Jokerit 2002-2003

  • 361 639
  • 3 490

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Älkää unohtako että Anaheimissä on uudet kaverit pyörittämässä showta eli vaikka Gauthier vähän tylyttikin Aaltoa niin tuskin uusi GM Bryan Murray tekee samaa.

Aalto ankkoihin ei ole aivan mahdoton ajatus.

Tuomo Ruudun lähtöä pidän jokseenkin varmana.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Matka maailmalle alkaa

No niin, koska asiaa palstalla ei juuri tunnu olevan, niin tämä sopii hyvin kuvaan. Tämä kirjoitus on allekirjoittaneen osalta viimeinen ainakin kohtuullisen pitkään aikaan.

Kohta puoleen alkavan loman jälkeen on tarkoitus pakata koti ja perhe ja suunnata uuden työnantajan palveluksiin muille maille vierahille. Matka suuntautuu vielä varsin pitkälle Suomesta, joten lätkän seuraaminen paikan päältä tulee rajottumaan mahdollisiin duunireissuihin, joita ei per vuosi montaa tule olemaan. Onneksi lätkää pystyy seuraamaan kohtuullisen hyvin myös kauko-ohjatusti, eli Jatkoajan kautta, joten ei täysin pääse kärryiltä putoamaan. Täältä löytyy useita erinomaisia kirjoittajia, joiden kanssa on ollut mukava vaihtaa ajatuksia ja lukea heidän mielipiteitään. Olen myös kiitollinen siitä, että olen voinut omia vaatimattomia tarinoitani tänne laitella. Jatkan maailmalta palastan seurantaa ja todennäköisesti kirjoittelenkin sinne silloin tällöin, mikäli voin asiaan kantaa ottaa.

Toivotan kaikille Jatkoaikalaisille hyvää kesää/juhannusta ja etenkin alkavaa lätkäkautta. Tapaamisiin matseissa ja virtuaalisesti!!!!

Tumba17 kuittaa ja kiittää!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tumba17; Onnea työreissulle maailmalle. Asuin aikoinaan ennen internettiä maailmalla ja silloin se kotimaan lätkän seuraaminen vasta vaikeaa olikin. Lehtiä sai luettavaksi jonkun päivän myöhässä eikä niistäkään paljon tietoa irronnut. Onneksi Al Gore keksi intenetin:) ja homma on nykyisin vähän helpompaa.

Jokerit tekee töpselit ja poika pysyy kotona myös ensi kaudella. Toivottavasti pääset edes finaalimatseihin. Jusseja.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Matka maailmalle alkaa

Viestin lähetti tumba17
No niin, koska asiaa palstalla ei juuri tunnu olevan, niin tämä sopii hyvin kuvaan. Tämä kirjoitus on allekirjoittaneen osalta viimeinen ainakin kohtuullisen pitkään aikaan.

Kohta puoleen alkavan loman jälkeen on tarkoitus pakata koti ja perhe ja suunnata uuden työnantajan palveluksiin muille maille vierahille. Matka suuntautuu vielä varsin pitkälle Suomesta, joten lätkän seuraaminen paikan päältä tulee rajottumaan mahdollisiin duunireissuihin, joita ei per vuosi montaa tule olemaan. Onneksi lätkää pystyy seuraamaan kohtuullisen hyvin myös kauko-ohjatusti, eli Jatkoajan kautta, joten ei täysin pääse kärryiltä putoamaan. Täältä löytyy useita erinomaisia kirjoittajia, joiden kanssa on ollut mukava vaihtaa ajatuksia ja lukea heidän mielipiteitään. Olen myös kiitollinen siitä, että olen voinut omia vaatimattomia tarinoitani tänne laitella. Jatkan maailmalta palastan seurantaa ja todennäköisesti kirjoittelenkin sinne silloin tällöin, mikäli voin asiaan kantaa ottaa.

Toivotan kaikille Jatkoaikalaisille hyvää kesää/juhannusta ja etenkin alkavaa lätkäkautta. Tapaamisiin matseissa ja virtuaalisesti!!!! Tumba17 kuittaa ja kiittää!

Onnea vaan uusiin työtehtäviin. Älä tosiaankaan unohda meitä maailmalla ollessasi. Jos vain nettiin pääset käymään, pysyt varmasti loistavasti selvillä SM-liigan tapahtumista. Eihän täällä Jatkoajassa jää pieninkään asia noteeraamatta.

Hyvää Juhannusta myös!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Tumba 17,

Kylla se kiekon seuraaminen aika hyvin kay nain ulkomailtakin. Itse olen nyt asustanut yli 5 vuotta Rochesterissa, USA:ssa ja aika hyvin pysyy kotimaan hommista karryilla netin kauttakin.

Toista oli edellisella keikalla 91-92 kun asuin taalla jolloin broidi laittoi faxilla hesarista liigan tulokset ja tilastot maanantai aamuisin tulemaan.

Hyvaa onnea ulkomaan keikalle (mihin pain muutat?). Itse olen viimein taas palaamassa kotisuomeen ensi kuussa eli taytynee pian aloittaa pakkaushommat!

Jukka
 
Suosikkijoukkue
Ipa, TPS
Helenius...?

Sami Helenius->Jokerit???

Heleniuksen pelaaminen vuoden 2003 jokerijoukkueessa ei ole vielä täysin varma asia... NHL-kummitus saattaa viedä Samin tänäkin kesänä rapakon taakse. Hyvää tarjousta odotellessa varma tieto saadaan kuukauden sisällä...

Miten lie, eikö Samin mersu sovi jokeripelaajien sponsori mobiilien joukkoon :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Lehtonen

Heleniuksesta en ole huolissani. Kyllä hänet Jokereista löytää myös syksyllä. Mutta pitäisikö tässä huolestua Lehtosen kautta aikojen alhaisimmasta eurooppalaisen maalivahdin varausnumerosta kakkosesta? Samalla kun onnittelen Lehtosta hänen loistavasta saavutuksestaan, pieni pelko hiipii puseroon... Onko Jukka Ropposella mitään pelkoa helpottavaa tai lisäävää aavistusta?

Muutenkin Jokerit olivat hyvin edustettuna draftissa. Ensimmäisellä kierroksella meni myös Sean Bergenheim ja kolmannella Valtteri Filppula. Drafti jatkuu tänään.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
hoplaa

Jos tästä jokereiden kannalta täytyy etsiä hyviä asioita niin ainakin yksi on se, että Lehtonen varattiin Atlantaan, jossa myös Pasi Nurminen "pelaa". Vaihtaria? ,) Nojoo, Pasi kyllä pelasi upeat farmipelit, ettei ihan heti uskoisi.
 

M10

Jäsen
Re: Helenius...?

Viestin lähetti Löysin Rantein
Sami Helenius->Jokerit???

Heleniuksen pelaaminen vuoden 2003 jokerijoukkueessa ei ole vielä täysin varma asia... NHL-kummitus saattaa viedä Samin tänäkin kesänä rapakon taakse. Hyvää tarjousta odotellessa varma tieto saadaan kuukauden sisällä...

Miten lie, eikö Samin mersu sovi jokeripelaajien sponsori mobiilien joukkoon :D

With the trade of Lukowich, Armstrong confirmed that he planned on making a qualifying offer to Sami Helenius. Helenius, a 6-foot-6, 230-pound defenseman from Finland, has played the last two seasons with the Stars.
Eli Dallasin luovuttua Lukowichista, GM Armstrong saattaa tehdä jälleen kerran Heleniuksen pään kääntävän tarjouksen. Veikkaanpa ettei sm-liigassa nähdä ensi kaudella Vopat-Helenius tappelua


:mad:
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Helenius

Näinhän siinä on taas käymässä, että Heleniusta viedään. Toivottavasti Helenius agentteineen osaa vaatia riittävän hyvän sopparin - sellaisen, jolla pääsisi myös pelaamaan :D

Silti en ole sattuneista syistä varma Heleniuksen lähdöstä (tai siis paluusta Dallasiin), mutta pahaltahan tuo näyttää. Taas kerran...

Asiasta enemmän tästä linkistä

http://www.dallasstars.com/team/index.cfm?cont_id=112491
 

Jet-Ace

Jäsen
Lehtonen

Mikäli täällä autossa kuulin Sports FM raportin draft-tilaisuudesta oikein,
niin Lehtonen oli nimenomaan sanonut lähtevänsä NHL:ään jo ensi syksynä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Lehtonen

Viestin lähetti Jet Ace
Mikäli täällä autossa kuulin Sports FM raportin draft-tilaisuudesta oikein,
niin Lehtonen oli nimenomaan sanonut lähtevänsä NHL:ään jo ensi syksynä.

Samanlaista puhelivat myös The Team 990:n toimittajat. Kuulemma Kari halutaan sinne kasvamaan korkoa nyt heti. "He may not play this year, but they want to make sure he'll be ready to contribute the next season" oli kommentti. Mikäs siinä, Hurmeen ja Kiprusoffin ohella Lehtonen on loistava esimerkki suomalaisesta maalivahtikasvatuksesta ja taatusti tuleva NHL-pelaaja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä Lehtonen on koko ajan ollut valmis lähtemään heti eli ensi kaudeksi. Lähdön edellytyksenä on kuitenkin sopiva tarjous. Oletettavaa on, että sellainen myös annetaan.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
USA todayn toimittaja kirjoittaa: "Lehtonen is expected to play in North America next season, although he more than likely would start in the American Hockey League."
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TM
USA todayn toimittaja kirjoittaa: "Lehtonen is expected to play in North America next season, although he more than likely would start in the American Hockey League."

Jostain syystä mulla on käsitys, että Lehtonen ei voi pelata AHL:ssä ja tässä tapauksessa Chicagon susissa, koska ikä ei taida riittää. Toki saattavat harkita sikäläisissä junnuissa pelaamista, mutta katsotaan, nyt olisiko lopullisina vaihtoehtoina Atlanta tai Jokerit. Nurmiselta odotetaan Atlantassa ensi kaudella näyttöjä (lähde Atlanta Thrashers), joten Lehtonen voi pelata kauden Suomessa kuitenkin. Mutta ei pakosti -;)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Varmaan aloittaa AHL:ssä. Se ei Karin tilanteessa haittaa ainakaan taloudellisesti. Draftin #2 saa n. 800-900 tUSD kaudesta ja sopimus on yhden suunnan diili. Rahat on sellaisia, ettei niistä kukaan kieltäydy.

edit. Cobol vastasikin jo. AHL ei taida ollakaan vaihtoehto.

Onnea Karille jo tässä vaiheessa.

Mitähän mahtaa Pasi Nurminen tehdä ensi kaudella. Jatkaako Atlantan organisaatiossa vai palaako Eurooppaan takaisin. Alkaa vaikuttaa, että jokereissakin on 1-maalivahdin paikka auki. Tämä ihan yleisenä arvailuna, mitään tietoa ei minulla ainakaan ole Nupen paluusta.

edit. Ja Nurmisestakin tuli jo vastaus Cobolilta. Kiitoksia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Keskustelin asiasta Karin kanssa aiemmin talla viikolla ja kylla han on lahdossa katsomaan kaikki vaihtoehdot ja mita Atlanta tarjoaa. Eikohan asia selvinne aika pian mihin suuntaan Kari lahtee ensi kaudeksi.

Nupe pelasi itselleen loistavat asetelmat AHL:n loppupeleissa. Toivottavasti Atlanta antaa yksisuuntaisen paperin ensi kaudelle tai loytaa hyvan treidin Nupelle ja sita kautta pelipaikan ylhaalla koko kaudeksi.

Jukka
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
tumba17: Bon voyage, muistahan käydä salilla;) Meillähän jäi nyt tumban kanssa veto Nupesta tavallaan ilmaan. Minä sanoin, että mies tulee HIFKiin viimeistään tammikuussa -03 ja tumba taas että ei. Saas nähdä pistääkö Lehtosen lähtö pakan siten sekaisin, että Jokereissakin olisi Nurmisen kokoinen aukko.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti cobol


Jostain syystä mulla on käsitys, että Lehtonen ei voi pelata AHL:ssä ja tässä tapauksessa Chicagon susissa, koska ikä ei taida riittää. Toki saattavat harkita sikäläisissä junnuissa pelaamista, mutta katsotaan, nyt olisiko lopullisina vaihtoehtoina Atlanta tai Jokerit. Nurmiselta odotetaan Atlantassa ensi kaudella näyttöjä (lähde Atlanta Thrashers), joten Lehtonen voi pelata kauden Suomessa kuitenkin. Mutta ei pakosti -;)

Aivan, tuskin Atlanta tuosta vaan heittää pois AHLän parasta veskaria ja ottaisi tilalle nuoremman. Itse veikkaan, että Pasi on ensi kaudella Atlantan ykkösveskari, Lehtonen taas sijoitus tulevaisuuteen, mies on nyt Atlantan. Hyvä Kari ja tsemppiä.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Saas nähdä pistääkö Lehtosen lähtö pakan siten sekaisin, että Jokereissakin olisi Nurmisen kokoinen aukko.
Niin, ja kenen Nurmisen?
Hesarissa sanotaan:
Viestin lähetti Hjallis Harkimo
"Kai Nurminen tulee pois, jos Lehtonen menee sinne. Mitä ne kaikki siellä tekevät"

No mutta vakavissaan, olisihan se hienoa että Lehtonen lähtisi ja pelaisi itsensä vielä NHL-joukkueeseen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lehtoselle lyödään satavarmasti maksimisopimus käteen eli sellanen reilu miljoona taalaa vuodessa. Saa olla aika kylmä kaveri jos sen sivuuttaa...
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Re: Helenius

Viestin lähetti cobol
Toivottavasti Helenius agentteineen osaa vaatia riittävän hyvän sopparin - sellaisen, jolla pääsisi myös pelaamaan :D

Silti en ole sattuneista syistä varma Heleniuksen lähdöstä (tai siis paluusta Dallasiin), mutta pahaltahan tuo näyttää. Taas kerran...


Jostakin olen saanut sellaisen käsityksen (lukenut kenties), että toi qualifying offer tarkoittaa +10% edellisen kauden diiliin. Eli eikös sitä siinä oo sitten noin 440 000 $ sopparista kyse, jos ed. kaudella pelasi 400 000 $:n sopimuksella. En oo myöskään vakuuttunut, että Sami sillä Dallasissa pelaa.
 

JPL

Jäsen
Re: Lehtonen

Viestin lähetti cobol
Mutta pitäisikö tässä huolestua Lehtosen kautta aikojen alhaisimmasta eurooppalaisen maalivahdin varausnumerosta kakkosesta?

Yritin varoitella sua tuolla aiemmin tästä ;-)
Itse olen lähes 100% vakuuttunut että kärppä lähtee jo nyt kokeilemaan rapakon taakse. Lehtonen on uskomattoman valmis maalivahti jo tuon ikäisenä. Itse en muista edes NHL:ssä pelaavista maalivahdeista kenenkään olleen noin nuorena noin vakuuttava. Olen viimeisen kaksi vuotta odotellut että milloin se tavallinen takapakki tulee, mutta turhaan. Jos vielä maisemanvaihto ja kaikki uudet kuviot Kari osaa ottaa enempää stressaamatta, saattaa ensi kaudella tulla peliaikaakin ylhäällä. Sopimuksen arvokin on (sanomattakin) selvä. Se on ykköskierroksen kattosopimus, joka on allekirjoitusbonuksineen jotain 1.1 miljoonaa $. Sama on tarjottu myös Jonille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaikille RFA:lle (eli Restricted Free Agenteille) pitää tehdä ns. qualifying offer jos meinaa pitää pelaajan oikeudet, jos pelaaja tienasi menneellä kaudella alle NHL:n keskiarvon (~1.4M$) niin sillon tuo qualifying offer on edellinen palkka + 10%, muussa tapauksessa qualifying offer on edellinen palkka.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Jukurit vs Pelicans
  • 2.74
  • 4.35
  • 2.36
KooKoo vs Lukko
  • 3.20
  • 4.15
  • 2.02
SaiPa vs HIFK
  • 2.66
  • 4.05
  • 2.34
Sport vs KalPa
  • 2.80
  • 4.05
  • 2.24
TPS vs Kärpät
  • 2.36
  • 4.10
  • 2.62
Tappara vs JYP
  • 1.55
  • 5.00
  • 4.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös