Jokerien valmennus 2012–2013: Lämsä, Valtonen, Virta & Ketterer

  • 420 985
  • 1 182

Filosofem

Jäsen
Ensi vuoden valmennusta johtaa Tomi Lämsä , apuna Hantta Virta ja Tomek Valtonen . Tällä mennään , loistavaa, Lämsä, paras tulevaisuuden valkku!

Nyt kun tätä ajatusta on pyöritellyt yön yli, niin ei olisi kyllä hassumpi vaihtoehto, mikäli Erkka ei jatka. Lämsä on alkujaan Erkan valinta kakkosvalmentajaksi ja olisi siinä mielessä looginen vaihtoehto ykköseksi. Tomek saisi ylennyksen junnuista ja pääsisi jo liigaryhmään mukaan. Eli kauden 2015-2016 päävalmentaja on Tomek. :)
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Nyt kun tätä ajatusta on pyöritellyt yön yli, niin ei olisi kyllä hassumpi vaihtoehto, mikäli Erkka ei jatka. Lämsä on alkujaan Erkan valinta kakkosvalmentajaksi ja olisi siinä mielessä looginen vaihtoehto ykköseksi. Tomek saisi ylennyksen junnuista ja pääsisi jo liigaryhmään mukaan. Eli kauden 2015-2016 päävalmentaja on Tomek. :)

Niin oli Wade Immonenkin ns hyvä haku aikoinaan kun oli ollut mukana taustalla. Voisi kysyä näin onko Tomi Lämsä se kaveri joka vie Jokerit Euroopan huipulle Kekäläisen valitsemana? Jos joku vastaa tähän että VIE ! Nostan hänelle hattua :)
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Olen kyllä samaa mieltä liigajyrän kanssa. Lämsä on liian kokematon ja meidän porukalle tuntuu olevan mahdotonta opetuksista huolimatta ymmärtää, että emme ole tälläkään saralla kasvattajaseura.

Olkoon Lämsä vaikka kuinka hyvä koutsi, on hän vielä tällä tasolla märkäkorva. Pelkästään tästä syystä, että hänen kokemuksensa on tiedossa, voi tulla melkoisia auktoriteettiongelmia. Tähän pätee vanha sanonta; "Älä opeta isääsi naimaan!". Lämsän on paha mennä sanomaan, että näin pojat pitää tehdä, kun joku mussuttaa 20 vuoden kokemuksella vastaan.

Toki esim. Tuokkola on onnistunut alkukaudella mainiosti Kalpassa, mutta on saanut varmasti melkoisesti tukea eräältä nimeltä mainitsemattomalta pukukopissa oleilevalta omistajalta. Paha siinä on jonkun olla pelaamatta koutsille, kun palkanmaksaja vetää hokkareita jalkaan naapuriraossa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
No onhan se Kivikin onnistunut Ässissä aika hyvin vaikka sillä ei ole ollut kopissa pääomistajaa tukena...

Kannattanee myös muistaa että olihan se Summanenkin keltanokkainen märkäkorva ja silti se valmensi meidät ensimmäisellä kaudellaan mestariksi.

Jotenkin mulla on luottoa siihen että kyllä Erkka vielä sen kaksi kautta jatkaa, jonka jälkeen puikkoihin astuu kaksikko Lämsä-Valtanen.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
No onhan se Kivikin onnistunut Ässissä aika hyvin vaikka sillä ei ole ollut kopissa pääomistajaa tukena...

Kannattanee myös muistaa että olihan se Summanenkin keltanokkainen märkäkorva ja silti se valmensi meidät ensimmäisellä kaudellaan mestariksi.

Jotenkin mulla on luottoa siihen että kyllä Erkka vielä sen kaksi kautta jatkaa, jonka jälkeen puikkoihin astuu kaksikko Lämsä-Valtanen.

Toivottavasti Valtanen pysyy IFK:ssa, eikä tule meidän aitioon, vai onko sulla jotain sisäpiiritietoa tästä?

Kausi on nuori ja toisekseen, kaikella kunnioituksella Ässiä ja Kalpaa kohtaan, emme ole mikään maalaisseura. Paineet on hurjat, koska materiaali on aina kova, ei ole vaihtoehto olla keskinkertainen tai urasi on pahimmassa tapauksessa ohi.

Törmänen on malliesimerkki tästä, Antti tuli ehkä vähän liian aikaisin Aran avuksi ja oli lähellä sukeltaa syvälle. Loistava suoritus Sportin peräsimessä käänsi tähden uudestaan nousukiitoon, joka on hieno juttu, go Stögö!

Kalpan ja Ässien budjetti ei ole samaa luokkaa, kuin Jokereilla, joten heillä ei ole edes mahdollista välttämättä kilpailla samoista helmistä. Heidän on monessa suhteessa otettava paras saatavilla oleva. Meillä on tilanne, jossa otamme aika monesti, sen kenet haluamme. Ei tiestysti meilläkään aina natsaa (Suikkanen, Jalonen jne.), mutta monesti olemme kuitenkin resurssien vuoksi ykkösenä.

Mä olen sitä mieltä, että tänne pitää saada kova auktoriteetti, jolla on ne näytöt. Ihan sama kuka vittupää siellä seisoo aitiossa, kunhan tulosta tulee ja jatkuvuus on mukana kuvioissa.

Mulla ei ole mitään Lämsää vastaan, kaveri on vaan on vielä kääntämätön kortti, yksinkertaisesti näin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Erkka ei jatka näkisin Duffelin parhaimpana vaihtoehtona jos Raatoa ei oteta mukaan. Alan jopa kallistua Duffan kannalle. Periaatteessa juuri sellaista valmentajaa, joka kykenee johdattamaan joukkueensa tasaiseen menestykseen runkosarjassa Jokerit tarvitsee ja Duffa kykenee kyllä johdattamaan joukkueen menestykseen palyoffseissa. Se mikä Jypiltä on puuttunut parina viime keväänä on Immosen kaltainen pelaaja. Jokereista tuollainen löytyy.

Erkan jatko silti kaikista paras vaihtoehto varsinkin, kun juna kulkee jo nyt näin hyvin raiteillaan. Minkäläinen se on keväällä tai ensi vuonna?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
http://www.jokerit.com/uutiset/?nid=1539

Siinä Erkan tunnelmia alkukaudesta, mutta tuosta kun rivien takaa lukee niin jäi vähän sekava fiilis tuosta, että Erkka tuli nostamaan Jokereiden yleistä suoritusta. Oliko rivien välistä luettavissa, että voisi jatkaa mahdollisesti ensi kaudellakin?
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Samaa olin Lico itsekin tulossa postaamaan. Sain kyllä tuosta haastattelusta sen kuvan että Erkan työ Jokereiden eteen ei ole vielä todellakaan tehty. En olisi lainkaan yllättänyt vaikka kaikista Veikkaajan/YLE:n viljelemistä väitteistä huolimatta tässä tauon aikana julkistettaisiin vielä Erkan ja muun valmennusjohdon jatkosopimukset.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllähän tuossa videon alussa (0:28) Erkka painottaa lähteneensä tekemään pitkäjänteistä projektia..

Erkka on paras valmentaja, jonka voi kuvitella meidän penkin taakse. Aivan loistavaa jos mies meillä pysyy. Näin saadaan Lämsälle ja Tomekille (meidän tulavaisuuden nimille?) enemmän aikaa oppia huippuosaajiksi.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En kyllä näe mitään syytä, miksi Erkka ei jatkaisi. Mies on itse todennut lähteeneensä Jokerien perämiseen aluksi 1.5 vuoden sopparilla, mutta henkisesti olisi valmis kahteen lisävuoteen.

Sen lisäksi lähes jokaisessa haastattelussa mies antaa ymmärtää, että on lähtenyt tähän hommaan juuri sen pitkäjänteisyyden takia, jossa rakkenetaan Jokereille pelillistä identiteettiä sekä laitetaan homma toimimaan junioreiden ja edustuksen välillä.

Ihmettelen, jos Erkka ei jatka. Ja vituttaa, jos tänne tulee joku Dufva.
 

Hansel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HAUKAT,Jokerit
Mahtavaa! Vähän jo pelkäsin, että Dufva tulee robotteineen väsyttämään areenan katsojat, mutta onneksi näin.
 

#99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, joskus taannoin oli puhetta, että nyt laitetaan koko organisaation valmennus kuntoon. Ymmärsin, että tämä tarkoittaa ihan kaikkien ikäluokkien valmennuksen sitouttamista yhteiseen identiteettiin.

Jos tämä suunnitelma edelleen on voimassa, niin näkisin, että silloin Erkka on oikeassa paikassa duunissa - ja toivottavasti jatkaa vielä pari vuotta. Vaikea nähdä, että esim. Nokka (isolla N:llä) olisi sellainen henkilö, joka kehittäisi koko organsaation valmennusta yhtenäisen linjan mukaan ja samaan aikaan veisi liigajoukuetta kohti mestaruutta. Sama pätee moneen muuhun valmentajaan. Vaikka Raato onkin yleisen käsityksen mukaan sosiaalisilta taidoiltaan täysin kyvytön valmentaja, uskon, että hänellä osaaminen riittäisi koko organisaation valmennuksen eteenpäin viemiseen.

Dilemma Raadon osalta on kuitenkin siinä, että C-junnujen valmennuksen kehittämisellä ei nosteta liigajoukkuetta vuodessa mestariksi. Eikä huutamalla / vittuilemalla (toivottavasti) johdeta menestyvää joukkuetta. Ja kuitenkin liigajoukkueen on oltava mestari ihan viimeistään 2013 keväällä, jos Keklu meinaa, että näyttötyö NHL:ään on riittävä --> Raadon tyylin tulisi muuttua melkoisesti, että Jokerit oikeasti olisi Euroopassa haluttu vaihtoehto.

Tuli valmentajaksi kuka tahansa, niin työmaata riittää organisaation valmennuslinjan sekä edustusjoukkueen valmennuksen johtamisessa.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Suomikiekko.fi:n haastattelussa Erkka Westelund.

"Nykyinen sopimuksesi päättyy tähän kauteen. Onko seura tai oletko itse asettanut mitään aikarajaa ensi kauden suunnitelmien lukkoon lyömisestä?
Ei ole mitään takarajaa, mutta mitä nopeammin asiat saadaan kuntoon, sen parempi kaikille. Eiköhän maaottelutauko ole myös näiden asioiden eteenpäinviemiselle hyvää aikaa."

Ei tainnut tämä homma edetä maaottelutauolla mihinkään - valitettavasti. Canalin studiossa tänään paikalla olleen Kekäläisen sanottiin viettäneen muiden SM-liigapomojen kanssa viikon ison veden takana. Olivat kuulemma tutustumassa Tampan ja Floridan organisaatioihin.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Asiat voivat olla jo kunnossa. Enhän minä tiedä, mutta ehkä myöhemmin julkaistaan jatkosopimus valmennustiimille.
European Trophy lopputurnaus voisi olla hyväkin ajankohta tälle uutiselle.

1. Jos menestytään sopimusta voisi kommentoida tyyliin: menestystä haetaan lisää tällä tiimillä.
2. Jos ei ihan hyvin menestytä: haluamme kehittää peliä tällä tiimillä pitkäjänteisesti.
3. Sopimus julkaistaan ennen lopputurnausta: kohdan 1 ja 2 sekoitus.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä mä uskon, että asia on jo hoidossa. Jokereilla on varaa maksaa Erkalle vino pino euroja ja kasata hänelle joukkueeseen runko omista luottopelaajistaan, kuten Hahl ja Ruutu. Erkka on sopimuksensa julkistamisesta lähtien puhunut pitkäjänteisestä projektista ja olisi aivan idioottimaista jättää se kesken, kun joukkue alkaa olla valmentajansa näköinen ja Jokerit on pitkästä aikaa voittava joukkue. Jos tuohon tilalle palkattaisiin joku karijalonen, niin ei siinä varsinaisesti koko palettia pöntöstä alas vedettäisi, mutta ikävää takapakkia kuitenkin otettaisiin. Naapurista voi kysyä, millaista on aloittaa uusi projekti uuden valmentajan kanssa.

Mä nään tän asian siten, että Erkka hoitaa omaa hommaansa siihen asti, kunnes se parempi Jalonen on vapaana. Se on ainoa varma keino säilyttää Jokerit menestyvänä joukkueena Kekäläisen kauden loppuun ja toivottavsti vielä sen jälkeenkin.
 

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Mä nään tän asian siten, että Erkka hoitaa omaa hommaansa siihen asti, kunnes se parempi Jalonen on vapaana.

Hyi helvetti Jaloselle MM-kullasta huolimatta. Jukka Jalonen menee tyyppinä samaan kastiin tammisten ja suhosten kanssa. Oli SM-liigassa aikanaan oksettava valittaja ja videoiden lähettelijä. Ei pystynyt kuin kerran puristamaan Kerhosta tarvittavan, vaikka mahdollisuuksia oli useita kovalla joukkueella. Leijonissa ei ole vakuuttanut, yksi kulta ei sitä miksikään muuta ja laitan ison osan siitä Nurmiselle ja Matikaiselle.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itse asiassa mä uskon että jos Erkka ei jostain syystä jatka, niin kyllä K. Jalonen on se toisiksi paras vaihtoehto. Kojon kiekko ei poikkea merkittävästi siitä mitä Jokerit tällä hetkellä pelaa, ja lisäksi kannattaa verrata viime kauden HIFK:ta ja tämän kauden Jokereita vaikka hyökkäyksen rakenteen kannalta, aika hyvin samanlaisia ovat. Tästä suusta uskoisin että jos Erkka vaihtuisi KJ:hin, olisi menestyksen saavuttaminen heti ensimmäisellä kaudella hyvinkin mahdollista.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
No kyllähän mulle kelpaisi paremmin Jukka kuin Kari! Enkä ymmärrä alkuunkaan, että joku (maukka) vertaa J.Jalosta Apeen tai Tamiin!? Ape ei ole koskaan saavuttanut yhtään mitään (okei, -78). Ja Tami on vain loistava teoreetikko ja jääkiekon timosoini. J.Jalonen on oikea valmentaja, jonka saavutuksia ei voi millään antipatioilla väheksyä. Vuodesta toiseen neljän joukossa Kerhossa ja kaiken kruununa viimevuotinen täysosuma aika keskinkertaisella joukkueella.

Toivotaan nyt kuitenkin kaikki oikein kovasti, että nykyinen tiimi jatkaa myös kevään jälkeen. Erkka on tehnyt loistavaa työtä, ja olisi masentavaa alkaa taas alusta dynastian perustusduunit.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Vuodesta toiseen neljän joukossa Kerhossa ja kaiken kruununa viimevuotinen täysosuma aika keskinkertaisella joukkueella.

Keskinkertaisella joukkueella jonka Jalonen itse kokosi keskinkertaisuuksista. Mä en itse ole Jukka Jalosen suurin fani (en ole sitä myöskään Dufvalle tai varsinkaan Nokalle), mulle mies edustaa kohtuullisen menestyksen valmentajaa keskinkertaisille joukkueille. Miehen menestykselle on tärkeää, että jokainen pelaaja tyytyy hänen tehokkaaseen mutta tappavan tylsään pelitapaansa ja pelaa pelitavalle. Hänen valmennusfilosofiaansa ei ole kunnolla ikinä sopineet huippupelaajat millään muotoa. Vai mitä sanotte Vancouver 2010 Selänne, Koivu & co, MM-2011 Mikko Koivu, Tuomo Ruutu. Mua suorastaan oksettaa Jalosen tylsä pelitapa ja pelaajavalinnat vai mitä olette mieltä sellaisista pelaajavalinnosta tuohon maailmanmestari joukkueeseen kuin:

Topi Jaakola, Jyrki Välivaara, Pasi Puistola, Mika Pyörälä.. (Pakko myöntää olevani myös hieman katkeroitunut Lahden ulostamisesta neloskenttään ja Pulkkisen tiputtamisesta koko joukkueesta)

Jukka Jalonen tarvitsee kädettömiä koohottajia jotka toteuttavat hänen pelitapaansa johon kuuluu tehotonta kulmissa pyörimistä, josta toivotaan saatavan ylivoima, jossa yksi ratkaisukenttä tekee maalit. Hänen joukkueisensa rakenne on yksi syömähammas ja kolme hyörijäpyörijä-ketjua.

Mulle Jalonen edustaa sitä samaa roboottimaisuutta jota edustaa myös Dufva, tehokasta mutta tylsää. En haluaisi nähdä tälläista pelitapaa tai vastaavanlaisia kokoonpanoja (HPK vuosilta, alla) Jokereilla vaan haluaisin nähdä taitavaa jokerikiekkoa ala Erkka Westerlund, jossa neljä ketjua pystyy pelaamaan hyökkäyspeliä.

HPK:n mestarijoukkue 2006 (wikipedia.org)
HPK:n joukkue (näkyy pelaajakohtaisista tilastoista alempaa) välieräsarjasta 2007 (sm-liiga.fi)

Jos haluamme menestyä niin kyllä me valmentajia löydetään, mm. Jalosen Jukka voi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta mulle on tärkeää myös että joukkue pelaa niinkuin jokeri-identiteetti edellyttää.

Mitä itse aiheeseen tulee, uskon että Erkka jatkaa ensi kaudella. Jos Kekäläiselle Dufva on vaihtoehto numero kaksi ja mies teki sopimuksen Lukkoon, niin silloin täytyy vaihtoehdon numero yksi olla toteutunut.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Topi Jaakola, Jyrki Välivaara, Pasi Puistola, Mika Pyörälä.. (Pakko myöntää olevani myös hieman katkeroitunut Lahden ulostamisesta neloskenttään ja Pulkkisen tiputtamisesta koko joukkueesta)

Lahti ei saanut oikeastaan mitään aikaiseksi noissa kisoissa ja sai kyllä mahdollisuuksia onnistua hyvissäkin ketjuissa, mutta ei natsannut niin that's it. Tosin ei saanut Aaltonenkaan mitään aikaiseksi, mutta oli monin tavoin vaarallisempi kuin Lahti. Pulkkisen pudotusta jengistä en myöskään ymmärtänyt, mutta ei se enää haittaa kun noinkin "keskinkertaisella" jengillä irtosi se kirkkain mitali.

Jalonen, ja nimenomaan Jukka, kelpaisi itselleni mainiosti. On osoittanut jo olevansa SM-liigassa kovan luokan koutsi sekä nyt tietysti maajoukkueessa.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Lahti ei saanut oikeastaan mitään aikaiseksi noissa kisoissa ja sai kyllä mahdollisuuksia onnistua hyvissäkin ketjuissa, mutta ei natsannut niin that's it. Tosin ei saanut Aaltonenkaan mitään aikaiseksi, mutta oli monin tavoin vaarallisempi kuin Lahti. Pulkkisen pudotusta jengistä en myöskään ymmärtänyt, mutta ei se enää haittaa kun noinkin "keskinkertaisella" jengillä irtosi se kirkkain mitali.

Jalonen, ja nimenomaan Jukka, kelpaisi itselleni mainiosti. On osoittanut jo olevansa SM-liigassa kovan luokan koutsi sekä nyt tietysti maajoukkueessa.

Jos Jalonen ei olisi voittanut MM-kultaa niin kelpaisiko mies silloin? Itse en ole ikinä pitänyt Jalosesta. En missään nimessä haluaisi miestä nähdä vaihtopenkkien takana seisoskelemassa. Mutta kuka sitten jos ei Jalonen? Vaihtoehdot ovat omasta mielestäni tällä hetkellä niin heikot, että joka yö tästä eteenpäin ennen nukkumaanmenoa ristin käteni ja rukoilen Erkan jatkon puolesta.

Omasta mielestäni Lahtea peluutettiin aivan väärin MM-kisoissa ja itsekkin ihmettelen suuresti minkä takia Pulkkinen ei mahtunut kisa koneeseen, mutta eipä niistä sen enempää.
 

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Mulle Jalonen edustaa sitä samaa roboottimaisuutta jota edustaa myös Dufva, tehokasta mutta tylsää.

Vaikka en Jalosta Jokereihin halua, niin tämähän nyt on ihan kamalaa huttua. Jalonen on taitokiekon valmentaja ja hänen pelitapansa eroaa Dufvan vastaavasta ihan täysin. En myöskään allekirjoita, että Jalosella olisi Kerhossa ollut vain keskinkertaisia joukkueita.
 

Tuoppi

Jäsen
tekstiä....

Minusta kyllä aikamoista vuodatusta. Silloin kun ei maailmanmestaruuden voittanut suomen maajoukkuevalmentaja kelpaa niin silloin ollaan kyllä pää ihan pilvissä. Ja kun aletaan mennä ihan jonkun fanien identiteettikuvitelma edellä niin ollaan aika suossa. BRÄNDI

Tässä nyt ei mistään Erkan dissaamisesta ole kyse mutta... huvittavaa miten Misi nostaa Erkan joksikin ukkoylijumalaksi, hyökkäyspelin nimeen vannovaksi boheemiksi joka antaa pelaajille enemmän vapauksia kuin vaikka Jaloset. En osta! Erkallahan on tasan tarkkaan yksi tiukimmista pelitavoista nykyvalmentajista. Siitä voidaan toki kiistellä kenen pelitapa on viihdyttävin.

Robottikiekko? Misin kirjoituksessa kun tuntuu että se tarkoittaa käytännössä pelitapa edellä valmentamista. Eikös tää tosiaan ole sitä mistä ainakin kaikki kotimaiset huippuvalmentajat tunnetaan? Myös Erkka mukaan luettuna. Ja vaikka jokerit onkin nyt hyökännyt laajalla rintamalla niin en ihan osta sitä etteikö kevään lähentyessä vapaudet siihen hyökkäämiseen vähentyisi joidenkin kenttien osalta.

Summa Summarum...
Tietysti jokerikiekkoa pelaava menestyvä joukkue on ideaalitilanne mutta minusta se jokerikiekko ei saa olla mikään pakkomielle (=brändi). Ei saa mennä ihan vastakkaiseen äärilaitaankaan (esim. Hanlon) mutta kyllä menestys edellä odotan organisaation menevän. Jokerikiekolla kun voitettiin mestaruus viimeksi 90-luvulla. Summasen jokerit kun ei minusta tähän kriteeriin lukeudu.

Minusta "demonisoit" kirjoituksessasi muutamia valmentajia perusteettoman rajusti. Lähinnä J. Jalosta ja ehkä myös Nokkaa, joka kyllä kieltämättä on lähes kauttaaltaan aika epämiellyttävä persoona.

Erkan jatkoa liputan mutta elämä sen jälkeen... Mieluummin tukeudun jo taitonsa todistaneisiin suomalaisiin huippuvalmentajiin kuin ostan arvan sillä ajatuksella että tää jätkä peluuttaa jokerikiekkoa. Joku Jukka Jalonen monen vuoden sopimuksella olisi mun kirjoissa ihan totaalinen lottovoitto. Realistista tai ei niin Erkka tuskin kahta vuotta pidempää meillä jatkaa ja silloin ehkä Jalosenkin maajoukkuepesti olisi päätöksessä. Who knows!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös