Hyväksyn Jussin halut täysin ja toivon, että saa terveys ongelmat järjestykseen ja pääsee ensikauden jälkeen takaisin NHL:ään vielä jatkamaan!Viestin lähetti Tommy
Kyllä se espoolaislähtöisyys oli ratkaiseva asia tässä.
Viestin lähetti JHag
Jokerifanit ovat kovasti kiinnostuneita HIFKin sijoituksesta. Sehän on hyvä merkki:D Jälleen kerran uudistan oman ennustukseni tulevalle kaudelle - HIFK tulee sijoittumaan lopullisessa taulukossa korkeammalle kuin moni tänään vielä uskoo. Ja sijat 4-8 ovat kaikki samaa kuraa, 1-3 lasketaan. Vai mitä?
Ylimielisyyttä täällä on aika paljon liikkeellä, onneksi myös realistista kiekkotuntumaa. Alkaisipa kausi jo, niin loppuisi tämä ennakkojargon.
Viestin lähetti flintstone
HIFK teki viime kaudella 148 maalia ja päästi 168, näistä 148 maalista ensi kauden joukkueen miehistöstä on poistunut yhteensä n. 50 maalia tehneet miehet (Cipruss, Kortelainen, Moger & co).
...
Pärssinen ja Simicek on siis tilastojen perusteella selviä vahvistuksia, myös Saarinen on potenttiaalinen vahvistus muut onkin sitten enemmän ja vähemmän kysymysmerkkejä SM-liiga tasolla. Eli vaikka HIFK on vahvistunutkin niin en ainakaan itse näe että se olisi vahvistunut niin radikaalisti että sijat 1-3 on realistisia, itse kyllä ennemmin sijoittaisin sen tuonne sijoille 4-6.
Viestin lähetti JHag
No tämähän on jo kiekkohenkistä pohdiskelua, hyvä. Ja sijoille 4-6 runkosarjassa minäkin HIFKin sijoitan. Pleijareista odotan enemmän. Kysykää Tappara-faneilta (tai narrifaneilta vm 00-01 eli itseltänne), että korvaako runkosarjamenestys pleijarien kyykkäämisen? Täällä, siis koko JA:ssa, on käynnissä taas sellainen spekulointi, että kuvittelisi runkosarjan olevan koko juttu. NHL:ssäkin sarja alkaa vasta, kun ruvetaan pelaamaan joukkue joukkuetta vastaan ja väitän, että SM-liigakin on menossa tähän suuntaan. Hetkinen, eikös Jokeritkin ponnistanut nyt mestariksi sijoilta 4-6;)
Pelaaja-analyyseissa on turha odottaa esimerkiksi Saarisen Pasilta maaleja, ei häntä siihen duuniin hommattu, vaan lähinnä siivoojaksi. Moger teki HIFKissä kai 2 maalia, loput tulivat Ässissä. Ja luulen, että jotain vielä tapahtuu miehistössäkin.
Kautta odotellessa....
Viestin lähetti JHag
ribis: Sisälukuongelmia? Ymmärtämisvaikeuksia? Käynti optikolla voi auttaa. Missä siinä toivottiin oman joukkueen häviämistä? Minulle kelpaisi mainiosti sekä runkosarjan että pleijareiden voitto ilman yhtään tappiota. Kausi on kuitenkin pitkä ja se sisältää jokaiselle joukkueelle nousuja ja laskuja. Silloin on hyvä muistaa kokonaisuus - ja se aika, jolloin ehdottomasti kannattaa olla kunnossa. Kyllä Kiekko-Espookin sai kummasti potkua pudottaessaan Tepsin sijalta 8. tässä muutama vuosi sitten. Pleijarit ovat sikäli mielenkiintoinen lyhyt kokonaisuus, että niissä mitataan ennemminkin valmennuksen kyvyt kuin itse joukkueen, joka on periaatteessa näyttönsä antanut. Tässä vertailussa ovat sekä Summanen että Suhonen noin valovuoden Kapasta edellä. Ja Rautakorpikin voi katsella peiliin pleijareista puhuttaessa.
Viestin lähetti JHag
NHL:ssäkin sarja alkaa vasta, kun ruvetaan pelaamaan joukkue joukkuetta vastaan ja väitän, että SM-liigakin on menossa tähän suuntaan
Kautta odotellessa....
Viestin lähetti JHag
Lopulliset sijoitusveikkaukset käyn heittämässä perinteiseen tyyliin ÄrräCupin jälkeen. Sitä ennen voi tapahtua vielä vaikka mitä.
Ylimielisyyttä täällä on aika paljon liikkeellä, onneksi myös realistista kiekkotuntumaa. Alkaisipa kausi jo, niin loppuisi tämä ennakkojargon.
