Nyt on jytkyä ilma(la)ssa!
Eilinen oli hienoin peli Jokereilta piiiittkäään aikaan, jonka olen nähnyt. Juuri sellaista Jokeri-kiekkoa, jota olen peräänkuuluttanut näillä(kin) palstoilla jo pitkään. Hauskaa, leikittelevää ja nyt myös voittoisaa. Toivottavasti flow kestää läpi kauden.
Ilari oli eilen kaiken keskipiste ja seremoniamestari, mutta muukin joukkue pelasi hyvin.
Olen yrittänyt välttää puuttumista palstan kuumaan perunaan eli case Pulkkiseen. En tiedä miksi häneen suhtaudutaan näin palavalla tunteella. Jos uskaltaa sanoa yhdenkään poikkipuolisen sanan hänestä tulee leimatuksi Pulkkisvihaajaksi ja palstan suurimmaksi konnaksi. Miksi? Itse en vihaa Pulkkista, enkä toivo muuta kuin miehelle onnistumisia, mutta jotain on kuitenkin sanottava.
Jos puhutaan 3:sta ekasta kentästä, niin Teemu oli kyllä eilen se heikoin lenkki. 3 hyvää syöttöä ei kakkoskentän laiturille riitä hyvään suoritukseen! Niitä täytyy tulla koko ajan ja läpiottelun. Sitä samaa vaaditaan muiltakin. Saman kentän muut, Valtsu ja Jarkko, hoitivat hommansa hyvin - Ruutu oli jopa loistava, mutta Pulkkinen oli suurimman osan aikaa täysin kateissa. Hyökkäyspään pelaamisesta voi antaa toki tunnustusta aavistuksen paruntuneesta otteesta, mutta täytyy olla todella vahvat Pulkkisenkaveri-lasit päässä, jos näkee Teemun pelaavan "uhrautuvaa ja tarkkaa" puolustuspelaamista. Se idioottimainen huiskaus mailalla laidan lähellä vastustajan lavassa olevaa kiekkoa kohti ei johda mihinkään eikä auta omaa joukkuetta pätkääkään.
Teemun ja valmennuksen on pakko keksiä joku lääke, millä Pulkkisesta saadaan irti se potentiaali mikä hänessä on. Jo tulevaisuutensakin puolesta pojan on otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava pelaamaan omalla tasollaan. Detroitiin tuskin on asiaa tuollaisella puolustuspelaamisella - siellä tähtipelaajatkin (Datsuk, Zeta, Vallu) ovat huippuhyviä koko kentän osaajia - Pavel jopa koko NHL:n paras kahden suunnan pelaaja.
Kun sairasosasto tyhjenee, tulee pelipaikoista kovaa kisaa. Mihin laitetaan Eaves, Hardt, Mäki, Lamberg jne, kun palaavat? Silloin on jokainen pelipaikka uusjaossa, ja vain tulos ratkaisee. En usko Lämsän roikuttavan Pulkkista tuolla pelipaikalla pitkään, jos ei tehoja ala kohta tulla. Nelosessa taas Teemusta ei ole mitään hyötyä eikä iloa.
Kaikkein pahinta Teemun kehityksen ja tulevaisuuden kannalta olisi pidempi penkitys viime kevään malliin. Se saattaisi jopa tuhota pojan uran. Siksi laittakaamme kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että valmennus ja pelaaja löytävät sen kadonneen otteen ja maalijyvän.