Jokerien mediaketju

  • 2 355 215
  • 9 902
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Kuvista päätelleen siniset kypärät tekemässä paluun ensi kaudelle? Salosen instassa myös kuvia retro hanskoista.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totanoinniin.... Onko nyt siis tämän viikon perjantaina todella oikeasti ensimmäinen harkkapeli Tikkurilassa?
Tällaista huhua olen kuullut, mutta eipä siitä ole YHDELLÄKÄÄN SANALLA mainittu Jokereiden X-tilillä, instagramissa tai kotisivuilla. Ottelulistauksesta tuo peli kyllä löytyy, mutta somessa mainostetaan vain tuota 16.8. olevaa Jokereiden kotipeliä Tikkurilassa. Sen vuoksi ihan aidosti luulin, että tuo 16.8. olisi se ensimmäinen harkkamatsi, kun ei mistään muustakaan ole mitään kuulunut.

Missä on jo varmojen tulijoiden, Lahnaviikin ja Rikkilän, sopimusjulkaisut?
Pitää varmaan laittaa veto pystyyn, että kauanko vielä Lahnan sopparia pimitetään. Törkeää ja vähättelevää toimintaa joukkueelta Lahnaviikiä kohtaan!

Missä on videot ja haastattelut treenien ensimmäiseltä päivältä?
Siellä olisi pitänyt olla koko saakelin some ja KAIKKI Jokereiden kanavat ja sivut täpötäynnä kuvia, videoita sekä haastatteluita HETI ensimmäisen harkkapäivän jälkeen. Anteeksiantamatonta tötöilyä!

"Annetaan uuden tiimin päästä vauhtiin ja aloittaa hommat kunnolla" on todella paska tekosyy. Vauhtiin pääseminen ja hommien aloittaminen olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten, jotta kaikki olisi ollut valmista silloin kun joukkue kokoontuu ensimmäisen kerran yhteen ja tykittää kanavat saman tien täyteen matskua. Niillä oli kaksi kuukautta aikaa "päästä vauhtiin", kun halusivat pitää oikein täydellisen sometauon, mutta ei kai sitten.

Täysi katastrofi tämä uuden mediatiimin aloitus. Nyt jo Iiroa ikävä.
Tuu Iiro bäk, pliis!

Edit: Ja nyt juuri samalla tullut ainakin äxään tieto tuosta perjantain pelistä. Suht mitäänsanomaton postaus, kun miettii, että eikö yksi iso syy tälle mediatiimin uudistukselle ollut, että sisällön piti olla jotenkin rohkeampaa ja kokeilevampaa? Ei ainakaan tämä ollut, ihan perushuttua.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Totanoinniin.... Onko nyt siis tämän viikon perjantaina todella oikeasti ensimmäinen harkkapeli Tikkurilassa?
Tällaista huhua olen kuullut, mutta eipä siitä ole YHDELLÄKÄÄN SANALLA mainittu Jokereiden X-tilillä, instagramissa tai kotisivuilla. Ottelulistauksesta tuo peli kyllä löytyy, mutta somessa mainostetaan vain tuota 16.8. olevaa Jokereiden kotipeliä Tikkurilassa. Sen vuoksi ihan aidosti luulin, että tuo 16.8. olisi se ensimmäinen harkkamatsi, kun ei mistään muustakaan ole mitään kuulunut.


 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka mielestäni uusille tekijöille onkin syytä antaa reilu mahdollisuus näyttää osaamisensa ja kehittyä, huomioiden kuitenkin millaista hypeä tälläkin palstalla nostatettiin sometauon päättymispäivän (1.8) lähestyessä, olisi mediatiimin ollut hyvä käyttää kyseinen päivä täysillä hyödyksi ja laittaa kanavat täyteen matskua, vaikka sitten ihan pilke silmäkulmassa.

Kuten käyttäjä @Huopis asiaa jo sivusikin, Jokereilla on tulevalla kaudella kilpailemassa maksavasta yleisöstä kaksi liigajengiä, eikä ainakaan hypen luomisessa meillä ole varaa antaa tasoitusta. Viime kausi oli yhteisöllisyydessään huikea, eikä toimivaa respetiä ole syytä paljoa muuttaa.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Säälittävä avaus kaikilla mittareilla kuten myös vauhtiselitys. Oletin että meiltä faneilta otetaan luulot pois heti kättelyssä sekä graafisesti että sisällönkin puolesta. Fanikaupan basaari sentään rehoittaa kuten ennenkin eli sen heikentämiseen ei kesätaukoa onneksi käytetty.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Melkoista puuhastelua. Koko sometauko oli jo niin helvetin erikoinen ratkaisu. Pitäisi ehkä ryhdistäytyä jos haluaa kausareita saada kaupaksi ja luotua jotain kiimaa. Voitaisiin aloittaa vaikka niiden pelaajien julkaisuilla. Sitten niitä haastatteluita. Ei tämä nyt voi olla näin vaikeaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voitaisiin aloittaa vaikka niiden pelaajien julkaisuilla. Sitten niitä haastatteluita. Ei tämä nyt voi olla näin vaikeaa.
En sitten tiedä onko julkistuksille vielä tulossa perinteinen massiivinen tiedotustilaisuus kaikkine krumeluureineen, mutta yhtäältä, mikäli nimiä on jo paperissa, ei muutaman virkkeen uutisen kirjoittaminen nettisivuille ja somekanaville kauaa vie, mistä sitten mediat voivat ottaa täkynsä ja kirjoittaa omat juttunsa.

Käsitän kyllä hyvin, ettei kaikkea ole syytäkään tuoda esiin yhdessä rytäkässä ja pieni salaperäisyys voi olla nykyajan in your face-someaikana myönteinenkin asia, mutta kynttilää ei loputtomiin ole syytä pitää vakan alla, kun kannattajakunta odottaa sisältöä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Vaikka mielestäni uusille tekijöille onkin syytä antaa reilu mahdollisuus näyttää osaamisensa ja kehittyä, huomioiden kuitenkin millaista hypeä tälläkin palstalla nostatettiin sometauon päättymispäivän (1.8) lähestyessä, olisi mediatiimin ollut hyvä käyttää kyseinen päivä täysillä hyödyksi ja laittaa kanavat täyteen matskua, vaikka sitten ihan pilke silmäkulmassa.
Eikö tuon sometauon tarkoitus ollut ajaa uusi porukka sisään ja sitten ollaan valmiita kun palataan? Kuinka kauan tässä vielä odotellaan. Kausi lähestyy, kausareita pitäisi saada myytyä ja hypeä luotua. Tänään saatu aikaiseksi yksi päivitys ja sekin on, että hallilla nähdään.. Someen pitää ehdottomasti panostaa paljon. Alku ollut karmaiseva ja touhu vaikuttaa kun siellä olisi TET-harjoittelijoita töissä ammattilaisen sijaan. Iiro tule takaisin ja nopeasti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikö sen tauon oikea tarkoitus ollut säästää? Jos/kun Nakit&Muussi veloittaa jokaisesta postauksesta erikseen niin ei niitä ostettuja postauksia kannata mihinkään turhaan käyttää.

Veikkaan, että Saarnin puhuma "uuden kokeilu" on tuo Katupojat-sarja(?), johon on pistetty iso osa somebudusta. Se näkyy sitten väistämättä muussa sisällössä. Tää voi olla lopulta ihan tuloksekaskin ratkaisu, ei voi tietää vielä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka sitä nyt ei kaipais uutisia ja sometusta omasta seurastaan.
Mitä kuuluu jengille, kuinka harjoittelu lähtenyt käyntiin, miten meni kesäloma, kuka messissä jne.
Punakeltaista (tai sitä retroa) ruutuun ja tykitystä someen. Isosti ja usein.
Lyhyitä tietoiskuja ja pidempiä haastatteluja.

Odotuksiin nähden hiljaista.
Muutama kuva, muutama lause ja muutama lupaus.
Perjantaina julkaistaan jotain ja 31.8 julkaistaan jotain.
Odottavan aika käy pitkäksi.

