Ja oikein kannattavien tosifanien kyllästyminen toimiston perseilyyn, identiteetin katoamiseen ja EP:n käyttö luutana/lattiarättinä.
Tähän on nyt pakko ottaa kantaa vaikka tiedän tästä saavani viikon pelikieltoa offtopicista.
Ennen avautumistani haluan sanoa. sen, että jokainen Jokerit fani on arvokas ja fanittaa omalla tavallaan. En millään tavalla väheksy faneja, ketkä tällä hetkellä ei koe Jokereita omakseen. Minä arvostan teidän mielipidettä ja valitettavasti teidän Jokerit on mahdollisesti kuollut tai ainakin koomassa tämän KHL- seikkailun myötä.
Pakko on nyt vain tarttua tähän, koska itse en koe olevani väärin kannattaja vaikka päivääkään en ole Helsingissä asunut. Minun juureni juontaa siihen, että isäni oli 80- ja 90- luvun vaihteessa Helsingissä telakalla töissä ja sain kasvatuksen kotona, "seuraa ei valita, siihen synnytään" ja "jos valitset väärin niin selkääsi saat". No kertaakaan en selkääni saanut eli tuskin väärin meni. Vaikka itse synnyin 4.1.-90 niin minun koko lapsuuteni meni isäni takia Janeckyn aikaisen Jokerit- dynastian parissa. Olen isälleni edelleen katkera, kun hän on nähnyt SaPKo- pelissä Teemu Selänteen pelaavan Talvisalossa. (SaPKo on kotikylän seura mikä on toinen sydämessäni).
Seuraavaksi tullaan siihen, kun pikku sorza alkaa olla tajuavassa iässä ja muutto Jaffalle. (kyllä minä käytän nimitystä jaffa). Kotikisat ja pelaamassa Varis, Lind, Strömberg, Törmänen ja Sulander. Seuraa Nagano, missä etunenässä Kurri ja Selänne. Pikku sorza oli myyty. Isäni kanssa käydään pari peliä kauteen seuraamassa Jokerien pelejä Savonlinnasta. Mestaruus myös tässä välissä ja ymmärrettävästi minua ei isäni ja hänen parin kaverin ryyppyreissuille otettu finaalipeleihin herran keväänä 2002 . Käyn edelleen ne pari peliä isäni kanssa katsomassa kauteen muutaman vuoden ajan. Muutan itse Tampereelle. Käyn katsomassa jokaisen pelin Hakametsässä ja helpottuneiden liikenneyhteyksien takia Jokerit pelit Jaffalla kasvaa keskiarvoltaan 5 / kausi Liiga aikana.
Tullaan 2010- luvulle ja käydään saatanalliset play offit sitä vitun verivihollista vastaan. (vieläkin kylmät väreet Hentusen läpiajosta tolppaan tilanteesta ja ehkä rahvaalla miehellä edelleen jopa kyynel vierähtää, koska 3-2 Jokereille game 6). No seuraava play off- sarja raiskataan tätä verivihollista 100-0. Käydään läpi case Peltonen vs Ben-Amor ja hieman alkaa väljähtää maku Jokereihin ja liigaan. Ainoa pelastus oli tälle kaudelle Erik Karlsson ja Valtteri Filppula. Seuraava case Nordlund vs Peltonen ja nyt tapahtui viimeinen vittuuntuminen kaikkeen liigapaskaan. (En halua sitä epäuskoista oloa käydä läpi, mikä tuli Jokerit - Lukko- sarjassa, kun Azevedo säikäytti Kilpeläisen ja loppu historiaa.)
Ilmoitus KHL-taipaleesta. Hieman isomman sorzan kiinnostus herää uudestaan. Itselleni viimeinen liiga kausi oli enemmän selviytymistä kohti uutta aikakautta. Tullaan KHL aikaan ja hommaan Viasatin kanavapaketin ja alan useammin käymään Jaffalla. Play offit TsSKA:a vastaan vituttaa edelleen. Onneksi sunnuntaina uusi mahdollisuus.
Tuo tarina oli alustus siihen, että täällä on saanut lukea näistä "maalaisista faneista". Olenko edelleen väärinkannattaja vaikka en asu Helsingissä? Olenko mielestäsi väärin kannattaja, koska olen vain maalainen?