Ja kun sitä show:ta halutaan, niin Danceteamin ei nyt välttämättä kannattaisi pukeutua noin kamalasti kuin tällä hetkellä. Joo, varmaankin on nykyaikaa olla jotenkin anti-haluttava, mutta miksi nuo tuolla edes pyörii, jos mitään ei aiota näyttää?
Noi on kyllä hämmentäviä nykyään kun pukeudutaan anti-seksikkäästi ja keskitytään ilmeisesti luokkaa tasokkaampaan tanssiin kuin aiemmin.
Tätä sivuten, näin puolueettomana seuraajan ihmetyttää, kuinka vahvasti Amanda Harkimo brändätään seuran yhteyteen. Helsingissä käydessäni vastaan tulee usein Jokeri-spåra (sinänsä makea), jossa isolla Amandan kuva ja eilen Viasatilta matsia katsoessani huomasin, kuinka kulmaan on näkyvästi tehty Amandan nurkkaus. Harvoin näkee, että ottelutapahtuman DJ on seuran kasvo noin strategisen ja tietoisen vahvasti.
Jokseenkin ei istu siihen perinteiseen Jokerit-brändiin, minkä itse olen vuosikymmenten aikana oppinut tuntemaan.
Kultaako aika nyt vain muistot jo KHL:n osalta, vai onko tässäkin suhteessa tullut selkeää takapakkia?
Tämä yleisömäärähomma on mielenkiintoinen. Paitsi että siihen kuuluu luonnolliset heilahtelut, niin peli, sarja, kilpailutilanne, markkinointi, yhteiskuntatilanne ym vaikuttavat yleisömääriin. Muistan kuinka 80-luvulla hurrattiin eräinä vuosina suuresti jäähallissa jos katsojamäärä oli liigaotteluissa yli 4000. Samalla muistan vuosia, jolloin 11 000 tai 12 000 oli Areenalla normaali luku.
Luulen että nyt olemme tulleet pisteeseen, jossa tietokoneet, yhteydet ja lähetykset ovat sitä luokkaa että vanhan mallinen urheilutapahtuma ei enää ole kilpailukykyinen. Tämä näkyy kaikessa urheilussa, ei vain Jokereilla. Jos 30 eurolla kuussa saat kaikki joukkueen ottelut kotiisi, kuva on a-luokkaa ja lähetys isolta screeniltä korkealaatuinen, niin kyllä se heittää kovan haasteen livetapahtumalle. Ja siihen haasteeseen ei kyetä tällä hetkellä vastaamaan Suomessa.
Jos jääkiekkoa mietitään niin kuukauden tv-lähetysten hinnalla saat YHDEN ottelulipun. Sitten Jokereiden tapauksessa joko junalla kilometrin päähän hallista tai autolla kalliiseen parkkihalliin. Tapahtumassa voit ostaa karmaisevan hintaista snäckruokaa ja juomaa ja saat viihdettä, joka on useissa halleissa perusajatukseltaan samaa kuin 80-luvulla. Lapset mukaan ja hinta on heittämällä yli satasen/kerta.
En minä sitä sano että "perinteisessä" ottelussa ei olisi hieno käydä, itsekin käyn kun pystyn ja yritän viedä jälkikasvua, mutta onhan se selvä että konsepti pitäisi h-tin äkkiä uusia jos seuraava sukupolvi halutaan opettaa käymään otteluissa. Viihde hallissa pitää olla edes samalla tasolla kuin tv-lähetyksessä, sitä pitää tasaisin väliajoin uusia ja ipanat saada siihen interaktiivisuudella mukaan. Karvalakkimalli pizzaslaisseineen ja lapinkultineen ei toimi enää kun ihmiset käyvät hipsteriruokafestareilla. Kyllähän näitä vähän yritetään Jokereissa, mutta puolitiehen jäädään ja markkinointi sekä tekeminen ei riitä.
Sitten vielä joukkueesta. Jokereissa pelaa enimmäkseen kolmekymppisiä ukkoja ja heillä myös markkinoidaan. Keneen nuoret samaistuisivat ja missä on raikas tuulahdus, josta lehdet tekisivät juttua?
Jos oikein tarkasti katsoo, niin tuo täppä on tulevissa otteluissa ainoastaan vieraspelien kohdalla. Tallinnan pelithän on kotipelejä, joten eiköhän Viasat/Viaplay nuo näytä, kuten kaikki muutkin kotipelit, vaikka täppää ei niissä olekaan.Onko oikeasti niin, että Viaplay ei näytä Tallinnan pelejä lainkaan? Ainakaan Jokerien sivujen tulevissa otteluissa ei ole Viasatin täppää lainkaan, mikä vaikuttaa oudohkolta. Itse en vaan pääse Tallinnaan työpäivien vuoksi ja olisin katsonut ne kotisohvalta.
No perki. Niin tietty. Huomaa, että olen loman tarpeessa.Jos oikein tarkasti katsoo, niin tuo täppä on tulevissa otteluissa ainoastaan vieraspelien kohdalla. Tallinnan pelithän on kotipelejä, joten eiköhän Viasat/Viaplay nuo näytä, kuten kaikki muutkin kotipelit, vaikka täppää ei niissä olekaan.
Vastaavasti kotipelien kohdalla on tuo "osta liput" -painike. Sitä ei vieraspelien kohdalla luonnollisestikaan ole.
Jääkiekkotapahtuma on jo liian pitkä useine mainoskatkoineen kesken ottelun. Sitten vielä 18(?) minuutin erätauot ja mahdollisesti jatkoaika sekä rankkarit, niin siinä saa varata melkein 3 tuntia aikaansa per peli ja kauempaa tulevat sitten lisäilevät vielä matkojen kestot mukaan..
Syyslomaviikko monessa paikassa ja 4 lippua 44 euroa. Tämä ajankohta ja kampanaja vetää aina hyvin porukkaa hallille.Vilkaisin tossa maanantain kotiottelun lipunmyyntiä, ihan hyvässä vauhdissa näyttää olevan maanantaipeliks. Yli 9k voi hyvinkin rikkoutua.
Eihän maanantain Riika kamppailu ole tuon 4 lippua 44euroa kampanjan alla? Eikös se ala vasta kotipelistä Severstalia vastaan marraskuun puolessa välissä.Syyslomaviikko monessa paikassa ja 4 lippua 44 euroa. Tämä ajankohta ja kampanaja vetää aina hyvin porukkaa hallille.
Ahaa, jotenkin oletin sen alkavan tästä kotiputkesta kun sitä on markkinoitu somessa niin ahkerasti. No, syyslomaviikko yksinäänkin vaikuttaa näköjään ihan mukavasti.Eihän maanantain Riika kamppailu ole tuon 4 lippua 44euroa kampanjan alla? Eikös se ala vasta kotipelistä Severstalia vastaan marraskuun puolessa välissä.
Itse katselin eilen tuota Tallinnan pelin lipunmyyntiä (itseasiassa vaan pelkästään sunnuntain pelin) ja aika tyhjältä näytti. Toinen puoli hallista oli vain avattuna myyntiin ja siellä suurin osa katsomoista oli 90% vapaana.
Voisiko jopa olla, että Jokerit viettää synttäreitään 1000 - 2000 katsojan edessä? Tässähän on kotimaisiin sarjoihin haikailevilla loistava paikka käydä "mallentamassa" esim. Mestismatseja fasiliteettien ja yleisömäärien osalta.
EDIT. Perjantai-pelin tarkistin nyt myös ja siellä näyttää huomattavasti paremmalta.
Nojooo mut ois tuon sunnuntaipelin voinu pelata vaikka Espoossa. Ei kyllä itellekkään oikeen aukene et miten paljon porukkaa Jokerit luuli saavansa tuohon sunnuntain peliin.Kömpelösti toteutettu, mutta eipä Jokerit luultavasti ihan hirveästi voi vaikuttaa otteluohjelmaan.
Nojooo mut ois tuon sunnuntaipelin voinu pelata vaikka Espoossa. Ei kyllä itellekkään oikeen aukene et miten paljon porukkaa Jokerit luuli saavansa tuohon sunnuntain peliin.