Liigaseurojen määrä pudotetaan kymmeneen, sallitaan taklaukset ja kielletään kahvaus, poistetaan säälipleijarit ja mahdollistetaan urheilullinen verenvaihto liigan ja divarin välillä. Se olisi jo siinä, eikö! :-)
Kiva olla Lallin kanssa kerrankin samaa mieltä :) koko teksti oli erinomainen, mutta lainaamani kohta kertoo juuri sen, mitä Liigaan kaipasin, silloin kun Jokerit siellä vielä pelasi. Mun ajatusmaailmaan vaan ei sovi se, miksi Liigan päättäjät, joiden luulisi asemansa puolesta olevan ammatti-ihmisiä, eivät tajua tätä.
Liigasta saisi pienillä muutoksilla erinomaisen sarjan, kun pelillinen tasokin on välillä oikein hyvää. Valitettavasti nuo Lallin mainitsemat asiat ovat juuri se, missä Liiga junnaa paikallaan. SKA pelissä kiinnitin huomiota ääneen, jota ei siis kuulunut lainkaan pelin aikana. Tuo ääni oli se, kun mailat hakkaavat yhteen. Sitä ei kuulunut lainkaan, ei tullut mielikuvaa mailaviidakosta. Lisäksi Karalahti esitti yhden taklauksen, josta olisi satavarmasti tullut jäähy Liigassa, kun SKAn pelaaja kyyristyi juuri ennen osumaa. Ei tullut nyt ja koko ottelun ajan olin helvetin onnellinen, kun tuomaritkin vaikuttivat ammattimaisilta. Pelaajat keskustelivat aidosti tuomareiden kanssa tuomioista, ilman pelkoa käytösrangaistuksesta. Välillä tuomarit menivät vielä erikseen jäähyaitioon selvittämään pelaajalle jäähyn syyt. Kenelläkään ei ollut aleksirantala-syndroomaa.
Liiga on monta vuotta puhunut kahvauksen kitkemisestä. Silti moni joukkue sitä harrastaa ihan systemaattisesti. That being said, olen helvetin tyytyväinen, ettei Liigaa tarvitse enää seurata. Seuraisin, jos koko sarjasta välittyisi ammattimainen kuva.
sori lievä offtopic