Juuri mikään ei tällä hetkellä vituta Jokereita koskien, mutta yksi asia löytyy. Ja se on oikeastaan aika iso: englannin käyttäminen mainonnassa. MIKSI? Kansainvälisyys ei todentotta ole kovin hyvä vastaus ensinnäkin siksi, että Jokerit on aivan päivänselvältä enemmistöltään (lähes täysin yksinomaan) suomalaisille suunnattu joukkue ja toisekseen siksi, että nuo englanninkieliset replat ovat aivan helvetin kökköjä. Miettikää nyt: "We are the captains", "I am the Jokeri" ja kaiken huippuna tuo Forumin seinässä komeileva finglish-litania. Kansainvälisyys ei muutenkaan tarkoita, tai sen ei pitäisi tarkoittaa, sitä että väännetään englantia englannin vääntämisen ilosta.
Sunnuntain harkkamatsissa sekä Rotenberg että tämä Medvedev huudattivat yleisöä täysin surkuhupaisin englannin- (ja suomen)kielisin yrityksin. Näistä mainoksista tulee samanlainen fiilis.
Jokereiden etuna on aivan helvetin hieno logo. Sitä sopisi käyttää markkinoinnissa rohkeasti: jokainen, joka on vähääkään kohderyhmässä Arenalla matsin katsojaksi, assosioi sen logon heti tulevaan lätkäkauteen. Ei tarvita mitään myötähäpeän hyökyaaltoja aiheuttavia englanninkielisyyksiä.