Viasathan omistaa KHL:n esitysoikeudet maissa joissa KHL:ä EI pelata.
Eli Jokerit saa/joutuu neuvottelemaan oman TV-sopimuksen.
Onko tälläinen sopimus Jokerien ja Viashitin välillä julkaistu?
Harkimohan sanoi selkeästi, että Jokerit neuvottelee sopparin itse. Taisi tuo Korhonen sanoa lähes yhtä selkeästi, että Jokerien pelit tulee Viasatilta. Kumpaakaan väitettä ei ole julkisuudessa joukkueen taholta kumottu, joten on oletettava, että Jokerit on sopinut peleistä Viasatin kanssa.
Viasathan sopii periaatteessa mainiosti. Siellä saisi näyttää esim. Nordicbet mainoksia huoletta.
Urheilukannattaminen perustuu kuitenkin mielestäni loppujen lopuksi aika vähän itse pelin tasoon. Sen sijaan ottelut tuttuja vihollisia vastaan, vierasmatkat ja kannattajien kesken vallitseva yhteisöllisyys ovat niitä tärkeitä asioita itse pelin ulkopuolella, jotka KHL-aikakaudella poistuvat tai ainakin vähenevät rajusti. Kotimainen sarja pystyy myös tarjoamaan vastakkainasettelua eri joukkueiden kannattajien kesken mitä ei samalla tavalla pääse syntymään monikansallisissa mammuttiliigoissa.
Mielestäni nämä vierasmatkat ja tiiviimpi yhteisöllisyys (tyyliin eteläpääty ja muiden joukkueiden organisaatiot) ovat loppujen lopuksi melko pienelle kohderyhmälle mahdollista / mielekästä toimintaa ja etua. Suurelle yleisölle, ja ns. "ei tosifaneille ;)" tämä hegemonia ei muutenkaan ole tuota samaa luokkaa missään Liigassa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ainoa todellinen menetys on Jokerit-HIFK ottelut, jotka olivat loistavia otteluita Helsingin ulkopuolisenkin seuraajan näkökulmasta.
Eiköhän suurin kohderyhmä ole sitä porukkaa, joka on joukkueensa facebook fani, seuraa joukkuettaan mediassa ja keskusteluissa, ostaa fanikrääsää ja muutenkin tukee jengiään, sekä käy sillon tällöin matseissa rennon letkeällä tunnelmalla ja kannattaa kuitenkin joukkuettaan. Rivalryt ovat toki arvokkaita myös näille, ja merkittäviä "rivalryjä" ei nyt hyvin montaa ole per joukkue. Tottakai esim. viimeisiä Jokerikohtaamisia yritettiin boostata Turussa, kun ottelu on 90 luvun klassikko, mutta ei sekään enää niin elä.
Viimeksi muokattu: