Toivotan onnea ja menestystä "naaraukseen, jos on tarvetta".
No kyllähän me molemmat tiedetään, että Jokerit valitsee ensin kenet haluaa ja muut sen jälkeen. Noi kärjistetysti. Ja jos Jokerit haluaa Lambertin ennen NHL-varausta kärkikenttiin, niin Jokerit laittaa sopivaksi katsomansa summan rahaa pöytään.
Kaikkihan on tietysti mahdollista. Täytyy kyllä nostaa sinulle hattua - olet varmasti osion optimistisin ja positiivisin kirjoittaja, hyvässä ja pahassa. Olen huomannut, että itseltäni se aika harvoin enää onnistuu Jokereiden kohdalla. Ikä ja kyynisyys, ehkäpä.
Kiitos siitä. Jos Lambert olisi tehnyt suoraan 3 tai 4v pahvin naapuriin ilman pykäliä, niin koko keskustelua olisi turha edes käydä. Nuori kundi kuitenkin kyseessä ja tulevaisuutta on niin hemmetin vaikea ennustaa. Spekuloida toki voi.
Miksi ihmeessä Lambert, joka on koko ikäluokkansa lahjakkaimpia pelaajia, siirtyisi Jokereihin? KHL-Jokerit ei todellakaan ole kasvattajaseura näille megalupauksille, jotka tullaan varamaan numerolla 1-5 maailman kovimpaan sarjaan. Nämä nuoret haluavat ison roolin sekä mahdollisuudet suurien näyttöjen antamiselle ja hakevat sen joko kotoisesta sarjasta taikka Pohjois-Amerikan juniorisarjoista.
Niin kauan kuin on olemassa KHL-Jokerit, eivät Kakot, Laineet, Ahot taikka Lambertin tapaiset varaamattomat superjuniorit kusekkaan Venäjälle päin.
Eeli Tolvanen says hello.
Kyllä mä sanoisin, että keskimäärin laadukkaammat pelit kehittää nuorta pelaajaa kaikista eniten. Olettan, että nuori pääsee pelaamaan omilla vahvuuksillaan. Monelle varmasti Liiga on se oikea taso kehittyä NHL-pelaajaksi. Näen kuitenkin, että ikäluokkansa absoluuttisilla huipuilla (maailmassa), jota Lambert ainakin nyt vaikuttaisi olevan, olisi mahdollista maksimoida oma kehityksensä KHL:ssä, ennen siirtymistä NHL:ään. Ja kuten sanottu, jos rooli vaan on oikea.
Edit: kyllä mä ainakin toivon, että Jokerit pystyisi jatkossa(kin) kehittämään entistä parempia nuoria ja ennen kaikkea tarjoamaan heille myös peliaikaa KHL:ssä. Helpommin sanottu, kuin tehty, toki.