Jokereiden yleisömäärät

  • 20 569
  • 201

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Matti osaa. Matti hoitaa ja huolehtii. Älkää ihmiset lähtekö Mattia opettamaan, Matti on todellinen diplomaatti ja tietää mistä puhuu. On näin irtolippulaisena mukava tietää, että ongelma on tiedostettu, mutta sille ei tulla tekemään mitään. Ai niin, mutta mähän olenkin niin tyhmä jätkä että sietäisin saada räntää vaakasuorassa niskaani että ehkä oppisin ostamaan ottelulippuni ennakkoon.
Viimekaudella toimin nyt kehoitetulla tavalla ja menin suoraan duunista lipunostoon HA:lle, noin klo 16. Oli mukava todeta, että "Hartwall Areenan lipunmyynti avataan ottelupäivinä tuntia ennen pelin alkua". Eli vain 1,5h olisi pitänyt odotella. Harmi ettei satanut, koska silloin olisin ehkä oppinut ostamaan lippuni etukäteen. Nyt menin kotiin häpeämään tyhmyyttäni ja seisoin sitten 15min ennen ottelun alkua jonottamassa pääsylippuja.

Matti kaikessa fiksuudessaan ei kuitenkaan ole jostain syystä puuttunut asiaan, joka minua on hämmästyttänyt jo kauan. HA:n takkuilevan lipunmyynnin edustalla on joka jumalan kerta useampia yksityisiä lippukauppiaita. Daifun agentit kyllä valvovat hyvinkin tarkasti, ettei yhtäkään bissepulloa juoda HA:n pihamaalla, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan lippujonon ympärillä häärivät trokarit. LAA:lla Espoossa paikallinen järjestyksenvalvojapoppoo oikeaoppisesti ratsasi (ainakin takavuosina) joka ainoan joka yritti kaupata lippuja muualla kuin lipunmyyntipisteessä. Käsittääkseni kyseiset lippukauppiaat vielä passitettiin painokkain sanakääntein ns. tangentin suuntaan.
Näin se pitäisi olla meilläkin. Ei kai niitä lippuja yhteistyökumppaneille sen takia jaella, että joku lähettiklossi voisi niitä ottelupäivänä kaupitella HA:lla puoleen hintaan normaalitaksaan verrattuna?
 
Viimeksi muokattu:

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Matsku
Muistaakseni halvin lippu Hartwallille on 13€ ja kallein 30€.
Kannattaa hankkia se Club Nokia kortti jos perheestä tai jostakin roskiksesta löytyy joku Nokian puhelin. Halvimmat liput sitä kautta maksaa 8,50 euroa / kappale. Ei ole paljon ja niillä lipuille pääsee esim. yläkatsomoon ihan hyville paikoille sekä fanikatsomoon. Tuolla voi rekisteröityä ja tilata sen kortin www.club.nokia.fi
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tuomas
Kannattaa hankkia se Club Nokia kortti jos perheestä tai jostakin roskiksesta löytyy joku Nokian puhelin. Halvimmat liput sitä kautta maksaa 8,50 euroa / kappale.
Mistähän muuten johtuu, ettei tästä ole tiedotettu sen aktiivisemmin ? Mun kokemuksen mukaan lähes jokaisesta taloudesta löytyy nokialaisen omistaja ja silloinhan lippu todella maksaa 8,50 euroa, mikä ei kyllä millään mittarilla ole paljon. Taisi ainakin ennen olla vielä niin, että yhdellä kortilla sai ostaa kaksi lippua.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti bozik
Mistähän muuten johtuu, ettei tästä ole tiedotettu sen aktiivisemmin ? Mun kokemuksen mukaan lähes jokaisesta taloudesta löytyy nokialaisen omistaja ja silloinhan lippu todella maksaa 8,50 euroa, mikä ei kyllä millään mittarilla ole paljon. Taisi ainakin ennen olla vielä niin, että yhdellä kortilla sai ostaa kaksi lippua.
Joo, ei sitä kyllä ole mainostettu mutta sehän on Nokian vastuulla. Taitaa Club Nokia sähköposteissa olla kerran vuodessa jonkunlainen ilmoitus tuosta tarjouksesta. Itse luulin että ei tuota tarjousta enää ole mutta ilmeisesti ainakin Helsingin Lippupalveluista on noita lippuja voinut käydä hakemassa.

Saattaa olla että kaksi lippua kerralla on maksimi mutta voihan sitä käydä kohta uudestaan eri tiskillä jos useamman tarvii. Ja tuskinpa ne Lippupalvelun myyjät alkaa valittaa vaikka muutaman lisälipunkin ostaisi.

Yksi tapa on tietenkin liittyä Jokerifanien yhdistykseen (JF-Club ry), tähän asti on melko useasti kauden aikana saatu määrätty määrä ilmaisia lippuja Virmaselta jakoon yhdistyksen jäsenille. Ja kyllähän siellä muitakin etuja on. Täällä voi tutustua asiaan: www.jokerifanit.net

Joten kaikki vain lippuja Lippupalvelusta hakemaan ja matsiin.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Tuomas
Kannattaa hankkia se Club Nokia kortti jos perheestä tai jostakin roskiksesta löytyy joku Nokian puhelin. Halvimmat liput sitä kautta maksaa 8,50 euroa / kappale. Ei ole paljon ja niillä lipuille pääsee esim. yläkatsomoon ihan hyville paikoille sekä fanikatsomoon.

Kiitos tiedosta, kävin rekisteröitymässä ja pari extraottelua tuleekin varmaan tälle kaudelle minun osaltani. Tätä pitäisi mainostaa enemmän, niin saataisiin sitä yleisöä Areenalle oikeasti edes se 8500 / matsi.
 

Ukko

Jäsen
Areenan lipunmyynnistä ei ainakaan toissa viikolla saanut Nokian klubikortilla alennusta. Myyjättären mukaan Club Nokia-kortti ei ole tällä kaudella voimassa.
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ukko
Areenan lipunmyynnistä ei ainakaan toissa viikolla saanut Nokian klubikortilla alennusta. Myyjättären mukaan Club Nokia-kortti ei ole tällä kaudella voimassa.

En tiedä areenan lipunmyynnistä, mutta Hakaniemestä päin olen 8€+1€ hintaan ostanut lipun tällä kaudella.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ukko
Areenan lipunmyynnistä ei ainakaan toissa viikolla saanut Nokian klubikortilla alennusta. Myyjättären mukaan Club Nokia-kortti ei ole tällä kaudella voimassa.

Pikkusisko kertoi päässeensä kahdeksalla eurolla fanikatsomoon näyttäessään CN-korttia. Normaalihinta lipulle olisi ollut 13 euroa, kun vielä viime kaudella normaalihinta oli 18 euroa, ja kortilla 12. Tuo 13 euroa lukee myös Jokerien kotisivuilla. Kerrankin hyvää toimintaa. Ehkä näin saadaan edes vähän ääntä halliin, kun fanikatsomossa on enemmän porukkaa. Siellä on kuitenkin pienempi kynnys osallistua kannustukseen verrattuna siihen, että yksin istuu jossain muualla.

Edit. Vielä sen verran, että alennus koskee periaatteessa kahta lippua, mutta viime vuonnakin saimme kaikista lipuista alennusta kun ostimme 50 lipun erän. Ja jotta kellekään ei jäisi epäselväksi, emme harrastaneet mustan pörssin kauppaa lipunmyynnin ulkopuolella, vaan kyseessä oli järjestetty kiekkomatka Helsingin ulkopuolelta.
 
Viimeksi muokattu:

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Tämä on kyllä jopa Virmasen suusta käsittämätöntä

Viestin lähetti flintstone

"Olemme tottakai tyytyväisiä, että halliin on jonoa. Olisi saanut sataa vielä vettä, niin ihmiset oppisivat ostamaan lippunsa etukäteen. Ehkä he tästä oppivat, Virmanen naurahti."

edit: typo

Pakko kaivaa tämä vielä esiin. Sen verran TYPERÄÄ ja anteeksiantamatonta tekstiä rakastamani joukkueen jehulta.

Itselläni ei ole kausikorttia, koska en pysty sitä hyödyntämään tarpeeksi. Silloin tällöin saan, tilaan tai haen liput tiettyyn matsiin etukäteen, mutta useimmiten ostan ne paikan päältä.

Oman elämänrytmini kannalta viikkopelit alkavat noin 30 minsaa liian aikaisin, mutta tänään jäi poikkeuksellisesti riittävän paljon aikaa lähteä kahden tyttäreni kanssa seuramaan matsia, ihan oikein paikan päälle ... kunnes mieleeni kolahti ikävä ajatus jonottamisesta, ja ehkäpä vielä vesisateessa.

No, mitäpä tuosta. Eipä tuo tainnut olla kummoinenkaan matsi, ja toisaalta, eipä MV minunlaisia taida enää kaivatakaan.

Tyhmä saa olla, mutta ei idiootti!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nappaan palan nimimerkin flintstone kirjoittamaa tänne oikeampaan ketjuun:

"IFK on hankkinut riveihinsä nyt 3 kappaletta NHL-apuja ja heidän 8000 hengen hallinsa ei ole ollut missään pelissä edes loppuun myyty, meidän tänkin hetken (surkea) virallinen katsoja keskiarvokin on enemmän kuin heidän halliinsa edes mahtuu väkeä, eli yhyy yhyy kyllä mä olen niin kauhean kateellinen naapurille niillä kun on kaikki paremmin kuin meillä - vai onko sittenkään?"

Tässä tunnepitoisessa asiassa menee helposti puurot ja vellit sekaisin. Jos käy keskustelua Jokerien yleisömäärästä, on se sama, kuin haukkuisi vaimoa huoraksi. Eihän se niin mene. Minä ainakin olen aidosti kiinnostunut yleisömäärien kautta sen aiheuttamista ongelmista seurojen talouteen, joten jos meinaat seuraavasta vetäistä herneet nenääsi, älä ainakaan vastaa.

Jokerit ovat budjetoineet oman yleisömääränsä ja siten kulunsa lähelle kymmenen tuhannen yleisökeskiarvolle. Nyt seuran ongelmia kertyy kahtaalta:

- maksaneita katsojia aka lipputuloja ei kerry tarpeeksi. Tämä on kovaa faktaa, jonka löytää edestään tilinpäätöstä tehdessään.
- paikan päälle maksaneista (lähinnä lippuja saaneista) ei vaivaudu näköjään iso osa, millä tarkoitan sitä vajetta, joka on erotuksena ilmoitettuun ja paikallaolleeseen yleisömäärään. Tämä on "välillinen fakta". Jos tuote ei kiinnosta edes lippuja ilmaiseksi saaneita, on tuotteessa vikaa. Sellaisen vian korjaaminen on lyhyellä aikavälillä rahalla vaikeaa. Ihmisten eli yleisön liikkeet tässä suhteessa ovat hitaita. "Ei sinne kannata mennä, tylsää peliä, kirkkotunnelma". Mielikuvia, jotka leviävät nopeasti, mutta joiden korjaaminen voi olla kallista, joskus liian kalliita.

Siksi olisi tärkeää, että halliin saadaan porukkaa keinolla millä hyvänsä. Sitä saadaan myymällä lippuja siten, että saadaan myös "rajakatsoajia" halliin lisää. Sitä saadaan lisää pelaamalla sellaista kiekkoa, joka näitä satunnaiskatojia kiinnostaa. Sitä saadaan jollain muulla, kuin umpitylsällä pelillä. Sitä on saatava jollakin keinolla tai sitten on vaan tiedostettava ja hyväksyttävä tilikaudelle tuleva taloudellinen tappio.

Elämme vasta alkukautta, mutta on hyvä muistaa, että Jokerit ovat budjetoimaansa yleisömäärää perässä tuhannen-kaksi ja paikalletulleissa verrattuna huolestuttavat 3-40 % (luvut tarkastamatta, hatusta). Nyt reagoimalla koko kauden mittainen vaje on vielä korjattavissa. Keskitalvella se on jo housussa. Tämän kauden osalta pysyvästi. Tiedän Jokereissa mietittävän asiaa kuumeisesti. Asian korjaamisen vaikeus on käsinkosketeltavaa. Mielikuvat ovat sitkeässä. Nytkin vallitsevana mielipiteenä on "perheelle maksaa vanhan tonnin käydä matsissa", vaikka totuus kuulemma on paljon pienempi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Senior
Tässä tunnepitoisessa asiassa menee helposti puurot ja vellit sekaisin. Jos käy keskustelua Jokerien yleisömäärästä, on se sama, kuin haukkuisi vaimoa huoraksi. Eihän se niin mene. Minä ainakin olen aidosti kiinnostunut yleisömäärien kautta sen aiheuttamista ongelmista seurojen talouteen, joten jos meinaat seuraavasta vetäistä herneet nenääsi, älä ainakaan vastaa.

Jokerit ovat budjetoineet oman yleisömääränsä ja siten kulunsa lähelle kymmenen tuhannen yleisökeskiarvolle.

Jokereiden tän kauden yleisötavoite on 9500 katsojaa, siitä ollaan nyt jäljessä reilut 1500 ja se on tottakai huolestuttavaa ja jos tämä trendi jatkuu koko kauden ajan niin on päivänselvää että Jokereilla on suuria vaikeuksia pysyä kauden budjettitavoitteissa kun rahaa onkin tullut tavoiteltua vähemmän sisään. Ja on tottakai syytä pohtia millä tuota trendiä saadaan käännettyä positiiviseen suuntaan. Taikatemppuja ei kuitenkaan varsinaisesti ole olemassa. Ja pitää ottaa myös huomioon että kausi on vielä hyvin alkutekijöissä ja joukkueet on kohdanneet satunnaisesti halliin hyvin yleisöä vetäviä vastustajia joten liian radikaalien johtopäätösten tekeminen on vain turhaa hätiköintiä. Juuri sitä samaa mitä on havaittavissa kun miljardiluokan voittoja tekevien pörssiyhtiöiden kurssit sukeltaa kun yhtiö ilmoittaakin tekevänsä vain näin monta miljardia voittoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Juuri sitä samaa mitä on havaittavissa kun miljardiluokan voittoja tekevien pörssiyhtiöiden kurssit sukeltaa kun yhtiö ilmoittaakin tekevänsä vain näin monta miljardia voittoa.

Lopeta nyt jo. Ihan oikeasti.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Lopeta nyt jo. Ihan oikeasti.

Oho, täällä alkaa jo tulla komentoja. Jotkut näköjään ovat päättäneet, että ovat muita viisaampia ja käskevät muut ruotuun.

Ottamatta kantaa tuohon Flintstonen ehkä aavistuksen ontuvaan vertaukseen, on kuitenkin totta, että Jokerit ei varsinaisesti ole vielä kohdannut minkään valtakunnan yleisömagneetteja, paitsi Kärpät. Ja sinnehän ei saanut lippuja kuin ennakosta ;). Tällä hetkellä on ennenaikaista vetää yleisömääristä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Jäljellä on vielä mm. kaikki kotipelit HIFK:iä ja TPS:ää vastaan. Lisäksi ainakin Tappara vetää perinteisesti kohtuullisen hyvin. Saa nähdä miten huomenna.

En usko, että 9500 tavoitteeseen päästään, mutta ei siitä välttämättä jäädä ihan hirveästi, ellei Masa nyt sitten jatka yleisönkarkoituspuheitaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Oho, täällä alkaa jo tulla komentoja. Jotkut näköjään ovat päättäneet, että ovat muita viisaampia ja käskevät muut ruotuun.

Minulle on ihan sama mitä joku kirjoittaa. Mutta on naurettavaa puolustella Jokereiden alati laskevia katsojalukuja (= ne katsojat, jotka ovat paikan päällä hallissa) joidenkin yritysten useiden miljardien voittojen supistumisella miljardin verran.

Voit Vakio olla 100 varma, että Jokerit ainakin lähes saavuttaa virallisen katsojatavoitteensa. Niin se teki viime kaudellakin. Jakamalla ilmaisia lippuja aina Hämeenlinnaa ja Riihimäkeä myöten.

Mutta minä en tarkoita tällaisia katsojia. Olen pirun huolissani siitä, että omalla rahalla maksavien katsojien määrässä on tapahtunut dramaattinen muutos muutaman viime vuoden aikana. Yritysten erilaisilla kampanjoilla ja ilmaislipuilla saatiin virallinen luku viime kaudella siedettäväksi.

Tällä kaudella ei pyyhi todellakaan hyvin, sillä kotiotteluiden virallisissa yleisömäärissä on jo mukana Virmasen hehkuttamat uudet yrityslippulaiset, jotka täyttävät yläkatsomon Jokereiden (1. ja 3. erä) maalin takana.

Silti luvut ovat mitkä ovat.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Mutta minä en tarkoita tällaisia katsojia. Olen pirun huolissani siitä, että omalla rahalla maksavien katsojien määrässä on tapahtunut dramaattinen muutos muutaman viime vuoden aikana.

Juu, kyllä minäkin olen asiasta huolissani. Enkä tiedä siihen mitään akuuttia lääkettä. Tällä hetkellä taitavat lähes kaikki seurat painia saman ongelman kanssa, joten tuote nimeltä SM-liiga ei näköjään kiinnosta. Syitä on ruodittu jo moneen kertaan monissa ketjuissa.

Mielestäni nimimerkki pärde (muistaakseni) totesi jossain ketjussa hyvin; miksi mennä halliin, jos pelissä ei ole muuta mielenkiintoista kuin lopputulos. Senhän näkee teksti-TV:stä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti cobol
Olen pirun huolissani siitä, että omalla rahalla maksavien katsojien määrässä on tapahtunut dramaattinen muutos muutaman viime vuoden aikana

Tämä tarkoittaa nimittäin sitä, että Jokereiden kannatuspohja on murenemassa. Hallille tullaan vain jos olla hc-fani tai jos saadaan jostain puoli-ilmainen tai kokonaan ilmainen lippu. Ja valitettavasti hc-fanienkin määrä on laskenut ja fanikatsomon koko on ainakin näin alkukaudesta pienempi kuin vielä jokunen aika sitten.

Kyllä näiden merkkien pitäisi laittaa isot kellot soimaan Hjalliksella.

Ja kipuraja on tullut vastaan jo yrityspuolellakin. Muutama johtaja virkkoi jokin aika sitten, että nykyään Areenassa ei saa enää samanalaista palvelua kuin ennen. Tarjoilijoiden ja muun palveluhenkilökunnan määrää on supistettu niin roimasti, että kaikki tilaukset kestävät ja viipyvät tolkuttoman kauan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Enkä tiedä siihen mitään akuuttia lääkettä. Tällä hetkellä taitavat lähes kaikki seurat painia saman ongelman kanssa, joten tuote nimeltä SM-liiga ei näköjään kiinnosta.


Minä en tuohon usko. Väitän ja olen aivan varma siitä, että Suomen oloissa oma loistava halli & oikein rakenettu ja viihdyttävää peliä pelaava SM-liigan kiekkojoukkue nimeltä Jokerit olisi menestystuote jokaisessa pelissä, jos homman hoitaisivat jääkiekkoa rakastavat ja ymmärtävät yritysjohdon ammattilaiset.

Ei olisi edes vaikea homma.
 
Viimeksi muokattu:

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti cobol
Tällä kaudella ei pyyhi todellakaan hyvin, sillä kotiotteluiden virallisissa yleisömäärissä on jo mukana Virmasen hehkuttamat uudet yrityslippulaiset, jotka täyttävät yläkatsomon Jokereiden (1. ja 3. erä) maalin takana.

Tämä oli minulle uutta tietoa ja aiheutti entisestään lisää huolta.

On tosiaan näin, että edes ilmaislipuilla ei otteluihin meinaa saada porukkaa yritysmaailmasta. Nykyisin varsinkin alkukauden peleihin lähtevät vain oikeasti innokkaimmat paikalle. Eilisessäkin pelissä porukkaa lähti puolessa välissä meidänkin rivien kohdalta kotiin, kun eivät jaksaneet katsoa tuollaista ottelua. Lopulta alapuolellamme oli yrityskausaripaikoilla (kaksi täyttä riviä) yhteensä viisi katsojaa.

Toki samanlaista tarinaa olen kuullut parin muun joukkueen suunnalta myös mutta "meillä" se toki näkyy suuren hallin vuoksi radikaalina erona. Paikan päällä jengiä on huonommin kuin koskaan Areenan aikana - sanoivat "ottelulippukatsojamäärät" mitä tahansa. Pikaista muutosta tarvitaan.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti cobol
Ja kipuraja on tullut vastaan jo yrityspuolellakin. Muutama johtaja virkkoi jokin aika sitten, että nykyään Areenassa ei saa enää samanalaista palvelua kuin ennen.

Tätä en näe mitenkään negatiivisena asiana, että firmaviihtyvyys Hjareenalla olisi laskussa. Paitsi jos asiaa katselee fyrkka-aspektista (ts. Hjalle-Pallen aspektista).

Hjalmar kun on sellainen kaveri, joka ensin katsoo, että hallissa ei ole (maksavia) firmavieraita, ja vasta kun on saanut tämän puolen kuntoon, katsoo päätyyn ja muualle halliin, joka on jo tällä aikaa tyhjentynyt. Toisin sanoen: Hjallis keskittyy vääriin asioihin.

Niinhän siinä kävi aikaisemminkin. Jokerit veti tavallisia katsojia, jotka taas toivat mukanaan hypen, joka taas toi mukanaan "lihakoukku-/teurasväen" eli firmavieraat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti MC61
Tätä en näe mitenkään negatiivisena asiana, että firmaviihtyvyys Hjareenalla olisi laskussa. Paitsi jos asiaa katselee fyrkka-aspektista (ts. Hjalle-Pallen aspektista).

Hjalmar kun on sellainen kaveri, joka ensin katsoo, että hallissa ei ole (maksavia) firmavieraita, ja vasta kun on saanut tämän puolen kuntoon, katsoo päätyyn ja muualle halliin, joka on jo tällä aikaa tyhjentynyt. Toisin sanoen: Hjallis keskittyy vääriin asioihin.


Kun se vaan ei mene näin. Ensin hallista on häipynyt omalla rahalla maksavat Jokereiden perinteiset kannattajat. Vasta tässä seuraavassa vaiheessa yrityspuolella ei tahdo kelvata edes ilmainen lippu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Totuushan on se, että jääkiekko on Suomen ykkösurheilu ja median lemmikki. Hjalliksella taas on Suomen paras jäähalli rahan tekemiseen, perinteikäs jääkiekkojoukkue Jokerit ja valmis kannatuspohja (joka rapautuu tosin kovaa vauhtia). Näistä lähtökohdista olen aivan varma, että esimerkiksi minä pystyisin rakentamaan muutaman muun yritys- ja/tai jääkiekkojohtamisen ammattilaisen kanssa sellaisen spektaakkelin jokaisesta ottelusta, että nykyiseen verrattuna jokainen ottelu olisi nautittava kokonaisuus eikä jättäisi ketään kylmäksi. Ja silloin pelattaisiin perinteistä Jokeri-kiekkoa, sellaista, jota seurassa parhaimmillaan on pelattu. Toki tähän uuteen aikaan sovellettuna. Yleisömäärät kääntyisivät nousuun, media kiinnostuisi, omalla rahalla maksavien kannattajien määrä lisääntyisi ja rahaa tulisi konsernille muutenkin nykyistä paremmin mm. Areenan lisääntyneellä myynnillä.

Eikä olisi vaikea projekti.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Ja silloin pelattaisiin perinteistä Jokeri-kiekkoa, sellaista, jota seurassa parhaimmillaan on pelattu. Toki tähän uuteen aikaan sovellettuna.

En voi tässä kohtaan olla enää tarttumatta tähän. Oletko cobol sitä mieltä, että Hannu Jortikan ajan Jokereissa pitäisi olla ohi? Hän on se henkilö, joka vastaa joukkueen pelitavasta. Ei suinkaan Hjallis-Virmanen-duo. Entä kuka olisi se valmentaja, joka peluuttaisi perinteistä Jokeri-kiekkoa?

Pelaajamateriaali, jonka Hjallis-Virmanen on hankkinut on monipuolisuudeltaan ja laadultaan sellainen, että se mahdollistaisi myös muita pelillisiä variaatioita. Kieltämättä se on rakennettu poikkeuksellisen "ryminättömäksi" ryhmäksi ja siinä varmasti näkyy eniten valmentajan kädenjälki. Siltikin kaikki pelitavalliset kritiikit osuvat mielestäni tässä kohtaan valmentajaan. Ymmärsinkö siis oikein, että annat kevyen epäluottamuslauseen Jortikalle?
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti cobol
Kun se vaan ei mene näin. Ensin hallista on häipynyt omalla rahalla maksavat Jokereiden perinteiset kannattajat. Vasta tässä seuraavassa vaiheessa yrityspuolella ei tahdo kelvata edes ilmainen lippu.

Viestini lopussa sanoin näin:

Niinhän siinä kävi aikaisemminkin. Jokerit veti tavallisia katsojia, jotka taas toivat mukanaan hypen, joka taas toi mukanaan "lihakoukku-/teurasväen" eli firmavieraat.

Toisin sanoen tarkoitin juuri sitä, että Hjalliksen tulisi keskittyä pulliaisiin, koska he tuovat fiiliksen ja firmat hallille.

Edit:Ja cobol, olet oikeassa, Jokerien hoito ei olisi oikeissa käsissä näin vaikeaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Minulle on ihan sama mitä joku kirjoittaa. Mutta on naurettavaa puolustella Jokereiden alati laskevia katsojalukuja (= ne katsojat, jotka ovat paikan päällä hallissa) joidenkin yritysten useiden miljardien voittojen supistumisella miljardin verran.

Ja taas tarkoituksella väärin ymmärrettyä? En minä verrannut Jokereidne katsojalukujen tippumista pörssiyhtiön miljardivoittojen tippumiseen vaan sinun reaktiotasi (yleistä paniikkia ja kaameaa dramatiiikkaa) tuohon sijoittajien paniikkiin kun miljardien voittoja tekevän yhtiön voitto supistuu muutaman prosentin. Markkinajohtaja pysyy markkinajohtajana mutta marginaali kilpailijoihin supistuu hieman.

Ja jatkuva negatiivisien asioiden esiintuominen johtaa siihen että ihmisille varmasti tulee mielikuva että kaikki on aivan päin persettä joten miksi edes lähteä katsomaan tuota kurjuutta. SM-liigassa ja Jokereissa olisi paljonkin positiivisiakin asioita kerrottavaksi mutta niistä ei sanota sanaakaan sen sijaan porataan koko ajan yleisökatoa ja itketään kun kaikki suomalaiset NHL-pelaajat menee muualle ja SM-liiga jää nuolemaan näppejään. Voi kurjuuden kurjuus.

Viestin lähetti cobol
Voit Vakio olla 100 varma, että Jokerit ainakin lähes saavuttaa virallisen katsojatavoitteensa. Niin se teki viime kaudellakin. Jakamalla ilmaisia lippuja aina Hämeenlinnaa ja Riihimäkeä myöten.

Miksi? Ketä Jokerit tarkoituksella kusettaa pistämällä lukuja näyttämään paremmalta? Mitä Jokerit tuolla uskoo ja ennen kaikkea ilmeisesti myös saavuttaa kun ei nuo haamukatsojat ole mikään viime kauden ilmiö.

Viestin lähetti cobol
Totuushan on se, että jääkiekko on Suomen ykkösurheilu ja median lemmikki. Hjalliksella taas on Suomen paras jäähalli rahan tekemiseen, perinteikäs jääkiekkojoukkue Jokerit ja valmis kannatuspohja (joka rapautuu tosin kovaa vauhtia). Näistä lähtökohdista olen aivan varma, että esimerkiksi minä pystyisin rakentamaan muutaman muun yritys- ja/tai jääkiekkojohtamisen ammattilaisen kanssa sellaisen spektaakkelin jokaisesta ottelusta, että nykyiseen verrattuna jokainen ottelu olisi nautittava kokonaisuus eikä jättäisi ketään kylmäksi.

Jos se kerran on noin helppoa ja sinä osaisit asian niin miksi sinä et Jokereita rakastavana tartu toimeen ja tarjoa tätä pakettiasi Jokereille? Ei Hjallis ole niin tyhmä etteikö ostaisi tällaista ideaa kun se kerran toisi Jokerit takaisin menestyksen tielle, siis myös bisneksen kannalta urheilullisestihan Jokerit on nytkin varsin onnistunut tuote.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti MC61
Toisin sanoen tarkoitin juuri sitä, että Hjalliksen tulisi keskittyä pulliaisiin, koska he tuovat fiiliksen ja firmat hallille.

Kyllä. Tavalliset pulliaiset on kokonaan unohdettu. Sen näkee jo siitä, että Areena on Suomen ainoa halli, josta ei tavallinen katsoja saa mistään käteensä esimerkiksi kokoonpanoja. Ei omia eikä vastustajien, saati sitten joukkueiden esittelyä, muutamaa hyvää haastattelua jne. On uskomatonta palvelua tai sen puutetta tämäkin!

Mutta en asettaisi katsojaryhmiä vastakkain. Ja ymmärrän kyllä, että sitä tuskin tarkoititkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös