Jokerit 2002-2003

  • 360 329
  • 3 490

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Z - hän elää -;)

Viestin lähetti cobol
Pelaaminen tällaisen rupupakiston joukossa ei todellakaan vie kenenkään uraa kuin korkeintaan alaspäin. Yhteistyökykyisiä, samalla taitotasolla olevia pekkeja ei löydy koko hallista - ellei kulloistakin vastustajaa lasketa mukaan... Tässä on perussyy Mr Z:n haikailuille ulos: on vaihdettava maisemaa, itsensä takia.

Ei tässä mistään tämän kummallisemmasta asiasta ole kysymys. Kun duunari pyrkii eteenpäin urallaan ja haluaa tehdä työnsä mahdollisimman hyvin, mutta pomo ei anna siihen asiallisia välineitä, on aika vaihtaa pomoa. Suunnilleen näin Z:n agentti oli erään lähteeni mukaan perustellut yhteydenottoa Jokereihin.

On valitettavaa, että tasaisin välein Cobol teet itsestäsi täydellisen narrin. Viimeksi "case Kiprusoffissa", nyt tässä. Ei uskoisi, että mies??, joka antaa ymmärtää olevansa sinunlaisesi asiantuntija voi päästää suustaan ylläolevaa ja parissa edellisessäkin viestissä nähtyä skeidaa. Jokainen Marekin peliä seurannut tietää, että mies pelaa tänään aivan eri tasolla kuin pari vuotta sitten tänne saapuessaan.
Lisäksi on tietysti aivan selvää, että tapa, jolla annat ymmärtää Z:n agentin toimineen ei ole tästä maailmasta. Yksikään agentti ei tarjoa Z:n tasoista pelaajaa yhteenkään seuraan antamalla saman tien kaikki aseet seuran käteen. Luulisi sinunkin ymmärtävän, että Marekilla on ottajia ihan tarpeeksi ilman moista typerää ja pelaajan etua alentavaa toimintaa.
Sanalla sanoen juttusi on liian paksu, sisältääkseen totuuden hitustakaan yhtään sen enempää kuin Kiprusoffin 100% varmasta jäämisestä rapakon taakse.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Marek vielä kerran

Isaksson: Tuosta Cobolin kirjoituksesta voi olla montaa mieltä, enkä itsekään sitä allekirjoita. Onhan Marek parantanut peliään koko ajan ja hän ei saapuessaan ollut missään tapauksessa liigan ykköspakki, jota hän tällä hetkellä on aivan selvästi (väittivät espoolaiset mitä tahansa).

Mitä Marekin lähtemiseen HIFKsta tulee, voit varmasti itsekin mm. HIFKn lähipiiriin erinomaisesti tuntevana vanhempana herrasmiehenä myöntää, että keskusteluja on käyty. Näissä keskusteluissa Jokerit eivät tosiaan ole olleet ensimmäisenä vaihtoehtona, eikä mikään muukaan suomalaisjengi, mutta myös Jokerit ovat olleet yhteydessä. Itse kuulin asiasta täysin luotettavalta taholta ja kuten aikaisemmin mainitsin minua vaadittiin olemaan vaiti asiasta, mm. tällaisen huhumyllyn käynnistymisen takia. Kun se kuitenkin tuli sitten ilmoille, olen itsekin ottanut asiaan kantaa. Koska tästä on tulossa kohta jo elämää suurempi asia, niin en itse aio puuttua Marekin tulemisiin/menemisiin, ennen kun päätöksiä on tehty. Kuten Carlos tuossa toisessa ketjussa kirjoitti, pääasia lätkässä on hyvätasoiset paikallis – ja muut matsit, ei pelaajien siirtely.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Aika pitkälle keskustelua on käyty lähinnä tsekkien värväämisestä sinne ja tänne. Onko täysin mahdoton ajatus katsella jo vähän pidemmälle eteenpäin ja antaa tilaa "omille" pojille.
Machulda ja Z etc. ovat tietysti koneita, mutta vaatimaton toiveeni on, että jostain löytyy uusi Lintu tai Teemu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Z - hän elää -;)

Viestin lähetti Isaksson


On valitettavaa, että tasaisin välein Cobol teet itsestäsi täydellisen narrin. Viimeksi "case Kiprusoffissa", nyt tässä.
Sanalla sanoen juttusi on liian paksu, sisältääkseen totuuden hitustakaan yhtään sen enempää kuin Kiprusoffin 100% varmasta jäämisestä rapakon taakse.

Eikös me kaikki olla vähän narreja, ainakin sellainen on tarkoitus -;) No, vakavammin sen verran, että ei näissä mun kirjoituksissa mitään henkilökohtaista ole ja ymmärrän hyvin, että alustavatkin keskustelut Zidlickyn siirtymisestä HIFK:sta johonkin paremman puolustuksen omaavaan suomalais- tai ulkomaalaisseuraan sattuvat. Mutta tällaisia neuvotteluja nyt vaan käydään, vaikka et sitä myöntämään suostukaan. Sinunkin kannattaa muistaa se, että kaikki HIFK:ssa tällä hetkellä pelaavat eivät kunnioita Suhosen(kaan) valmennusoppeja ja henkilötaustaa eikä kaiketi yksikään HIFK:n pelaaja Suhosen päätöstä A-maajoukkueen valmentajana ollessaan hylätä täydellisesti joukkueensa juuri ennen kisoja. Lähtijöitä tulee teiltä muitakin... Kiprusta olen loppukommenttini lausunut ja reilusti myöntänyt olleeni väärässä. Sen pitäisi riittää varsinkin sinulle, joka et siinä keskustelussa ollut mitenkään edes osallisena.

Tosin olen aina arvostanut näkemyksiäsi ja kuten jo tuossa ylempänä totesin, purkauksesi johtuu varmasti osittain Zidlicky-asian kipeydestä. Totuus kuitenkin on, että Zidlickylle oli luvattu tasokkaampi puolustus tälle kaudelle. Sitä lupausta ei pidetty. Voit tarkistaa tämän asian halutessasi hyvin helposti.
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Summanen

Täällä on puhuttu näistä Summasen suhteista pelaajiin. HIFK- aikanaan Summanen kuuleman mukaan uhkaili peliajalla Tom Laaksosta... Joku voi ehkä tarkentaa.

Ja eikös Tuomas Eskelinen siirtynyt Narreista IFK:hon juuri Summasen takia...?
Näin ainakin täällä on puhuttu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Pete 62
Aika pitkälle keskustelua on käyty lähinnä tsekkien värväämisestä sinne ja tänne. Onko täysin mahdoton ajatus katsella jo vähän pidemmälle eteenpäin ja antaa tilaa "omille" pojille. Machulda ja Z etc. ovat tietysti koneita, mutta vaatimaton toiveeni on, että jostain löytyy uusi Lintu tai Teemu.

Tästähän sitä pitäisi liikkeelle lähteä! Unohtaa kaikki liigan ns. tähdet ja kasata joukkueen runko omista pelaajista. Tämä konsepti toimi vielä kymmenkunta vuotta sitten. Jokereiden juniorityö (A-C) on ollut vuosikaudet maan parasta, joten kaveria löytyy paikalle kuin paikalle. Mä olisin itse täysin valmis siihen, että joukkue rakennettaisiin pitkällä tähtäimellä ja nimenomaan pääasiassa omien junioreiden joukosta. Se merkitsisi sitä, että esim. ensi kaudella Jokerit taistelisi lähinnä pääsystä playoffeihin. Olisin siihen valmis ja jopa siihenkin, että playoffit olisivat muutaman lähikauden verran vain haaveita.

Mutta ongelmiakin tulee. Kuinka moni muu itse maksava Jokereiden kannattaja olisi valmis samaan? Olisitko itse etkä vaatisi valmennuksen, Virmasen ja Harkimon päätä vadille kun Jokerit taistelisi sijoista 7-10 vaan kantaisit roposi Jokereille edelleenkin? Entä kuinka moni yhteistyökumppani olisi valmis satsaamaan joukkueeseen, joka maksimissaan tavoittelee vain playoff-paikkaa?

Entä sitten NHL tai eurooppalaiset seurat? Olisivatko ne valmiit hyväksymään Jokereiden pitkäjänteisen kasvatustyön ja antaisivat lupaavien junioreiden jatkaa Jokereissa edes sanokaamme vain 22-vuotiaiksi, joka ei ole vielä ikä eikä mikään? Ja entä nämä lupaavat juniorit itse: olisiko kannatajilla edes oikeutta vaatia heitä jatkamaan Jokereissa vaikkapa NHL:n sijasta kun kyseessä on juniorin oma ura ja oman talouden laittaminen kuntoon loppuelämäkseen? Entäs jos tilanne tulisi sinun tai meistä jonkun kohdalle: kuinka moni meistä todella olisi valmis hylkäämään NHL:n tai muiden seurojen tarjoukset?

Mä pahasti luulen, että SM-liigakin on yhä enemmän jakautumassa kahtia. Toisaalla on SM-liigan tasolla taloudelliset suurseurat kuten Jokerit, TPS, HIFK, Blues ja Tappara sekä pian myös Kärpät, jotka käyttävät taloudellista ylivaltaansa mahdollisimman hyvin omaksi edukseen liigan sisällä. Nämä joukkueet värväävät muista liigaseuroista parhaat pelaajat sekä tuottavat ulkomailta merkittäviä vahvistuksia ja pyrkivät täten tarjoamaan omille kannattajilleen valmiita tähtiä.

Toisaalla ovat sitten liigan muut seurat, joiden toiminnot perustuvat enemmän omaan kasvatustyöhön kuin valmiiden tähtien hankintaan. Nämä muut seurat hyödyntävät puolestaan nykyisen Mestiksen seuroja, joihin nähden ne ovat taloudellisesti ylivertaisia.

Mutta kaikkein varakkaimmatkaan SM-liigaseurat eivät mahda mitään Keski-Euroopan rikkaille seuroille - NHL:stä puhumattakaan.

Tämä on se dilemma, jota en ainakaan itse ole onnistunut välttämättä edes hahmottamaan, saati sitten ratkaisemaan jotenkin edes mikrotasolla eli puhuttaessa Jokereiden kaudesta 2002-2003. Tai vaikkapa kausista 2002-2007... Pitäisikö lähteä siis siitä, että Jokerit panostaa omiin junioreihinsa ja rakentaa joukkueen rungon tietoisesti heidän varaansa tietäen samalla sen, että kun näistä junioreista on nousemassa ratkaisijoita ja tähtiä SM-liigaan, heidän osoitteekseen vaihtuu jo hyvissä ajoin pohjois-amerikkalainen suurseura? Vai pitäisikö Jokereiden hankkia ja tuottaa pitkälti valmiita pelaajia ja pyrkiä hyödyntämään asemaansa SM-liigan sisällä?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Z - hän elää -;)

Viestin lähetti cobol

Mutta tällaisia neuvotteluja nyt vaan käydään, vaikka et sitä myöntämään suostukaan. Totuus kuitenkin on, että Zidlickylle oli luvattu tasokkaampi puolustus tälle kaudelle. Sitä lupausta ei pidetty. Voit tarkistaa tämän asian halutessasi hyvin helposti.

Kaikki tuo on totta, ei tarvi tarkistaa, enkä ole lisäksi hetkeäkään kuvitellut, että Marek IFK:ssa ensi kaudella pelaisi. Mutta mitään varmaa hänestä en tiedä. Asia ei ole minulle mitenkään kipeä. En epäile sitäkään, ettei Jokerit muiden mukana olisi häneen ollut yhteydessä. Tietysti ovat, onhan kyseessä yksi maailman parhaista pakeista NHL:n ulkopuolella.
Kysymys olikin tarinastasi, jonka olet vetänyt omasta päästäsi tai lähteesi on keksinyt sen ihan itse. Marek taantuu ????? - typerää, siis suuri peliaika kehittää huonommin kuin pieni ????. Lisäksi on turha kuvitella, että Summanen olisi kansainvälisessä arvostuksessa jotenkin Suhosen yläpuolella. Levokari estää NHL-uran????? Hei keksi parempaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Z - hän elää -;)

Viestin lähetti Isaksson
Marek taantuu ????? - typerää, siis suuri peliaika kehittää huonommin kuin pieni ????. Lisäksi on turha kuvitella, että Summanen olisi kansainvälisessä arvostuksessa jotenkin Suhosen yläpuolella. Levokari estää NHL-uran????? Hei keksi parempaa.

Enpä oikein tiedä miksi tällaiseen provoon pitää edes vastata, mutta vastaan silti. Zidlickyn ainoa tarkoitus on päästä NHL-joukkueeseen ja hän valitsi täksi kaudeksi edelleen - ja erittäin yllättäen - HIFK:n siksi, että oletti peliajan HIFK:ssa vievän hänet kohti NHL-uraa. Eräs syy Zidlickyn yllättävään paluuseen takaisin HIFK:n paitaan oli lupaus siitä, että kauden 2001-2002 HIFK: alakerta on sen verran tasokas, että se palvelee osaltaan tätä Zidlickyn päämäärää. Kuten Isakssonkin kenties tietää, Zidlicky olisi voinut jäädä Pohjois-Amerikkaan jo täksi kaudeksi.

Ja tätä lupausta HIFK ei pitänyt. Todellisuudessa Matikainen varmasti oletti/kuvitteli HIFK:n puolustuksen vahvistuneen täksi kaudeksi merkittävästi. Olihan sinne hankittu erittäin kovia nimiä ja niinpä lupaus oli helppo antaa. Totuus näiden puolustuksen kovien nimimiesten todellisesta tasosta valkeni aika pian kauden alettua ja oli järkytys varmasti kaikille osapuolille...

Tämä on se tilanne, johon viittasin. Senkin Isaksson voi kiistää, mutta totuus ei siitä mihinkään muutu. Riittää kun katselee HIFK:n pakiston nimiluetteloa ennen kautta ja sen pakiston ylistystä täynnä olevia kirjoituksia vaikka täältä Jatkoajan arkistosta... HIFK:n kovat puolustushankinnat osoittautuivat täydellisiksi pannakakkumiehiksi. Tämä tilanne on se syy, miksi Zidlickyn agentti on kiinnostunut myös muista suomalaisseuroista mikäli sopivaa pestiä Atlantin taakse ei saada. HIFK:n kykyyn tässä asiassa ei enää ole juuri luottoa...

Ja mitä tulee Isakssonin käsitykseen siitä, että suuri peliaika on se autuaaksi tekevä voima, jonka turvin ponnistetaan NHL-peleihin niin onhan Isakssonilla oikeus käsitykseensä. Itse tunnen muutaman NHL-puolustajan ja mitä nyt heidän kanssaan on joskus tullut tähän liittyvästä asiasta juteltua, kyllä puolustuksen koostumus, peluutus, puolustajien valmennus, seuran tuki jne. ovat olleet tärkeä osa heidän pääsyään NHL-seuroihin.

Minun tietääkseni Summasella ei ole kansainvälistä arvostusta lainkaan. Tosin en ymmärrä sitä, miten se asia tähän liittyy. Vai luuleeko Isaksson niin, että jossain on olemassa kansainvälinen ranking suomalaisista valmentajista? Kenellähän se on ja ketkä sitä käyttävät? Ja mihinkähän tarkoitukseen -;)

Henkilökohtaisesti ja myös palstan muiden lukijoiden kannalta toivoisin Isakssonin pystyvän kommunikoimaan asialinjalla ja säilyttämään teksteissään edes jonkinlaisen tiedollisenkin tason eikä sortuvan vasta-argumenttien puuttuessa jatkuvaan henkilökohtaiseen vittuiluun. Jos sulla ei kerran ole argumentteja, ei ole pakko vastata lainkaan. Tuskin ketään kiinnostaa sinun muhun kohdistuva nimittely eikä se ainakaan muuta itse asioita toisiksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Zetasta

Tapasin Zetan pienen jutun merkeissä joulukuisen Suomi-Tsekki maaottelun yhteydessä. Haastattelin häntä tulkin välityksellä, mutta juttutuokiosta tuli niin lyhyt aikataulusekoilujen vuoksi, että laajempi henkilökuva, joka oli tarkoitus tehdä, jäi saamatta kasaan. Jatkoa katsellaan keväämmällä.

Siinä yhteydessä Zeta kertoi, että NHL ei tunnu enää niin kiinnostavalta kuin vuosi sitten. Siis kiinnostaa edelleen, mutta ei pakonomaisesti. Zeta tietää esim. Jardan ja parin muun kumppanin kautta, että farmielämä ei ole herkkua. Varsinkaan kielitaidottomalle miehelle. Niinpä hän haluaa kehittää pelitasoaan sellaiseksi, että yhden suunnan sopimus on mahdollinen. Lisäksi hän viihtyy Suomessa/pk-seudulla erinomaisesti kuten rouvansakin ja HIFK sai vuolaat kiitokset asioiden hoitamisesta. Ei vaikuttanut ihan lähtökuopissa olevalta noin 2 kk sitten, jolloin HIFKin valmentajana oli vielä Mälkiä ja matsit menivät päin helvettiä. Taantumisesta ei ollut tuossa yhteydessä puhetta, sillä Zeta oli taas pitkästä aikaa päässyt Tsekin joukkueeseen näihin eurocuppeihin. Samalla Zeta kertoi, että hänen epätsekkimäinen pelityylinsä on estänyt isommat maajoukkue-edustukset -toki hän on nuorten maajoukkueessa pelannut- mutta hän uskoi, että jatkossa yhä kasvavan NHL:n merkityksen vuoksi Tsekinkin joukkue muuttuu fyysisemmäksi ja suoraviivaisemmaksi.

Nyt keväällähän Zetan sopimus loppuu ja se on jopa Euroopan mittakaavassa iso uutinen. Ihan samanlainen kuin Rosan, Vujtekin tai jopa Calounin diilin loppuminen. Silloin jokainen menestystä havitteleva ja maksukykyinen seura tsekkaa ilman muuta ensin omat tarpeensa ko. pelaajan suhteen ja jos tarvetta on, tehdään alustavaa kyselyä tyyliin "meillä olisi kiinnostusta keskustella, entä teillä?". Niinpä tsekkauksia ilman sen suurempaa kuumetta paikanvaihtoon tehdään koko ajan. Kyllä HIFKikin tsekkaili muodon vuoksi välillä, onko Janceky tyytyväinen oloonsa Jokereissa. Mutta siitä on vielä pitkä matka oikeaan rankan käden värväystoimintaan. Tällaista ei vielä käsittääkseni ole ilmassa ollenkaan. Zetan kannalta luulen, että NHL jää vieläkin väliin ensi kauden osalta ja HIFK on seuraava vaihtoehto, mutta tokihan hänen itsensäkin kannattaa mitata tasoaan/markkina-arvoaan muuallakin. Zeta ja hänen taustajoukkonsa ovat enemmän hitaasti kiiruhtavia kuin nopeasti sinkoilevia tahoja, minkä huomaa miehen urasta: käsittääkseni yksi seura Tsekissä ja nyt yksi Suomessa. Ei siis suurempaa hätää edes sen joulukuisen olotilan tiimoilta. Ellei sitten ole tullut skismaa Apen kanssa, mutta tuskinpa; peliaikaa ja vastuuta on tullut entistä enemmän ja Zeta pelaa nyt paljon paremmin kuin pari kk sitten. Aivan huikeita nämä viimeiset 2-4 matsia esimerkiksi.

Mutta se, että tilannetta tsekkaillaan on aivan totta, mutta suuria vaaran merkkejä ei pitäisi vielä olla. Kukaan pelaaja ei ole niin ylhäinen yksinäinen, etteikö häneen saataisi olla edes yhteydessä.

Ko. juttelun yhteydessä (Sokos Hotelli Pasila) Zeta söi megakokoisen pihvin ja noin kilon verran muita tykötarpeita ja kysyi haastattelun lopuksi joukkueenjohdolta, että onko myöhemmin illalla vielä ruokailua? Kello oli n. 21.30;)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vielä kerran Z

Hyvä kirjoitus, JHag. Tekstisi selvensi ainakin minulle muutaman asian, kiitos niistä! Mitä Apeen tulee, en usko Zetan joutuvan ainakaan hänen kanssaan minkäänlaiselle törmäyskurssille. Ape on ammattilainen ja hän ärsyttää vain tiettyjä suomalaisia, niin kiekkoilijoita kuin muitakin ihmisiä yli seurarajojen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Z - hän elää -;)

Viestin lähetti cobol

Ja tätä lupausta HIFK ei pitänyt. Todellisuudessa Matikainen varmasti oletti/kuvitteli HIFK:n puolustuksen vahvistuneen täksi kaudeksi merkittävästi. Olihan sinne hankittu erittäin kovia nimiä ja niinpä lupaus oli helppo antaa. Totuus näiden puolustuksen kovien nimimiesten todellisesta tasosta valkeni aika pian kauden alettua ja oli järkytys varmasti kaikille osapuolille...

Tämä on se tilanne, johon viittasin. Senkin Isaksson voi kiistää, mutta totuus ei siitä mihinkään muutu. Riittää kun katselee HIFK:n pakiston nimiluetteloa ennen kautta ja sen pakiston ylistystä täynnä olevia kirjoituksia vaikka täältä Jatkoajan arkistosta... HIFK:n kovat puolustushankinnat osoittautuivat täydellisiksi pannakakkumiehiksi.

Miksi yrität koko ajan olettaa, että kiistäisin jotain sellaista mitä en ole koskaan väittänytkään. En ole väittänyt, ettei Matikainen antanut vääriä lupauksia sen enempää Zetalle, minulle, muille faneille, Mällille, sponsoreille ynnä ylipäänsä kaikille, joita IFK:n asiat kiinnostivat kauden alla.
Tällä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kirjoituksesi kanssa. Miksi puolustelet kantaasi kirjoittamalla asioita, joista luulet, että olen eri mieltä, vaikka en ole, enkä ole antanut koskaan näin edes ymmärtää.
Asialinjaa kun vaadit, niin kovin asiallista ei ole mielestäni se, että laitat minun suuhuni jotain sellaista, mitä en ole sanonut ja sitten selvität, että olen väärässä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Loppukommenttini Z:sta

Koko Z juttu saa nyt vähintään tuhat kertaa liian suuren painoarvon tässä ketjussa. Jotta asiasta saataisiin jotain tolkkua ja homma loppuun, olin äsken lähteeseeni yhteydessä, hänen iloisesta lauantai-illastaan huolimatta -;) Tässä faktat keskustelusta:

1. Zidlickya on tarjottu muualle (en tiedä tarkkaan minne kaikkialle), myös Jokereihin;

2. Jokerit ei ollut hänestä juurikaan kiinnostunut;

3. Lähteeni mukaan Zidlicky pyrki ennen Suhosen tuloa alustavasti kartoittamaan ensi kauden pelipaikkaa, koska hän oli tyytymätön HIFK:n tilanteeseen;

4. Lähteeni ei muista sanoneensa tai ainakaan tarkoittaneensa sanoa mitään muuta Zidlickyn tilanteesta.

Lähteeni on tunnettu suomalainen urheiluvaikuttaja, jonka kanssa keskustelemme molempia kiinnostavista aiheista aina silloin tällöin. Olen tuntenut hänet niiltä ajoilta asti, jolloin itse tein juttuja mm. SM-liigasta johtaviin suomalaisiin medioihin.


Kun näin on, otan suoraan omaan piikkiini eli myönnän virheeni ja väärinkäsitykseni siitä, että joku muu kuin minä olisi ollut sitä mieltä, että Zidlickyn ura olisi ollut vaarassa taantua HIFK:n C-tason puolustuksen seassa ja joku olisi tuon argumentin vielä enemmän tai vähemmän tosissaan ääneenkin jossain sanonut.

Jatkossa en tätä asiaa enää kommentoi - ellei Virmanen palkaa Zidlickya heti HIFK:n playoff-mahdollisuuksien kariuduttua -;)
 
G

Guest

jokereiden kannattaisi nostaa arto koivisto a-junnuista liigaan,kaveri on pelannut loistavasti ja on mielestäni paljon parempi/lupaavampi kuin esim.tomi mäki
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Loppukommenttini Z:sta

Viestin lähetti cobol
Lähteeni on tunnettu suomalainen urheiluvaikuttaja, jonka kanssa keskustelemme molempia kiinnostavista aiheista aina silloin tällöin. Olen tuntenut hänet niiltä ajoilta asti, jolloin itse tein juttuja mm. SM-liigasta johtaviin suomalaisiin medioihin.



Saman lähteen mukaan cobol palkataan jokerien huoltajaksi, Ruudut siirtyvät takaisin HIFK:hon, Törmänen ja Peltonen lopettaa, Rosa ja Machulda siirtyvät Saksaan, Haakana pyrkii HIFK:hon mutta ei pääse ja lopettaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Loppukommenttini Z:sta

Viestin lähetti Q
Saman lähteen mukaan cobol palkataan jokerien huoltajaksi, Ruudut siirtyvät takaisin HIFK:hon, Törmänen ja Peltonen lopettaa, Rosa ja Machulda siirtyvät Saksaan, Haakana pyrkii HIFK:hon mutta ei pääse ja lopettaa.

Muut luultavasti toteutuvatkin, mutta mä en tuu toimeen Raitamon kanssa, se kun kuorsaa bussimatkat.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
takaisin aiheeseen...

...tai jotain :) (onhan tämä tosin vapaa maa, ja avoin alue, niin jauhakaa vain zeidaanne, jos huvittaa;) )

mutta siis, pitäisikö huolestua siitä, että Virmanen suorastaan ylpeilee tekevänsä sopimuksia vasta kauden jälkeen? nythän niitä kai siis on ne 11 varmaa. vasta.

vai onko se vasta lainkaan?

olemmeko markkinoilla myöhässä niin kuin matikainen viime keväänä?

puhuuko virmanen rajoitettua totuutta?

en pelkää "joukkopakoa", eihän sellainen toteutunut viime keväänäkään. ulkomaalaisia ei silloin haluttu pitää, hentunen ja ritakin saivat mennä, nupea ja varista ei voitu pitää.

silti vähän huolestuttaa miten käy nyt, jos naapuri ja muut tosissaan ahdistelevat meidän omia nuorukaisiamme, ennenkaikkea ruutuja, bergenheimiä ja malmivaaraa. vaikka summanen olisikin mainettaan parempi ihminen, tiedän hänen pitävän junnujaan niin kovilla, että se saattaa herkistää houkutuksille..."meillä espoossa saat pelata", "tuomo, hifkissä olisit ykkössentteri"...

ja miten käy muiden hankintojen suhteen? ollaanko niidenkin osalta myöhässä? jos esimerkiksi peltonen halusi tehdä sopimuksen jo nyt, luulisi sellaisen kiinnostavan pelaajiakin.

älkääkä nyt muistutelko mistään elämälle vieraasta värväyssäännöstä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: takaisin aiheeseen...

Viestin lähetti nikolaimakarov
[Bmutta siis, pitäisikö huolestua siitä, että Virmanen suorastaan ylpeilee tekevänsä sopimuksia vasta kauden jälkeen? nythän niitä kai siis on ne 11 varmaa. vasta. vai onko se vasta lainkaan?olemmeko markkinoilla myöhässä niin kuin matikainen viime keväänä? puhuuko virmanen rajoitettua totuutta? [/B]

Kyllä Virmanen puhuu rajoitettua totuutta ymmärrettävistä syistä. Virmanen taisi vielä sanoa jotain sellaista, että kahtena edelliskautena pelit on pilattu hieromalla sopimuksia samaan aikaan. Näin kävi, sillä sopimuksia hierottiin samaan aikaan kun pelattiin jo playoffeissa. Itse tiedän Jokereiden ex-pelaajan, joka neuvotteli seuraavan kauden sopimuksestaan samaan aikaan kun joukkue pelasi jo finaaleissa -;)

Nyt ne on tehty avainmiehille jo hyvissä ajoin. Tietääkseni loput laitetaan kiinni olympiatauon aikana ja playoffit pyhitetään vain pelaamiselle.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Sopparit

Nikolai: Cobol on tuossa täysin oikeassa. Soppareita tehty jo nyt enemmän kuin 11, loput sorvataan piakkoin, ja sitten jää vielä muutama paikka auki NHL-lähtijöiden tai muiden yllättävien tapausten osalta. Eli ei suurempaa huolta.

Ja kuten sanoin, tiedot Summasen persoonasta on vahvasti liioteltuja, se nähdään taas kauden lopussa, kun nämä "varmat lähtijät", jotka eivät missään tapauksessa jää, jos Summanen valmentaa ovatkin ruodussa. Ai niin, unohdin, hehän tosin saavat niin kovan palkankorotuksen, että ei kannata lähteä muihin köyhiin jengeihin, jossa voisi tulla jopa peliaikaakin.
 

janneha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Törmäsestä

Täysin samaa mieltä Miken kanssa

"Stögön annetaan ensin pelataan pleijarit ennen kuin tehdään mitään päätöksiä. Minulle on aivan sama vaikka konttaisi koko runkosarjan, jos pleijareissa peli kulkee. Millään muulla ei ole mitään väliä, ei millään. Sama pätee tosin muuhun joukkueeseenkin.
Jos joku pelaaja ei pääse kevään kovissa peleissä tasolleen, niin helvettiin täältä ja äkkiä, onpa runkosarja ollut sitten millainen hyvänsä"

Runkosarjalla ei periaatteessa ole mitään merkitystä, jos kaveri onnistuu pleijareissa. Stögö on pelannut loistavia playoff-pelejä aikaisemmin ja ennenkuin summeri viimeisen kerran törähtää tällä kaudella, niin mitään päätöksiä on turha tehdä. Tietysti tilanne on riskialtis Jokereille, koska uusia soppareita ei tehdä mutta toisaalta saadaan "turhat" pelaajat ulos, joista ei todellisissa peleissä ole mitään hyötyä.

Olenkin melko yllättynyt lukuisista "Koikan" ihailijoista, koska mies ei todellakaan ole ollut yhdelläkään kaudella pleijareissa minkäänlainen vavistus Jokereille. Minä antaisin kaverin lähteä heti ensimmäisellä junalla takaisin Turkuun, jossa "parempi juoksija" voisi tehdä uuden paluun.
:D :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pleijaripelaajista

Viitaten tähän Törmäs-kommenttiin: Meillähän on ihan samanlainen tapaus tämä Unelmavävy Mäkiaho. Runkosarja skeidaa ja pleijareissa kova tasonnousu. Näin on ollut jo kolmena keväänä peräkkäin, vaikkei niitä pojoja viime keväänä kovin paljon tullutkaan. Tällainenhan on ihanteellista seuraavan kauden sopparin kannalta - kaikki muistavat vain hyvät pleijarit ja paikka ensi kauden runkosarjaan surffaamaan on varma hyvällä palkalla;)

Siis juuri oikeinhan nämä Törmänen ja Mäkiaho toimivat. Mäkiahoa voisi Aravirta hyvin kokeilla jossain Baltika-tyyppisessä turnauksessa. Olen ihan varma, että mies ryhdistäytyisi neljän pelin ajaksi.

Törmänen taitaa suunnata muille maille? Näin olen ymmärtänyt. Joko Kakolla on nimi pahvissa?
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Stögö

JHag: Törmänen lähtee hyvin tod. näk. muille maille vierahille ja kuten mainitsin, itse en jää kauheasti enää kaipaamaan. Kiitos tehdystä työstä.

Kakko..., no kuulet myöhemmin.
 

Tipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kädettömät pakit, hasardihankinnat & hukatut 87:t
Viestin lähetti cobol
Kanukki 1 (pakki, 195/105 mitat, päätehtävä olla peloite oman maalin edessä)

kävisikö Matt Smith 199/98?
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Hakusessa iso, mutta ruma pakki

Tipe: Oletan/toivon Coboln tarkoittavan, että päätehtävän lisäksi myös kiekkoa pitäisi vähän laittaa liikkeelle, ja sitä ei Matt ole ainakaan tällä kaudella osannut.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Jokerien ensi kauden puolustus 2002-2003

Cobolin toiveiden mukaan Jokerien puolustus olisi ensi kaudella tämän suuntainen:

vanhoja: 2 Ari Vallin, 3 Rami Alanko, 33 Potilas Saarinen, 22 Kari Haakana, 7 Olli Malmivaara,

uusia: S Sulku, Kanukki 1 (pakki, 195/105 mitat, päätehtävä olla peloite oman maalin edessä)

??: 12 Alex Brooks (??ei sanottu halutaanko pitää vai ei ), 27 Mikko Ruutu ??, pelipaikka

poistoja: 6 Ilkka Mikkola , 66 Tom Koivisto

Pari kysymystä Cobolille ja muille Jokeri-faneille:

Kiinnostasi tietää ketkä tästä joukosta pyörittävät ylivoimaa, erityisesti kakkosylivoimaa?

Ketkä vastaavat puolustuksen hyökkäystehoista tasakentällisin?
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Leikin ennustajaa

Jokerit on perinteisesti ällistyttänyt pelaajahankinnoillaan jo useamman vuoden. Lähdempä ennustamaan miten tuo tapahtuu ensi kaudeksi.


Maalivahtiosastolle:
EI TULE MUUTOKSIA MIKÄLI RAM JATKAA. JOS RAM LÄHTEE, TODENNÄKÖISIN UUSI MAALIVAHTI
Niklas Bäckström AIK (ja IFK-fanit kiittävät)

Puolustuspäähän:
- Teemu Aalto HPK (kirjoittakaa Päiväkerhon miehet sopimuksista mitä tahansa)
- Chris Joseph TPS (ja Aurajoen rannalla ihmetellään, mutta todellisuudessa Turusta on liian usein kaapattu miehiä Jokereihin... Sami Salo, Mikko Eloranta, Kimmo Rintanen...)
- Antti-Jussi Niemi ANAHEIM
- Marek Zidlicky HIFK (miksi kaikki nämä? AIVAN- sitä muutkin ihmettelevät...)

Hyökkäykseen:
- Tomas Chlubna JYP (paikkaa Rosan aukon, jos tämä lähtee)
- Petri Varis ZURICH (jos Summanen lähtee)
- Marko Jantunen FÄRJESTAD (voitettuaan Ruotsin mestaruuden)
- Tony Virta MINNESOTA (HPK ja TPS-fanit ihmettelevät...)
- Marko Tuomainen NYI (... ja jossain erotaan faniklubista)

Varmaa on, että hankinnat eivät jätä kylmäksi ketään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös