Tuo on täysin totta, että kyseessä oli varsin myyvä juttu. Varmasti tuo artikkeli keräsi enemmän huomiota kuin valtaosa muista vastaavan talon jutuista. Toisaalta itse olen sen verran naiivi, että jaksan uskoa pidemmän ajan hyötyihin. Vaikka lyhyellä ajalla (somejaot, lukijat, mainosklikit ja -näytöt, jne.) joku juttu on positiivinen, se ei välttämättä ole pitkällä ajanjaksolla. Lisäksi itse näen melkoisen eron siinä, piruillaanko asiakkaan (esim. Jokereilla oli tuossa isompi liite) vai kilpailijan (HS vs Iltapaskat) kanssa, puhumattakaan kilpailijan keinoin kisaamalla.
Täytyy myös muistaa, että nämä kohu-uutiset tuppaavat unohtumaan suurelta yleisöltä aika nopeasti, kirjoitettiinpa niissä sitten Venäjän kansallislaulusta, Tukias-Johannasta, Nykäs-Masasta tai vaikkapa Vanhasen Matin lautakasasta. Aina niistä jutuista joku myös pahastuu, mutta silti uusia, samankaltaisia juttuja tulee heti, kun joku toope niistä tajuaa lisää palkkansa eteen kirjoittaa.
On noilla uutisilla eroa, ei sitä voi kieltää, mutta molemmat jutuista olivat kuitenkin ison yleisön silmissä vain paskasti laadittuja tekeleitä, jotka otsikollaan harhauttivat ihmiset niitä klikkaamaan. Varsinaista uutisarvoahan ei millään kansallislaulujutulla pitäisi edes olla. Tosin Jatkoajan foorumi joskus saattaa vääristää ajattelemaan toisin. ;)