Jokerit 2002-2003

  • 360 264
  • 3 490

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ylönen oli aikaisemmin.. vuosia sitten sanonut Jääkiekkolehden haastattelussa suunilleen näin: "Tahdon vielä joskus pelata liigaa Espoossa."

Kyllä se espoolaislähtöisyys oli ratkaiseva asia tässä.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Tommy
Kyllä se espoolaislähtöisyys oli ratkaiseva asia tässä.
Hyväksyn Jussin halut täysin ja toivon, että saa terveys ongelmat järjestykseen ja pääsee ensikauden jälkeen takaisin NHL:ään vielä jatkamaan!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vai on HIFK tyrkyllä sijoille 1-3? Millähän perusteella?

Viestin lähetti JHag
Jokerifanit ovat kovasti kiinnostuneita HIFKin sijoituksesta. Sehän on hyvä merkki:D Jälleen kerran uudistan oman ennustukseni tulevalle kaudelle - HIFK tulee sijoittumaan lopullisessa taulukossa korkeammalle kuin moni tänään vielä uskoo. Ja sijat 4-8 ovat kaikki samaa kuraa, 1-3 lasketaan. Vai mitä?

Ylimielisyyttä täällä on aika paljon liikkeellä, onneksi myös realistista kiekkotuntumaa. Alkaisipa kausi jo, niin loppuisi tämä ennakkojargon.

HIFK teki viime kaudella 148 maalia ja päästi 168, näistä 148 maalista ensi kauden joukkueen miehistöstä on poistunut yhteensä n. 50 maalia tehneet miehet (Cipruss, Kortelainen, Moger & co).

Tilalle on tulleet:
Niklas Hedberg
- parhaalla SM-liiga kaudella (00/01) 3 maalia
- viime kaudella SM-liigassa 0 maalia

Pasi Saarinen
- parhaalla SM-liiga kaudella (97/98) 11 maalia
- viime kaudella SM-liigassa 0 maalia

Hannu Pikkarainen
- ei peliäkään SM-liigassa joten ei maalejakaan
- viime kaudella A-junnuissa 8 maalia

Toni Söderholm
- ei peliäkään SM-liigassa joten ei maalejakaan
- viime kausi Umass-Amherst:ssä ?

Roman Simicek
- parhaalla SM-liiga kaudella (98/99) 24 maalia
- Viime kaudella NHL:ssä 2 maalia

Matias Loppi
- parhaalla SM-liiga kaudella (01/02) 0 maalia

Timo Pärssinen
- parhaalla SM-liiga kaudella 25 maalia
- viime kaudella NHL:ssä 0 maalia, farmissa synty 14 maalia

Eetu Holma
- ei peliäkään SM-liigassa joten ei maalejakaan
- viime kaudella A-junnuissa 14 maalia

Arttu Luttinen
- ei peliäkään SM-liigassa joten ei maalejakaan
- viime kaudella A-junnuissa 16 maalia

Eetu Qvist
- ei peliäkään SM-liigassa joten ei maalejakaan
- viime kaudella A-junnuissa 14 maalia

Pärssinen ja Simicek on siis tilastojen perusteella selviä vahvistuksia, myös Saarinen on potenttiaalinen vahvistus muut onkin sitten enemmän ja vähemmän kysymysmerkkejä SM-liiga tasolla. Eli vaikka HIFK on vahvistunutkin niin en ainakaan itse näe että se olisi vahvistunut niin radikaalisti että sijat 1-3 on realistisia, itse kyllä ennemmin sijoittaisin sen tuonne sijoille 4-6.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Vai on HIFK tyrkyllä sijoille 1-3? Millähän perusteella?

Viestin lähetti flintstone


HIFK teki viime kaudella 148 maalia ja päästi 168, näistä 148 maalista ensi kauden joukkueen miehistöstä on poistunut yhteensä n. 50 maalia tehneet miehet (Cipruss, Kortelainen, Moger & co).

...
Pärssinen ja Simicek on siis tilastojen perusteella selviä vahvistuksia, myös Saarinen on potenttiaalinen vahvistus muut onkin sitten enemmän ja vähemmän kysymysmerkkejä SM-liiga tasolla. Eli vaikka HIFK on vahvistunutkin niin en ainakaan itse näe että se olisi vahvistunut niin radikaalisti että sijat 1-3 on realistisia, itse kyllä ennemmin sijoittaisin sen tuonne sijoille 4-6.

No tämähän on jo kiekkohenkistä pohdiskelua, hyvä. Ja sijoille 4-6 runkosarjassa minäkin HIFKin sijoitan. Pleijareista odotan enemmän. Kysykää Tappara-faneilta (tai narrifaneilta vm 00-01 eli itseltänne), että korvaako runkosarjamenestys pleijarien kyykkäämisen? Täällä, siis koko JA:ssa, on käynnissä taas sellainen spekulointi, että kuvittelisi runkosarjan olevan koko juttu. NHL:ssäkin sarja alkaa vasta, kun ruvetaan pelaamaan joukkue joukkuetta vastaan ja väitän, että SM-liigakin on menossa tähän suuntaan. Hetkinen, eikös Jokeritkin ponnistanut nyt mestariksi sijoilta 4-6;)

Pelaaja-analyyseissa on turha odottaa esimerkiksi Saarisen Pasilta maaleja, ei häntä siihen duuniin hommattu, vaan lähinnä siivoojaksi. Moger teki HIFKissä kai 2 maalia, loput tulivat Ässissä. Ja luulen, että jotain vielä tapahtuu miehistössäkin.

Kautta odotellessa....
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Re: Re: Vai on HIFK tyrkyllä sijoille 1-3? Millähän perusteella?

Viestin lähetti JHag


No tämähän on jo kiekkohenkistä pohdiskelua, hyvä. Ja sijoille 4-6 runkosarjassa minäkin HIFKin sijoitan. Pleijareista odotan enemmän. Kysykää Tappara-faneilta (tai narrifaneilta vm 00-01 eli itseltänne), että korvaako runkosarjamenestys pleijarien kyykkäämisen? Täällä, siis koko JA:ssa, on käynnissä taas sellainen spekulointi, että kuvittelisi runkosarjan olevan koko juttu. NHL:ssäkin sarja alkaa vasta, kun ruvetaan pelaamaan joukkue joukkuetta vastaan ja väitän, että SM-liigakin on menossa tähän suuntaan. Hetkinen, eikös Jokeritkin ponnistanut nyt mestariksi sijoilta 4-6;)

Pelaaja-analyyseissa on turha odottaa esimerkiksi Saarisen Pasilta maaleja, ei häntä siihen duuniin hommattu, vaan lähinnä siivoojaksi. Moger teki HIFKissä kai 2 maalia, loput tulivat Ässissä. Ja luulen, että jotain vielä tapahtuu miehistössäkin.

Kautta odotellessa....

Aika pirteetä olisi innostua liigaan asenteella ettei runkosarja merkitse mitään, kylläpä odottaisinkin innolla alkavia pelejä.
"Häviä Blues minkä ehdit, kunhan olet kahdeksan joukossa"..?
Ah, kyllä sinne areenalle täytyy mennä asenteella "riemua tulossa talveksi", juhlimaan voittoja ja nauttimaan hyvästä lätkästä.
Ja tämä "NHL:ssäkin sarja alkaa vasta..", no niin alkaa, mutta olen kuullut myös että erityisesti NHL:ssä pelaajat lähtevät voittamaan jokaista ottelua.
Mulle ihan sama kylläkin vaikka NHL:ssä mestari arvottas noppaa heittämällä, tänne sitä ei tarvitse kopioida.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
ribis: Sisälukuongelmia? Ymmärtämisvaikeuksia? Käynti optikolla voi auttaa. Missä siinä toivottiin oman joukkueen häviämistä? Minulle kelpaisi mainiosti sekä runkosarjan että pleijareiden voitto ilman yhtään tappiota. Kausi on kuitenkin pitkä ja se sisältää jokaiselle joukkueelle nousuja ja laskuja. Silloin on hyvä muistaa kokonaisuus - ja se aika, jolloin ehdottomasti kannattaa olla kunnossa. Kyllä Kiekko-Espookin sai kummasti potkua pudottaessaan Tepsin sijalta 8. tässä muutama vuosi sitten. Pleijarit ovat sikäli mielenkiintoinen lyhyt kokonaisuus, että niissä mitataan ennemminkin valmennuksen kyvyt kuin itse joukkueen, joka on periaatteessa näyttönsä antanut. Tässä vertailussa ovat sekä Summanen että Suhonen noin valovuoden Kapasta edellä. Ja Rautakorpikin voi katsella peiliin pleijareista puhuttaessa.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti JHag
ribis: Sisälukuongelmia? Ymmärtämisvaikeuksia? Käynti optikolla voi auttaa. Missä siinä toivottiin oman joukkueen häviämistä? Minulle kelpaisi mainiosti sekä runkosarjan että pleijareiden voitto ilman yhtään tappiota. Kausi on kuitenkin pitkä ja se sisältää jokaiselle joukkueelle nousuja ja laskuja. Silloin on hyvä muistaa kokonaisuus - ja se aika, jolloin ehdottomasti kannattaa olla kunnossa. Kyllä Kiekko-Espookin sai kummasti potkua pudottaessaan Tepsin sijalta 8. tässä muutama vuosi sitten. Pleijarit ovat sikäli mielenkiintoinen lyhyt kokonaisuus, että niissä mitataan ennemminkin valmennuksen kyvyt kuin itse joukkueen, joka on periaatteessa näyttönsä antanut. Tässä vertailussa ovat sekä Summanen että Suhonen noin valovuoden Kapasta edellä. Ja Rautakorpikin voi katsella peiliin pleijareista puhuttaessa.

Tähän lyhyeen kokonaisuuteen Blues pystyy antamana valmennus-puolelta Ted Satorin. Niin mites nyt tämän vertailun kanssa? Tuskin Sator saapuu tänne Measuresin paikalle, vaan Hanneksen.
Summanen oli mielestäni ainoa riski esteeksi Jokereiden mestaruudelle!

En ole vähättelemässä pleijareiden merkitystä, mutta sopisi sinunkin arvostaa runkosarjaa enemmän.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Re: Re: Vai on HIFK tyrkyllä sijoille 1-3? Millähän perusteella?

Viestin lähetti JHag


NHL:ssäkin sarja alkaa vasta, kun ruvetaan pelaamaan joukkue joukkuetta vastaan ja väitän, että SM-liigakin on menossa tähän suuntaan

Kautta odotellessa....

Iloista kauden alkamisen odottelua, enää suunnilleen 7 kuukautta siihen..?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ettekö voisi mennä tuonne HIFK-ketjuun keskustelemaan HIFK:n ensi kauden sijoituksesta vaikka itse ilmeisesti aloitinkin koko keskustelun. En vain ymmärrä miksi aiasta piti ryhtyä keskustelemaa kun annoin oman mielipiteeni julki tuosta sijoittumisesta ja ei se siitä muutu kun aikaisintaan kun kausi on loppu ja muu sijoitus on selvä. olen huomannut, että tällä jatkoajassa ei hirveästi kunnioiteta toisten mielipiteitä varsinkin kun ne koskevat jollainlailla meitin naapuri seuraa, mutta kaikkeen tottuu.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Uusi pakki?

Viestin lähetti JHag
Lopulliset sijoitusveikkaukset käyn heittämässä perinteiseen tyyliin ÄrräCupin jälkeen. Sitä ennen voi tapahtua vielä vaikka mitä.

Ylimielisyyttä täällä on aika paljon liikkeellä, onneksi myös realistista kiekkotuntumaa. Alkaisipa kausi jo, niin loppuisi tämä ennakkojargon.

Ylimielisyyttä, tai sitten realistista kiekkotuntumaa. IFK:n kannalta on turha veikata yhtään mitään, sijoitus voi olla mitä vain neljännen ja kymmenennen väliltä. Jos Jokerit ei ole neljän sakissa runkosarjassa, on homma kustu.

Oikeastaan pitäisi sanoa että jos Narrit eivät ole kahden sakissa, on homma kustu. Summanen vaan, kuten ansiokkaasti totesit, näköjään tietää missä vaiheessa runkosarjan tulosseuranta menettää merkityksensä ja alkaa keskittyminen pleijareihin. Minä en ole päässyt seuraamaan Suhosta pleijaritilanteessa, joten en osaa mitään sanoa, en toki kielläkkään hänen kykyjään, kun en siis ole nähnyt jne.

Myöskin hämäläisjoukkueita vaikeampi välisarja vaikuttaa runkosarjasijoitukseen sekä Jokereilla että IFK:lla (kuten myös pleijareiden alkuasetelmiin).

Ja itse asiaan.

Kun tämä nyt on Jokeriketju, jossa puhutaan alkavan kauden joukkueesta, niin todettakoon että P-Amerikasta saattaa olla tulossa mielenkiintoinen paluumuuttaja puolustuspäähän. Kaverin viime hetken käänteistä on aika paljon heitetty tarinaa tuolla NHL-puolella. Sopisi mihin SM-liigajoukkueeseen tahansa heittämällä sisään. Miksei Jokerit voisi olla varteenotettava vaihtoehto? Narrien puolustuspäähän ne suurimmat epäluulot näyttävät fanienkin keskuudessa kohdistuvan.

Nyt olisi siis tarjolla aivan ässä-jätkä: puolustaa, hyökkää, taklaa, siivoaa, laukoo, pelaa ylivoimaviivaa tuhoisasti, puolustaa alivoimalla, muu Suomi vihaa. Kertakaikkiaan täydellinen paketti mihin tahansa joukkueeseen. Miksei Jokereihin?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Uusi pakki?

Viestin lähetti Lapanen
Nyt olisi siis tarjolla aivan ässä-jätkä: puolustaa, hyökkää, taklaa, siivoaa, laukoo, pelaa ylivoimaviivaa tuhoisasti, puolustaa alivoimalla, muu Suomi vihaa. Kertakaikkiaan täydellinen paketti mihin tahansa joukkueeseen. Miksei Jokereihin?

Koska tämä pelaaja on henkeen, vereen, sukuun, näköön ja kaikkeen muuhun IFK. Ei mikään Jokerit.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Uusi pakki?

Viestin lähetti Lapanen
Miksei Jokereihin?

Tässä saattaa olla yksi syy:

''- Suomessa on kuitenkin hyvä miettiä. Siellä ovat perhe ja ystävät, ja Suomi on minun isänmaani. Olisi kiva pelata vielä joskus IFK:ssa. Sydämeni on edelleen punainen, Jere kertoo.''

Edellinen on suora lainaus tämän päivän Iltalehden verkkosivuilta. No, pääasia että pelaisi jossakin jo tulevalla kaudella, minusta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
hull16: Noh, noh, kyllä olen täällä vieraillessani yrittänyt sijoittaa Jokeritkin aina mukaan spekulaatioihin. Taikasana Summanen on mainittu myös runkosarja-analyysissäni. Minkäs sille voi, että joukkueet vaikuttavat välillisesti myös toisiinsa. Mielipiteesi HIFKistä on tullut kyllä selväksi, samoin ylimielisyytesi. Perustelusi eivät. Se siitä.

Lapanen: Nimenomaan, nimenomaan. Samaa mieltä lähes kaikesta, HIFKille on kaikki auki sijasta 4 eteenpäin ja Narrien pitäisi tuolla materiaalilla olla VÄHINTÄÄN 4:n joukossa. Mieluummin kahden joukossa. Siitä eteenpäin kaikki onkin jännää. Summanen otti tänä keväänä kylmän rauhallisesti runkosarjan lopun treeninä pleijareita varten ja osoitti kykynsä playoff-pelaamiseen. Summasen saldo keväästä -98 pleijareissa: 5 yritystä ja 2 kultaa, 2 hopeaa. ribiksen kommentti Summasesta Jokerien suurimpana riskinä asettuu omaan arvoonsa jo tässä viitekehyksessä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jokerit on täysin selkeä ykkössuosikki kaudelle ja kaikki sijoitukset top2:en ulkopuolella ovat iso pettymys.

HIFK:n lasken itse sijoille 4-8, tuo ryhmä on niin tasainen että täysin mahdoton sijoittaa joukkueita tarkasti.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti JHag
Tässä vertailussa ovat sekä Summanen että Suhonen noin valovuoden Kapasta edellä. Ja Rautakorpikin voi katsella peiliin pleijareista puhuttaessa.

Tarkentaisitko hiukan tuota ylläolevaa vertausta. Rinnastat Suhosen Summaseen, mutta Kapasta ja Rautakorpea et ilmeisesti tunnu arvostavan nimenomaan pudotuspelivalmentajina. Kysyn sen takia, koska en itseasiassa muista mitä näyttöjä Suhosella on SM-liigan pudotuspeleistä. Entä miltä näyttäisi vertailu Suhonen Rautakorpi? Olen kanssasi samaa mieltä, että Summanen on näyttönsä antanut. Rautakorpi myös melko hyvät, tosin ei ihan loppuun saakka ole riittänyt. Kapasen näytöistä ei edes kannata keskustella, mutta entä Suhonen?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Daespoo
Jokerit on täysin selkeä ykkössuosikki kaudelle ja kaikki sijoitukset top2:en ulkopuolella ovat iso pettymys.
Itse olen tyytyväinen vain mestaruuteen, ihan niinkuin edellisinäkin kausina vaikka ei ykkösennakkosuosikkeja olla oltukkaan. SM-Liigassa on mielestäni vain kaksi sijoitusta: mestari ja ei mestari :)
Jos mestaruutta ei tule elämä jatkuu niin kuin on ennekin tehnyt, ei niin onnellisissa merkeissä, mutta jatkuu kuitenkin ja ilot löytyvät sitten muualta kuin kiekosta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hartza: Mielestäni Suhonen on sen verran kokenut kettu ja koulunsa käynyt, että odotan häneltä vähintään vastaavaa suoritusta kuin viime keväältä. Vaikka HIFK ei pleijareihin mennytkään oltuaan liian syvällä sai jengi pojoja noin pinna/peli. Myös kärkijoukkueilta. Luotan kokemukseen ja siihen, että nimenomaan nuorten pelaajien joukossa Suhonen on hyvä psyykkaaja. Voin olla väärässäkin, mutta näin uskon ilman punaisia lasejakin. Sen verran positiiviselta viime kevään meininki näytti Mälkiän kurittoman sonnilauman jälkeen.

Rautakorpi on mielestäni pudotuspelien luuseri. Tapparalla on ollut kaksi realistista saumaa ottaa mestaruus, varsinkin 01 keväällä TPS:ää vastaan. Mutta Rautakorpi ei löydä dieselkoneesta yhtään ylimääräistä vaihdetta. Lisäksi Rautakorpi on pudonnut jopa -herranjumala- Kuula Lehkosen HIFKille.

Ja koska ollaan Jokeri-ketjussa, niin todettakoon Summasesta vielä, että ainakaan paineensietokyvyssä ei miehellä ole mitään vikaa. Tälläkin saitilla mies toivotettiin takaisin maalle vielä pari viikkoa ennen runkosarjan loppua.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Daespoo
Jokerit on täysin selkeä ykkössuosikki kaudelle ja kaikki sijoitukset top2:en ulkopuolella ovat iso pettymys.

HIFK:n lasken itse sijoille 4-8, tuo ryhmä on niin tasainen että täysin mahdoton sijoittaa joukkueita tarkasti.

No niin ja vielä kun kerrot kaikille että puhutko runkosarjasta vai lopullisesta sijoituksesta, niin kanssasi voidaan asioista keskustella.

Jokerit kahden parhaan ulkopuolella runkosarjassa ei ole pettymys. Viime keväänä lopetettiin hyvissä ajoin runkosarjasijoituksesta pelaaminen, kun kotietu oli 'bout varma, eikä tainnut ihan varmaa olla sekään. Kaverithan taisivat pelata ties kuinka monta peliä ilman maaleja. Seuraukset olivat tunnetut. Suomen mestaruus.

Jokerit kahden parhaan ulkopuolella pleijareiden päätteeksi sen sijaan on pettymys. Kyllä noilla resursseilla pitää menestyä. Sama kuvio kuin muillakin ns. rikkailla seuroilla: Bluesilla ja IFK:lla. Noilla resursseilla vähintään kahden- neljän sakkiin kauden päätteeksi pitäisi olla selvä. Jos näin ei ole, on homma kussut jossain pahasti, ja asialle on tehtävä jotain.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Uusi pakki

Viestin lähetti Senior


Tässä saattaa olla yksi syy:

''- Suomessa on kuitenkin hyvä miettiä. Siellä ovat perhe ja ystävät, ja Suomi on minun isänmaani. Olisi kiva pelata vielä joskus IFK:ssa. Sydämeni on edelleen punainen, Jere kertoo.''

Edellinen on suora lainaus tämän päivän Iltalehden verkkosivuilta. No, pääasia että pelaisi jossakin jo tulevalla kaudella, minusta.

Jep. Minun mielestäni Jere kuuluu IFK:hon. Olen asian todennut tuolla NHL-keskustelupuolella, jossa olen puolustanut häntä kaiken maailman urpojen törkeyksiltä (sori kaikki Urpot). Eihän hän toki puolustelujani kaipaa, mutta kun meissä kaikissa asuu se pieni tapakasvattaja, jonka liiketunnistimet alkavat joskus huutamaan liiallisen urpotiheyden iskiessä (sori kaikki Urpot).

Jere kuuluu siis IFK:hon, ja Penan pitäisi olla valmis myös maksamaan hänelle hänen ansaitsemaansa liksaa. Apen pitäisi niinikään haluta todella kaveri jengiinsä. Ainakaan Jatkoajan keskustelujen perusteella fanien luottamus etenkään Penaan ei ole ollut aivan tapissaan. Minä en aivan totaalisesti yllättyisi vaikka Penaa ei kaveri kiinnostaisi. Minun mielestäni kyllä pitäisi kiinnostaa, mutta onhan noita IFK-ikoneja ennenkin muualle ajautunut, ja sille tielle jäänyt. Asioista joskus jotain, joskus paljonkin, tietävä JHag vihjaili NHL-puolen Jere-ketjussa, ettei IFK:ssa olla aina oltu innolla kaveria takaisin ottamassa juuri päihdehommeleiden takia. Miksi se into nyt olisi yhtäkkiä kasvanut viime päivien tapahtumien jälkeen?

Jos Jerelle ei tarjota IFK:ssa hänen arvoistaan palkkaa ja asemaa, toimii ammattimies viileän harkitsevasti ja valitsee sen parhaimman vaihtoehdon. Ne jääkiekon katsojat ja kuluttajat, jotka tuollaisessa yhteydessä tekevät vertauksia prostituution suuntaan, vertautuvat mielestäni samaan urpojengiin (sori kaikki Urpot) jotka ilmestyvät koloistaan huutamaan narkkaria, kun kaveri jää brenkusta nalkkiin.

Blues Jerelle todennäköisesti tyrkyttäisi isointa palkkapussia, tiedä vaikka viime kevään tarjous olisi vielä voimassa. Mielestäni HPK:kaan ei ole pois laskuista, pidän sitä hyvänä kolmosena tarjokkaiden kesken.

Ranking menee mielestäni näin: IFK (saa miehen muita pienemmällä liksalla), Blues (oli ymmärtääkseni jo keväällä miehen perässä, valmis maksamaan aika paljon), HPK (tarvitsee kovuutta näistä neljästä joukkueesta eniten, rahaa ymmärtääkseni jemmassa jossain perunasäkissä), neljäntenä Jokerit (miksi ei Jokerit? Rahaa on, ja Jeren kaltaiselle maailmanluokan pelaajalle aina käyttöä, kuten millä tahansa muullakin joukkueella).

Toivottavasti se siis edelleen on IFK. Maailma vaan tuppaa menemään omia latujaan eikä siinä jonkun Lapasen toiveet paljon paina.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Lapanen
Jokerit kahden parhaan ulkopuolella pleijareiden päätteeksi sen sijaan on pettymys. Kyllä noilla resursseilla pitää menestyä. Sama kuvio kuin muillakin ns. rikkailla seuroilla: Bluesilla ja IFK:lla. Noilla resursseilla vähintään kahden- neljän sakkiin kauden päätteeksi pitäisi olla selvä. Jos näin ei ole, on homma kussut jossain pahasti, ja asialle on tehtävä jotain.

Äkkiä duunista sen verran, että justiinsa näin! Mä en tajua yhtään, miten Jokereita pelaajabudjetilla mitattuna kalliimmat joukkueet Blues ja HIFK voisivat olla tyytyväisiä mihinkään muuhun kuin seuraavaan:

1. Kotietu playoffeissa myös 2. kierroksella eli sijoittuminen sijoille 1-4;

2. Lopullinen sijoittuminen sijoille 1-2.


Siinä se on ja siitä pidetään kiinni. HIFK taitaa olla vielä Bluesiakin kalliimpi yhdistelmä, joten kyllä rahalla pitää jotain saada - eiks vaan? HIFK:han on ollut viime kaudet todellinen rupuryhmä, jos menestystä mitataan pelaajabudjetti jaettuna loppullisella sijoituksella -periaatteella. Eikä halpoja ole Kärpät ja HPK, Tappara ja TPS, joten kyllä näillä kaikilla joukkueilla on paineita menestykseen myös tällä kaudella.

Eli jos raha ratkaisee, SM-liigan finaaleissa pelaavat Blues ja HIFK. Epäilen kyllä, että ei taida ratkaista -;)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sorry Lapanen, puhuin tietytsi runkosarjasta.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti cobol


Äkkiä duunista sen verran, että justiinsa näin! Mä en tajua yhtään, miten Jokereita pelaajabudjetilla mitattuna kalliimmat joukkueet Blues ja HIFK voisivat olla tyytyväisiä mihinkään muuhun kuin seuraavaan

Kun asioista en niin paljoa tiedä, voisitko kertoa minulle miten on mahdollista että Hifkillä olisi suurempi pelaajabudjetti kuin Jokereilla? No, budjetit on asia erikseen, mutta miten on tosiasiassa, eli paljonko rahaa oikeasti kuluu? Kun katsoo tuota teidän porukkaa, niin ei nekään voi ihan vaan pyhällä hengellä pelata, vai miten on?

En siis provoa mihinkään suuntaan, mutta ihan vaan kiinnostaa tietää että miten tämä on mahdollista?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lapanen: Minäkin olen sitä mieltä, että kiekkoikonit kuuluvat koteihinsa. Niitä on niin vähänkin. Juha Ylönen on Bluesin mies, Jere HIFKin ja Teemu Selänne lopettanee uransa Jokereissa. Mutta joskus kaikki ei ole niin yksinkertaista ja nythän sen jo uskalsi paljastaakin, miksi HIFK ei pelkästään heitellyt hattua ilmaan ilosta Jeren ilmaantuessa ovelle viime kesänä. Tilanteessa oli ja on myös muutama mutka. Don Frank on pitänyt Jereen yhteyttä koko NHL-ajankin.

Jos Jere jostain syystä menee HIFKiltä ohi, ennustan joukkueeksi Bluesia.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti cobol


Äkkiä duunista sen verran, että justiinsa näin! Mä en tajua yhtään, miten Jokereita pelaajabudjetilla mitattuna kalliimmat joukkueet Blues ja HIFK voisivat olla tyytyväisiä mihinkään muuhun kuin seuraavaan:

1. Kotietu playoffeissa myös 2. kierroksella eli sijoittuminen sijoille 1-4;

2. Lopullinen sijoittuminen sijoille 1-2.


Siinä se on ja siitä pidetään kiinni. HIFK taitaa olla vielä Bluesiakin kalliimpi yhdistelmä, joten kyllä rahalla pitää jotain saada - eiks vaan? HIFK:han on ollut viime kaudet todellinen rupuryhmä, jos menestystä mitataan pelaajabudjetti jaettuna loppullisella sijoituksella -periaatteella. Eikä halpoja ole Kärpät ja HPK, Tappara ja TPS, joten kyllä näillä kaikilla joukkueilla on paineita menestykseen myös tällä kaudella.

Eli jos raha ratkaisee, SM-liigan finaaleissa pelaavat Blues ja HIFK. Epäilen kyllä, että ei taida ratkaista -;)

No niin, Jokerit sen on jo moneen kertaan todistanut etei raha ratkaise.
Itselläni ja luulen että myös monella muullakin Blues-kannattajalla on masu aika täynnä jos runkosarjassa neljän joukkoon ja plaijareissa toiselle kierrokselle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Carlos


Kun asioista en niin paljoa tiedä, voisitko kertoa minulle miten on mahdollista että Hifkillä olisi suurempi pelaajabudjetti kuin Jokereilla? No, budjetit on asia erikseen, mutta miten on tosiasiassa, eli paljonko rahaa oikeasti kuluu? Kun katsoo tuota teidän porukkaa, niin ei nekään voi ihan vaan pyhällä hengellä pelata, vai miten on?

En siis provoa mihinkään suuntaan, mutta ihan vaan kiinnostaa tietää että miten tämä on mahdollista?


Sun kannattaa varmaa kysyä vaikkapa Matikaiselta sitä, että miten liigan kalleimmalla pelaajabudjetilla saa tuollaisen tuloksen. Mä kysyin sitä samaa siltä itsekin, mutta mulle se ei suostunut vastaamaan. Jokerit on kallis, mutta kun ukkoja katsotaan ja vanhat sopimukset tiedetään, Blues ja HIFK menevät selvästi ohi. Tätä asiaahan käsiteltiin jo toukokuussa -;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös