Jokerit 2002-2003

  • 360 356
  • 3 490

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Carcki


Ei missään nimessä. Aalto pelasi viimekaudensuht. hyvin ottaen huomioon hänen roolinsa. Kun samassa ketjussa häärii maaleja sylkevä intiaani, niin väkisinkin jää Aalto varjoon. Hän kuitenkin on aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja auttaa jopa puolustuksessa jos tarvitsee. Ei hän olisi muuten päässyt Salt Lake Cityynkään, siis jos kausi olisi ollut huono. Aalto on kova äijä, joka kyllä osaa.


Juu, en miestä halua lähteä yhtään aliarvioimaan. Ei heppu missään nimessä ole mikään huono pelaaja, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että Jokerit tarvitsisi paljon kipeämmin selkeästi hyökkäyspäässä kunnostautuvaa keskushyökkääjää. Kaksi puolustavaa sentteriä 2:ssa ensimmäisessä ketjussa on minusta huono juttu viihteen kannalta. Mutta tuosta Banhamin varjoon jäämisestä voidaan kyllä olla montaa mieltä. Kauden aikana liigasta löytyi 10 parempaa tai yhtä hyvää maalintekijää kuin Banham. Playoffi oli sitten asia erikseen.
 

Aksu

Jäsen
Hyvä haastattelu. Kiva lukea pelaajista, jotka eivät ole "kansikuvapoikia". Kiinnostaa itseasiassa paljon enemmän kuin tähtien haastattelut, joita pursuaa muutenkin joka paikasta niin paljon, että keskivertokuluttajakin tietää lasten nimet ja koirien iät sun muuta turhanpäiväistä löpinää. Lisää näitä!
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Wau! En aikasemmin jaksanut lukea haastattelua, mutta kehujen jälkeen päätin minäkin uhrata aikaani. Enkä harmittele yhtään. Mahtavaa luettavaa, kiitos Cimo!
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Kiitos haastattelusta. Oli aivan mainio!

Jäi minullekkin tuo Boh mieleeni. Lähinnä kyllä hänen eriskummallisesta luistelutyylistään. Harmi vaan, että kaveri loukkaantui ja ei päässyt ottaa Mäkiahon kaa yhteen. Se matsi olisi ollut kiva nähä.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Empä tiedä onko teillä ollut vielä kysyntää Alex Brooksille
mutta Brooks sekä Jokereissa että Hifkissä pelannut
Ray Giroux tekivät tänään sopimukset NJ Devilsin kanssa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos katsotaan viime kauden puolustusta vielä kerran, niin ainakin NHL-varausten perusteella pakisto oli asiallinen. NHL-pestin saivat viime kauden kultapelaajista

Tom Koivisto, St. Louis Blues
Alex Brooks, NJ Devils
Kari Haakana, Edmonton Oilers

Lisäksi maalivahti Kari Lehtonen teki NHL-draftista suomalaista ja eurooppalaista jääkiekkohistoriaa... Hän jää onneksi Jokereihin, mutta muuten olen edelleen sitä mieltä, että Brooksia ja Haakanaa ei ole korvattu ensi kauden miehistössä. Yhtä kovaa kaveri huutaa :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en oikein ehtinyt viime viikolla perustella näkemykstäni siitä, että ensi kauden puolustusta on vahvistettava kovaa pelavalla pakilla. Ainakin yhdellä sellaisella. Tässä yksi näkökulma, joka jäi kirjoittamatta.

Ensin alkuun kysymys: mitä yhteistä on Jokereiden Areenan parhailla saavutuksilla eli hopealla ja kullalla?

Mun mielestä niiden yhteinen nimittäjä on uuden ajan pelaaminen, jossa perinteiseen Jokerit-tyyliin eli hyvään luisteluun ja taitavaan mailankäsittelyyn yhdistettiin raakaa voimaa. Hopeaa tuli G-miesten (Gagnon-Grönman) luutiessa maalinedustaa, kultaa HB:lla eli Haakana-Brooksilla. Playoffeissahan se joukkue voittaa, jonka puolustustyöskentely (maalivahti+pakit+joukkuepuolustus) on kovinta. Siihen tarvitaan ennen kaikkea taitoa ja hyviä, jaksavia luistelijoita. Mutta siihen tarvitaan myös muutama kova jätkä, joiden työ on yksinkertaisesti olla kovia jätkiä.