Viestin lähetti Lapanen
Nyt olisi siis tarjolla aivan ässä-jätkä: puolustaa, hyökkää, taklaa, siivoaa, laukoo, pelaa ylivoimaviivaa tuhoisasti, puolustaa alivoimalla, muu Suomi vihaa. Kertakaikkiaan täydellinen paketti mihin tahansa joukkueeseen. Miksei Jokereihin?
Viestin lähetti Lapanen
Miksei Jokereihin?
Viestin lähetti JHag
Tässä vertailussa ovat sekä Summanen että Suhonen noin valovuoden Kapasta edellä. Ja Rautakorpikin voi katsella peiliin pleijareista puhuttaessa.
Itse olen tyytyväinen vain mestaruuteen, ihan niinkuin edellisinäkin kausina vaikka ei ykkösennakkosuosikkeja olla oltukkaan. SM-Liigassa on mielestäni vain kaksi sijoitusta: mestari ja ei mestari :)Viestin lähetti Daespoo
Jokerit on täysin selkeä ykkössuosikki kaudelle ja kaikki sijoitukset top2:en ulkopuolella ovat iso pettymys.
Viestin lähetti Daespoo
Jokerit on täysin selkeä ykkössuosikki kaudelle ja kaikki sijoitukset top2:en ulkopuolella ovat iso pettymys.
HIFK:n lasken itse sijoille 4-8, tuo ryhmä on niin tasainen että täysin mahdoton sijoittaa joukkueita tarkasti.
Viestin lähetti Senior
Tässä saattaa olla yksi syy:
''- Suomessa on kuitenkin hyvä miettiä. Siellä ovat perhe ja ystävät, ja Suomi on minun isänmaani. Olisi kiva pelata vielä joskus IFK:ssa. Sydämeni on edelleen punainen, Jere kertoo.''
Edellinen on suora lainaus tämän päivän Iltalehden verkkosivuilta. No, pääasia että pelaisi jossakin jo tulevalla kaudella, minusta.
Viestin lähetti Lapanen
Jokerit kahden parhaan ulkopuolella pleijareiden päätteeksi sen sijaan on pettymys. Kyllä noilla resursseilla pitää menestyä. Sama kuvio kuin muillakin ns. rikkailla seuroilla: Bluesilla ja IFK:lla. Noilla resursseilla vähintään kahden- neljän sakkiin kauden päätteeksi pitäisi olla selvä. Jos näin ei ole, on homma kussut jossain pahasti, ja asialle on tehtävä jotain.
Viestin lähetti cobol
Äkkiä duunista sen verran, että justiinsa näin! Mä en tajua yhtään, miten Jokereita pelaajabudjetilla mitattuna kalliimmat joukkueet Blues ja HIFK voisivat olla tyytyväisiä mihinkään muuhun kuin seuraavaan
Viestin lähetti cobol
Äkkiä duunista sen verran, että justiinsa näin! Mä en tajua yhtään, miten Jokereita pelaajabudjetilla mitattuna kalliimmat joukkueet Blues ja HIFK voisivat olla tyytyväisiä mihinkään muuhun kuin seuraavaan:
1. Kotietu playoffeissa myös 2. kierroksella eli sijoittuminen sijoille 1-4;
2. Lopullinen sijoittuminen sijoille 1-2.
Siinä se on ja siitä pidetään kiinni. HIFK taitaa olla vielä Bluesiakin kalliimpi yhdistelmä, joten kyllä rahalla pitää jotain saada - eiks vaan? HIFK:han on ollut viime kaudet todellinen rupuryhmä, jos menestystä mitataan pelaajabudjetti jaettuna loppullisella sijoituksella -periaatteella. Eikä halpoja ole Kärpät ja HPK, Tappara ja TPS, joten kyllä näillä kaikilla joukkueilla on paineita menestykseen myös tällä kaudella.
Eli jos raha ratkaisee, SM-liigan finaaleissa pelaavat Blues ja HIFK. Epäilen kyllä, että ei taida ratkaista -;)
Viestin lähetti Carlos
Kun asioista en niin paljoa tiedä, voisitko kertoa minulle miten on mahdollista että Hifkillä olisi suurempi pelaajabudjetti kuin Jokereilla? No, budjetit on asia erikseen, mutta miten on tosiasiassa, eli paljonko rahaa oikeasti kuluu? Kun katsoo tuota teidän porukkaa, niin ei nekään voi ihan vaan pyhällä hengellä pelata, vai miten on?
En siis provoa mihinkään suuntaan, mutta ihan vaan kiinnostaa tietää että miten tämä on mahdollista?