Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

  • 1 173 665
  • 5 750
Kyllä mereessä kaloja riittää. Helsingin seudulla miljoona ihmistä. Ei se nyt perkele mitään muuta erillistä syytä vaadi. Ihmisiä ei vaan kiinnosta. Odotellaan SKA-sarjaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta en edelleenkään näe, miksi tätä ei voisi vaikka sitten kokeeksi laittaa myyntiin. Mitä siinä häviäisi?
Juurikin niin. Tuon lanseeraminen nyt ei kauheasti rahaa ja aikaa vaatisi. Ja vaikka kortteja ei menisi kaupaksi, ei Jokerit siinä häviäisi. Pelkkää voitettavaa.

Itse lanseeraisin myös nyt, kun lipputulot eivät ole se pakollinen tavoite, pohjoispäädyn yläkerran "100 euron kausarit". Tuo pohjoispäädyn yläkerta on 90-95% runkosarjan peleistä suljettu. Tonne opiskelijoille vaikka tuhat kausaria hintaan 100e/kappale, niin jo on taas hallikin elävämpi niissä marraskuisissa höntsäpeleissä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurikin niin. Tuon lanseeraminen nyt ei kauheasti rahaa ja aikaa vaatisi. Ja vaikka kortteja ei menisi kaupaksi, ei Jokerit siinä häviäisi. Pelkkää voitettavaa.

Itse lanseeraisin myös nyt, kun lipputulot eivät ole se pakollinen tavoite, pohjoispäädyn yläkerran "100 euron kausarit". Tuo pohjoispäädyn yläkerta on 90-95% runkosarjan peleistä suljettu. Tonne opiskelijoille vaikka tuhat kausaria hintaan 100e/kappale, niin jo on taas hallikin elävämpi niissä marraskuisissa höntsäpeleissä.

Opiskelijat saavat (about) tuohon hintaan kausarin myös eteläpäätyn ihan nytkin. Ehkä jopa halvemmalla.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hieman eilisestä on lippuja mennyt, mutta pyöreästi hieman yli puolikas halli luvassa jollei loppupäivänä tule jotain ihmeellistä ryntäystä lippuluukulle. Lisää yläkatsomoita on myös suljettu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juurikin niin. Tuon lanseeraminen nyt ei kauheasti rahaa ja aikaa vaatisi. Ja vaikka kortteja ei menisi kaupaksi, ei Jokerit siinä häviäisi. Pelkkää voitettavaa.

Itse lanseeraisin myös nyt, kun lipputulot eivät ole se pakollinen tavoite, pohjoispäädyn yläkerran "100 euron kausarit". Tuo pohjoispäädyn yläkerta on 90-95% runkosarjan peleistä suljettu. Tonne opiskelijoille vaikka tuhat kausaria hintaan 100e/kappale, niin jo on taas hallikin elävämpi niissä marraskuisissa höntsäpeleissä.

Ehdottomasti olisi järkevää, myös siis muille. Mutta nuo päätökset ovat vaikea tehdä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Itse lanseeraisin myös nyt, kun lipputulot eivät ole se pakollinen tavoite, pohjoispäädyn yläkerran "100 euron kausarit". Tuo pohjoispäädyn yläkerta on 90-95% runkosarjan peleistä suljettu. Tonne opiskelijoille vaikka tuhat kausaria hintaan 100e/kappale, niin jo on taas hallikin elävämpi niissä marraskuisissa höntsäpeleissä.
Tässä pitäisi olettaa että ne tuhat kausaria tulisivat uusilta asiakkailta, eikä vanhoilta opiskelijakausarilaisilta jotka päivittävät lippunsa huomattavasti halvempaan vaihtoehtoon. Tai Eteläpäätyläisiltä jotka vain vaihtavat paikkaa.

Koko hallin myyminen täyteen pilkkahintaan on ajatuksena kiva, mutta tekee kalliimmilla paikoilla rahastamisen vaikeaksi nyt ja tulevaisuudessa. Se Bernin(?) taktiikka sitouttaa ihmisiä halvoilla kausareilla ja pikkuhiljaa nostaa hintoja voisi toimiakin, mutta en tiedä onko Jokereilla halua tai mahdollisuutta sellaiseen pitkäjänteisyyteen juuri nyt.

Sen verran tiedän tämän illan lipunmyynnistä, että markkinointikoneistoja on lauantai-iltana kaikista vaikein lyödä käyntiin kun kaikki ulkoistetut toimijat viettävät viikonloppua ja käytössä on lähinnä omat kanavat. Asiaan varauduttiin etukäteen ja tänään on vielä (hyvin maltillisesti) lisätty panostuksia, mutta myynnin kannalta tämä oli kutakuinkin vaikein mahdollinen tilanne sarjassa, jossa liput eivät myy itse itseään. Jokereiden markkinointibudjeteilla ei rakenneta pop-up storeja Triplaan parissa päivässä tai osteta internetiä täyteen mainoksia.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla kyllä näkyy samat katsomot aukinaista, mitkä ovat aina auki. Lisäksi ihan hyvä kuhina tuolla on tänään käynyt. 8k on jo nyt rikki.

Oma tulkintani kahteen aiempaan peliin verrattuna on, että nyt ollaan 7-8k määrässä. Aiemmissa peleissä ei alakatsomoissa ollut läheskään noin paljon vapaata, mitä nyt on, ja ylhäälläkin tilaa vaikka kuinka. Toivottavasti kuitenkin lippuja vielä menee.
 

Hurde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Opiskelijat saavat (about) tuohon hintaan kausarin myös eteläpäätyn ihan nytkin. Ehkä jopa halvemmalla.
Opiskelijakausikortti maksoi 135€, sillä pääsi Eteläpääty I (paikaton, 103, 104) sekä 316-318 katsomoihin. Muualle hinta -50% kategorian hinnasta.

Yksittäisiin lippuihin ei ole opiskelijoille alennuksia, minkä vuoksi osa jättää myös ne mahdolliset pari irtopeliä käymättä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilmaislippuja jaettu tänään urakalla pk-seudun junioreille ja yrityksille, jotka eivät ole edes Jokereiden yhteistyökumppaneita.

Jää kyllä omalta osalta viimeiseksi kausariksi khl-aikana.
 

Gemondo

Jäsen
Ilmaislippuja jaettu tänään urakalla pk-seudun junioreille ja yrityksille, jotka eivät ole edes Jokereiden yhteistyökumppaneita.

Jää kyllä omalta osalta viimeiseksi kausariksi khl-aikana.

No kerro nyt mille yrityksille niitä on jaettu?
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No kerro nyt mille yrityksille niitä on jaettu?

En nyt omaa työpaikkaa lähde kertomaan.

Minkä helvetin takia luulet, että kusettaisin? Olen kausarista sen n 400€ maksanut ja kyllä mua vituttaa, että ympärillä istuu porukka ilmaiseksi.

Kovat on defenssit Jokereiden touhun suhteen.

E. Voidaan lisätietona sanoa, että oltiin Jokereihin yhteydessä vuonna 2019, mutta diiliin ei ikinä päästy. Tänään (kuten viime vuoden poffeissa) tuli spostiin suora linkki rajattomaan määrään lippuja illan matsiin.
 
Viimeksi muokattu:

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Jokereiden markkinointibudjeteilla ei rakenneta pop-up storeja Triplaan parissa päivässä tai osteta internetiä täyteen mainoksia.

Onko siellä toimistolla ketään töissä? Käyvät yläsisäänkäynnin lippupisteellä tulostamassa lippuja peliin ja jalkautuvat heti aamusta Triplaan parilla muutaman hengen iskuryhmällä päivän ajaksi.

Tosin täytyy sanoa, että en markkinoinnista ”mitään tajua” joten ei hajua pitääkö tällaisessa luvat Triplaan hakea jo viikkoja etukäteen ja maksaako sinne pääseminen sitten niin paljon ettei ole edes järkeä.
 

superpietu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, NHL:n Suomalaiset
Ainakin G2 oli jaettu frendille duunin puolesta lippuja (1-4). Frendikään ei osannut kyllä sanoa olivatko ilmaisia firmalle vai ei. Firmansa siis tarjosi koodin jolla sai ostettua peliin liput ticketmasterilta. Minulle se ja sama. Opiskelijakausarilla tämä on halpaa hommaa. Ymmärrän toki tuohtumisen ja niin se olisi itselläkin jos useampia satasia vuodessa maksaa kausarista. Jokerit tarjoaa opiskelijoille ja eläkeläisille kyllä hienon kädenojennuksen kausarien hintojen suhteen.
 

Gemondo

Jäsen
En nyt omaa työpaikkaa lähde kertomaan.

Minkä helvetin takia luulet, että kusettaisin? Olen kausarista sen n 400€ maksanut ja kyllä mua vituttaa, että ympärillä istuu porukka ilmaiseksi.

Kovat on defenssit Jokereiden touhun suhteen.

En mä ole epäillyt että sä kusettaisit. Olisi vain mielenkiintoista kuulla joskus ihan nimeltä näitä firmoja joilta lippuja saa, ties vaikka olisi joku tuttu töissä jonka kautta saisi sitten itsekin. Kertaakaan ei vaan kukaan ole nimennyt tälläistä randomyritystä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ilmaislippuja jaettu tänään urakalla pk-seudun junioreille ja yrityksille, jotka eivät ole edes Jokereiden yhteistyökumppaneita.

Jää kyllä omalta osalta viimeiseksi kausariksi khl-aikana.

Miten sä kuvittelet, että sun suosikkiseura menestyy jos et anna sinne rahaa? Mitä se seura saa siitä jos sä, joka sentään tunnustaudut faniksi, käyt peleissä vain ilmaiseksi?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Oletko nyt ihan tosissasi kysymyksen kanssa, etenkin näin khl-aikana?

Ihan tosissani olen. Et sä suosikkiseuraasi todennäköisesti valitse sen perusteella kenellä on halvimmat liput? Ei Jokerit elä pelkästään Harjavallan rahoilla, vaan lipputulot, muut sponsorit ja oheistuotemyynti ovat merkittävä osa kokonaisuutta, jolla tätä sirkusta pyöritetään.

Oli kyse sitten KHL:stä, Liigasta, Mestiksestä, Suomi-Sarjasta tai olimmasta harrastesarjasta, niin jokainen jengi tarvitsee rahaa pysyäkseen elossa. Ihan samaa keskustelu pätee myös Jokerien liiga-aikoihin.

Joku voi toki väittää, ettei lipputuloilla ole Jokereille merkitystä, mutta voin kertoa, että hän on 100% väärässä. Tottakai on.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En nyt omaa työpaikkaa lähde kertomaan.

Minkä helvetin takia luulet, että kusettaisin? Olen kausarista sen n 400€ maksanut ja kyllä mua vituttaa, että ympärillä istuu porukka ilmaiseksi.

Kovat on defenssit Jokereiden touhun suhteen.

E. Voidaan lisätietona sanoa, että oltiin Jokereihin yhteydessä vuonna 2019, mutta diiliin ei ikinä päästy. Tänään (kuten viime vuoden poffeissa) tuli spostiin suora linkki rajattomaan määrään lippuja illan matsiin.

No mutta, eihän tämä nyt voi millään pitää paikkaansa, kun eräät täällä ei niitä ilmaisia lippuja ole saaneet ikinä...
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan tosissani olen. Et sä suosikkiseuraasi todennäköisesti valitse sen perusteella kenellä on halvimmat liput? Ei Jokerit elä pelkästään Harjavallan rahoilla, vaan lipputulot, muut sponsorit ja oheistuotemyynti ovat merkittävä osa kokonaisuutta, jolla tätä sirkusta pyöritetään.

Oli kyse sitten KHL:stä, Liigasta, Mestiksestä, Suomi-Sarjasta tai olimmasta harrastesarjasta, niin jokainen jengi tarvitsee rahaa pysyäkseen elossa. Ihan samaa keskustelu pätee myös Jokerien liiga-aikoihin.

Kyllä se on Jokereiden tehtävä saada minut arvostamaan tuotetta niin paljon, että haluan maksaa siitä. Kovin suurta arvostusta Jokereilla ei yksityisille, maksaville kannattajille ole.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko siellä toimistolla ketään töissä? Käyvät yläsisäänkäynnin lippupisteellä tulostamassa lippuja peliin ja jalkautuvat heti aamusta Triplaan parilla muutaman hengen iskuryhmällä päivän ajaksi.
On siellä ketään töissä, mutta varmaan niillä on muutakin tekemistä kuin pyöriä Triplassa lippupinkka kädessä kylmäkontaktoimassa ohikulkijoita. Jokereiden, kuten kaikkien muidenkin urheiluseurojen, organisaatio on oikeasti todella pieni ja siellä on ihmiset kädet täynnä töitä tähän aikaan vuodesta. Minulla ei ole tarkempaa tietoa kuin markkinointiosastosta, mutta hommia heilläkin ihan nykyiselläänkin.

Triplalle varmasti pitää ilmoittaa jos siellä meinaa liiketoimintaa harjoittaa ja jotain siitä pitäisi todennäköisesti maksaakin. Tähän päälle muutaman hengen päivän työpanos niin siinä saa jo olla aika kovia myyntimikkoja ja marttoja että jäädään projektissa merkittävästi plussalle. Hyvin todennäköisesti on tehokkaampaa istua officella ja soitella/laittaa mailia yrityksille ja koittaa myydä sinne isompia eriä joko halvalla hinnalla tai sitten jonkinnäköisellä diilillä.

Korostan nyt kuitenkin etten ole koskaan itse ollut Jokereilla duunissa enkä tiedä kuin murusia siitä mitä siellä day-to-day tehdään. On todennäköistä että parannettavaakin olisi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kuitenkin Liigassa nähtiin viikonloppuna parikin loppuun myytyä peliä,

Ne olikin molemmat HIFK:n matseja, koti- ja vierasmatsit :-)

No, asiaan. Viime kauden pudotuspeleissä vaimon työpaikalla LNS:ssa oli isoja nippuja vapaasti otettavissa. Siis henkilökunnalle, ehkä myös potilaille. Mikä onkin varmasti hyvä kohde, mutta selvää on että ei HUS niistä mitään maksa. Pyydän ottamaan kuvaa todistusaineistoksi jos näkyy tänä vuonna.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En epäile, mutta pidän erikoisena. Miksi? Työskentelen itse yrityksessä, joka tekee yhteistyötä Jokereiden kanssa. A) yritys "joutui" ostamaan lippunsa tämän päivän peliin. Toki halvemmalla könttäsummalla, koska ei puhuta kahdesta lipusta, ja B) täysin ilmaisia lippuja on näkynyt todella harvoin.

Ei noihin ilmaislippuihin kaikki törmää, joten on aika hankalaa sanoa, että kaikki istuvat ympärillä ilmaiseksi. Itselleni arjessa on esimerkiksi tullut enemmän ilmaislippuja naapurin peleihin vastaan, mitä Jokereiden peleihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös