Kun Jokerit eivät ole kyenneet raottamaan salamyhkäisyyden verhoa edes hitusen ja kun Jokereiden taustayhtiön ainoaksi omistajaksi paljastunut Joel Harkimo on lisäksi kirkkain silmin kertonut muunneltua totuutta mm. Twitterissä niin eiköhän tuossa ollut jo muutama varsin painava syy Liigalle viheltämiseen pelleilyn poikki. Kuin pisteenä i:n päälle Joel ei ole kertonut mistä repäisi tuon 500 000€:n pääoman. Lopulta jää jäljelle kaksi vahvinta vaihtoehtoa:Liigasta on sanottu, että kytkökset KHL:ään pitää olla poikki, eikä venäläistä rahaa saa olla Jokerien taustalla rahoittamassa toimintaa.
Olen "vittu" tosissani kysyessäni, että mitkä ne Joel Harkimon kytkökset on KHL:ään? Edelleen, Hjallis on oma lukunsa ja hänen paljastuminen taustapiruksi olisi farssi. Mutta nyt on tässä pitkin prosessia korostettu jokaiselta taholta, että Hjallis ei ole taustalla ja hän itsekin sen on todennut, useampaan kertaan. Eli jos lähdetään siitä olettamasta, että tuo pitää paikkansa, ettei Hjallis tosiaan ole missään roolissa, niin mitkä on ne Jollen KHL-kytkökset?
a) Jolle on bulvaani, jonka omistajuus on savuverhona taustalla toimivalle todelliselle omistajalle tai
b) Jolle pyrkii rahastamaan Jokereilla, myymällä omistajuutensa pois mittavalla voitolla kun Arenan tilanne joskus ratkeaa.
Jos itse olisin jonkin liigaseuran päättävässä asemassa harkitsemassa otetaanko tuollaisilla askelmerkeillä varustettu Jokerit osakkaaksi niin en tarvitsisi ihan liikaa miettimisaikaa. Luulen, että Liigalle riittää ihan hyvin se, että on olemassa edes epäilys siitä, että Hjallis toimii erinäisten järjestelyjen kautta Jokereiden taustalla ja Jollen omistama ja rahoitukseltaan hyvin epäselvä kuvio Jokereiden taustayhtiön ainoana omistajana tuskin tätä savuverhoa hälventää. Jos meitä kannattajia tuo epäilyttää niin kuinkahan paljon se mahtaa epäilyttää Liigaa jonka osakkaaksi Jokerit haluavat mukaan?
Tänään julkaistu IS:n artikkeli kertoo myös suoraan siitä, että Harkimot - oli etunimi sitten mikä tahansa - on punainen vaate Liigalle. Muutama poiminto:
– Selvää lienee, ettei SM-liiga Oy halua osakkaakseen Jokereita, jos sen omistuspohja kytkeytyy Harkimon sukuun. Syy on tietysti se, että Jokerit rikkoi taannoin liigan osakassopimusta siirtyessään KHL:ään, eräs seurapomo kommentoi.
– Kyse on siitä, kuinka avosylin Jokerit otetaan vastaan, jos omistus on nähdynlainen. Tuskin Joel Harkimo on itse tienannut niitä rahoja. Omistajapohjan pitäisi olla jotain muuta kuin nyt. Harkimon nimi on liigalle punainen vaate. Harry Harkimo toimi meitä vastaan ja vastoin osakassopimusta. Jokerien lähdön jälkeen liiga menetti joka vuosi rahaa, toinen seurapomo komppasi.
– Se on ihan sama, onko se Jolle, ”Kelle” vai ”Kulle”, kun isäpappa vetelee naruista, niin se on ihan punainen vaate kaikille, kolmas seurapomo linjaa.