia tekemään koska minusta meidän lähtökohdat kauteen ei kuitenkaan ole ihan huonot.
liigajyrä kirjoitti:
Riksman on varmasti parempi kuin Passmore tai Goehring ja se on jo toki paljon mutta se että viime kauteen Riksman pääsi täysin puskista. Toki suuresti toivon että kaveri onnistuu mutta kerroppa veli Flint. mitä muita meriittejä Riksmanilla on kuin viime vuoden hetkelliset hyvät otteet.
Kerrankin meille kuitenkin tulee kaveri joka on selkeässä nosteessa urallaan ja minusta Ässien maalinsuulla menestyminen (vaikka se koko joukkuekin oli loppujen lopuksi varsin vahva) on hyvä merkki. Ja mitä meriitteihin tulee niin eipä niitä juu hirveästi aikasemmin ole mutta jostain syystä minä uskon että viime kausi oli osoitus siitä että Juuso on valmis nousemaan tai on jo noussut urallaan seuraavalle tasolle. Ainakaan minua ei tällä kertaa pelota meidän maalivahtitilanne.
liigajyrä kirjoitti:
Sen verran voin myös sanoa että Jokerien kiekollinen osaaminen ei ole todellakaan Sheddeniä nyt miellyttänyt eikä sentterien pelaaminen sillä tavalla miten hän haluaa siksi haettiin hätiin jo nyt Stapleton .
Jonka toivon myös osoittautuvan pelimieheksi kentällä, sillä pieni, nopea ja kiekollisesti näppärä kaveri kun on ensi kauden liigaan kuin tilaustyönä tehty hemmo. En myöskään usko etteikö Jokerit täydentäisi vielä miehistöään kauden aikana. Joukkueeseen jo investoitua rahaa pitäisi kuitenkin Santalan lähdön jäljiltä olla.
liigajyrä kirjoitti:
Ja HIFK.lle Jokerit häviää fyysisyydessä ja intensiteetissä. Tämä on minun mielipide.
Jokerit häviää ainakin halukkuudessa fyysiseen peliin, intensiteetistä en sitten tiedä kun Sheddenin ja Francisin ajama pelitapa on vielä itselleni jossain määrin arvoitus. Jos Sheddenin viime kauden näytöistä on yhtään vedettävissä johtopäätöksiä niin sanoisin että ei se meidänkään intesiteetti tule huono olemaan.
liigajyrä kirjoitti:
ja vielä ..Vaikka Mika Strömberg olikin Jokeri ikoni ei yhtää samanlaista liukujaa enää Jokereihin tarvita. Toki Latvalan tilalle mies olisi mahtunut heittämällä mutta henkisesti Ströba ei ole todellakaan mikään suosittu jätkä.
Rölli on ja oli kuitenkin yksi suosikeistani menneinä menestyksen vuosina ja minä miellän Röllin tuonne ikonien joukkoon ja siksi Latvala, Kuparinen tai jopa hyökkääjä Hirzsasasasewe ei vain olisi koskaan mennyt Röllin edelle jos valintoja näiden suhteen olisi pitänyt tehdä. Minusta Röllin paikka SM-liigassa olisi siis pitänyt löytää Jokereista, vaikka mikään supervahvistus Rölli ei enää tässä vaiheessa uraansa liene. Että sellaista.