Pelaamme enimmäkseen venäläisjoukkueita vastaan ja olin tälläkin kertaa valmistautunut soittamaan heidän kansallishymninsä. Tajusin, että pelaamme valkovenäläistä joukkuetta vastaan vasta siinä vaiheessa, kun kuuluttaja pyysi yleisöä nousemaan kansallishymnien ajaksi. Tässä kohtaa menin paniikkiin ja etsin tietokoneeltani hymniä sanoilla ”BEL, Valko-Venäjä”, mutta en saanut tuloksia. Kirjoitin perään ”anthem” ja viimeisenä ”Belarus”. Tässä vaiheessa hallissa oli ollut hiljaista jo pidemmän aikaa ja soitin lopulta hymnin, joka oli ainoana tarjolla hakukentässäni.
Olen soittanut Valko-Venäjän kansallishymnin monta kertaa, mutta nyt en löytänyt sitä, enkä voi ymmärtää, miksi näin kävi. Soitin väärän hymnin ja olen virheestäni todella pahoillani. Oikea hymni oli soittolistallani koko ajan nenäni edessä nimellä ”BLR”. Menin paniikkiin ja tein virheen.
Sä olet DJ:nä ja sun vastuulla on valita viidestä(!) mahdollisesta kansallislaulusta oikea. Eli Suomi, Venäjä, V-Venäjä, Latvia tai Kiina.
Ja mitä helvettiä joku Palaun kansallislaulu ylipäätään tekee siellä tietokoneen soittolistalla.
Kuinka monta kertaa arvon palstalaiset olette elämänne aikana ylipäätään kuulleet kyseisen hymnin. Itse en kertaakaan. Tai no, nyt yhden kerran.
Vai etsiikö ne jostain Youtubesta nuo hymnit, kun haussa vaihtoehtona tuollainen ilmeisesti kuitenkin tuli.
Kaiken tämän kruunaa se, että heitetään organisaation puolesta DJ bussin alle (oli sitten Amandan oma aloite tai ei), kun oma vastuun ottaminen ja tiedottaminen asiasta on alakoulutasoa.
Sirkuskaan ei ole oikea sana kuvaamaan tätä tämän hetken meininkiä.