Jotain pitäis tehdä, milla sais taas mediahuomion.
Kymmenetkään postaukset omilla somekanavilla ei tuottane muuta kuin ilon uskollisille faneille,
meille jo kausikortin lunastaneille.
Jotenkin pitäisi murtaa tie otsakkeisiin, hyvällä ja mielenkiintoisella kontenttilla.
Hyvä aloitus perjantaina, hyvä peli, hyvä tunnelma?
Ja se 'Katupojat'? Onko siitä laajemman porukan mielenkiinnon herättäjäksi?

Perjantain matsi.
Se kun on KiekkoVantaan kotimatsi, niin heille kuulunee se isompi vastuu mainostamisesta.
Ja kiitettävästi ovat sitä hehkuttaneetkin (ainakin IG-tilillään).
Kun ovat lipuille huippuhinnan (Mestiksen harkkamatsi) laittaneet, niin motivaatiota markkinointiin löytynee.
Toivottavasti Jokerien markkinointi ja sometiimi herää sitten ennen 16.8 ja laittaa rummut soimaan oman harkkamatsin suhteen. Tupa täyteen ja tunnelma kattoon, silloinkin.

Ts. yritän maltillisesti odotella, josko se tykitys alkais vaikka perjantaina.
Toivotaan.

Mut kuten aina, hyvä peli ja mahtava tunnelma on sitä parasta markkinointia.
Siitä saa sitä mediakontenttia.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Eikö tuon sometauon tarkoitus ollut ajaa uusi porukka sisään ja sitten ollaan valmiita kun palataan? Kuinka kauan tässä vielä odotellaan. Kausi lähestyy, kausareita pitäisi saada myytyä ja hypeä luotua. Tänään saatu aikaiseksi yksi päivitys ja sekin on, että hallilla nähdään.. Someen pitää ehdottomasti panostaa paljon. Alku ollut karmaiseva ja touhu vaikuttaa kun siellä olisi TET-harjoittelijoita töissä ammattilaisen sijaan. Iiro tule takaisin ja nopeasti.

Jos tässä lyö sellaiset mahdolliset ”faktat” tai kuulopuheet yhteen, että säästöjä tällä puolella haluttiin, mutta samaan aikaan yksi (?) henkilö eli Iiro korvattiin jollain 6 hengen tiimillä niin kyllähän tuossa aika suoraan voi laskea ettei tuossa rahallisesti mitään kovia ammattilaisia tilalle voi palkata. Jos siis tosiaan kuluissa haluttiin jopa saada laskua.

Eli tältä pohjalta voisi helposti olettaakin, että nuo uudet tekijät, ja nimenomaan ne perus tiimiläiset on juurikin jotain ”harjoittelijoita” esim. mediakoulusta tai vastaavasta.

Ehkä joku päivä koko porukka ammatikseen hommaa tekee täysipäiväisesti, mutta siihen tosiaan tarvitaan aika paljon muutakin tuloja kuin Mestis-Jokerit.

Vähän tähän suuntaan voisi myös viitata jossain ollut kommentti, että syyskuussa tiimi kunnolla kasassa. Jos meinaan joku noista tiimiläisistä vaikka tekee virallisena harkkana tuota kouluun ja koulut kuitenkin jatkuvat vasta jossain vaiheessa elokuuta.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jos tässä lyö sellaiset mahdolliset ”faktat” tai kuulopuheet yhteen, että säästöjä tällä puolella haluttiin, mutta samaan aikaan yksi (?) henkilö eli Iiro korvattiin jollain 6 hengen tiimillä niin kyllähän tuossa aika suoraan voi laskea ettei tuossa rahallisesti mitään kovia ammattilaisia tilalle voi palkata. Jos siis tosiaan kuluissa haluttiin jopa saada laskua.

Eli tältä pohjalta voisi helposti olettaakin, että nuo uudet tekijät, ja nimenomaan ne perus tiimiläiset on juurikin jotain ”harjoittelijoita” esim. mediakoulusta tai vastaavasta.
Ei ole kyllä olemassa sellaista maailmaa, jossa yksi ihminen korvataan kuudella ja kulut putoavat. En oikein edes tiedä mistä nämä säästöpuheet ovat edes lähteneet, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä Jokereiden markkinointikulut tällä järjestelyllä jonkin verran nousevat. Markkinointipäällikkö lienee täysipäiväinen ja loput tekijät sitten veloittavat tuntien mukaan. Joko suoraan per tunti tai kuukausitaksalla.

Olen oman harkkani aikanaan tehnyt vastaavassa puljussa (mutta vähän eri hommissa) ja silloin tunneistani alettiin veloittamaan spesialistin taksaa noin kolmen kuukauden jälkeen ja sitä ennen ei virallista asiakastyötä edes tehty. Hyvinkin siellä voi Jokereilla olla myös junnutekijöitä mukana, mutta ei siitä ainakaan normaalissa sopparissa mitään säästöjä synny. Sanottakoon sekin, että ei ole mitenkään tavatonta, että senioritittelin voi hyvinkin saada hyvissä ajoin ennen 30-vuotispäiviä. Alalla keski-ikä on hyvin matala, joten ei ole mikään ihme että tekijät ovat Jokereillakin nuoremmasta päästä.

Siinä mielessä markkinointitoimiston käyttämistä voi säästönäkin ajatella, ettei tuollaista useamman hengen tiimiä tarvitse palkata täysipäiväisiksi ja silloin kun heitä ei tarvita, ei tule kulujakaan. Mestis- tai edes liigaorganisaatioillakaan ei ole mitään mahdollisuutta palkata sisällöntuotantoon, kuvankäsittelyyn tai vaikka koodaamiseen erikoistuneita ihmisiä täysipäiväisiksi, joten ulkoistaminen on ihan perusteltua ja sitä Jokerit on aina tehnyt. Urheiluseurat ovat erittäin näkyviä brändejä, mutta yrityksinä ihan lilliputteja. Kaikki toiminnot pitää lähtökohtaisesti pyrkiä tuottamaan mahdollisimman halvalla ja ylimääräisiä ihmisiä ei ole varaa palkata.

Jotta tilannetta voisi jotenkin järkevästi arvioida, pitäisi tietää kunkin tiimiläisen rooli. Tekevätkö kaikki kuusi pelkkää viestintää, vai onko siellä vaikka kuvankäsittelijä erikseen ja mitä kaikkea pitää ostaa muualta. Jonkinlaista mainostoimistoyhteistyötä Jokerit varmasti edelleen tekee, mutta näillä tiedoilla ei vielä osaa sanoa tuleeko se omasta takaa vai kolmannelta osapuolelta. Omat tietoni ovat viitisen vuotta vanhoja, mutta silloin Jokerit työllisti kauden aikana vähän tilanteesta riippuen 5-10 ulkoista asiantuntijaa viikkotasolla vähintään muutaman tunnin verran. Viime kaudesta en tiedä enempää kuin muutkaan, mutta esim. TikTokia tehtiin silloin jo jonkun muun toimesta.

N&M on olemassa minun ymmärrykseni mukaan lisätäkseen konsernin liikevaihtoa, ei tuomassa säästöjä. Kaikki ammattilaisseurat lajista riippumatta tarvitsevat ainakin osaa markkinointitoimiston palveluista ja siihen rakoon Jokerit kumppaniensa kanssa yrittää iskeä. Ihan sama systeemi on Ilmala Shopsilla fanituotteiden kanssa ja Eventsillä tapahtumatuotannon puolella. Jokerit pyrkii siis kaupallistamaan kaikki jään ulkopuoliset toiminnot ja myymään niitä palveluina muille.
 
Viimeksi muokattu:

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit pyrkii siis kaupallistamaan kaikki jään ulkopuoliset toiminnot ja myymään niitä palveluina muille.
Kauppa käy kuin rajuilma. Tämä kaurismäkeläinen kerronta vetoaa yleisöön.

Kun tämä nakkimuusi firma vielä mainostaa itseään urheiluun erikoistuneena kioskina niin hyvin hämmentävästi ovat startanneet.

Mitä tulee sitten tähän "kuuden hengen tiimiin" niin missäänhän ei ole sanottu vaikka tekisivät tunnin per viikko, jolloin sitä säästöä kyllä saadaan. "Et kait sä Lampinen ilmaseks antanut näitä tarroja liimata. Ei kyllä mä näistä maksoin."
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kun tämä nakkimuusi firma vielä mainostaa itseään urheiluun erikoistuneena kioskina niin hyvin hämmentävästi ovat startanneet.

Mitä tulee sitten tähän "kuuden hengen tiimiin" niin missäänhän ei ole sanottu vaikka tekisivät tunnin per viikko, jolloin sitä säästöä kyllä saadaan. "Et kait sä Lampinen ilmaseks antanut näitä tarroja liimata. Ei kyllä mä näistä maksoin."
Joo kyllä potentiaalisten asiakkaiden pitää varmaan toinenkin viikko odotella ennen ostopäätöstä.

Ei ole sanottu montako tuntia kukakin tekee, mutta ei yhden tai kahden viikkotunnin järjestelyissä ole oikein mitään mieltä. Se on myyjän puolelle ihan nappikauppaa ja pirstaloi asiantuntijan ajankäyttöä. Ihan turha sitoa siihen noin montaa ihmistä jos tunteja saadaan viikkotasolla myytyä kymmenen. Minä veikkaisin, että varsinkin noille kolmelle ilman titteliä esitellylle tyypille on kaikille omat roolinsa, joita sitten tehdään sen verran kun nähdään tarpeelliseksi. Toki kun tässä tapauksessa Jokereiden tytäryhtiö myy palvelua Jokereille, niin tiettyä joustavuutta varmasti voi olla.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo kyllä potentiaalisten asiakkaiden pitää varmaan toinenkin viikko odotella ennen ostopäätöstä.
Markkinointialan yhtiönä miettisin myös enemmän kuin 2 hetkeä ennen kuin laittaisin nettisivut liveksi.
Toki kun tässä tapauksessa Jokereiden tytäryhtiö myy palvelua Jokereille, niin tiettyä joustavuutta varmasti voi olla.
Tässä oleellinen.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ensivaikutelman voi antaa vain kerran.

Täällä on jo kaikki oleellinen kerrottu. Mukit ja Naasi on pahalla takamatkalla.

Jos olisi haluttu fanit heti tämän uuden taakse, olisi pitänyt laittaa todella iso mylly somessa pyörimään päivästä yksi lähtien. Miten nämä eivät tätä tajunneet.

Annan mahdollisuuden, mutta juuri tällä hetkellä näyttää pahalta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
N&M on olemassa minun ymmärrykseni mukaan lisätäkseen konsernin liikevaihtoa, ei tuomassa säästöjä.
Tämä varmasti ajatustasolla näin. Jokerit ei kuitenkaan ole N&M:n ainoa omistaja, joten Jokereille tehtävä työ - samalla kun kasvattaa N&M:n laskutusta - maksaa Jokereille. Emme tiedä (ainakaan vielä) omistusosuuksia, kuinka paljon Jokerit omistaa puljusta ja kuinka paljon on Kornerin omistus. Tämä kannattaa pitää mielessä: kaikki N&M:ään pistetty raha ei suinkaan ole "kotiin päin" Jokereille.

Eihän markkinoinnin ulkoistusta ole mitään järkeä tehdä ellei sillä nimenomaan haeta säästöjä. Ulkoistettaessa menetetään se joka päivä täyden työpäivän tekevä tyyppi, joka on sisällä touhussa ja yksi osa organisaatiota. Keurulaisen tapauksessa vielä aika poikkeuksellinen seuran "fani". Jos säästöjä ei olisi haettu, olisi syynä ollut laadun huonontaminen ja se tuskin oli tavoitteena.
 
Viimeksi muokattu:

JKyykka

Jäsen

Sisällöntuottajia / Helsingin Jokerit​

Osuma Henkilöstöpalvelut Oy

Tietoa tehtävästä
Haemme asiakasyrityksellemme N&M Agency Oy:lle sisällöntuottajia osaksi Helsingin Jokerien markkinointitiimiä. Työtunnit sovitaan tehtäväkohtaisesti kuukausitasolla tai projektikohtaisesti. Resurssityöskentely soveltuu hyvin esimerkiksi laskuttamalla toimivalle yrittäjälle ja onnistuu myös vuokratyösuhteena. Tehtävän palkka on neuvoteltavissa huomioiden aiempi kokemuksesi alalta sekä työskentelymuotosi.

N&M Agencyn sisällöntuottajana keskityt Helsingin Jokerien markkinoinnin ja mainonnan monipuolisiin tehtäviin. Tehtäviin kuuluu muun muassa:
- markkinoinnin ja mainonnan suunnittelua
- materiaalin kuvaamista ja käsittelyä (Adobe Creative Cloud ja Canva)
- tekstien ja eri sosiaalisen median kanavien päivitysten tuottamista (Youtube, Meta, TikTok, X ja LinkedIn)
- sosiaalisen median ja Google-mainosten tekoa

Tehtävään parhaat valmiudet antavat aito kiinnostus alaa kohtaan niin urheilun kuin markkinoinnin saralla sekä aiempi työkokemus markkinoinnista/sisällöntuotannosta urheilualalla. Voit olla myös urasi alkuvaiheilla ja kerryttänyt kokemustasi sisällöntuotantoon esimerkiksi harrastuneisuuden kautta.

Työssä tarvitset hyviä tietoteknisiä taitoja, jotta käyttämämme ohjelmat sekä eri sosiaalisten median kanavien ja Googlen käyttö mainostuksineen onnistuu itsenäisesti. Arvostamme myös syvempää ammattitaitoa Google-mainontaan kampanjoiden suunnittelusta toteutukseen ja analytiikan hyödyntämiseen.

N&M Agency, eli Nakit ja Muusi, on Jokerit Helsinki Oy:n tytäryhtiö, joka on perustettu yhdessä viestintätoimisto Kornerin kanssa vastaamaan Jokereiden markkinoinnista ja viestinnästä. Nakit ja Muusi tulee uudistamaan Jokerien ja jatkossa muidenkin urheiluviihdeorganisaatioiden tavan kertoa tarinaa ja puhutella yleisöjä yllättävillä, sitouttavilla ja tunteita herättävillä tavoilla.

Mikäli kiinnostuit, jätä hakemuksesi, ansioluettelosi ja portfoliosi Osuman nettisivuilla olevan lomakkeen kautta tai kysy lisätietoja. Aloitamme esihaastattelut jo hakuaikana.

Lisätietoja rekrytoinnista antaa: Lelu Ojansivu
sähköpostitse: lelu.ojansivu@ohp.fi
puhelimitse 4.6.2024 klo 12–14 ja 10.6.2024 klo 14–16: 050 367 0031
 

JKyykka

Jäsen
Muistutuksena:

Sisällöntuottajia / Helsingin Jokerit​

Osuma Henkilöstöpalvelut Oy

Tietoa tehtävästä
Haemme asiakasyrityksellemme N&M Agency Oy:lle sisällöntuottajia osaksi Helsingin Jokerien markkinointitiimiä. Työtunnit sovitaan tehtäväkohtaisesti kuukausitasolla tai projektikohtaisesti. Resurssityöskentely soveltuu hyvin esimerkiksi laskuttamalla toimivalle yrittäjälle ja onnistuu myös vuokratyösuhteena. Tehtävän palkka on neuvoteltavissa huomioiden aiempi kokemuksesi alalta sekä työskentelymuotosi.

N&M Agencyn sisällöntuottajana keskityt Helsingin Jokerien markkinoinnin ja mainonnan monipuolisiin tehtäviin. Tehtäviin kuuluu muun muassa:
- markkinoinnin ja mainonnan suunnittelua
- materiaalin kuvaamista ja käsittelyä (Adobe Creative Cloud ja Canva)
- tekstien ja eri sosiaalisen median kanavien päivitysten tuottamista (Youtube, Meta, TikTok, X ja LinkedIn)
- sosiaalisen median ja Google-mainosten tekoa

Tehtävään parhaat valmiudet antavat aito kiinnostus alaa kohtaan niin urheilun kuin markkinoinnin saralla sekä aiempi työkokemus markkinoinnista/sisällöntuotannosta urheilualalla. Voit olla myös urasi alkuvaiheilla ja kerryttänyt kokemustasi sisällöntuotantoon esimerkiksi harrastuneisuuden kautta.

Työssä tarvitset hyviä tietoteknisiä taitoja, jotta käyttämämme ohjelmat sekä eri sosiaalisten median kanavien ja Googlen käyttö mainostuksineen onnistuu itsenäisesti. Arvostamme myös syvempää ammattitaitoa Google-mainontaan kampanjoiden suunnittelusta toteutukseen ja analytiikan hyödyntämiseen.

N&M Agency, eli Nakit ja Muusi, on Jokerit Helsinki Oy:n tytäryhtiö, joka on perustettu yhdessä viestintätoimisto Kornerin kanssa vastaamaan Jokereiden markkinoinnista ja viestinnästä. Nakit ja Muusi tulee uudistamaan Jokerien ja jatkossa muidenkin urheiluviihdeorganisaatioiden tavan kertoa tarinaa ja puhutella yleisöjä yllättävillä, sitouttavilla ja tunteita herättävillä tavoilla.

Mikäli kiinnostuit, jätä hakemuksesi, ansioluettelosi ja portfoliosi Osuman nettisivuilla olevan lomakkeen kautta tai kysy lisätietoja. Aloitamme esihaastattelut jo hakuaikana.

Lisätietoja rekrytoinnista antaa: Lelu Ojansivu
sähköpostitse: lelu.ojansivu@ohp.fi
puhelimitse 4.6.2024 klo 12–14 ja 10.6.2024 klo 14–16: 050 367 0031
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä varmasti ajatustasolla näin. Jokerit ei kuitenkaan ole N&M:n ainoa omistaja, joten Jokereille tehtävä työ - samalla kun kasvattaa N&M:n laskutusta - maksaa Jokereille.

Eihän markkinoinnin ulkoistusta ole mitään järkeä tehdä ellei sillä nimenomaan haeta säästöjä. Ulkoistettaessa menetetään se joka päivä täyden työpäivän tekevä tyyppi, joka on sisällä touhussa ja yksi osa organisaatiota. Keurulaisen tapauksessa vielä aika poikkeuksellinen seuran "fani".
Toki, Jokerit on vain osaomistajana putkassa mukana, mutta ei se oikeastaan kuviota muuta. Ilmaista se ostettu duuni ei kuitenkaan olisi, koska joku niille ulkoisille tekijöille maksaa palkan. Jokereille kuuluu siis vain osa tuloista, mutta myös vain osa kuluista.

Yritin kyllä jo selittää kuinka ulkoistamisella voi mielestäni säästää vaikka kulut kasvavatkin. Vastaavan tason osaajia ei tarvita täysipäiväisiksi, joten on fiksumpaa ostaa heiltä vain tarvittavat tunnit. Sieltä saadaan siis useamman eri ihmisen ammattitaito paljon pienemmällä hinnalla. Halvempaa olisi pitää vain yhtä huipputekijää, mutta todella harva osaa/ehtii tehdä kaiken tarvittavan itse. Ne jotka osaavat löytävät huomattavasti paremmin palkattua duunia sellaisilta aloilta, joilla liikkuu vähän isommat rahat. Toki toimistomallilla myös sairastapaukset, lomat ja muut joustoa vaativat tilanteet hoituvat yleensä vähemmillä vaurioilla.

Siitä väitteestä pidän silti kiinni että Jokereiden kuluja tämä tulee nostamaan, ellei uusi tiimi pysty ottamaan hoitaakseen isoa osaa jo aiemmin ulkoistetuista tehtävistä. Siitä mulla ei ole tietoa tuota ylemmäs postattua yhden tekijän työnkuvaa enemmän, joten joudun arvailemaan. Kulujen nouseminen ei kuitenkaan ole mikään ongelma jos se tuo vuoden-parin sisällä myös merkittäviä tulovirtoja takaisin päin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Eikö sen tauon oikea tarkoitus ollut säästää? Jos/kun Nakit&Muussi veloittaa jokaisesta postauksesta erikseen niin ei niitä ostettuja postauksia kannata mihinkään turhaan käyttää.

Jos näin, niin sitten pitäisi jättää tämän päivän kaltaiset julkaisut myös tekemättä kokonaan.
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Joo, onhan tämä hieman kummallista, että heti alussa ei alettu tuuttaamaan sisältöä isoissa määrin someen. Myös tämä sometauko oli varsin mielenkiintoinen veto.

Mutta se jos joku on varmaa, että laatusisältöä on ainakin luvassa. Sisällöntuottajaduo Holm & Sirviö on tehnyt todella mageita projekteja yhdessä, jotka ovat laadukkaita ja varmaan varsinkin nuorempaan sukupolveen vetoavia. Näiltä kahdelta löytyy osaamista siis ainakin videoeditoinnista kuin myös video- sekä valokuvauksesta.

Tämä duo teki myös tämän videon.

Sanon vielä sen, että graafinen ilme näyttää jo nyt ainakin tuplasti paremmalta kuin viime kaudella.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt jää sellainen kuva että uusi markkinointiporukka sai myytyä ajatuksen että kantsii olla tekemättä mitään niin sitten kun tekee niin se koetaan ympärillä niin suureksi jutuksi että se sit sen takia kiinnostaa. Ei Jokereiden vaan tartteis olla sellanen laiskanpulskea ja ottaa katsojaluvut niin itsestään selvyytenä kuin miltä nyt näyttää. Huonosti käy vielä jos jatkavat tätä että puolet ajasta lymyillään jossain poterossa.

Mieleeni heräsi kysymys että miten oli viime vuonna?, no sehän meni melkoiseksi skrollailuksi FB:n puolella kun ainoastaan sitä luen Jokereiden mediana kotisivujen ja amppareiden uutisten lisäksi.

Viime vuoden Heinäkuu nyt oli toki melkoista ilotulitusta (ei oikein voi verrata tähän vuoteen) mutta kyllä Elokuussakin eri tapaan päiviteltiin ainakin Facebookin puolella kuin nyt.

01.08.23 - Kalajanniskan haastattelu ja Määttä yritti päästä valepuvussakin treeneihin
01.08.23 - Lepistö lopetti
02.08.23 - mainostavat pitsiturnausta
02.08.23 - Lehtisen Jokereihin
02.08.23 - Lehtisen haastattelu
02.08.23 - teaser pelipaidoista
03.08.23 - pelipaitojen julkistus reelsissä
03.08.23 - tiedote peipaidoista
03.08.23 - harjoituskauden kapteenisto julki
03.08.23 - Seppälä ja Forsblom ennakoimassa Pitsiturnausta
03.08.23 - Osakeannin tulos 350kE
03.08.23 - päivitys verkkokaupan tilanteesta
04.08.23 - Pitsiturnauksen mainostamista
04.08.23 - Pitsiturnauksen kokoonpano Ässiä vastaan
04.08.23 - uutista tappiosta Ässiä vastaan
04.08.23 - video fanien mahtavasta tuesta Jokereille turnauksessa
04.08.23 - uutista tappiosta Lukkoa vastaan
04.08.23 - uutista tappiosta TPS:a vastaan
04.08.23 - joukkue ja kannattajat yhdessä Pitsin jälkeen
05.08.23 - Jeskasen maalin fiilistelyä Pitsiturnauksesta
05.08.23 - KeuPa-pelin mainostamista
05.08.23 - Kuusla, Jeskanen ja Määttä fiilistelemässä Pitsiturnausta ja matkanneita faneja

Ainakin tavalla jolla itse Jokereita seuraan, ei ole mikään ihme että nyt tuntuu että Jokerit on vielä kesäunilla kun tähän aikaan ihan selkeästi yleensä ollut jo täysi rummutus päällä. Nyt ei taida riittää uutista edes joka päivälle nyt kesätauonkaan jälkeen.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Tämä duo teki myös tämän videon.
Tän kaltaista sisältöä mä salaa toivoin, kun sometauko päätty. En viiden päivän hiljaisuutta lomien jälkeen ja melko keskinkertaista tavaraa somejen puolelle maanantaina vähän erikoiseen aikaan (paniikkinappulaa painettu ja pistetty nyt edes jotain pihalle). Toki kuten joku taisi edeltävällä sivulla mainita, niin ovatpahan nyt ainakin jollain tasolla heränneet.

Farssiksi kutsun silti, kun se Lahnaviik on edelleen julkistamatta ja äijä tais näkyä pelaajasiirrot-sivulla jo ennen sometaukoa. En nyt mene takuuseen ja en oikeastaan jaksa edes mennä tarkistamaan.

Edit: Niin tai siis mistä minä tiedän, että Lahnaviik edes joukkueessa on. Kaikki perustuu siihen pelaajasiirrot-sivuston juttuun.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös