Asioita spekuloidaan täällä aika lennokkaasti ja syytökset lentävät suuntaan jos toiseenkin.
Katsotaan sitten kuka on bulvaani ja kuka ei, ja kenen rahoilla tässä nyt on pelattu ja miksi, kun ne faktat tulevat julki. Sitä ennen on turha syyttää ketään.
Ja korostan jälleen kerran, etten tiedä rahoittajaa, enkö ole tehnyt päätöstäni sen suhteen puolesta tai vastaan. Jotain faktoja tiedän ja pyrin niitä tuomaan tähän narratiiviin, harvinaisen huonolla menestyksellä, selvästi.
Mikäänhän ei tosiaan estä Jokereita tekemästä lisenssihakemusta vaikka heti, jos kelpoisuuskriteerit täyttyvät. Lisenssitoimikunta käsittelee ja tutkii liigakelpoisuuden riippumatta liigahallituksen linjauksista. Liigaosakkuutta tämä ei kuitenkaan merkitse.
Kun tätä ry:n ja Liigan välistä asiaa pohtii, on huomioitava myös se, että Jokerit ry:n hallituksessa istuu henkilö, joka on aikanaan ollut tätä nykyistä lisenssiprotokollaa suunnittelemassa ja sen toteuttanut. Erään puoliläpällä (?) heitetyn jutun mukaan "Jokerit ry:ssä on enemmän tietotaitoa ja ymmärrystä Liigalisenssiprosessista, kuin Liigalla itsellään".
Fakta on se, ettei Liigalla ole tietoa Jokerien tosiasiallisesta rahoittajasta. Kääntelin tai vääntelin tätä asiaa Liigan toiminnasta miten tahansa, se ei vaikuta hyvältä. Liiga itse toivoi avoimmuutta ja selkeyttä, mutta ei pysty samaan itse. Pahantahtoisesti voisi sanoa, ettei tällainen toiminta yllätä, kun tekijänä on taho, jolle ei ole ollut mikään ongelma pyörittää laitonta kartellia tai hyväksyä lahjusten ottoa/antoa, jotta saadaan sopivat vastustajat itselle. Toisaalta urheiluoikeuden proffan mukaan koko suljettu Liiga on laiton.
Jos multa kysytään, niin nyt pitäisi ottaa happea. Jokerien edustusjoukkueen pelit ei ala tässä lähikuukausina kävi miten kävi. Katsotaan ne faktat ensin ja mietitään sitten mistä päin tuulee.
Jos se aikataulu, mistä minulle on kerrottu pitää paikkansa ja asiat tullaan avaamaan juuria myöten, ei koko hommassa pitäisi olla ongelmaa. Ellei tuo rahoittaja ole sitten joku vittupäinen taho, joka haluaa muuttaa jengin nimen vaikka RB Jokereiksi tms.