Tästä mun mielestä on kysymys kun puhutaan ensi kauden joukkueen vahvistamisesta. Muita perusteluja on sitten jo mainittukin tässä ketjussa. Jos ne tiivistää lyhyesti, kovan jätkän hankkiminen kannattaa myös siksi, että

- omat tähdet saavat olla paremmin rauhassa;
- omat tähdet voivat keskittyä vain pelaamiseen;
- loukkaantumiset vähenevät;
- saamme uutta yleisöä;
- pelien viihderarvo nousee
- HIFK ei voi sikailla hävittyään kaikki paikallispelit
- Hjallis tienaa Jokereilla paremmin -;)

Siinähän sitä pointtia poliisille.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Haaveilla saa...

Viestin lähetti nikolaimakarov
Ja lopuksi katse tulevaisuuteen, aikaan Summasen jälkeen:
minä haluaisin Jokerien valmentajaksi Hannu Aravirran!

Viestin lähetti redbeast
Jotkut täällä haikaili Aravirtaa takaisin ramin lähdettyä, itelläni on tietoa asiasta mitä monella ei ole, lähdettä en voi paljastaa mutta kyllä ara on Jokereissa ens kevään kotikisojen jälkeen.

Joo tällasen kaivoin tuolta 15.2.2002. On muuten aika mielenkiintonen tilanne nimittäin Arajuuresta huhuillaan, että ensi kausi olisi hänen viimeinen leijonakoutsina ja niin on myös Summasen jokereissa. Raato on kyllä ylivoimanen ykkönen, mutta jos häntä ei huvita jatkaa nii Aravirta tänne vaan :) etuaikaista vaan ei voi mitään. Tiedä sitten sopisiko hän uuteen tyyliin.
 
Viimeksi muokattu:

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee sekin, että Kari Heikkilän sopimus loppuu ensikauden jälkeen, ja Aravirta on hommannut asunnon oulusta jonkin aikaa sitten. Veikkaisin Aravirran valmentavan Oulussa, kunhan tuo leijona pesti loppuu aikanaan. ;)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse toivon, että Aravirta ei tulee enää Jokereihin. Hänestä on meillä pelkästään hyvät ja hienot muistot ja pelkään pahoin, että vuosikaudet ilman mitään todellista kosketusta pelaajien valmentamiseen on vienyt Aravirran sivuraiteelle.

Vaikka maajoukkueen peleistä ei voi suoria johtopäätöksiä vetääkään, Aravirta saa käyttöönsä mahdollisimman valmiit miehet. Heidän valmennus on aivan muiden kavereiden niskoilla kuin hänen. Valmennushan tapahtuu seuratasolla.

Niinpä Aravirran päätehtävä on maajoukkueessa a) koota hyvä joukkue ja b) peluuttaa kavereita oikein. Ensimmäisessä Aravirta on aina onnistunut. Jälkimmäisessä hän ei ole mun arvion mukaan onnistunut kertaakaan. Ja valitettavasti pahimmat flopit ovat tulleet viime kausina. Ne kruunattiin muutama kuukausi sitten kun semeissä jouduttiin rankkareihin ja Aravirran suostumuksella pantiin boxiin kaikkein surkeimmat puukädet.
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Viestin lähetti KIME 44
Empä tiedä onko teillä ollut vielä kysyntää Alex Brooksille
mutta Brooks sekä Jokereissa että Hifkissä pelannut
Ray Giroux tekivät tänään sopimukset NJ Devilsin kanssa.

Onnea sitten vaan Brooksille. Siinä oli pakki minun makuuni. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, ja niin myös Brooksin aika Jokereissa. Kiitos siitä kaudesta mitä Brooks Jokereissa pelasi. Kausi johti mestaruuteen ja ylpeyteen. Haikein mielin toivon että Alex vielä joku päivä pukee Narri-paidan ylleen! ;)
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti cobol
Itse toivon, että Aravirta ei tulee enää Jokereihin. Hänestä on meillä pelkästään hyvät ja hienot muistot ja pelkään pahoin, että vuosikaudet ilman mitään todellista kosketusta pelaajien valmentamiseen on vienyt Aravirran sivuraiteelle.

Vaikka maajoukkueen peleistä ei voi suoria johtopäätöksiä vetääkään, Aravirta saa käyttöönsä mahdollisimman valmiit miehet. Heidän valmennus on aivan muiden kavereiden niskoilla kuin hänen. Valmennushan tapahtuu seuratasolla.

Samaa mieltä ja vielä voisin lisää, että Aravirralta kaikki odottaisi menestystä Jokereiden peräsimessä, koska tulihan sitä myös 90-luvun alussa. Tämä toisi Aravirralle paljon paineita joka varmasti myös osallaan kohdistuisi joukkueen suorituksiin.

Mutta eikö kuitenkin ole hiukan liian aikaista spekuloida Jokereiden kauden 2004 valmentajakuvioita. Eikö kuitenkin kannattaisi keskittyä kauden 2003 kuvioihin.

Onko mitään uutisia? Lehtonen ei taida lähtee, tosin itse odotan Tiistaihin asti peukut pystyssä, että Lehtonen jäisi Jokereihin. Onko AJ:n ja Hentusen tulo Jokereihin varma? Toivottavasti, koska silloin minun mielestäni joukkue olisi hyvin kasassa. Ei edes sitä rouhiapakkia aivan heti tarvittaisi. Mutta uskoisin, että sellaisen Jenkin/Canukin löytää varmasti paremmin jo kauden käynnistyttyä kuin kesällä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti narri
Onko mitään uutisia? Lehtonen ei taida lähtee, tosin itse odotan Tiistaihin asti peukut pystyssä, että Lehtonen jäisi Jokereihin. Onko AJ:n ja Hentusen tulo Jokereihin varma? Toivottavasti, koska silloin minun mielestäni joukkue olisi hyvin kasassa. Ei edes sitä rouhiapakkia aivan heti tarvittaisi. Mutta uskoisin, että sellaisen Jenkin/Canukin löytää varmasti paremmin jo kauden käynnistyttyä kuin kesällä.

Lehtonen on inttinsä aloittanut eikä ollut sitä ainakaa vielä lauantaina lopettanut - joten käytännössä on varma, että Lehtonen pelaa Jokereissa ensi kauden. Yritän selvitellä tiistaina (huomenna kiinni muissa asioissa) AJ:n ja Hentusen tilannetta ellei asiat ole sitä ennen selvinneet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti cobol
Lehtonen on inttinsä aloittanut eikä ollut sitä ainakaa vielä lauantaina lopettanut - joten käytännössä on varma, että Lehtonen pelaa Jokereissa ensi kauden.

Todettakoon nyt kaiken varalta, että draftissa varatut jakaantuvat kahden kerroksen väkeen. Ensimmäisellä kierroksella varattujen suomalaisten (Lehtonen, Pitkänen, Niinimäki, Bergenheim, Toivonen) kanssa sopimus voidaan tehdä 15.8. mennessä. Muilla kierroksilla varattujen suhteen raja on 15.7.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Eiköhän Hentusen Ja AJ:n ratkaiseva paivä ollut eilen, eikä mitään ole kuulunut NHL:stä päin eli voimmeko olla taas hiukan varmempia heidän ensikauden osoitteesta?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Luotetaan siihen, että Lehtonen pitää päänsä kylmänä, hoitaa intin alta pois ja pelaa vielä ensi kauden Jokereissa. Hentu ja AJ; tere tulemast takaisin, mutta odotellaan vielä varmistusta heidän suhteensa.

Heleniuksen tilalle hankitaan melko varmasti kovuutta puolustukseen, mutta ei varmasti mitään psykopaattia. Kannattaa vähän miettiä Summasen viime kauden pelifilosofiaa. Turhat tappelut kitkettiin pois ja pleijareissa painotettiin nimenomaan pysymistä poissa jäähypenkiltä. Tomekin rooli oli täysin erilainen kuin aiemmilla kausilla ja jopa itse Summanenkin oli kuin itse Mr Rauhallisuus. Kovuutta tarvitaan mielestäni siis lisää, mutta mielellään yhdistettynä ripaukseen taitoa ja aivojakin.

Jokereilla on siis neljä ulkomaalaispaikkaa vielä auki ja hyvä niin. Hyökkäykseen kaipaan edelleen taitavaa tsekkiä ja puolustukseen menee ilmeisesti yksi paikka. Pari paikkaa voi sitten jättääkin pahan päivän varalle, yksi tosin vielä saattaa mennä Lehtosen korvaamiseen. Hope not.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Arvostettakoon kokemustakin!

Viestin lähetti cobol
Itse toivon, että Aravirta ei tulee enää Jokereihin. Hänestä on meillä pelkästään hyvät ja hienot muistot ja pelkään pahoin, että vuosikaudet ilman mitään todellista kosketusta pelaajien valmentamiseen on vienyt Aravirran sivuraiteelle.



Cobol on hyvin perillä Jokerien asioista (kiitos nopeasta ja asiallisesta tiedottamisesta), mutta tämä mielipide kuvastaa mielestäni hyvin suomalaisen kiekkokulttuurin yksiarvoisuutta. Esimerkiksi valmennuksen suhteen täällä uskotaan pääasiassa yhteen, noin nelikymppiseen sukupolveen kerrallaan. Nyt ovat vallassa Summanen, Jalonen, Heikkilä, Virta, Eloranta jne. Ja mikäs siinä, hyviä ukkoja varmasti kaikki.
Mutta toisinkin voisi olla. En usko, että kokeneempien, yli viiskymppisten taidot ovat mihinkään kadonneet. Suhonen tosin joutuu naapurissa tulemaan toimeen otteensa kadottaneen ikätoverin kokoamalla materiaalilla, mutta on silti kiinnostavaa nähdä mihin tämä kokenut kosmopoliitti yltää. Matikainenkin olisi luultavasti parempi valmentajana kuin nykytoimessaan. Ja hei: Jortikka kelpaisi minne vaan, Tamminenkin moneen paikkaan.
Jos esimerkkejä otetaan ulkomailta, kokeneemmista palloilukulttuureista, siellä sitä kokemusta vasta arvostetaankin. Muistammehan Scotty Bowmanin (olikos se nyt 68) ja vaikkapa USA:n olympiajoukkuetta vetäneen Herb Brooksin. Tai Pat Quinnin. Englannin valioliigassa vanhat herrat ovat suorastaan muotia Viallin, Gullitin ja muiden suistuttua täysin sivuraiteille: Venables ja Ferguson ovat kuuskymppisiä, eivätkä Venger ja muutkaan huippujoukkueden vetäjät ole ihan teinejä.
Täytyy myös muistuttaa, että kymmenen vuotta sitten suomalaista kiekkoilua piristäneet venäläismestarit Majorov ja Jursinov olivat jo tuolloin veteraanikansalaisten iässä. Ja Jursi porskuttaa Sveitsissä edelleen.
Joten ei Aravirtaakaan pidä nähdä rollaattorikuntoisena vanhuksena vielä pitkiin aikoihin. Häntä ei pidä tuomita sen perusteella, että maajoukkueella meni viime kausi kehnosti. Ei ote välttämättä ole mihinkään livennyt.
Sitäpaitsi kauden 1994-95 pelasi Aran komennossa kenties kaikkien aikojen jokerikiekkoa. Tosin kokeneemman Jursin nuori TPS oli silloin parempi....
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Pete 62
Jokereilla on siis neljä ulkomaalaispaikkaa vielä auki ja hyvä niin.
Uskon ja toivon, että tilanne kehittyy niin, että noita paikkoja ei tarvitse täyttää ainakaan kuin vasta myöhään syksyllä. Tällöin olisi enemmän pelivaraa ja nähtäisiin todellakin millaisia pelimiehiä tarvitaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tästä töiden lomasta nikolaimakaroville sen verran, että en minä kokemusta väheksy. Mulle sopisi äsken eläkkeelle mestarina jäänyt ja vähän yli vuoden päästä 70-vuotta täyttävä Scotty Bowman milloin vaan. Ja ihan kuka tahansa, ikään, kieleen ja mihin tahansa katsomatta. Riittää, että on hyvä valmentaja.

Mutta jos vielä luet tuon mun kirjoitukseni huomaat varmaan, että kirjoitin Aravirrasta. Vain ja ainoastaan Aravirrasta. Ainoa pointtini oli se, että epäilen Aravirran joutuneen valmennuksessa hiukan sivuraiteelle. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja hyviä pestejä myös sitten aikanaan jatkossa. Mutta mielellään jossain muussa seurassa kuin Jokereissa :D
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti hull16
Eiköhän Hentusen Ja AJ:n ratkaiseva paivä ollut eilen, eikä mitään ole kuulunut NHL:stä päin eli voimmeko olla taas hiukan varmempia heidän ensikauden osoitteesta?

Korjatkaa jos olen väärässä, nimittäin mun tietääkseni toi 15. päivä koskee niitä joilla on sopimus SM-liigajoukkueen kanssa? Hentusella ja Niemellä ei ole, tai ainakaan ei ole julkaistu. Muistelin vaan, että Aki Berg pelas sillo kauden Suomessa eikä tehny heti kauden jälkeen jatkosopimusta TPS:n kanssa, koska halusi käydä rauhassa neuvottelunsa, vaikka tuon 15. päivän yli?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Mielestäni Hentusen ja AJ:n tilanne riippuu siitä ovatko he täysin vapaita agentteja eli onko heidän viime kauden NHL-seura tehnyt heille tarjouksen, joka pitää heidät seuran kirjoissa (jonka pojat ovat sitten hylänneet) tai sitten he ovat täysin vapaita agentteja jolle kuka tahansa saa tehdä tarjouksen ja entisellä seuralla on matching-mahdollisuus. Tämä viimeinen tapaus on meille huonompi koska silloin joku toinen joukkue saattaa olla kiinnostunut ja tehdä kelvollisen tarjouksen, mutta voihan toki se joukkue halutessaan lunastaa oikeudet tradilläkin.
Se mitä emme siis tiedä onko vanhat seurat tehneet pojille tarjouksen, mitä eivät sitten ole hyväksyneet ja se on mielestäni tässä ratkaisevaa.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Molemmat(Niemi ja Hentunen) ovat saaneet "qualifying offerit" seuroiltaan, mutta Hentunen ei kuulemma ole kiinnostunut sopimuksesta. Molemmat noteerataan II ryhmän vapaina agentteina, joille kuka tahansa voi tehdä tarjouksen, mutta johon omistaja voi halutessaan vastata. Molemmat voivat tehdä sopimuksen halutessaan vaikka vasta NHL-leirien jälkeen. Kummallakaan ei ole tiettävästi sopimusta Eurooppaan, joten mikään aikaraja ei kyseisiä kavereita sido.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Kuznetsov
Kummallakaan ei ole tiettävästi sopimusta Eurooppaan, joten mikään aikaraja ei kyseisiä kavereita sido.
Minun tietääkseni on... Jokereiden kanssa, mutta voin toki olla väärässä...
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikäli "kassakaappisopimukset" on virallistettu, niin siinä tapauksessa huomenna aamulla menee molemmilta takaraja NHL:n suhteen umpeen ja miehet pelaavat Euroopassa(Hentunen pelaa joka tapauksessa). Jos taas esim. Niemen sopimus on tyyliä: "jollen saa x-päivään(esimerkiksi elokuun loppu) mennessä kunnon tarjousta pelaan teillä, niin asia on kuten aiemmin kirjoitin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös