Pahoin pelkään, että jos nousua ei kauden päätteeksi tule, kutsuu konkurssi.
Ei kai sentään. Jokerit pelaa sekä jäällä että kabinetissa. Kyllä se nousu sieltä tulee jos Mestis klaarataan. Areena-kauppa läpi mennessään iso asia tässä myös.
En tiedä miten tää tulee edelleen yllätyksenä joillekin, että Mestis ei vedä väkeä. Jokereiden yleisökeskiarvo on täysin käsittämätön sarjaan nähden.
Ei tule yllätyksenä, mutta yllätyksenä tulee se, ettei edes jättimäiset koko kansan hankinnat saa väkeä hallille läheskään samalla volyymillä kuin vaikka viime kaudella. Kaudella, jossa ei pelattu käytännössä mistään. Vertaan lukuja viime kauden täysiin halleihin. Eikä Jokerit ole mikään tavallinen Mestis-seura, jota voisi verrata. Jokerit on Jokerit, jolla on ollut Suomen laajin kannattajapohja ja tämä väki olisi saatava taas liikkeelle.
Tietyllä tavalla liikkeellä on kaikkien aikojen Jokeri-joukkue, taivas on auki liigaan saakka, joukkue on täynnä mielenkiintoisia pelaajia.
Iiron aikana Jokerit myös viesti todella säännöllisesti pelaten itseään historiaan. Tämä puuttuu tällä hetkellä ihan kokonaan. Johtunee siitä yksinkertaisesta faktasta, että koko viestintäosastolla ei ole mitään kosketuspintaa seuraan sen syvemmin kuin nykyisenä työpaikkana. Valtava puute ja näkyy tiettynä pintaviestintänä ja tämä on allekirjoittaneen mielestä tosi iso puute ja ongelma. Ja väitän, että tämä uusi viestinäkulma on enemmän vienyt satunnaisia hallista kuin tuonut niitä.
Kiimaisimman tunteen löytäminen itsellekin taas uutena kausikorttilaisena 10v tauon jälkeen on ollut tänä vuonna tosi hankalaa. Se fiilis viime kaudella, kun fanit ja yhteisö oli viestinnän keihäänkärkenä. Tuntui aidosti siltä, että Jokerit on olemassa mua varten ja minä Jokereita varten. Tuo tunne vaan nyt puuttuu kokonaan täällä päässä. Ja miten Jokerit seurasi arvojaan, kun kerättiin rahaa milloin Sylvalle, milloin aivoliitolle, ja ennen kaikkea miten tyylikkäästi näistä viestittiin.
Nakit ja Muusi muuten hoitaa ottelutapahtuman juoksutuksen ja suunnittelun, kuten Iiro ilmeisesti ennen. Mitä erikoista sellaista, joka toisi syvän yhteenkuuluvuuden tunteen Jokerit on tällä kaudella tuonut ottelutapahtumaan? Joku Pave Maijasen ilta viime kaudella, pystyykö ihmiset täällä aidosti olemaan sitä mieltä, että ottelun markkinointi pystyttäisiin nykytekijöillä ja tietotaidolla tekemään niin hyvin ja syvällä tavalla, kuin tämä markkinoitiin?
Muuseissa ja Ilmalassa paljon hyvää ja nopeasti kulutettava pikasisältö on ajoittain ihan tyylikästä ja toimivaa kyllä, esimerkiksi pelipäivän storyt toimii ja ilman muuta Katupojat. Mutta viime kauden syvää Jokeri-henkeä en ole vielä onnistunut löytämään ja näen, että tämä osaltaan vaikuttaa myös yleisömääriin.