Vuodesta toiseen neljän joukossa Kerhossa ja kaiken kruununa viimevuotinen täysosuma aika keskinkertaisella joukkueella.
Keskinkertaisella joukkueella jonka Jalonen itse kokosi keskinkertaisuuksista. Mä en itse ole Jukka Jalosen suurin fani (en ole sitä myöskään Dufvalle tai varsinkaan Nokalle), mulle mies edustaa kohtuullisen menestyksen valmentajaa keskinkertaisille joukkueille. Miehen menestykselle on tärkeää, että jokainen pelaaja tyytyy hänen tehokkaaseen mutta tappavan tylsään pelitapaansa ja pelaa pelitavalle. Hänen valmennusfilosofiaansa ei ole kunnolla ikinä sopineet
huippupelaajat millään muotoa. Vai mitä sanotte Vancouver 2010 Selänne, Koivu & co, MM-2011 Mikko Koivu, Tuomo Ruutu. Mua suorastaan oksettaa Jalosen tylsä pelitapa ja pelaajavalinnat vai mitä olette mieltä sellaisista pelaajavalinnosta tuohon maailmanmestari joukkueeseen kuin:
Topi Jaakola, Jyrki Välivaara, Pasi Puistola, Mika Pyörälä.. (Pakko myöntää olevani myös hieman katkeroitunut Lahden ulostamisesta neloskenttään ja Pulkkisen tiputtamisesta koko joukkueesta)
Jukka Jalonen tarvitsee kädettömiä koohottajia jotka toteuttavat hänen pelitapaansa johon kuuluu tehotonta kulmissa pyörimistä, josta toivotaan saatavan ylivoima, jossa
yksi ratkaisukenttä tekee maalit. Hänen joukkueisensa rakenne on yksi syömähammas ja kolme hyörijäpyörijä-ketjua.
Mulle Jalonen edustaa sitä samaa roboottimaisuutta jota edustaa myös Dufva, tehokasta mutta tylsää. En haluaisi nähdä tälläista pelitapaa tai vastaavanlaisia kokoonpanoja (HPK vuosilta, alla) Jokereilla vaan haluaisin nähdä taitavaa jokerikiekkoa ala Erkka Westerlund, jossa neljä ketjua pystyy pelaamaan hyökkäyspeliä.
HPK:n mestarijoukkue 2006 (wikipedia.org)
HPK:n joukkue (näkyy pelaajakohtaisista tilastoista alempaa) välieräsarjasta 2007 (sm-liiga.fi)
Jos haluamme menestyä niin kyllä me valmentajia löydetään, mm. Jalosen Jukka voi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta mulle on tärkeää myös että joukkue pelaa niinkuin jokeri-identiteetti edellyttää.
Mitä itse aiheeseen tulee, uskon että Erkka jatkaa ensi kaudella. Jos Kekäläiselle Dufva on vaihtoehto numero kaksi ja mies teki sopimuksen Lukkoon, niin silloin täytyy vaihtoehdon numero yksi olla toteutunut.