Nostan hattua heille, joiden fiilikseen some/markkinointifarssi ei ole vaikuttanut, kyllä mulla on. Asiat tietty mittasuhteisiin; edelleen olen enemmän innoissani kauden alusta, kuin about 25 vuoteen, viime kautta lukuunottamatta. Sitä enemmänhän tämä taaperrus häiritsee, sitä omaa fiilistä haluaisi ruokkia uutisilla, huhuilla, haastatteluilla ja sillä mainostetulla uudenlaisella ja ennennäkemättömän rohkealla somepreesensillä, vai miten se taas menikään.
Lisäksi tosiaan herää snadi huoli. Nyt pitäisi myydä kausareita ja herätellä jengiä koloistaan, aktivoida vanhoja faneja ja synnyttää uusia, mutta me ei tehdä, no, mitään. Joku YouTubessa (?) julkaistava behind the scenes-sarja kuulostaa ihan loistavalta fan serviceltä, mutta myös nimenomaan lähinnä vain siltä. Pitää toki nähdä ensin, minkälaisesta sarjasta oikeasti kyse. Oletan, että näytetään kundien kauteen valmistautumista, pesäpallohassutteluita Hertsikan liikuntapuistosta, porrasjuoksumontaaseja Rocky-musan kanssa, muutama luistimenveto nopeilla leikkauksilla harkkakaukalosta ja aina väliin puhuva pää-Kuusla kertoo, että on cool pelata Jokereissa, niin sorry mutta ei sillä lisää faneja tehdä tai herätellä kiinnostusta kenessäkään, jossa sitä kiinnostuksen siementä ei valmiiksi ole.
Tuon tyyppinen sisältö olis just sellasta, mikä meitä jo valmiiksi messissä olevia varmaan ilahduttaisi bonarina, jos mainonta ja sometus olisi muuten luunkovalla tasolla. Jos se taas on kaikki tai 90% pre-seasonin menosta ja julkaistaan jakso kerrallaan niin, että 2kk hiljaisuuden päättymisestä ehti kulua pari viikkoa… niin voi pyhä yksinkertaisuus.